خاطره ی اولین عشق

قبل نوشت: این پست رو به این خاطر می نویسم که یخورده از حال و هوای مسایل جدی و تلخ دور و برم بیام بیرون و سعی کنم یه خورده به خودم مرخصی بدم.

معمولا» خاطره ی اولین عشق یا همون اولین ارتباط با جنس مخالف , برای همیشه توی ذهن ما میمونه.بایگانی مغز ما برا این مساله یه جای مخصوصی در نظر میگیره که هیچ وقت از بین نره و همیشه دم دست باشه. برای همین هم هست که ممکنه حتی بعد از گذشت سالها , کوچکترین اتفاقی دوباره ما رو یاد اون موضوع بندازه.

وقتی برا اولین بار توی این موقعیت قرار میگیری و اونو تجربه میکنی , همش فکر میکنی که طرف مقابلت عشق اول و آخر زندگیته و دیگه بعد از اون کسی نمی تونه برات جای خالی اونو پر کنه. همه چیز فقط از یه نگاه شروع میشه و این نگاه میشه یه جرقه واسه روشن شدن آتیش مطبوع عشق جوانی یا همون عشق اول.

الحق و الانصاف دوره ی خیلی شیرینیه ؛ فکر اون شخص یکسره ذهن آدم رو مشغول میکنه , دلت میخواد همش باهاش تلفنی حرف بزنی اونم نه چند دقیقه و چند ساعت.دلت میخواد باهاش بیرون بری و همش جلوی چشمات باشه , دلهره دارین که پدر مادراتون متوجه نشن, اولین شاخه گلی که براش میخری ووو… باور کنین الان که دارم اینا رو می نویسم دل خودم داره واسه اون روزای خوش غش میره.

البته این وسط بعضی ها هم میگن این موضوع بیشتر جنبه هوس های زودگذر جوانی رو داره و نباید زیاد بهش اهمیت داد و یا اونو جدی گرفت.اما بنظر من اون دوره خیلی جالبه .چون بعد از اینکه یه عشق به مرحله ازدواج میرسه , معمولا» افراد بدلیل مشکلات و گرفتاری های زندگی برای هم تکراری میشن و روز به روز علاقه ها کم رنگتر میشه ؛ البته گفتم معمولا» و کلی نگفتم..چون بلاخره هر سیر صعودی به یه نقطه اوج میرسه و همیشه نمی تونه خودش رو همونجا نگه داره و ناگزیر سیر نزولی اون شروع میشه.

به هر صورت من یکی , هیچ دوره ای رو توی زندگیم حاضر نیستم با اون دوره که تازه معنی عشق رو فهمیده بودم عوض کنم و این آرزو و حسرت رو یه گوشه ذهنم قایم میکنم که : ای کاش زمان برمی گشت و من  برای اولین بار عاشق میشدم.

41 پاسخ to “خاطره ی اولین عشق”

  1. تارا میرکا Says:

    عشق حقیقی فقط یک بار اتفاق میفته…

  2. زبل خان Says:

    ما که از اینا نداریم..از این عشقو اینا…

  3. زبل خان Says:

    معلومه خیلی عاشق بودیدا……

  4. مرد تنها Says:

    ما که تنهاییم تنها!

  5. تنها Says:

    من حاضر نیستم اولین و حقیقی ترین عشقمو فراموش کنم. هرچند ضربه سنگینی خوردم.

  6. شیدا Says:

    سلام
    خوب بود

  7. شهره Says:

    نمي تونم راجع بهش حرفي بزنم نه تموم شده نه زماني زيادي از عشق اولم گذشته

  8. علیرضا (مردی از مترو) Says:

    سلام

    چه جالب بود تو این روزهای شلوغ

    در بعضی موارد سکوت بهترین چیزه

    اونقدر مطلبت زیباست که حرفی نزنم قشنگتره

  9. یه یاد همان بوی خسته(میلاد) Says:

    سلام خوبی
    متن جالبی بود
    درست میگی هیچی تجربه اول نمیشه
    راستی منم آپیدم ها

  10. آهو Says:

