بهنود مرده!

یه وقتایی از آدم بودن خودم , حالم بهم میخوره.دلم میخواد حیوون بودم و از زندگی و کارهایی که آدما در حق هم میکنن هیچی نمیفهمیدم.

چقدر جون آدما برامون بی ارزش شده که حاضریم برای اینکه حس انتقام رو توی خودمون سیرآب کنیم , دست به هر کاری بزنیم.چقدر راحت همدیگه رو میکشیم و برامون سرنوشت کسی مهم نیست ؛ میخواد جوون باشه پیر؛ زن باشه یا مرد.

بهنود شجاعی , جوونی که چهار پنج سال پیش به جرم قتل اتفاقی دوستش , دستگیر شده بود , اعدام شد.اولیای دم , حکم اعدام رو شخصا» و در کمال بی رحمی اجرا کردن تا بخیال خودشون انتقام مرگ پسرشون رو با گرفتن جون یه شخص دیگه گرفته باشن.

بهنود چهار سال تمام به آسمون آبی خیره شد و دعا کرد که زنده بمونه . دعا کرد شاید بتونه یه بار دیگه معنی آرامش رو ببینه.چهار سال توی سلول خودش , کابوس مرگ دید و چهار سال به در زندان با ترس خیره شد ؛ تا ببینه کی میان تا اونو برای اجرای حکم اعدام ببرن.

شبا با این دلهره میخوابید که شاید این آخرین باری باشه که سرش رو روی بالشت میذاره.

حالا بهنود دیگه اون ترس و اظطراب و دلهره رو احساس نمیکنه.دیگه منتظر نیست تا بیان و ببرنش و جونش رو بخاطر یه اشتباه ناخواسته بگیرن.حالا بهنود آروم خوابیده.حالا دیگه دلشوره نداره.اما این بار سرش رو روی بالشت نذاشته.این بار دیگه نمیتونه رنگ آسمون رو ببینه.آخه بهنود مرده…

تا حالا اینقدر نوشتن برام سخت نبوده.کلمه به کلمه این پست رو در حالی مینویسم که اشک امونم نمیده.بغض توی گلوم داره خفه ام میکنه.نمیدونم چی باید بگم.

چرا ؟ چرا ؟ چرا ما اینقدر سنگ دل و بد شدیم؟

خودتون برید و لحظه های آخر زندگی بهنود رو از زبون وکیلش بخونید.لطفا» اینجا کلیک کنید.

یادداشت: سعی میکنم کامنت های این پست رو از طریق وکیل بهنود بدست اولیاء دم برسونم.پس کامنت هاتون رو خطاب به اونا بنویسید .

برچسب‌ها: ,

105 پاسخ to “بهنود مرده!”

  1. تبسم Says:

    متاسفم برای اون خونواده امیدوارم که عذاب بیاد سرغ اون مادر که حاظر شد یه جووو به خاطر یه اشتباه بکشه «بهنود» تقاص این اشتباه رو توی این چهار سال داد دیگه بسش بود:(((

  2. به توچه دختر هوسران Says:

    به اولیان دم(قاتلان امروز)
    خب راحت شدید؟ امشب دیگه راحت میتونین بخوابین؟ شما هم قاتلین؟
    درسته غم از دست دادن فرزندتون خیلی سنگینه و شاید تا بعدها اثرش از بین نره اما اون جوون هم 4 سال عذاب کشیده.4سال واسه یه جوون کم نیست.اگه همین موضوع برعکس میشد شما چیکار میکردید؟
    مطمئن باشید این دنیا بدون حساب و کتاب نیست.درسته اون جوون هم شاید تاوان این اشتباهش رو اون دنیا پس بده اما شما هم باید جواب پس بدید.
    یه خونواده ی دیگه رو هم داغدار کردید.
    اشرف مخلوقات هستیم اما بعضی هامون از سگ هم پست تر هستیم
    به خونواده بهنود هم تسلیت میگم.
    یاعلی

