پست های تاریخی

یکی از مهترین علت های وضعیت کنونی مردم و کشور ما , عدم آشنایی نسل جدید با داشته ها و پیشینه ی فرهنگی , و تاریخ غنی و پرافتخار کشورمونه . متاسفانه خیلی از ما از تاریخ کشورمون فقط اسم کوروش و یا حداکثر رستم در شاهنامه رو میدونیم ؛ البته اونم فقط در حد یه اسم که شاید بعضی وقتا از افراد سالمند خانواده شنیده باشیم .

تصمیم گرفتم برای آشنایی بیشتر خودم و شما , یه وقتایی پست های تاریخی بزارم , البته خیلی مختصر و به اندازه ی یک آشنایی ابتدایی با مسایل و شخصیت های مهم کشورمون در طول تاریخ.

داریوش هخامنشی , یکی از بزرگترین و مقتدرترین پادشاهان کشور ما در طول تاریخ بوده که در زمان اون کشور به اوج افتخار و شکوفایی فرهنگی و اقتصادی رسید . داریوش چهارمین پادشاه سلسله ی هخامنشیان بوده و دست آوردهای خیلی مهمی در زمان خودش داشته که بعضی از اونا رو خیلی کوتاه میگم.

1-برای نظارت بیشتر بر کلیه مناطق و اطمینان از اینکه امکانات در همه جا بطور مساوی تقسیم میشه  , کشور  رو به چند منطقه تقسیم و برای هر منطقه یک حاکم گذاشت . البته برای اینکه جلوی تک روی های اون حاکم رو هم بگیره دونفر دیگه رو هم بعنوان مشاور همراه اون میفرستاد و بازم برای اطمینان بیشتر به همه ی مناطق بازرسی از جانب خودش گسیل میکرد.

2-درست کردن جاده در تمام مناطق کشور بمیزان 2400 کیلومتر (البته در نظر بگیرین با شرایط و امکانات اون وقت این 2400 کیلومتر چه کار شاق و مهمی بوده.

3-قبل از داریوش معمولا فرمانروای هر منطقه بصورت دلبخواه از مردم مالیات میگرفت ؛ اما اون مالیات های هر منطقه رو مشخص و تعیین کرد و همیشه تاکید داشت که نباید مردم برای پرداخت مالیات زیر فشار قرار بگیرن.

4- ضرب سکه در ایران برای اولین بار توسط اون انجام شد

5-کشورهایی رو که در جنگ فتح میکرد , به اونا حاکمیت ملی میداد ؛ یعنی حاکمانی رو برای اونا تعیین میکرد که از مردم همون کشور بودن .

5- به مردم اجازه میداد تا در داشتن دین و عقیده آزاد باشن و کسی رو بخاطر نوع دین و عقیده اش , زیر فشار نمی گذاشت

6- هر چند روز یکبار , شخصا» با مردم ملاقات میکرد و به حرف ها و مشکلات اونا گوش میکرد.

حدود 2500 سال از مرگ داریوش میگذره اما این کشور کمتر شخصی مثل اونو بخودش دیده . سوال اینجاست که چرا نباید ما به افرادی مثل داریوش افتخار کنیم واز سرگذشت و دستاورد های اون اطلاع داشته باشیم؟ چرا دیگه امثال اون  توی این کشور نیستند؟ چرا ما نباید مثل داریوش , به آب و خاک این کشور عشق بورزیم و برای پیشرفت اون تلاش کنیم ؟چرا ما اینقدر باید با گذشته و تاریخ کشورمون بیگانه بشیم ؟ چرا ما نباید از تاریخ , درس بگیریم؟

یادداشت 1 : بعضی از دوستان با وجود اینکه من نزدیک یکماهه اومدم وردپرس اما هنوز آدرس و اسم وب قبلی من در بلاگفا رو  توی پیونداشون گذاشتن. لطفا» لینک منو به اسم » حرفای یه دیوونه » و آدرس وب وردپرس , توی لینکدونی وبلاگتون اصلاح کنید . ضمنا» از دوستانی که آدرس هر دوتا وب منو گذاشتن , بی نهایت ممنونم

یادداشت 2: توی وبلاگ شعرای یه دیوونه با شعر » آسمان دلم » بروز هستم . لطفا» برای دیدن اون اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها: , , , , , , , ,

77 پاسخ to “پست های تاریخی”

  1. زبل خان Says:

    اول..