    سلام چه مطلب جالب بعد از این همه مطلب ثقیلمن که اصلا عشق اولی نداشتم(آره جون خودم)از شوخی گذشته من خیلی جوون بودم که عاشق شدم بعد طی مشکلاتی از هم دور شدیم اما بالاخره با اولین عشقم بعد 13 سال ازدواج کردم الان هم بعد گذشت 5 سال هنوز هم عشقولی هستیم(بزنم به تخته)

  11. محمد Says:

    ما كه از ين تجربيات نداشتيم
    حسرت ميخورييييييييييييم

  12. لیلی و مجنون Says:

    هی راست میگیا. عجب حالی میکردیم اون روزااااا. هی ی ی
    یواشکی همدیگه رو دیدن…یواشکی تلفن صحبت کردن…یواشکی ….
    ولی خوب مال ما که به ازدواج ختم شد!
    بعد از ازدواج هم روزهای قشنگ تری بودن که حک شدن واسه همین الان تو نظرمون بیشتر اون روزهای بعد از ازدواج هست تا قبل از ازدواج. چون هم تازه تر و هم قشنگ ترن.

    مطمئنم شما هم وقتی روزای داغ ازدواج رو تجربه کنی همه اون خاطره هایی که یه جا بایگانی کرده از یادت میرن…مطمئنم!

  13. سیمین (امید) Says:

    نمی دونم چرا وقتی با شما بحثی کوتاه داشتم احساس کردم که با پسری پخته طرفم اما با خوندن این مطلب نظرم عوض شد و مطمئنم این احساس لطیف از آن پسر جماعت نیست
    در هر صورت عشق من با شعر شروع شد و با شعرم تموم شد نه با نگاه
    البته تا عشقو چی معنی کنی در کل مطلب شما بی نهایت متفاوت و عالی بود
    ممنون
    و مثل همیشه بر می گردم

  14. $$$$$$$ Says:

    من الان افسردگی گرفتم

  15. دختر جاده Says:

    منم موافقم..هيچ عشقي عشق اول نمي شه و با وجود تمام سختي هاا و حتي بودن ناراحتي هاا هيچ وقت فراموش شدني نخواهد بود..
    كاش مي شد 2باره برگشت…البته بايد سعي كرد…

  16. دختر جاده Says:

    منم با وجود ضربه ي كه خوردم هيچ وقت فراموش ش نمي كنم..و هنوزم دوسش دارم..

  17. بهار Says:

    هر کسی یجوریه ولی برا من اولی با دومی با آخری هیچ فرقی نداره.مهم اینه که طرف چه اثری روی من بذاره یعنی تا چه اندازه برام ارزش داشته باشه و تا یکی براش ارزش قائل باشم.
    این که کمتر اینجا کامنت میزارم برا اینه که دیگه دور و بر مسائل سیاسی نمیرم.اعصابم به هم ریخته هست به اندازه کافی دیگه نمی خوام خراب ترش کنم.هر موقع پستت غیر سیاسی و غیر اجتماعی باشه من میام

  18. سیما Says:

    خوبه موفق باشید

  19. شیدا Says:

    http://www.prolog96.blogfa.com >>> من آپ شدم . بهم سر نمی زنی <<< http://www.sheida1720.blogfa.com

  20. سمر Says:

    سلام..بله خب حس خوبیه عشق اول..البته نباید اونو فراموش کرد در یک صورت که ارزش داشته باشه و یه حرمت هایی حفظ شه..موفق باشین…

  21. سمر Says:

    به قول زبل معلومه خیلی عاشقین

  22. night-prowler Says:

    پس من دارم بهترین لحظه هام رو سپری میکنم؟ لحظه هایی که هیچکدوم عادی نیست!
    امیدوارم حسرتش رو نخورم…

  23. سمیه-روزها Says:

    شیرین ترین و خوش آب و رنگ ترین عشق همون عشق اول هست!بعد از اون به نظرم اسم دوست داشتن های بعدی رو به سختی میشه عشق گذاشت!
    جناب عالی یا سرکار خانوم بعد از اینکه زحمت میکشید میاید و خبر آپیدنتون رو به زبون های مختلف میدین بد نیست پست های دیگران رو هم بخونید و نظر بذارید!فکر میکنم اینجوری دوستیمون دوام بیشتری داشته باشه!نه؟!

