شاه کلید

(قبل از اینکه لطف کنید و این مطلب رو بخونید لازم میدونم این توضیح رو بدم: من نه اومدم که از قصه ها و خاطرات روزانه زندگیم بگم و نه اومدم که از عشق و گل و بلبل بنویسم.من اومدم تا از زخم های کهنه ای بگم که دیگه چرک و عفونتش تمام دنیا رو برداشته. پس توی مطالب این وب زیاد دنبال مسایل شاد و خوشحال کننده نباشین و بچه های کوچیک و آدمای بد حال رو بخاطر ناگوار بودن بعضی مسایل از جلوی صفحه کامپیوتر دور کنید!.)

عجب زمونه بدی شده.این جمله ایه که این روزا زیاد به گوشمون میخوره و زیاد ازش استفاده     می کنیم.اما چطوریه که زمونه بد و خراب میشه؟ مگه زمونه عقل و شعور داره و یا وجود خارجی داره که بخواد خودش خوب و بد بودش رو تعیین کنه؟سازنده و بوجود آورنده خوب و بد زمونه منم , توئی , مائیم.متاسفانه گرفتاری های فراوون و مشکلات تموم نشدنی باعث شده که دیگه بی رودربایسی همه مون رحم و مروت رو بذاریم کنار و هر کی فقط به فکر خودش و منفعتش باشه.همه مون        می خوایم خودمون رو یه جوری بکشونیم بالا.حالا این بالا رفتن می خواد از روی کوله بقیه مردم باشه یا می خواد از روی جنازه شون باشه , فرقی نداره ؛ مهم اینه که ما بریم بالا.البته اگه درست و منطقی فکر کنیم می بینیم بالا رفتنی در کار نیست ؛ فقط یه جور جلوگیری از غرق شدنه و این همه دست و پا زدنا واسه اینه که لااقل یه خورده  دیرتر غرق بشیم.خاک این مملکت حسابی سست شده و داره مثل باتلاق همه مون رو پایین میکشه.نی دونم چیه که هرچی هم بیشتر دست و پا میزنیم , زودتر پایین میریم.اینا باعث شده خلق و خوی انسانیت مون کم رنگ تر بشه و خصلت های حیوانی مون مشخص تر و بیشتر . قانون , قانون جنگله .هرکسی کوچیکتر و ضعیف تر باشه , محکوم به نبودنه , محکوم به پاره پاره شدنه.شعار ندیم ؛ دنیا , دنیای قدرت شده . عشق , عاطفه , نوع دوستی , رفاقت و… اینا چیزایی هستن که دیگه کسی بابت شون یه پول سیاه هم نمی ذاره کف دستت. مثال های زنده ی این مسایل اونقدر توی جامعه ما زیاد شده که دیگه دیدن یا شنیدن شون واسه همه عادی شده.اینکه بشنویم یا ببینیم پسری پدرش رو کشته و پولاش رو برداشته و فلنگ رو بسته ؛ اینکه پدری بچه اش رو واسه خاطر پول مواد فروخته ووو… این مسایل شاید اگه توی زمان بابابزرگ و مادربزرگای ما اتفاق می افتاد , یه چیز باور نکردنی و عجیب و غریب بود اما واسه نسل ما از اتفاقات عادی و روزمره ای بحساب می آد که کسی از شنیدن و دیدنش تعجب نمی کنه.مشکل از کجاست؟ راه حل چیه؟آیا با نشون دادن چندتا نمودار و گفتن یه سری آمار توی تلویزیون , مشکلات این مردم تموم میشه؟آیا اینکه از اخبار بشنویم چند صد طرح عمرانی , فلان جا و فلان جا افتتاح شده , کار ما رو درست میکنه؟بابام جان , مردم امروز گوجه رو میخرن 500تومن فردا میخرن 1500 تومن .جرم و جنایت از سر و کول جامعه بالا میره .بانک ها پر شده از چک های برگشتی , فقیر گلوی جامعه رو داره می جویه , هشتاد نود درصد مردم زیر پونصد هزار تومن درآمد دارن , یعنی از زیر خط فقر هم یه چیزی اون ور تر ؛حالا این وسط  آمار و ارقام به چه درد ما میخوره.مردم دارن همدیگه رو بخاطر یه تیکه نون , تیکه پاره میکنن , طرح عمرانی رو میخوان چیکار؟.عجب دنیای بدی شده. راستی راستی یعنی اینهمه بدبختی و فلاکت که یقه مردم ما رو گرفته , همه اش بخاطر مسایل اقتصادیه؟ همه اش بخاطر پوله؟همین پولی که میگن چرک کف دسته؟نه .از این به بعد این جمله رو باید توی ذهنمون اصلاح کنیم.پول شاه کلید تموم درای باز و بسته ی دنیا ی ماست , الباقی همه کشکه , دوغه , باید به فکر نون بود که خربزه آبه!!!همین

