قصه من , قصه ما

((باید زودتر گریه میکردم ؛ باید زودتر نفس می کشیدم و الا ضربه بعدی هم در راه بود.و من بدنیا آمدم.در گوشه دیگری از اتاق بیمارستان , یک وجود مقدس و مهربان ؛ سمبل عشق ناب ؛ مادرم بود که هنوز چهره اش رنگ درد داشت اما عاشقانه نگاهم می کرد و انتظار میکشید تا مهرش را در رگهایم جاری کند.لحظه ای بعد کوهی استوار ؛ پدرم بود.و بعد زمزمه اذان و من دیگر مسلمان بودم.تمام تصویر کودکی من , یک ماشین سرخ کوچک و تک درخت نخل در گوشه حیاط.و جنگ شروع شد.بمباران های هوایی.صدای شیون مادران بی فرزند و زنان بی شوهر.و سپس مهاجرتی ناخواسته از شهر و دیار پدری به سوی آینده ای غریب و تاریک.سالها بعد شروع مدرسه.کلاس اول . بابا آب داد.و بعد بلوغ و عشق و شور جوانی و گفتن جمله : من دیگر بزرگ شدم.ازدواج , بچه , پیری و …پایان زندگی.و فقط آنچه از این سالهای بظاهر طولانی اما زودگذر می ماند , تنها یک نام روی تکه ای سنگ و یا خاطراتی چند که آن هم مدتی بعد از یادها برای همیشه پاک می شود.))

راستی راستی به غیر از یه سری جزئیات , قصه زندگی اکثر ما آدما شبیه همدیگه است.قالب ها همه یکی ان , تفاوت ها فقط توی چطور زندگی کردن و چطور مردنه.تفاوت ها توی خوب و بد بودنه ؛ توی گفتن این جمله است که بعد از تو بگن : یادش بخیر یا بگن خدا نیامرزدش. شما رو نمی دونم اما من همیشه دلم می خواد آدم خوبه ی قصه ی زندگی باشم ؛ شما چطور؟؟؟

29 پاسخ to “قصه من , قصه ما”

  1. زبل خان Says:

    سلامممم
    به جز اینکه زندگی ما آدما کاملا شبیه همه از یه جا شروع میشه ویه جوری ادامه پیدا می کنه ویه جا تموم میشه…..بیشتر از اون این موضوع جالبه که با این همه غرور چقدر ضعیف وکوچیکمیم…..
    ————————————————————————————————————-
    دقیقا» همینه

  2. سیما Says:

    خوب باش تا آدم خوبه باشی
    ————————————————————————————————————–
    سیما خانوم چند روزه دعوا داری؟من تسلیمم
    با من مههههههههههههههربووووووووووون باااااااااااااااااش

  3. سیما Says:

    یک ماشین قرمز و تک درخت نخل!
    درخت نخل خوزستان؟
    ————————————————————————————————————–
    زدی توی خال

  4. بهار Says:

    خوب فکر نمی کنم کسی دلش بخواد بد باشه
    ولی من اصلا از خودم راضی نیستم خیلی سعی میکنم خوب باشم ولی نمیییییییییییییییشه
    ————————————————————————————————————-
    سعی کن و به خودت بگو من می تونم.باور کن این شعار نیست.

  5. نوشین Says:

    میشه نقش آدم شر رو به من بدی ؟
    لطفاَ
    ————————————————————————————————————-
    چرا که نه!

  6. آزاده Says:

    امیدوارم همه عاقبت به خیر بشن
    ————————————————————————————————————-
    فقط باید کوشش کرد

  7. دختر ابی Says:

    حقیقت ها رو می نویسی دوست من

  8. آزاده Says:

    لینک کنید اگه دوست دارین، منم لینک می کنم با اجازه:دی

  9. ویولت Says:

    بالاخره تونستم وبلاگت رو باز کنم
    ولی فونت و رنگش و رنگ پس زمینه چشمم رو اذیت می کنه برای خوندن
    ————————————————————————————————————خدا رو شکر که بلاخره تونستم ویولت رو اینجا بکشونم

  10. سمر Says:

    سلام عالی بود…هنوز وقت نکردم لینکت کنم ولی در اولین فرصت اینکارو میکنم

  11. علیرضا (مردی از مترو) Says:

    سلام

    جالب و قابل تامل بود

    راستی وقتی آخرش اینه چرا بجای اینکه به سمت بیراهه ها بدویم

    برای خوب شدن کاری نمیکنیم؟
    موفق باشی

  12. لیلا Says:

    سلام
    روز خوش کاملا حق با شماست
    من 16 روزه که پدرمو از دست دادم خیلی دوستش داشتم خیلی مهربون بود ولی باورت نمیشه که تا زمانی که زنده بود من نمیدوستم که اون کیه بعد کوچ همیشگیش تو مراسم پایانیش فهمیدم اون کی بود . کاش زودتر می شناختمش تا راز این همه یادش به خیر رو ازش یاد میگرفتم .
    ————————————————————————————————————-
    ما ایرنی ها به اینکه بعد از مرگ قدر عزیزانمون رو بدونیم عادت داریم
    ضمنا» آدرس وب تون رو اشتباه گذاشتین

  13. بهار Says:

    چشم بدیده منت.باورکن خودمم دو روز بود تو فکرش بودم ولی فقط میخواستم این ماهیه نمیره.میترسیدم بمیره وبلاگم بو بگیره

  14. محمدحسین Says:

    همیشه آدم های خوب و کسانی که خوب زندگی می کنند، آدم خوبه قصه نیستند…
    ————————————————————————————————————–
    متاسفانه آره

  15. آهو Says:

    سلام یه عالمه نظر دادم پریدلینکتون کردم
    ————————————————————————————————————–
    حیف.دوست داشتم نظر شما رو هم بدونم

  16. سمر Says:

    سلام منم لینکتون کردم

  17. سمر Says:

    خیلی متن قشنگی بود
    ————————————————————————————————————–
    البته نه به اندازه شما

  18. علیرضا (مردی از مترو) Says:

    سلام

    لینکیدیم شما را
    ————————————————————————————————————–
    چرا آدرس وب خودت رو نذاشتی ؟ چطوری پیدات کنم؟

  19. محمد Says:

    شايد شعار باشه
    اما
    آدم بده هم بچگياش
    ميخواس خوب باشه

    حقيقتش اين سواله يه كم فلسفيه ، سخت هم هست

  20. شمع سحر Says:

    منم همینطور دوست دارم

  21. محمد Says:

    لينكيدمتون

  22. نانازي Says:

    تا روزگار ازمون چي بسازه
    ————————————————————————————————————–
    روزگار ما رو نمی سازه ؛ ما روزگار رو میسازیم

  23. لاله Says:

    من دیوونه خیلی دوست دارم … ببینم تو یه دیوونه واقعی هستی یا فقط اداشو میای؟
    ————————————————————————————————————–
    از اون زنجیری هاش

  24. ییلاق ذهن Says:

    بیشتر چطور زندگی کردن چطور مردنه مهمه یعنی از همه چی مهمتر

  25. ییلاق ذهن Says:

    منم لینک شما رو اضافه کردم ولی من لینکهایی که بیشتر از یک ماه از آخرین آپدیتشون بگذره رو حذف میکنم چون برام به منزله اینه که بلاگر دیگه نمیخواد ادامه بده از قبل خواستم بگم که دلخوری پیش نیاد

  26. مرد تنها Says:

    این حرفت که زندگی ما ادمااز بعضی جهات شبیه همه رو قبول دارم.
    برای اینکه ادم خوبه باشی چیکار کردی ؟
    ————————————————————————————————————–
    من که نگفتم آدم خوبی ام!

  27. سیمین (امید) Says:

    واقعا قصه قصه ماست
    جالب بود
    سرزده یه سری زده
    موفق باشی دوست داشتی به منم یه سر بزن
    البته پشیمون نمی شی

  28. آزاده Says:

    :)) یخده از اصطلاحاتمه:) یعنی یه ذره:دی
    مرسی که سر می زنین:دی داره ها می شه نظر خصوصی فرستاد ها:دی من با هر نوع پیشنهادی موافقم:دی

  29. آزاده Says:

    مرسییییییییییی:دی

پاسخی بگذارید