  2. زبل خان Says:

    هی ایران…..داریوش بیا دارن هرکاری کردیو نابود میکنن…

  3. تنها Says:

    سلام. به نظر منم فکر خوبیه پستهای تاریخی بذارید. استفاده کردم. مرسی.

  4. تبسم Says:

    چقد پست مفیدی بود ممنم:)

  5. نگار Says:

    اصلا از کتاب تاریخای مدرسه خوشم نمیاد
    یه جوری خشک مینویسنشون که ادم از تاریخ زده میشه

  6. مــژده Says:

    دقیقاً حق با توئه …
    جای اینکه برن و جومونگ و امثال اونو بیارن و به مردم نشون بدن از استوره های کشور خودمون فیلم درست بکنن ، یه بار شد از رستم و سهراب و اسفندیار و … حرفی زده بشه !
    کشور ما از نظر تاریخ و تمدن غنیه ولی اصلاً بهش توجه نمیکنن .. متاسفانه البته ! 😦

  7. هلی Says:

    کاش یه روز مورد5 توکل دنیا انجام می شد…..به خدادیگه هیچ درگیری نبود……

  8. دینا Says:

    سلام. باریکلا داریوش. چه کارهای خوبی کرده! ببینید اگر ما پیشرفت کنیم اگر بفهمیم. که دیگه اجازه نمیدیم یه عده ای این چنین بر ما حکومت کنند! پس ما نباید بفهمیم و در جهل باید باقی بمانیم. خیلی خوشم اومد. باز هم از این کارا بکنید. البته با منبع هم باشه که دیگه سنگ تموم میشه 🙂

  9. حسین . امیریه Says:

    واقعا که کاری میکنید کارستان که امیدوارم که الگویی بشوید برای دوستان دیگر در مورد داریوش حفر کانال سویز را میتوان نامبرد که مصریان در آخرین جنگ خود با اسراییل که پیروزی برایشان به ارمغان آورد همانی بود که داریوش در زمان خود استفاده کرده بود.

  10. داداش محمد Says:

    و دوباره سلام
    داريوش هخامنش
    هيچ دقت كردي وقتي اين دو تاكلمه رو پشت سر هم به زبون مياري…
    نا خود آگاه غرور سر تا پات رو ميگيره .مو هاي تنت سيخ ميشه
    سينت مياد جلو يه طوري كه…
    انگار خودت داريوش شدي واسه يه لحظه
    ديگه انقدر جامعه اي كه كورش بر پا كرده بود آرماني شده كه
    يه وقتايي انسان فكر ميكنه كورش يه افسانه بوده
    و واي به ما كه وقتي ميبينيم رسيدن به يه الگوخيلي سخته
    سريعا اون رو به افسانه تبديل ميكنيم
    اي بابا…
    داداش يه سيگار روشن كن كه اعصابم بد رقم ريخت به هم

  11. آتیش پاره Says:

    این مطالب تاریخی رو همیشه آپ کن من یکی که خوشم میاد شخصیت داریوش واقعا قبل تحسین بوده مخصوصا با اوضاع کنونی الان ایران آدم حسرت این آدمارو میخوره

  12. دختر بندر Says:

    وبلاگ جدیدتون مبارک
    وای تو رو خدا همون روند قبلی رو ادامه بدین من از تاریخ هیچی نمی فهمم و این همیشه باعث عذابم بوده که چرا تاریخ رو یاد نمی گیرم یعنی اصلا برام قابل هضم نیست و این خیلی بده و یکی از خصوصیات بده منه .
    ولی در عوضش عاشق فرمولاتم …
    موفق باشین

  13. the man who never smile Says:

    سلام
    تاریخ ایران به نظر من یکی از زیباترین و پر حماسه ترین تاریخهای دنیاس
    از آریو برزن بگیر تا ارتشبدهایی که بودند و یاد همشون جاودان
    ولی یه چیزی رو هم میدونم
    مردم ما شیفته عرب شدن
    شبفته عربی که با شمشیر بهشون زور گفت و بالاجبار نفسشونو خرید و برید
    نمیدونم چرا
    با مسائل دینی کاری ندارم چون هر حرفی بزنم تعبیر بد میشه
    ولی ایهمه که ما خودمون رو به اعراب فروختیم و گذشته خودمونو سیاه کردیم هیچ قومی با خودش نکرد
    متاسفم
    موفق باشی
    فعلا
    شادزی

  14. یه پسر جوون Says:

    واقعاً!
    فکر کنم جواب این سوال که پرسیدی و این نکته ای که گفتی همون راه پیشرفت ما باشه
    واقعاً چرا از گذشته بی خبریم یا ما رو بی خبر کردن . جوونای مثل من امروزی هم که به قول خودت فقط به یه اسم بسنده میکنند . یا به جایی نمیرسند یا وقتی میرسند میشن مث بقیه .
    باید از خودمون شروع کنیم

  15. شمع سحر Says:

    با خوندن این پست یاد تخت جمشید از بین رفته که چند روز پیش اونجا بودم افتادم. خیلی غم انگیزه خیلی.

  16. محمد Says:

    [audio src="http://www.itanz.net/mediacenter/shaamloo_safarnaameh.mp3" /]
    اينو گوش کن خيلي قشنگه

  17. سعید هومو Says:

    سلام دوست عزیز ، خیلی خوشحالم از اینکه قصد دارید چنین مطالبی را بعد از این منتشر کنید ، وقتی موارد قید شده را خواندم بیش از همه از مورد پنجم یعنی :
    به مردم اجازه میداد تا در داشتن دین و عقیده آزاد باشن و کسی رو بخاطر نوع دین و عقیده اش , زیر فشار نمی گذاشت
    خوشم امد ، بخصوص اینکه امروزه با توجه به پیشرفتهای علمی و تکنولوژی که بطور اتوماتیک سایر موارد را بسیار سهل کرده اما این مورد پنجم واقعا روحی بزرگ و آزادمنش میخواهد و افسوس که ایران ما قرنها پیش صاحب چنین روحی بوده اما امروز در آرزوی داشتن ان است

  18. ثلج Says:

    با هر حکومت ظالمی مخالفم ، حالا هر چی می خواد باشه. چه ارزشی داره نابود کردن دیگران، نابود کردن تمدن دیگران ، زندگی ، خانواده ها ، عشق ها و … برای متمدن کردن ، برای بزرگ کردن اسم خودت ، برای آسایش مردم خودت. پشیزی ارزش نداره ظلم ، هر جا می خواد که باشه. از هیچ کس اسطوره و بت نسازین چون واقعا نبودن.
    اسطوره یعنی عدالت ، آزادی و خدااااااا

  19. Marjan Says:

    خوب من نميدونم اين حرفم چقدر ميتونه درست باشه اما نظر خودم رو ميگم. و اونهم كه اتفاقا من فكر ميكنم مردم زيادى به گذشته وابسته شدن و از حال يادشون رفته. يعنى يك جورايى دلشون ميخواد تمام دنيا به ايران ، به عنوان كشورى نگاه كنه كه صاحب كوروش و داريوش بوده اما دنيا ايران امروز رو ميبينه همونطور كه ما به اروپاى قرون وسطى كارى نداريم و اروپاى امروز رو ميبينيم.

    اما در كل كار ارزشمندى رو شروع كردى، اين كه معرفى كنى اين بزرگان و گذشتگان رو بسيار عاليه به خصوص كه الان من معتقدم مطالعه بين جوونها مسيرش كمى عوض شده ، اين اطلاعات واقعا مفيد و لازمن

    شماره 5 رو دو بار تكرار كردى اما 5 دومى، آزادى بيان و عقيده ، چيزيه كه اين روز ها ايران و دنيا بهش احتياج داره

    شاد و سلامت باشى و مرسى

  20. آزاد Says:

    حالا هم که دارن تاریخ شاهنشاهی رو از کتاب تاریخ بچه های دبستان حذف میکنن دیگه نور علی نور میشه

