جرات داری برو بمیر!!!

ما بکجا داریم میرسیم و آخر این جاده ی تاریک کجاست؟تا کی باید این کشور رنگ خوشبختی رو بخودش نبینه؟همش جنگ و خونریزی .همش تحریم اقتصادی , انگ تروریست بودن , انزوای جهانی . همش ترس از فردای گنگ و نامعلوم.

انرزی هسته ای میخوام چکار؟ نون میخوام بخورم.گرسنه ام. اتم و برق هسته ای به چه دردم میخوره. باشه تکنولوژی خوبه اما به چه قیمتی؟ همه از نداری بجون همدیگه بیفتیم و هم رو تیکه تیکه کنیم که میخوایم اتمی بشیم.نه , نه , من آب و دون میخوام.امنیت و آرامش میخوام.نمیخوام سوار هواپیمایی بشم که بخاطر تحریم , با لوازم اسقاطی و درجه چندم بکار افتاده و معلوم نیست وقتی از زمین بلند میشه , از 1000 پایی زمین سقوط میکنه یا 27000پایی.

تا کی باید فقط به گذشته هامون افتخار کنیم و توی زمان حال چیزی برای گفتن و بالیدن به اون نداشته باشیم؟دلخوشی به گذشته تا کی؟ چقدر شاهنامه بخونیم و موی تنمون سیخ بشه اما تا پامون رو از خونه بیرون میزاریم یاد اون بیفتیم که آمریکا میخواد بهمون حمله کنه یا اسرائیل.

میگیم درست میشه . میگیم باید امیدوار بود به آینده. آینده ای که از الان خرابه هاش پیداست. راه حل !؟ چاره !؟دست رو دست گذاشتیم تا ببینیم یه نفر از سیاره های دیگه میاد بداد ما برسه یا نه.راستی چند سال بعد از مرگ ما میاد؟اصلا» میاد یا اونم معلوم نیست؟

منابع زیر زمینی و روزمینی و فرش و پسته و زیره و … همه چیز داریم و هیچ چیز نداریم.آخه اینا که خوب فروش میره و کلی هم خاطر خواه داره اما پول هاش کو؟ نکنه جیب من سوراخه یا اینکه یادم میره که باید برم بگیرم.

همه دلامون پر از حسرت . کاش اینو داشتم . کاش اونو داشتم . شرمنده ی خانواده ام هستم که نمیتونم   نیازهای اونا رو برطرف کنم.خرج دوا و درمان هم نداریم. اینا جمله هایی که خیلی از ما باهاشون سروکار داریم.

اجاره خونه بیشتر از دآمد کل هر شخص. چادر 4نفره میشه پنجاه هزار تومن . تهویه طبیعی هم داره .

خوب اینا رو شنیدی؟ میدونم جرات نداری که کاری کنی. چیه ؟ میخوای سر بزاری بمیری ؟ هزینه ی کفن و دفن و قبر , هشتصد هزار تومن ؛تازه این بغیر از هزینه سنگ قبر و مراسم و آگهی ترحیمه ؛ حالا اگه جرات داری برو بمیر !!!

برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , ,

68 پاسخ to “جرات داری برو بمیر!!!”

  1. نیلوفر Says:

    باهشتصد هزار تومن می شه مرد؟ ببخشید پس هزینه ی ختم و سوم و شب هفت چی می شه؟ می تونی ختم نگیری؟
    ضمنا گیرم رفتی زیر چادر. زمستون رو چیکار می کنی؟ تازه به قول تو اگه انرژی هسته ای به ثمر هم برسه چندیــــــــــــــــــــــــن سال دیگه هست که از ندیده ی من هم گذشته. به چه دردی می خوره آخه. پول نفت قرار بود بیاد در خونمون. الان بنزین آزاد لیتری خدا تومن می زنیم.من یکی جرات نمی کنم از سر خوشی به یکی تعارف بزنم برسونمش یا بیخودی جایی برم.
    همین خودرو توی کشورهای همسایه همین ماشینی که ما سوار می شیم از نصف قیمت واقعی توی کشور ما هم کمتره. آخه مگه می شه؟؟؟؟؟؟؟
    دانشگاه می خوایم بریم پولیه ولی یه خارجی توی کشور ما می تونه رایگان تحصیل کنه. اما وقتی بریم کشورهای دیگه اوضاع برعکسه. ما باید پولی بریم دانشگاه ولی برای بچه های خودشون رایگانه.
    تاریخ خوبی داشتیم که داشتیم. کووووووووو . مرد داداش من. تموم شد.
    به قول مادربزگم: داشتم داشتم حساب نیست. دارم دارم حسابه.
    دیگی که برای من نمی جوشه می خوام سر سگ توش بجوشه.