  3. rexaniar Says:

    به اولیان دم(قاتلان امروز)
    خب راحت شدید؟ امشب دیگه راحت میتونین بخوابین؟ شما هم قاتلین؟
    درسته غم از دست دادن فرزندتون خیلی سنگینه و شاید تا بعدها اثرش از بین نره اما اون جوون هم 4 سال عذاب کشیده.4سال واسه یه جوون کم نیست.اگه همین موضوع برعکس میشد شما چیکار میکردید؟
    مطمئن باشید این دنیا بدون حساب و کتاب نیست.درسته اون جوون هم شاید تاوان این اشتباهش رو اون دنیا پس بده اما شما هم باید جواب پس بدید.
    یه خونواده ی دیگه رو هم داغدار کردید.
    اشرف مخلوقات هستیم اما بعضی هامون از سگ هم پست تر هستیم
    به خونواده بهنود هم تسلیت میگم.
    یاعلی

  4. تنها Says:

    نميدونم درباره اين بي قانوني چي بنويسم. فقط انقدر اين خبر برام زجر آور بود كه وضعيت روحيم بدتر شده.ميشد با گذشت به اين جوون روح اون پسر كشته شده رو شادتر كرد. ولي حيف كه الان ديگه خيلي دير شده. 4 سال زمان براي اين تصميم بود ولي……………..

  5. بانو Says:

    چیزی برای گفتن ندارم…

  6. ناخنگير Says:

    __________

  7. مِستر افشین Says:

    حرف دل خیلیها رو زدی دوست عزیزم .. واقعا متاسفم برای خانواده مقتول که نتونستند بخشش داشته باشند . اعدام بهنود عادلانه نبود . چون پسر خانواده مقتول بعد به طور ناگهانی کشته شد ولی بهنود بعد از چندسال زندان و در حالیکه 20 بار تا نزدیکی دار رفت و پس از چند سال زجر اعدام شد . واقعا عادلانه نبود .

    نمیدونم یعنی اونا با کشتن بهنود آرام میگیرن ؟؟ اگه اینطور بوده که باید تاسف خورد .

    پاینده باشی .

  8. مــژده Says:

    اولاً سلام خدمت دوست خوبم دوونه جون :-*
    شرمنده ! سرگرم درس و کارام شدم ، دیر به دیر وبلاگ میام!خلاصه ببخشید اگه سر وقت که آپ میکنی نمیام ! شرمنده …
    راستی قالب جدیدت مبارکــ .

    و اما در مورد مسئله بهنود … 😦
    متاسفم ! شاید با بخشش اون جوون بی گناه روح پسرشون آرووم تر میشد ! شاید گذشتن از خون بهنود و برگردوندن اون به زندگی هم خدا رو خوشحال میکرد و هم یه خانواده دیگرو …
    نمیدونم ! فقط کاش قبل هر کاری که میکنیم یکم فکر بکنیم ..

  9. حسین . امیریه Says:

    دوست عزیز همانطور که برای وکیل زحمتکش این جوان نوشتم هیچ کلامی و واژه ایی برای این بربریت پیدا نمیکنم جز اینکه بگویم خیلی متاثرم مانند پارسال که برای آزادی بانویی در امیریه امضا جمع میکردم که اعدام شد بهنود و تمامی بهنودها قربانی جامعه ایی هستند که ارزشهارا در آن کشته اند در نظر من درسته اولیا دم در ظاهر اورا کشتند اما در واقع این طفل معصوم قربانی دستگاه قضایی و تحجر شد .

  10. ماه مون Says:

    شاید اقتضای رشته ای که خوندم باعث شده یکمی مخالف شما فکر کنم.
    پس چیزی نمی گم .
    خیلی نوشتم و پاک کردم.