  21. ؟؟؟؟؟؟؟ Says:

    سلام استاد ؛ این پست جدید رو خوندم ، واقعاً تأمل بر انگیز بود ، واقعاً خیلی خوب میشه که از این به بعد هر چندوقت یه بار یه پست تاریخی هم بذارین ! من با کله میام ، جدی میگم ( آخه عاشق تاریخم ، مخصوصاً ایران )

    منتظر پست های زیبا و پر محتوای بعدی این وبلاگ هستم .
    با احترام
    امضاء : A.Z

  22. هستی شمال Says:

    کاش به جای این همه درس تو مدرسه میبردن مارو از نزدیک با اثار های تاریخی اشنا میکردن
    مررررررررسی که خبرم کردی ببخشید که دیر شد اخه نبودم چند روزی

  23. سعید Says:

    باهات موافقم. برای اینکه بدونیم که کی بودیم مطالعه ی اون دوران بسیار مفیده و برای اینکه بدونیم چی شد که این شدیم باید با تاریخ معاصر آشنا بشیم.برسی جریاناتی که از شروع تا سقوط مشروطه به وجود اومد ، قیام های قبل از به قدرت رسیدن پهلوی،کارهایی که رضا شاه و محمد رضا شاه انجام دادن، کارهایی که تو دوران کوتاه به قدرت رسیدن مصدق انجام شد، میتوننه واقعا موئر باشه. البته اگه رو دوران قاجار و مهم ترین قسمتش یعنی شروع و گسترش استخراج نفت صحبت بشه و این دو دوران با هم مقایسه بشن تصویر بهتری از ایران رو می تونیم ببینیم.مسلما اگه با نگاه جانب دارانه به قضایا نگاه نشه.

  24. shadi Says:

    سلام . استفاده کردم .
    کاش ان زمان بود …داریوش کبیر …
    شاد و سلامت باشی دوستم و ممنون

  25. ییلاق ذهن Says:

    هرچی بیشتر تو تاریخ گذشته و به خصوص هخامنشیان جست و جو میکنم بیشتر برای امروز خودمون افسوس میخورم 😦

  26. حسین . امیریه Says:

    دوست گرامی با سپاس از پیام و دعوتتان همانگونه که اشاره نمودید نکته های مشترکی در اهدافمان وجود دارد از احیای تاریخ تا مرال و اخلاق نیکوی قوممان که به تاراج رفته است به پیوندهای امیریه افزوده شدید.
    شاد باشید

  27. CipiD Says:

    ممنون که شروع کردی به نوشتن همچین پستهایی. من تا همین چند وقت پیش که با همون خشکی دوران مدرسه به تاریخ نگاه میکردم و تنها درس تارخیم که پاس کردم مال سوم دبیرستانه که واقعاً کتاب سختی بود و پدرم در اومد تا خوندمش . ولی این اواخر احساس میکنم وقتی جو زمخت محیط آکادمیک نباشه , علاقه ی زیاد به تاریخ و پیشینه شناسی دارم . همین چند وقت پیش که موزه بودم واقعاً حس عجیب غربی داشتم نمیتونستم دل بکنم .
    بازمممنون 🙂

  28. مريم احسان Says:

    بازم نفهميدم چرا مي گيد ديوونه
    در ضمن دختر خيلي نازي داريد.
    دخترتوم مريض بوده؟؟

  29. هاD Says:

    درسته . من هم چنین چیزهایی رو شنیدم . البته می‌دونیم که هر حکومت و حاکمی ضعف‌هایی داشته که اگر اون‌ها رو هم در کنار افتخارات درج کنیم ، مطلب همة‌جانبه‌تر یشه و ارزشش بیشتر میشه .