  2. دینا Says:

    پسر دایی من پارسال فوت کرد قبرش شد 100000 تومن!

  3. یه پسر جوون Says:

    سلام و اینکه وبلاگت خیلی قشنگ تر از اولش شده . خسته نباشی و اینا
    راست راستی آدم بره اینا رو به کی بگه ؟
    چقدر بدبختی باید بکشیم . البته باز خدا رو شکر که ما گرسنگی نمیکشیم و دستمون به دهنمون میرسه و تونستیم تا حالا گلیم خودمونو …
    ولی اون بدبخت بیچاره هایی که ندارن . اونا چی ؟ راستی که باید بریم بمیریم

  4. یه پسر جوون Says:

    آخه هر چی فکر میکنم میبینم کاری هم از دستمون نمیاد که به صورت اساسی بخواهیم انجام بدیم
    دیگه خیلی بخواهیم کار کنیم اینه که خودمون آدم باشیم و مثل آدم زندگی کنیم و به بقیه هم کمک کنیم ولی نهایتاً به جایی نمیرسیم !

  5. تنها Says:

    چي بگم والا همه چيزو خودت به بهترين وجه گفتي. فقط قيمت قبر كم گفتي.
    چند روز قبل يه قبرستاني رفته بودم كه هميشه بهم خيلي آرامش ميده. گفتم ببينم قبر پيش فروش ميكنن بابا جانمو مجبور كنم برام بخرن. چون اون قبرستان در حال پر شدنه. فكر ميكنيد قيمت قبر گفت چند؟؟؟؟؟؟؟گفتن 46 ميليون. يعني من دهنم باز مونده بود. گفتم خدايا مردن چقدر خرج داره من نميدونستم.

  6. سمیه-روزها Says:

    خیلی خوب نوشتی شرایط این دوره و زمونه رو!سراغ هر کاری هم که بخوای بری فقط پول میخواد و همین!

  7. دختری در مزرعه Says:

    مهم اینه که خودمون بتونیم حتی تو شرایط خیلی سخت و خیلی بد به خوشبختی برسیم.. احساس خوشبختی کنیم..

    پروردگارا, به من آرامش ده تا بپذیرم آنچه را که نمیتوانم تغییر دهم / دلیری ده تا تغییر دهم آنچه را که نمیتوانم تغییر دهم / بینش ده تا تفاوت ایندو را بدانم

  8. الما Says:

    ببخشید اقای محترم سه تا از بزرگترین ارزوهاتون را بگید ؟
    انرژی هسته ای
    انرژی هسته ای
    انرژی هسته ای
    و از همه مهمتر انرژی هسته ای
    گذشته اینده را می سازه دارم فکر میکنم عجب اینده ی زیبایی در انتظار نسل پدر سوخته هاست !!!
    مرگ ؟؟ زیاد بهش فکر نمیکنم البته به هزینه هاش بیشتر به ارامشش می اندیشم
    مطالبتون خیلی خوب بود هم قبلی هم ایندفعه و تا اونجایی که تونستم مطالب دیوونه را خوندم موفق باشید امیدوارم شما بتونید کاری بکنید

  9. حسین . امیریه Says:

    دوست عزیز من حکایت خود را تمام کردم, پیامت را دیدم که سپاسگذارم. این حرفها که میزنی نام وبلاگت را بشایستگی انتخاب کرده ایی از شوخی گذشته حرفهایت واقعیت تلخیست که متاسفانه وقتی حرف هسته ایی پیش میاید میبینی مخالفین نظام هم همه چی را فرامش میکنند و از یاد میبرند این ملت مظلوم تابحال چقدر هزینه داده و میدهند.