  11. سمیرا Says:

    نمی دونم الان خانواده ش واقعا احساس خوشحالی می کنن.الان پسرشون زنده شد؟
    امروز یه نیم ساعت خوابیدم همه اش خواب زمان اعدام بهنود رو دیدم همه اش تو خواب داشتم گریه می کردم.منی که هیچ کاره بودم این طوریم اونا که خودشون حکم رو اجرا کردن راحت می خوابن؟ پس کجاست اون سخنی که می گه :لذتی که در بخششه در انتقام نیست.از این خانواده بر عکسه (لذتی که در انتقام هست در بخشش نیست)

    • ماه مون Says:

      به درست یا غلط بودن کارشون اصلا کاری ندارم شاید الان راحت خوابیدن چون خون رو با خون جواب دادن ولی اینم بدونید که هر کسی نمی تونه با بخشش لذت ببره که اگر اینطور بود دنیا گلستان بود…

  12. سمیرا Says:

    اگه الان عذاب وجدان نداشته باشه و با اطمینان بگه که از مرگ بهنود خوشحاله دو روزه دیگه که عذاب وجدان میاد سراغش.اون وقت می خواد چه کار کنه؟

  13. ساقی Says:

    درود
    حتی زبونم هم نمی چرخه که بگم متاسفم…متاسف برای چی دیگه؟برای کی؟جز برای خودمون که در جایی داریم زندگی می کنیم که تنها کشوری در دنیاست که اعدام کسانی که زیر سن قانونی مرتکب قتل شده اند در اون صورت میگیره…چشمام دیگه نور ندارن بس که توی این چند روزه اشک ریختم…اشک ریختم وقتی خودمو یک لحظه فقط یک لحظه جای بهنودی گذاشتم که فکر میکرد هنوز آدم ها اینقدر بزرگ هستند که بتونن ببخشن ولی در لحظات آخر زندگیش با تمام وجودش پی به حقارت انسانها برد…به امید رخت بربستن این چنین قوانین وحشیانه ای از کتب قوانین ما…
    پاینده ایران

  14. علی.ک Says:

    راستش منم نظر نوشتم اما ÷اک کردم!!!!

  15. the man who never smile Says:

    آدمان ديروز
    قاتلان امروز
    ميدونيد
    روحتون تا هميشه با اين غم عجين شد كه جاني در پس جان ديگر گرفتيد
    دم از علي و مرد بودنش ميزنيد ولي وقت كار از شمر و يزيد هم پست تر ميشيد
    متاسفم براي بهنود
    متاسفم براي شماهايي كه نام انسان به تنتون نشسته ولي چه سنگين
    بهنود آسوده بخواب
    كه قاتلان بيدارند و در عذاب

  16. هلی Says:

    سلام…خیلی خوشحالم که درباره ی بهنود نوشتی…منم یه متن خیلی طولانی دربارش نوشتم اما بعد نمی دونم چرا پشیمون شدم و نذاشتمش…از معدود خبرایی بود که وقتی با جزییات شنیدم بی اختیار اشک از چشمام سرازیر شد…من مصاحبه مادر احسان با صدای آمریکا رو خودم نشنیدم اما تو وبلاگ تبسم خوندم که گفته از اعدام اون آرامش دارم!همین حرف از دهان این به اصطلاح مادر،گویای واضح و روشنی از ناآرامی و عذابیه که تو دلش داره…وگرنه اگرواقعا آرامش داشت می تونست حرفهای آرامش بخشی هم به مردم بزنه…اما وقتی اینطور و از این موضع با مردمی که فقط 200نفرشون اون موقع صبح اومده بودن جلوی زندان و تقاضای بخشش ازش داشتن ،حرف می زنه باید گفت که یا از لحاظ روانی دچار بیماری شده که شرایط الان رو درک نمی کنه یااینکه با این حرفها می خواد سرپوشی به روی عذاب وجدان و حس تردیدی که به جونش افتاده بذاره…به نظرم این مادر ذره ای به تقدیر الهی و قسمت و اینکه پیمانه عمرهرکسی یک ظرفیتی داره نداشته…فقط می دونست که جواب های رو با هوی می دن و انگار لحظه ای درک نکرد که این 4سال برای بهنود از مردن هم تلختر و ترسناکتر بوده …من فقط می دونم بزرگی چیزی گفته: عذاب وجدان از مردن تو بیابان بی آب و علف هم سختتره….پس ای به اصطلاح مادر آماده عمری عذاب جدان باش تا با تمام وجود درک کنی که از مردن هم تلختر و دردناکتر در دنیا هست….که بفهمی 4سال دلهره و ترس بهنود کمی از مرگ نداشت….چند بار تا پای چوب دار رفتن از یک بار مردن کشنده تر بود…ای به اصطلاح مادر امیدوارم زندگی در این دنیابااین وضع این رو بهت ثابت کنه گاهی زنده بودن و نفس کشیدن می تونه از هزار بار مردن دردناکتر باشه…کاش اینها در لحظه لحظه ی زندگیت به وجود بیاد تا منم باور کنم که هنوز انسانیت نمرده،که هنوز اعتقاد به قیامت و واگذار کردن همه چی به خداپا برجاست…باور کنم که هنوز بهشت زیر پای مادر هاست….مادر احسان!قاتل احسان اینطور بی رحمانه لایق مرگ بود یا قاتلان سهراب؟توبگو اگر گذشت معنا نداره،اگه گذشت مانع آرامش یه انسان می شه پس مادر سهراب باید با دلتنگی ها و بی قراری هاش چه بکنه؟
    چرا به انسانیت اهانت کردی؟واقعا بهشت زیر پای همه ی مادرهاست؟!!!
    ببخش….خیلی طولانی نوشتم….اما بعد از اونهمه گریه دلم خیلی پره…..ببخش دیوونه ی عزیز.

  17. سعید Says:

    پدر و مادر مقتول از حق قانونیشون استفاده کردن. قانون بهشون اجازه داد جون یه آدم رو بگیرن تا شاید به آرامش برسن و اونا هم این کار رو کردن.

  18. دختری در مزرعه Says:

    عجب صبری خدا دارد..
    متاسفم. این جوون تقاص اشتباهش رو پرداخت کرده بود.. دیگه بس بود.. چرا اعدام؟؟ متاسفم..
    بغض تو گلو امون نوشتن رو ازم بریده..

  19. Marjan Says:

    واقعيت اينه كه اون خانواده ( خانواده مقتول ) هم دچار سردرگمى روانى هستند، دلشون سوخته ، ميخوان يك جورى آب بريزند رو آتيش دلشون اما نميفهمند چه جورى، من حاضرم قول بدم كه اون مادرى كه ايستاد و صحنه مرگ بهنود رو تماشا كرد نه تنها مرهمى بر دردش نشد بلكه گاه گاهى هم درونش آزرده و رنجيده ميشه.

    اما اصل مطلب مشكلات روحى و ناسازگاريهاى اجتماعيه، حس انتقام در همه بالا رفته، چرا راه دور بريم، نگاه كن به خانواده اى كه از هم طلاق ميگيرند، با دعوا با حرص با اميد به انتقام، با نفرين، با آرزوى ديدن بدبختى هم ، باور كن ديوونه عزيزم، مردم هم ناهنجاريهاى زيادى دارند كه از هر فرصتى براى آرامش خودشون ميخوان استفاده كنند اما دريغ كه هر ثانيه بيشتر و بيشتر در اين اشتباه غرق ميشن. شايد كمى آرامش روحى و آستانه تحمل مردم بايد بره بالاتر.