بعد نوشت:بابام جون اینقدر پیغام ندین که تا حالا خواب بودی.به پیر به پیغمبر خواب نبودم.فقط خودتون رو نبینید که میدونید چه خبره.دور و بر خود من چندتا از همین قشر آدما هستن که هنوز فکر میکنن توی بهشت برین زندگی میکنن.

35 پاسخ to “شاه کلید”

  1. مرد تنها Says:

    خوبه یه جوری نوشتی که فکر می کنم تا الان خواب بودی یه هو از خواب بیدار شدی اینا رو دیدی اینا دیگه طبیعی شده مردم دلشون از خون پر شده یه چیز تهش هست که امیدوارم متوجه بشی اون چیزی که عامل اصلی بدبختی مردم خودشون هستن بابت یه تفکر حالا ببین اون چی هست؟
    ————————————————————————————————————–
    نه داداش من خواب نبودم.اینا یادآوری چیزایی که جلو چشممونه اما صداش رو در نمی آریم

  2. دختر جاده Says:

    اولا که دوم شدم…

  3. شیدا Says:

    سلام

    اومدم . بعدا می خونم یعنی همین چند دقیقه دیگه .

  4. دختر جاده Says:

    دوما دوسی تا حالا کجا بودی؟؟!!
    مگه تازه این مه درد و رنج و دیدی که پا رو گزاشتی رو گاز و داری هی می گازونی..

    این جریانات شده ی درد قدیمی که ما مردم دیگه باهاش ساختیم..یعنی مجبوریم بسازیم
    ————————————————————————————————————–
    خودتو فقط نگاه نکن.خیلی یادشون رفته و خواب تشریف دارن

  5. شهره Says:

    ببين عزيز من نوشتن شما رو محكوم نميكنم يا بغض و ناراحتي دوستان رو اما ما سالهاست كه به اين رويه به رشته تحرير در آوردن معضلات جامعه و بغض و ناراحتي بسنده كرديم فك نميكنيد كه الان وقت عمله نه حرف !! هممون هم پشت دلايلي مثل بيدار كردن اذهان عمومي براي ديدن واقعيات و امثالهم قايم ميشيم هيشكي وارد گود نميشه …
    در ضمن توي كامنت قبلي بابت صراحت حرافم عذر خواهي كردم . روي سخنم هم تنها با شما نيست كلي عرض ميكنم .
    يه نكته ديگه من هيچ راه حلي ندارم كه بخوام ارائه بدم …
    اگر فكر ميكنيد گذاشتن كامنت تو وبلاگتون زياد خوشايند نيست بهم بگيد ديگر نخواهم آمد…
    ———————————————————————————————————
    زود ناراحت نشین

  6. شهره Says:

    چرا تهمت ناروا ميزنيد ؟! من كي ناراحت شدم ؟

  7. زبل خان Says:

    سلام..اومدم ولی نخوندم…دارم فحش می خورم …..
    قول میدم یا آخرشب یا فردا صبح بیام………………

  8. لیلی و مجنون Says:

    واقعا درست میگی حرف حساب جواب نداره!

  9. سیمین (امید) Says:

    خوب حالا من می گم تو گوش کن
    دوست من این خاکی که تو اسمشو گذاشتی باتلاق برای من وطنه و با نبودنش دنیا رو نمی خوام اگه اسم این حرفها شعاره پس حرف شما چیه ناامیدی پشت کردن به آرمانهای که فقط مال آدماییه که از این آب و خاکند اسمش چیه؟ این خاک طی چندین هزار سال با خون گلهایی امروز هنوز هست که من و تو به گرد پاشونم نمی رسیم حالا ما با یه کم شلوغی داریم اسمه این خاک پاکو میزاریم باتلاق نه دوست من این خاک باتلاق نیست افکار کوچک ما باتلاق قاطی کردن شجاعت و حماقتمون باتلاقه
    با اونکه اولشو خوب که چه عرض کنم بی نهایت بد شروع کردی با آخرش موافقم این راهی که این آقا با دروغ پیش گرفته به هیچستانه ما باید انتخاب کنیم مبارزه کنیم اما با راههای درست نه شلوغ کردن من می خوام اصلاح طلب باشم و برای بهتر شدن اوضاع حرف بزنم تلاش کنم اما از ناامیدی سخن نگم سالهاست که اجداد من با امید این خاکو سرپا نگه داشتن می خوای اسمشو بذار شعار ولی من از خون کسانی که برای این آب و خاک ریخته شد خجالت می کشم که امروز فرزندانشون به جای پیدا کردن روزنه امید چنین از ناامیدی سخن به میان می آوردند و درباره خاکشون اینگونه حرف می زنند اگه با این حرفها عقب بکشیم وای برشما وای بر ما که هنوز معنی وطنو نمی دونیم
    متاسفم انقدر عکس العمل نشون دادم اما سطر اول متنت به حدی قلبمو فشار داد که نمی تونم بی تفاوت باشم و ازش گذر کنم بازم معذرت می خوام

  10. night-prowler Says:

    عادت یکی از بدترین رفتارای آدماست…
    بابت فونتم و زحمتی که کشیدی مرسی و یه نفر دیگه هم قبلا اینجوری گفته بود ولی…
    نمیدونم نوشته هارو بزرگتر کردم امیدوارم خوب شده باشه..
    بازم تشکر..

  11. شادی Says:

    سلام
    آره حق با توئه این خود ما هستیم که این سرنوشت رو واسه خودمون خواستیم
    راستی من دعوارو هستم
    هر وقت خواستی بیا

  12. نیلوفر Says:

    سلام
    گلپسر نمی دونم چرا این حس وحال بهت دست داده. یه موقع هایی می گم خوش به حال اونایی که سرشون توی لاک خودشونه و گوساله به دنیا میان و گاو از دنیا می رن. ولییییییییییییی………..
    من ترجیح می دم بدنم .

  13. شادی Says:

    سلام .حرف دل من رو زدی
    برو دبی ببین عرب ها چه زندگی می کنند
    بهترین خوراک /بهترین غذا /بهترین لباس

    با 260 هزار تومن می تونی بری دبی /چرا بروی کیش و قشم

    مردم ایران ::وجدان کاری ندارن

    گرانی بیداد میکنه اما تو دبی راحت تر میشه زندگی کرد

  14. ییلاق ذهن Says:

    احساس میکنم کمر ملت تا زانو خم شده و الاناست که بشکنه

  15. زبل خان Says:

    سلام
    من دوتا فحش می خورم..4 تا فحش میدم…
    اومدم خوندم….
    واما نظر:..کلا نظر خاصی ندارم چون اگه بخوام به وضعیت خراب اطراف فکر کنم ..الان در دنیای برزخ داشتیم هندونه می خوردیم وگیلاس وسیب واینا……این دنیا که گیرمون نمی آد از بس گرونه لااقل امید باشیم مردیم اونجا کوپنی بهمون بدن…

  16. شادی Says:

    راه حل :::مردم ایران باید همدیگر را دوست داشته باشن ..
    باید کاری کنند قیمت اجناس و کالا تثبیت بشه ..

    همه چی راه حل داره …

    ایران ===مملکت توحش //رانندگی های خراب ..عرب ها ادم شدن اما مردم ما با رانندگی افتضاح (به حق خود قانع نیستن ) باعث ترافیک و تصادف می شوند …

    باید از رانندگی شروع بشه مردم باید قانون را رعایت کنند نه اینکه زیر پا بگذارن /باید همدیگر را دوست داشته باشن
    نباید مغازه دارها مردم را بچاپن ..یا تاکسی ها با برداشتن دستگیره پنجره مسافر را اذیت کنند
    چرا در ایران تاکسی ها ::بدترین و کثیف ترین و بدون کولر است اما در دبی تاکسی ها تمیز و کمری است ؟؟؟؟؟؟؟

    این پایه از بن خرابه ..

    پیشنهاد میکنم از این مملکت بروید ..این جا جای زندگی کردن نیست …
    ایران ==فحشا / اعتیاد /گرانی /توحش ووووووووووو

    فرار را بر قراتر ترجیح دهید ….