  10. دختر ابی Says:

    عزیزم متاسفانه واقعیت همینه که تو گفتی ولی چیکار می شه کرد آدم باید ببینه الان چیه نه اینکه مدام بگه من ال بودم من فلان بودم درست می گم

  11. خانم معلم Says:

    سلام
    شاگرد خوبی باش و از وبلاگ تازه تاسیسم دیدن کن

  12. هستی شمال Says:

    چند روز پیش همین بحث تو کلاس ما مطرح شد اخرشم به این نتیجه رسیدیم که همه اینا ازینه که ما ایرانیا از عقلمون به خوبی استفاده نمیکنیم از منابع مون هم همینطور
    راست میگی حالا اولین کاری که میتونیم بکنیم اینه که تا پولی تو دستمون اومد به جای نون واب به فکر وسایل کفن ودفنمون باشیم که یه وقت بعد مرگمون جنازمون رو زمین نمونه

  13. هاD Says:

    مرده رو زمین بمونه شهرداری خودش جمعش می‌کنه :))

  14. داداش محمد Says:

    راستش نميدونم چي بگم
    حرف حق جواب نداره
    و ديگه اينكه حالم بد نيست عزيز
    يعني بهترم
    يعني بهتر ميشم
    ممنون كه به فكري

  15. شمع سحر Says:

    به قول شاعر چه بگویم که ناگفتنش بهتر است.): فقط خدا رحممون کنه همین و بس.

  16. زندگی سگی- Mat Says:

    یاد آهنگ به امید ایرانه یاس افتادم …

    میدونم اینو غروره ما ایرانیا .به گذشته ی ماست .به تاریخه ماست.ولی به خدا اون دیگه گذشته.الان ما چی هستیم .الان واسه آیندمون چی داریم.
    بیا هموطن بیا دسته همدیگرو بگیریم تا آینده ی ایران به اسم من و تو افتخار کنه

  17. ثلج Says:

    عزیز من به شتر میگن گردنت کجه …
    کجای دنیا به خاطر اعتراض ، حتی گیریم اغتشاش ، حکم اعدام میدن. اینا دردن. تا زمانی که دین شده پتک روی سر ما ، تا زمانی که از آزادی فقط میدون آزادی مونده. همینه عزیزم. نه امنیت مالی ، نه جانی ، نه ناموسی.
    خیلی بی غیرت شدیم خیلی.

  18. عسل Says:

    سلام.مطلبت فوق العاده بود و مثل هميشه تاثير گذار…يعني واقعا تو اين دوره زمونه اگه پول نداشتي سرتو زمين هم نمي توني بزاري و بميري…مگه دل خوش كنيم به تاريخ و گذشته هاي كشورمون وگرنه اگه بخوايم فكر آينده رو بكنيم كه راهي تيمارستان ميشيم اما فك كنم اونجا مجاني باشه نه؟؟؟

  19. دخت بندر Says:

    سلام مطلب خیلی درستی بود
    واقعا که آدم تو این دوره و زمونه دیگه حتی جرات مردن هم نداره …
    شرمنده خیلی این چند مدت گرفتار بودم
    ولی یه بار اومدم و نظر هم دادم بخدا راست میگم
    یه بار دیگه هم اومده بودم هر کاری کردم نظر ارسال نشد نتمون قاطی کرده بود
    اینقدرا هم بی معرفت نیستیم
    بازم ممنون بابت مطلب زیباتون
    یا حق …

  20. ناخنگير Says:

    نمي دونم چي بايد بگم..بگم موافقم؟چيزهايي مي بينم و اندوه مرا در خود مي بلعد..باز سكوت..باز سكوت
    ممنون كه به مسائل مهمي اشاره مي كني

  21. تندیس Says:

    البته تمام اوضاع اقتصادی ما مربوط به سیاست خارجی نمیشه تا حدود زیادی ساختار اقتصادی ایران بیماره و این از گذشته به ما به ارث رسیده شاید بیشتر از 100 سال قبل . البته نمیشه تاثیر سیاست خارجی رو ندیده گرفت .
    در مورد قوام ممنون از تذکرت اون بحران در 17 آذر 1321 اتفاق افتاده ( بحران نان ) ولی برکناری قوام رو من هم شک دارم بررسی میکنم اصل قضیه رو