  30. سیمین (امید) Says:

    سلام
    خوب تصمیم خوبی گرفتی ولی اونایی که کمی یا حداقل بیشتر از بقیه با گذشته ها دست و پنجه نرم کردند چی؟؟؟؟ بهتر نیست رونوشتی پی نوشتی از نظرات شخصی و غیره اضافه کنی تا جای بحث برای افرادی که اهل به به و چه چه نیستند و به دنبال موشکافانه دیدنن و به جای افسوس به دنبال از گذشته ها ساختنن بذاری البته این تناه یه پیشنهاده
    به هر صورت برای یادآوری بی نهایت ممنونم
    تا آپ بعد

    • دیوونه Says:

      سیمین جان , من میتونستم این پست رو سنگین تر و خیلی کاملتر بنویسم , اما هم طولانی میشد و خیلی ها که از تاریخ فراری هستن , بدتر از اون زده میشدن و هم اینکه من این پست رو بصورت آزمایشی گذاشتم تا ببینم نظرات و برداشت خواننده های وبم در مورد پست های اینچنینی چیه ؛ که صدالبته خوشحالم که خیلی ها دوست دارن . بازم چشم , توی پست های بعدی نکاتی رو که گفتی حتما» درنظر میگیرم.ممنونم از راهنمایی های خوبت.

  31. تی تی Says:

    خیلی کار جالبی کردی، حداقل اینجوری ادم میتونه اطلاعات به دست بیاره مخصوصا واسه یکی مثل من که حوصله نداره کتابای تاریخی بخونه

  32. default Says:

    سلام
    داریوش را می شناسیم
    اما دلیل ناشناس ماندن او و امثالش در این روزها حکومت فعلی است
    همانطور که دارد آثار ملی مان را نابود می کند و اول انقلاب کثیف 57 می خواستند کل تخت جمشید را نابود کنند و آن جریان که می دانم و می دانی….
    بگذریم.

  33. مریم عشق خانوم شکری Says:

    سلام خوبین؟ به منم سر بزن منتظرم حالا چرا دیوونه؟؟؟؟؟؟؟؟ ناراحتم کردی

  34. بوبو Says:

    شرمنده که دیر به دیر میام
    چه خبرا؟
    خوبی؟
    اصل حالت چطوره؟
    دختر گلی چطوره؟
    چی کارا میکنی؟
    ما سرمون شلوغه شما هم اره؟
    شاد باشی

  35. زندگی سگی Says:

    داریوش بزرگ…

    جواب پاراگراف آخر یک کلمه س : اسلام

    از وقتی این اسلام به سرزمین ما هجوم آورد همه هویت و تمدن عظیم مارو کم کم به حاشیه و نابودی کشاند…

  36. دختر ابی Says:

    ممنون که وقت گذاشتین مطالبمو خوندید من نمی تونم وارد گوگل ریدرم بشم تا شما رو لینک کنم در اولین فرصت این کار رو می کنم در ضمن واقعا مطالبتون پرفایده است.

  37. baroon1989 Says:

    پزشک بارونی ام نمی دونم چرا اینجا اسم مستعا یه چی دیگه بود حال عوض کردنشو نداشتم
    پستت با حال بود هر چند من کلا با تاریخ حال نمی کنم ولی جالب بود ضمنا بببخشید یه مدت نیومدم شرمنده

  38. زبل خان Says:

    کلا 12 اسفند که امتحانمو دادم..اینجوری تق ولق میام….
    حالا شما هم کسی رو پیدا میکنید ..دلتان برای ما هم تنگ نمیشود…عادت میکنید..

  39. rexaniar Says:

    سلام
    شرمنده که این چند روز نیومدم..باور کن سایت شما مشکل داره من تو خونه ای دی اس ال 510 دارم به هیچ عنوان سایت شما رو باز نمیکرد..با 4 تا مروزگر قوی مثل فایرفاکس.اپرا..گوگل و اخرین نسخه اکسپلورر چک کردم نشد کخ نشد..
    الان هم از کافی نت کنار خونمون که سرعتش 2024 هست و ساعتی 1500 تومن اومدم و نظر دادم..
    خودت چکم کن ببین ایراد از کجاست
    یاعلی

  40. بانو Says:

    با نوشتن چنین پست هایی موافقم.

  41. ویولت Says:

    سلام..بابا من که همیشه میام فقط این ایمیل لازم اذیتم میکنه!