  17. شادی Says:

    اگر هم می خواهی ایران زندگی خوبی دشاته باشی پول راه حله ..
    پول گره گشای مشکلاته ///

    در اینجا پول به درد می خوره //در کشورهای پیشرفته علم

  18. نازلی Says:

    خب حالا این شد یه چیزی … آخه من خیلی روی اینجور مسائل حساس هستم
    از نظر لینک مشکلی نیست ، ممنون
    راستی یه ایراد دیگه هم ازت بگیرم ، چرا آدرس وبلاگت رو اشتباه تایپ میکنی توی کامنت هات ؟؟
    آدرسی که توی کامنتت هست اینه » http://http/veto.blogfa.com » که در واقع باید این باشه » http://veto.blogfa.com »

    دیدی خدا به خیر کرد

  19. شادی Says:

    تو دبی دو کیلو هلو درشت و خوش طعم 4 هزار تومن ..

    خوشا به حال عربها

    بدبخت ایرانی ها که قدرت خرید ندارن …ما بیچاره شدیم ..

    چرا این طوری شده /شما تشریف ببر بنتون لباس بالای صد هزار تومن ..
    بنتون در دبی قیمتهایش مناسب بود از 25 تومن بود نهایت 40 تومن ..
    بوسنی بلوز هایش 7 هزار تومن شلوارش ده هزار تومن //بوسنی میرداماد تشریف ببرید بلوز بالای 25 هزار تومن شلوار بالای 50 هزار تومن

    بدبخت ملت ایران …که دل خوشی به هیچی ندارن …
    ترافیک /گرانی ..اینها درد است ..

  20. همان بوی خسته Says:

    شنیدیم کف خیابون های تهران { همون شهر اخلاق رو میگم} پر بوده از خون .از آتیش

    از لنگه کفش هایی که آدرس لنگه ی دیگشون رو باید از پزشک قانونی …..

    سلام
    من آپم و منتظر حظورت

  21. مــژده Says:

    شرمنــــــــــــــــــــــــده !!!!!!!
    سلام دیونه جون خوبی عزیز ؟
    راستـــی قالبت خوشکله
    خلاصه که ایشالله مورد پسند همه قرار بگیره ما که خوشمون اومد

  22. محمد Says:

    آپم

  23. سیمین (امید) Says:

    سلام
    شادی خانوم و مدیر این وبلاگ هر دوی شما
    به جا گریه کردن میشه خندید آدم با امید می خنده گریه نمی کنه منتظر نباش روزنه امیدو بهت نشون بدن تو خودت باید پیداش کنی نه با پول نه با هر چیز دیگه ای تنها با دل خوش من قشر پولداری را می شناسم که در پول غرقند و خوشبخت نیستند اما قشری ضعیفم دیده ام که با دل خوش در اوج فقیر بودن خوشبختند خندیدنشون خندیدن با هم بودنشون و دوستیشون دوستیه اما افسوس……..
    اما من نمی گم در فقر زندگی کردن چیز خوبیه ایرانی لایق بهتریناست اما نباید منتظر باشید که بذارند جلومون اگه شکایت داریم تلاش کنیم برای مطرح کردنش ما بدبخت نیستیم فقط خیلی وقته که یادمون رفته آیه ای از قرآن (هر قومی خودش سرنوشت خودشو رقم میزنه) پس هر آنچه به سر ما می آید خودمان کردیم پس اگر دنبال بهتر شدنیم خودمون باید چاره ای بیاندیشیم حکایت حرف شما شادی خانوم حکایت دختریه که از خونه فرار می کنه که دنبال زندگیه بهتری بگرده اما آیا پیدا می کنه؟
    حکایت ما مثل کسیه که بیرون گود نشسته و می گه لنگش کن
    می گیم همه گرگند پس باید گرگ باشیم با این تصورات و اشتباهات فاحش دولت خودمونو به پوچی و سیاهی رسوندیم اما هنوزم دیر نیست هنوز برای آباد کردن دیر نیست اینکه همه اینجورین پس منم باید بیخیال بشم درست نیست آدم شجاع کسیه که برخلاف جهت رودخونه حرکت کنه حداقل با امید تلاششو بکنه
    به جای اسم شعار گذاشتن روی این حرفها کمی تامل کن و فکر کن شاید به جا باشه و منطقی شاید خواستی برای اصلاح شدن وضعیت کنونی تو هم قدمی برداری که با این حرفها تنها وضعیت بدتر میشه و بیشتر در سیاهی فرو می رویم
    موفق باشید

  24. زبل خان Says:

    حتما باید اینجوری شم تا بیایید….
    حتما باید بگم آپیدم تا بیایید…..
    نم تونید با زبون خوش باید…؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هان..هان

    نذارید اینجوری شم….