  22. تندیس Says:

    قوام 5 بار نخست وزیر شد و بحران نان در سال 21 هم منجر به استعفای اون شد سومین دوره نخست وزیریش بود . قضیه خروج نیروهای شوروی و ملاقات با استالین مربوط به سال 1324 میشه و دوره چهارم نخست وزیری قوام

  23. سعید هومو Says:

    سلام دوست عزیز. بله درست میگی، ما در حسرت اولین نیازها هستیم نیازهایی که اولین و پیش پا افتاده ترین خواستهای هر فردی هست اما همین اینها شده برای ما بزرگترین آرزوها و یاشایدم آرزوهای محال . امروز حتی مردن هم پول میخواد ، قبر از یک طرف و هزینه های سرسام آور مراسم ختم هم از طرف دیگر ، همیشه به این فکر میکردم که حالا که نمیتوان تورم اقتصادی را کنترل کرد باید از زاویه دیگری مشکلات را مهار کرد مثلا در مورد همین هزینه مراسم ختم ، باید فرهنگ سازی کرد و مردم را به تعدیل سنن و آداب سنتی که با مسایل و مشکلات دنیای امروز سازگاری نداره تشویق کرد . باید شکل دیگری به اجرای سنن بخشید یا حتی برخی به کلی تغییر اساسی کنند ، و این تغییرات و فرهنگ سازی به عهده من و تو و هم نسلان ماست چون ما امروز داریم زندگی میکنیم و در دنیای امروز با مشکلات امروز ، ما در دنیای دیروز و قرن پیش زندگی نمیکنیم که بخواهیم همان سنن و آداب را مو به مو اجرا کنیم ، البته نه اینکه همه سنن تغییر کنند بلکه منظورم این است با توجه به نیازها و مسائل روز بازنگری و تعدیل شوند

  24. بابا لنگ دراز پنج فوتی Says:

    حرف دل منو نوشتی ای کاش یه راهکاری رو هم ارائه یدادی و نظرت رو میگفتی

  25. احمد نامي Says:

    اخوي خودت اصلا» ناراحت نكن سهام عدالت گرفتي !!!! بعدش هم يارانه هاي كه مجلس تصويب كرد ديگه غمي نبايد داشته باشي پول برقت ميشه 2000000 تومان- تلفن 5000000 و…. هيچ مهم نيست اينا همه يارانه تعلق ميگره راستي اصلا» ديگه نياز نيست بري سر كار همه سهام عدالت و يارانه ها تو بگير ديگه چي ميگي !!!!!!!بازم بگو ميخوام بميرم !!! آغا نمير خوشبختي حالا داره شروع ميشه!!!!!!

  26. دختر جاده Says:

    800 هزار تومان…؟؟!!!
    نه بابا این روزاا مردنه هم بیشتر از عروسیه خرج داره.ی گور که می خوای بخری 30 میلیون پات آب می خوره دوس جون…

  27. سهم كوچكي از دنيا- راضيه Says:

    سلام
    مطالبتون هميشه آدم رو به فكر كردن مجبور ميكنه.
    اگه ازشون بپرسي به كجا ميخواهيم برسيم؟
    ميگن: ببينيم خودش به كجا ميرسه!!!
    اين يعني سياست !
    طرف ميبينه هيچي پول نداره و هزار ويك مشكل داره ميره خودكشي مي كنه تازه خانواده اش رو مي اندازه توي خرج . مراسم ختم و عزاداري هاي ما هم كه چند برابر يه عروسي باشكوه خرج داره. حالا كي جرات داره بره بميره؟!!