  42. مــژده Says:

    یه سئوال بپرسم ؟ چرا یه قالب قشنگتر واسه اینجا نمیزاری ؟ 🙂 ببخشید من یکم زیادی کنجکاوم ! :p

  43. هستی شمال Says:

    اپم خوشحال میشم بیای

  44. خورشید Says:

    من تو وب قبلیم یه شعر در این مورد نوشته بوم:)

  45. سیما Says:

    اومدیم

  46. سیما Says:

    به تاریخ علاقه ای ندارم

  47. سمیه-روزها Says:

    تاریخ ایران هم زیباست هم پر از افتخار.الان هم باید حواسمون باشه داریم چه وقایعی رو در حال حاضر از خودمون ثبت میکنیم و به یادگار میذاریم!

  48. نیلوفر Says:

    سلام
    من دیروز انقدر سرک شلوغ بود که وقت سر زدن به هیچکی رو نداشتم. اول از همه اومدم حضور بزنم نگی بیوفا بودم.

  49. نیلوفر Says:

    می گم زدی توی جاده ی رگ و ریشه و …. هاااااااا
    آره منم همه ی اینها رو کم و بیش می دونم. از کجا به کجا رسیدیم آخه!!!
    صبح اخبار داشت می گفت مردم انگلیس به دولت اعتراض کردند و توی راهپیماییشون می گفتند : ما کمک به افغانستان و یمن نمی خواهیم. به مردم خودمان کمک کنیم.
    چرا ما این کار رو نمی کنیم. روز به روز ما عقب مونده تر می شیم و اونها پیشرفت می کنند.

  50. روشنفکرنما Says:

    واقعا از دیدن تعداد کامنتای وبلاگت حسودیم میشه. و اینکه از نظرات پر از لطفت نسبت به وبلاگم ممنونم

  51. زن مستقل Says:

    چرا اینقدر داغ ما را تازه می کنی
    تو مملکتی که تاریخ شاهان را از کتب مدرسه حذف می کنند
    کتب تاریخی قبل از اسلام نایاب است و یا با سانسور چاپ می شود
    و تاریخ را به بعد از اسلام خلاصه می کنند چکار باید کرد
    بحث نا آگاهی نیست بحث بی علاقگی نیست بحث حذف اجباری تاریخمان هست
    ای داد

  52. یوتاب Says:

    سلام

    شما کی بروز کردید من متوجه نشدم

    خوبید

    خوب ما نه قدر داریوش میدونیم نه قدر هیچ کس دیگه به جاش قدر اونایی که نباید بدونیمو خوب میدونیم
    اشکال ما همینه
    برزکا رو کوچیک میکنیم کوچیکا رو بزرگ
    راز بدبختی و عقب موندگیمون همینه

  53. تندیس Says:

    سلام ممنون از لطفت یه مدتی نبودم و از نت دور افتادم ضمنا جدیدا کمتر حوصله نوشتن دارم .
    در مورد این نوشته اعتقاد دارم پیشینه فرهنگی ما هر چه بوده گذشته. بازگشت به عقب هیچ دردی از ما دوا نمی کنه فقط باید به جلو نگاه کرد و رفت و همه چیز رو از نو ساخت . تجربیات تاریخ خوبه ولی نه فقط از نوع ایرانی و هخامنشی بلکه به صورت کلی

  54. شهره Says:

    ميدوني چرا؟ باسه خاطر اينكه جيب مملكتداران ما سوراخ باسه همين پولي نميمونه باسه راه سازي و آباداني كشور ….
    روز به روز از حقوق كارمندان دولت ما بنا به دلايل مختلف كم و به جيب مملكت داران زياد ميشه …
    آدماي گرفتار و نادار رو باسه درمان كوچكترين بيماريشون وادار به پرداخت گزاف ترين هزينه ها ميكنن كه طرف بايد زندگيش رو خرج يه بيماري بكنه ووو….

  55. سیم سیمک Says:

    اسم داریوش و کورش و کلا سلسله هخامنش که میاد مست تاریخ کشورمون می شم…

    من به معماری اون دوران که هنوزم که هنوزه خیلی ها رو تو کف گذاشته هم خیلی علاقه دارم!