  25. آهو Says:

    سلام ممنون خبرم کردینعوضش ندیدین چه آمار خوشرنگی بودن

  26. مرد تنها Says:

    شما نباید این قدر زود قضاوت کنین چطور ممکن ایرانی باشی شاهنامه رو نخونده بشیم چطور بدنت به لرز نیامده باشه چطوری می شه ناسیونالیت باشی دلت برای هم وطنت نسوزه من می خوام این واژه کمی اصلاح بش چون مردم نسبت بهش برداشت های اشتباهی دارند این قدر که قومیت های دیگه رو به تمسخر می گیرند با ارمان گرایی نسبت به گذشته جلوی پیشرفت به اینده رو می گیرند کار مردم ما شده حسرت خوردن برای گذشته نه درس گرفتن از گذشته من عاشق اینم که مردمی که در این کشور زندگی می کنن به حقشون برسن بعد 1400سال از زیر سلطه استعمار مادی و معنوی در بیان می خوام به تفکرات روشن برسن ولی باید حالی شون کرد که استعمار اصلی الان کل ذهنشون گرفته واین جور که پیش می ره روحیه وطن پرستی از اونا رخت بر می بنده من برای این خاک جون می دم ولی برای ازادی وعشق به انسانیت ارزشی فراتر از این قائل هستم

  27. زبل خان Says:

    یه نفر اومده برام نظر داده من عقده دارم بگم رشتم پزشکیه..خیلی جالب تجزیه تحلیل کرده..وقت کردید بیایید بخونید….

  28. شادی Says:

    سلام
    ممنون به خاطر نظرت
    حقیقتش اینکه منم به وبت سر می زنم چون خیلی از حرفای دلمو توش پیدا میکنم
    غصه نخور خوب یا بد بالاخره میگذره
    راستی دیگه نمیخوای دعوا کنی؟

  29. تندیس Says:

    سلام دوست عزیز
    راستشو بخوای خودمم از دست خودم عاصیم . منم قادر به درک خودم نیستم این یه درد قدیمیه .
    در ضمن من بیشتر دغدغه آزادی دارم تا چیزای دیگه پس به عنوان یک وطن پرست به نوشته نگاه نکن یه بی وطن که به دنبال آزادیه و الان ناگزیر از بودن در ایرانه و میخواد همین جایی که به زور بهش اختصاص داده شده آزادی بیافرینه .
    امیدوارم منظورمو رسونده باشم موفق باشی

  30. به یاد همان بوی خسته Says:

    ……………………………………………………..

    جمال حق ز سر تا پاست عباس
    به یکتایی قسم یکتاست عباس

    اگرچه زاده ی ام البنین است
    ولیکن مادرش زهراست عباس
    سلام منمنون که اومدی ونظر دادی
    نظرت هم برام قابل احترامه
    راستی عیدت مبارک
    راستی اگه گوجه نومحل شما 1500 تومان قیمته سر کوچه ی داش محمود<احمدی نژاد رو می گم>> ارزونه من به اقدص خانومینا هم گفتم برن از اونجا خرید کنن!!!!

  31. نازلی Says:

    اینها حقیقت زندگی ما آدم هاست ( شاید هم فقط ما ایرانی ها ! ) حقیقتی که فکر کردن بهش هم کافیه برام تا از پا در بیام …
    میبینم و میشنوم اما سعی میکنم بعضی ساعت ها اصلا بهش فکر نکنم
    و فقط سعی میکنم من مثل بقیه نباشم

    راستی برای آدرست وقتی میخوای کامنت بذاری فقط بنویس » veto.blogfa.com » اون بقیه اش رو خودش مینویسه

  32. سمر Says:

    سلام..خوب بود..

  33. تندیس Says:

    ممنون از لطفت . لینکت کردم موفق باشی

  34. خرنما Says:

    سر بزن

  35. شهره Says:

    اگه دلتون خواست آپ کنید

پاسخی بگذارید