  28. سعید Says:

    مشکل ما اینه که زیادی میفهمییم. و به همین خاطر زیادی میخوایم. همش میخوایم به قله برسیم. هممون نظریه پردازی و فیلسوف و دانشمند و… همهچیز دانیم، و به همین خاطر به حرف کسی جر خودمون گوش نمیدیم. این دو تا عامل رو که بذاریم کنار همدیگه میبینیم چرا پیشرفت نمیکنیم. به خدا اگه مثل کشورهای عرب منطقه فقط به فکر شکم و بهترین امکانات زندگی بودیم نه به فکر صنایع پایه و علم روز و … تا حالا فقط با پول نفت به همه چیز میرسیدیم. اما چون ادعامون میشه میخوایم از پول نفت برای زیرساخت هامون استفاده کنیم ئ هر کی هم به روش خودش این کار رو میکنه میشه این. نه رفاه کشورهای عربی رو داریم و نه تکنولوژِی کشورهای پیشرفته.
    یه چیز رو نفهمیدیم اونم این بود که رفاه عمومی پیشرفت عمومی برای کشور میاره اما فقر و نداری بهترین مغرها رو از کار میندازه.

  29. the man who never smile Says:

    خوب
    اين ايرانه
    ميشه كاري كرد
    فقط ميشه گفت اگه ميتوني برو از اين مملكت و اگه نميتوني بمونو بمير
    مسخره شده همه چيز
    بيروني از ترس پليس زهره بر ميشي
    شب با اين فكر ميخوابي كه فردا سر كار عذرمو نميخوان
    فردا پول دستم مياد برم خريد بكنم
    فردا چي ميشه
    هيچي
    فردا گه تر از امروز و امروز گندتر از ديروز
    همين و بس
    سالهاست كه آرزوي يك ساعت اعصاب آروم داشتن به دلم مونده
    بعدش كه از اعصاب خورديهام مينويسم
    از تشويش زندگيم مينويسم
    از غم و بي حوصلگيم مينويسم
    همه نسخه براي خوبي ميپيچن
    ولي خوب
    بماند
    (‌شما روي سر ما جاداراي — حرف من نوعي بود )
    فعلا
    شادزي
    اينو يادم رفت بگم
    گذشته مارو هم يه يغما بردن
    شاههاي گذشته ميشن عياش و زنباره و چه و چه و چه
    بعدش هرچي اينور تر ميايم ميبينيم حرمسراها بيشتر و زنبارگي اين مسلمون زاده ها بيشتر ميشه
    خسته شدم از اينهمه تناقض
    همش و همش تناقض
    فعلا
    شادزي

  30. shadi Says:

    salam
    متاسفانه اوضاع خیلی خراب شده تو تهران ویزیت دکتر ها ی متخصص 20 هزار تومن داره میشه
    سونوگرافی قبلا 5000 بود حالا خیلی گرون شده
    اوضاع خرابه ..
    انها چون شکمش.م سیر است افتادن به جون امریکا ..

    برادرم جنگ بشود خیلی بهتره ::::خانه و مسکن ارزون میشه /بسیاری از ÷ولدارهای مملکت مهاجرت می کنند

    من دلم می خواد جنگ بشه یک تحول اساسی رخ بده /الان مردمی که پول باد اورده دارند //دارند گوش می برند …کلی معشوقه و ملک و املاک دارند
    باید یک تحول اساسی صورت بگیره انها به خودشون بیاشند
    مردم بدبخت و متوسط هم دارند روز به روز بدبخت تر می شوند
    پس جنگ بشه بد نیست ..
    زعفران شده 26 هزار تومن …
    مردم رو می بینم اکثرا جون ندارند …گوشت و مواد غذایی نمی رسه
    خیلی ها سیگاری و معتادند ..
    خدا رحم کنه

  31. دختر دیوونه Says:

    همه ی حرفات درست بود ولی باید دنبال راهکار گشت
    در ضمن تو حداقلشو تازه گفتی 800 تومان سنگ قبرمان هم نمیشود چه برسد به…

  32. مسافر تنها Says:

    از قيمت قبر بي خبر بوديم كه خوشبختانه فهميديم
    ديگه فكر مردن رو هم بايد از سرمون بيرون كنيم گويا!
    😕

  33. rexaniar Says:

    سلام
    باهات موافقم.انرژی هسته ای به چه قیمتی؟؟این همه نیازمند تو کشور داریم چرا باید روز قدس بریم راهپیمایی؟
    به من و تو چه ربطی داره که فلسطین و اسرائیل چیکار میکنن.وقتی احمدی نژاد میاد میگه اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود انتظار داریم اسرائیل ساکت بشینه؟
    گور پدر هرچی عربه…
    ………..
    مغول ها هم با اون همه عضمت نابود شدن.این ها هم میرن اما درد اینه نفت رو تموم میکنن و میرن و اون وقته که تازه بدبختی ما شروع میشه.
    ……….
    یاعلی

    • دیوونه Says:

      مغول ها آدم ها رو فقط میکشتند اما فرهنگ کشور رو نابود نمیکردن و حتی برای پیشرفتش , کمک هم میکردن اما الان…:sad:

  34. ییلاق ذهن Says:

    واسه مردن هم باید رفت تو صف 😦

  35. حامد (تک نوشت) Says:

    به خدا اگه منابع طبیعی این کشور دست ژاپنی ها بود الآن ابر قدرت دنیا شده بودن.

  36. تبسم Says:

    واقعا» راس میگی:((

  37. آلما Says:

    سلام چرا شما از این امکانات حرف های دره گوشی ندارید ؟؟؟
    در کل من حتما از این به بعد مزاحمتون میشم و مطالبتون را دنبال خواهم کرد ولی درم ورد مطالب من ( وبلاگم مثل خودم جنون ادواری داره ) پس نمی خواد خودتون و زحمت بدید و موفق باشید

    • دیوونه Says:

      نظرات فقط بعد از تایید من قابل نمایش هستند.ممکنه شما وقتی دارین کامنت میذارید ، خودتون کامنت رو ببینید اما تا من تایید نکنم دیگران نمیتونن ببینند:idea:

  38. X Says:

    به هرحال اگه بمیریم یه بار واسه همیشه خرج میکنیم!بقیه ی خرجای زندگی تموم شدنی نیست که…اما آدم خیالش راحته که دیگه مردن آخرشه…

  39. خرنما Says:

    سلام دیوونه عزیز…ممنونم که سر میزنی بهم و شرمنده از اینکه دیر میام نت…درگیر زندگی خرگونمم!…باز هم مرسی

  40. rexaniar Says:

    سلام بر دیوونه ی مهربون
    خسته نباشید
    از اینکه مطالب وب مورد پسند شما قرار گرفته خوشحالم
    باور کنید از بین حدودا 80 تا سایت شاید 10 تا مطلب گلچین کنم
    خیلی سخته اگه بخوام منابعش رو بگم
    مثلا برای عکس های طنز از 10 تا هرکردوم2تا عکس برمیدارم و در یک پست قرار میدم
    یاعلی

  41. الما Says:

    سلام لطف کردید و متشکرم

  42. روشنک Says:

    سلام علیکم شما که تشریف نمیارید گفتیم ما یه سری بزنیم. اولاکه داداش من وقتی مردی که دیگه خودت نمی فهمی کجا دفنت می کنن یا مثلا تو مراسمت چند نوع غذا سرو میشه وقتی جسدت رو زمین موند از ترس الودگی و بوی تعفن و این حرفا یکی میاد برت می داره دیکه دیر و زود داره سوخت و سوز نداره بنابراین اگه میخوای زحمتو کم کنی فکر این چیزاشو نکن سریعتر دست به کار شو (شوخی می کنما!! یه وقت خدای نکرده جدی نگیری کار دست خودت بدی)
    در مورد دوم هم کاملا حقمونه برای این که هر کس فقط دنبال منافع خودشه ملتی که این قدر دروغ گو و فرصت طلب باشن و برای حقوق همدیگه قانون یا نظایر اینا ارزشی قائل نباشن حقشونه هر بلایی سرشون بیاد

  43. نیلوفر Says:

    مرســـــــــــــــــــــی عزیزم. لطف داری به من.
    خب چیکار کنم. ما دخترا عشق عروس شدن داریم. حالا همه می گن اونور خبری نیست هااااا ولی کو گوش شنوا!!!
    دعا کن روزش برسه شما رو هم دعوت می کنم. (چشمک)

  44. مِستر افشین Says:

    جرات مردن هم نداریم . :(((

  45. سعید هومو Says:

    سلام دوست عزیز و گرای ام . اول از همه باید از احساس زیبای شما که در خصوص رعایت حقوق و احترام به همه بنده های خداوند است نهایت تشکر را کنم منم معتقدم هر انسانی جدای از چیستی و کیستی اش با توجه به ویژگیهای خاصی که دارد هر چند شاید باعث تمایز و تفاوت با دیگران شود اما در کل از ماهیت و هویت انسانی اش کاسته نمیشود و باید محترم باشد و حقوقش ادا شود . در مورد این مطلب که از نظر نگاه تاریخی در خصوص تحقیقات و مطالعات نگاشته شده و در مجله ماها منتشر شده دید دیگری نشان میدهد و من فقط جهت مطالعه منتشر کردم به قول معروف مطالعه آزاد

  46. هلی Says:

    انگار خیلی عصبانی هستی….کاش یه یادی هم ازاین طرح طلایی هدفمندکردن یارانه ها هم بکنی که فکر کنم کلی جرات بده….

  47. سیمین(امید) Says:

    سلام
    درباره این پست حرفی ندارم به غیر از یک کلمه «توکل»
    مثل همیشه برمیگردم

  48. نـــگـــي :. Says:

    از طرف ِ من دعوتي…فردا بيا

  49. nillgoonn Says:

    خوب اصلا اين تمهيدات و قبر و كفن و دفن اينا رو گذاشتن كه كسي از فرط اندوه و حسرت فكر خودكشي نزنه به سرش، مثلا سر بزاره به بيابون

  50. علی Says:

    نه والا…جراتش نیست…سوای مسایل اقتصادی هم جراتش نیست.

  51. default Says:

    اقا ما خودمونو می ندازیم تو دریا تا ماهی های این مرز و بوم لااقل از گشنگی نمی رن

  52. نارنگی Says:

    مشکل…مشکل فرهنگیه
    چه تو اون نوشته من چه اینجا
    ملت ما از ضعف فرهنگی رنج می برن که کارشون به اینجا میرسه
    ….
    تو از مرد بودن خودت خجالت نکش
    مرد باش به معنای واقعی
    همه مثل هم نیستن
    ببخشید اما بعضیا مردونگی رو داشتن دو… طلا می دونن و وحشی گری و خودنمایی
    برخی مردونگی رو تو محبت و عشق و گذشت و فداکاری می دونن
    اون مرد کجا و این مرد کجا

  53. سمیرا Says:

    سلام.من اومدم

  54. داداش محمد Says:

    ممنون داداشي كه به فكرمي
    مرسي

  55. Ali Gholami Says:

    بدجوری به کمکت احتیاج دارم دیوونه ! 🙂
    صحبت می کنبم با هم !

  56. خورشید Says:

    قضیه همین جاست که انسان اشرف مخلوقت نیست
    پسترین مخلوقات

  57. پزشک بارونی Says:

    ترمز چیز خوبیه یه ترمز بزن ما هم سوار شیم
    کجا بودیم و جا رسیدیم
    چیه بازم عین سی سال پیش حوس آفتابه فرنگی کردی
    برو یکم تاریخ بقیه کشور هارو بخون همین بهشت زمینیت آمریکا تو رکود اقتصادی (این نه قبلیه) نمردمش چه طو زندگی می کردن یا ژاپن آرزوی دست نیافتنید بعد جنگ چه طور خودشو ساخت اگه خیلی مردی بمون و کشورت رو بساز
    خیال کردی ما فردو و بوشهر و اصفهاو و … رو تعطیل کنیم منابع ثروت سرازیر می شن اینجا خیال کردی اگه ما بگیم با آمریکا مذاکره می کنیم بهمون قطعه هواپیما می دن فقط اگه ما بگیم غلط کردیم و عین عربا نفتو معدن و نوامیسمون رو بدیم دستشون می گنبیا اینم هوا÷یما اینم … اینم …

  58. Ehsangm Says:

    اه ‘ اين حرفا چیه؟ما اینجا روی اتم نشستیم.اینقدر ناشکر نباشیم.برو خدا رو شکر کن از نیروگاهدوری!زندگی برای خنده است .در هر شرایطی بخند

  59. مهتاب Says:

    سلام
    وحشتناک از نوشته هاتون خوشم اومد!!!
    اولین کسی هستی که انقدر دقیق و بی پروا مسائل رو بررسی کرده.
    خوشحال میشم نظرت رو راجع به پست دردهای جامعه وبلاگم بدونم!
    راستی اگه با تبادل لینک موافقید خبرم کنید.