  56. سیم سیمک Says:

    من با اسلام لج نیستم اما به دین زرتشت یه علاقه ی خاصی دارم !

    یعنی اگه اعدامم نمی کردن شاید همه جا اعلام می کردم دینم زرتشته !!! یا اقلا می خوام که باشه !

  57. مرد تنها Says:

    اینم یه جورشه دیگه حالت چطوره

  58. سمیه-روزها Says:

    حواسم به این موضوع هست که نظرت رو در مورد پست همه پرسیم نگفتی!

  59. عسل Says:

    شما هميشه واقعا به نكات جالبي اشاره ميكنين…واقعا عالي بود…مرسي

  60. نیلوفر Says:

    مادر بزرگ که مادر بزرگه. خودمون هم روی دست مادر و پدرامون باد کردیم. :دییییییییییی
    حالا کی تشریف میاریدآدرس بدم خدمتتون ؟

  61. مریم احسان Says:

    سلام مرسی از نظرتون.واسه دخترتون آرزوی سلامتی می کنم.لیشالا خدا به دل پاکش نگاه کنه.حرفاتون رو در باره دیوونه بودن قبول دارم.ولی من بیشتر دوست دارم عاقل باشم.
    در ضمن پست تون هم خیلی جالب بود.

  62. نیلوفر Says:

    خب خودتم آیکون نداری ولی من آیکون می خواااااااااااااااام )):
    راستی می خوای کاندید بشی؟ چه پسر خوبی
    نه پسر فداکار بهتره. چی شده حالا می خوای خودتو قربانی کنی؟

  63. ناخنگير Says:

    خيلي فكر خوبيه!
    واقعا لذت بردم و باهاتون كاملا موافقم كه آشنايي ما با تاريخمون خيلي كم و محدود هست..
    ممنون

  64. نیلوفر Says:

    خب منو نیلوفر لینک کردی. خوبه دیگه
    راستی تو چرا گوگل ریدر نداری؟

  65. مریم احسان Says:

    سلام موافقم .من شما را لینک کردم

  66. سایه Says:

    سلام دوست عزیز !
    چه قدر داریوش عقایدش جالب بوده ها خبر نداشتیم!
    آیکون آب شدن از خجالت هم بابت دیر اومدن!

  67. rexaniar Says:

    سلام
    واسه منم مایه افتخار هست که شما به وب من میایید
    ……………
    ای کاش حداقل 2 تا مثل داریوش داشتیم..اینها میخوان پادشاهان رو از کتاب تاریخ حذف کنن تا نسل اینده نفهمن ما چه کسانی داشتیم و روی گندکاری های خودشون رو بپوشونند..
    یاعلی

  68. حامد (تک نوشت) Says:

    آقا مبارکه… خیلی باحال شد وبلاگت…

  69. مِستر افشین Says:

    خواهش میکنم دیوونه جان . شما سرور مایی . منم به داشتن دوستی مثل شما افتخار مینکنم .

  70. بابالنگ دراز پنج فوتی Says:

    شدیدا با این پستت موافقم.متاسفانه ما ایرانیها به عربها بیشتر از شخصیتهای خودمون بها میدیم

  71. سعیدفانتوم Says:

    سلام.مرسی عزیزم نظرلطفته بازم سربزن.مرسی ازنظرت.خوشحال شدم بای تاهای

  72. نیلوفر Says:

    اون پنگوئنه اسمتو می نویسه بابا جان. یکم صبر می کردی پسر خوب.

  73. x Says:

    بیچاره داریوش! روحش این وضعیت الان کشور رو میبینه، چقدر حالش گرفته میشه ها….

  74. دختر با غيرت Says:

    سلام !خوبي؟؟
    من نمي دونم چند سالته ولي نظراتت خيلي جالبن من كه واقعا لذت ميبرم كه يه چيزو اينقذر دقيق مورد بررسي قرار ميدي.
    موفق باشي

  75. (: Says:

    واي اين عاليه كه پستاي تاريخي بذاري. ممنون! (:
    بازم از اين پستا بذار، درباره ي كورش هم بيشتر بنويس، من عاشقشم!

پاسخی بگذارید