  24. زبل خان Says:

    آی ام آپینگ……

  25. نیلوفر Says:

    بازم که قالب عوض کردی پسر. فکر کردم عوضی اومدم
    کاش ماجراش رو هم می نوشتی تا ما هم لذت ببریم.

  26. خرنما Says:

    لينكت كردم

  27. خرنما Says:

    سرعتتون توی کامنت دادن تحسین برانگیزه! حقیقتش شما رم نمیدونم چطور لینک کردم…از 90% ارتباطات بدم میاد.

  28. تنها Says:

    با مطلب » خنديدن يادم بده » آپ هستم. وبلاگ را براى حضورت گلباران كردم.

  29. سایه Says:

    سلام
    راست میگی همه چیز عشق قشنگه حتی دوری اگه واقعا عاشق باشی
    شاید بخاطر همینه که میگن هیچ وقت با آدمی که عاشقشی ازدواج نکنید که معنی عشق را خراب نکنیم (تکراری شدن)

  30. الهه Says:

    دیدیم که چگونه می خواستند که فعالان سیاسی را تخریب کردند !!!!! اما گذشته زمان همه چیز را نشان می دهد . این ها خودشان را تخریب کردند . ملت هوشیارند و مطمئن باش این جنبش ادامه دارد …. به امید آزادی …….

  31. لیلی و مجنون Says:

    چرا حسرت گذشته رو میخوری؟مگه چیزی شده؟ازدواج کردی؟

  32. سمیه-روزها Says:

    لینکتون کردم!

  33. تنها Says:

    با مطلب » تا اطلاع ثانوى » آپم. اگر تمايل داشتيد تشريف بياريد. وبلاگ را براى حضورت گلباران كردم

  34. سمر Says:

    سلام شرمنده عزیز…اون روز قاطی کردم..عزیز شما پسری یا دختر؟

  35. تندیس Says:

    عشق درد مشترک همه ماست

  36. خانوم حنا Says:

    خوبه که یه آقا بتونه همجنس خودشو محکوم کنه و آقایون و نقد کنه … چندتاازپستای وبتون و خوندم درمورد هرکدوم میشه چندین صفحه کامنت گذاشت و بحث کرد …اولین عشق … مطمئئم که برای همه اتفاق افتاده عشق اول ..اولین دلشوره ها.. اولین دلهره ها … صدای شنیدن ضربان قلبت وقتی می خوای ببینی وقتی میخواد زنگ بزنه .. .. خیلی به یادماندنیه … محاله کسی بتونه فراموش کنه حتی اگه ضربه خورده باشه … خیلی قشنگه همه چیز توی اولین روزا توی اولین روزایی که یه جنس مخالف میشه همه زندگیت و همه رویاهاتو اشغال می کنه ولی کاش همیشه دونفری به هم بخورن که برا هر دوتاشون اولین باشه

  37. ییلاق ذهن Says:

    تو نود درصد موارد هم کسی به عشق اولش نمیرسه و به خاطره می پیونده

  38. سمر Says:

    سلام…هنوز که همین مطلب عشق اوله بردارین اینو…من خوشم نمیاد دیگه از عشق…پس شما پسر تشریف دارین

  39. آس خشت Says:

    جایی خوندم لذت اولین عشق مثل تجربه ی کوه نوردیه که بلندترین قله ها رو فتح می کنه و دیگه فتح هیچ قله ای برایش لذت بخش و فوق العاده نیست… چون قبلا به بالاترین نقطه رسیده….

  40. آس خشت Says:

    سلام ….

    قسمت بعدی رو هم نوشتم 🙂 گفته بودید خبرشو بهتون بدم…

  41. تي تي Says:

    ولي من هيچ وقت دوست ندارم به اون موقع ها برگردم. نميدونم شايد از اشتباهاتم خجالت ميكشم.
    خوشحال ميشم سري هم به من بزني

پاسخی بگذارید