  60. محمد Says:

    ولي وبلاگ وکيل بهنود رو خوندم و واقعا متاثر شدم

  61. مسعود Says:

    درود بر شما ادامه دهندگان استاد فاضلي
    دوست عزيز اگه دوست داري باز هم در ارتباط باشيم منو لينك كن من شما رو لينك كردم
    بدرود وپاينده ايران

  62. saeed Says:

    با سلام..
    وب شمارا کامل مشاهده کردم میتونید با کمی وقت بیشتر برای هرچه بهتر بودنش
    سعیتون را بکنید..
    اگر مایل به تبادل لینک هستید من را با نام ویروس63 لینک کنید بهم خبر دهید من هم تا پایان همان روز شمارا لینک میکنم با اسم دلخواهتون..
    با تشکر سعید

  63. ش Says:

    سقوط های مشکوک و مرگ فرماندهان سپاه

    اما با این وجود پرسش های امنیتی که در این باره مطرح است همچنان این حادثه رابا شبهاتی همراه کرده است. به ویژه آنکه در چند سال اخیر در چندین حادثه گوناگون تعداد زیادی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران نیز جان خود را ازدست داده اند.

    درهمین باره در 19 دی ماه سال 84 در سقوط هواپیمای فالکون سپاه پاسداران آن طور که سخنگوی آن زمان این نهاد نظامی اعلام کرد «یازده نفر از جمله حاج احمد کاظمی، فرمانده نیروی زمینی سپاه، فرمانده لشگر 27 رسول الله، معاون عمليات، مسئول اطلاعات، فرمانده يگان توپخانه ومعاون نيروی زمينی سپاه پاسداران کشته شدند.»

    همان زمان یحیی رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنشی سریع و صریح با اعلام اینکه «دور تا دور ما را عده ای کینه توز و عنود گرفته اند» گفت که سقوط هواپیمای فالکون «انفجار در داخل هواپیما» بوده و تاکید کرد «اين انفجار از نظر امنيتی و اطلاعاتی شواهدو پیام هایی دارد.»

    هرچند رحیم صفوی پس از این در اظهاراتش دیگر اشاره ای به واکنش اولیه اش مبنی بر انفجار در هواپیما نکرد اما برکناری او درحالی که هنوز یک سال از پایان دوره فرماندهی اش در سپاه پاسداران باقی مانده بود و جانشینی محمد علی جعفری (فرمانده فعلی سپاه) و نقش پررنگ این نهاد نظامی در مسایل سیاسی امروز کشور، به ویژه سرکوب اعتراضات مردمی خود به خود به این شبهه دامن زده که ماجرای سقوط و حذف تعداد زیادی از فرماندهان مستقل سپاه پاسداران، ناگفته های زیادی دارد که به وضعیت سیاسی امروز کشور ربط می یابد؛ چرا که به گمان بسیاری درصورت حضور و زنده بودن حاج احمد کاظمی و با توجه به مرتبه نظامی اش او می توانست یکی از اصلی ترین گزینه های فرماندهی کل سپاه پاسداران باشد.

    از جمله سوانح دیگر از این دست می توان به سقوط یک هواپیمای آنتونوف سپاه پاسداران در 6 آذرماه 85 در فرودگاه مهرآباد اشاره کرد که طی آن 36 نفر از فرماندهان این نهاد نظامی کشته و 2 نفر مجروح شدند. علت سقوط این هواپیما هم بصورت شفاف اعلام نشد.

    همچنین می توان به سقوط هلی کوپتر حامل فرمانده لشکر 3 ویژه شهدای سپاه و تعداد دیگری از فرماندهان میانه ی این نهاد نظامی اشاره کرد که در 4 اسفندماه گذشته دچار حادثه ای مشکوک شد و هر 13 سرنشین آن جان خود را از دست دادند.123holo.blogfa.com

پاسخی بگذارید