  20. يك دانشجوي پزشكي Says:

    سلام.من شايد نظرم با بقيه متفاوت باشه.اگر مي خونين كامل بخونين.
    راستش در مورد آقاي بهنود چندين پست از دوستان خوندم راستش من هم حق رو به خانواده مقتول مي دم هم به قاتل
    به هر حال ايشون در سن نوجواني فردي رو كشتن كسي رو براي هميشه از زندگي محروم كردن خانواده اي رو داغدار كردن
    چرا شما به اين راحتي از قتل كسي ميگذرين من كاري به بهنود ندارم ولي به نظرم در همه دنيا قتل بيشترين مجازات رو داره ودر ايران حكم اعدام
    به نظرم بايد به همه آموزش داد كه خشمشون رو كنترل كنن مرگ وزندگي آدمي شوخي نيست كه حتي با اتفاق بخواي كسي رو از حيات محروم كنين وقتي خانواده مقتول بعد از 4 سال هنوز هم داغ نبود فرزندشون براشون تازه است پس حتما اين موضوع براي اونها غير قابل تحمل بوده من نمي خوام از خانواده مقتول طرفداري كنم ولي اينقدر راحت نگين كه بايد رضايت ميداد مي دونين
    در ايران خود خانواده مقتول اون فرد رو اعدام مي كنن به تعبيري يا طناب دار رو گردن متهم ميندازند يا چهار پايه رو مي كشن پس اين كار هر كسي نيست كه خودش بخواد فرد ديگري رو بكشه راستش با اينكه هيچ وق طرفدار اعدام نبودم ولي نمي تونم خودم رو جاي خانواده مقتلو بذارم.هيچ كسي دلش از سنگ نيست
    ولي درباره اعدام كساني كه نوجوان بودند در هنگام ارتكاب به قتل به نظرم بايد تجديد نظري بشه حداقل زندان بلند مدت داشته باشه وليي اعدام اون هم به اين شكل كه فردي در هسن در دوره نوجواني رو تا سن 18 سالگي واكثرا بيشتر از اين نگه دارن وبعد اون فرد رو اعدام كنن خيلي زجرآور هست مسلما قاتل مقتول رو زجركش نكرده پس قاتل چرا بايد چندين سال زجر بكشه.
    نمي دونم به نظرم قصاص بحث پيچيده اي هست گاهي خيلي باهاش موافقن مثلا در مورد برخي جنايتكاران ولي در مورد خاص نوجوانان اي كاش راه حلي پيدا مي شد.
    من به هر دو طرف حق مي دم.هرچند اين حرفها اْان بي معني هست اون فرد ديگه زنده نيست

  21. يك دانشجوي پزشكي Says:

    يك موضوعي درسته كه اولياي دم بعدا پشيمون خواهند شد ولي ………….
    راستي فكر مي كنم شما بهتر هست نظرات رو براي اولياي دم نفرستين.اين كار فقط اين موضوع رو تشديد مي كنه.اونها يك روزي متوجه اين موضوع مي شن بهتر هست بذارين خودشون پي ببرند

  22. نارنگی Says:

    من خیلی وقته لینکتون کردم…از همون موقع که این جا نظر دادم

  23. نارنگی Says:

    برات متاسفمو…برای توئی که ادعای مادر بودن و از همه مهمتر انسان بودن می کنی….
    نفهمیدی اونم مادر داره؟؟؟
    مادر اونم دل داره؟؟؟
    اونم جوونه….مثله پسر خودت
    اونم حق زندگی داره….
    سهوا کاری کرده….
    گذشت…بخشش…مهر…عطوفت…این کلمات برات مفهومی نداره…نه؟؟؟
    معلومه تو فرهنگ لغات یه همچین آدمی این کلمات ÷یدا نمیشه

  24. ثلج Says:

    نمی دونم این واقعا خواسته ی خدا هست؟ یعنی دین اسلام که از طرف خداست ، این قدر بی رحم هست؟ هرگز نمی تونم و نمی خوام به اون لحظات فکر کنم. هرگز. مثل گرگ به جون هم بیفتیم. من تو رو می کشم ، خوانوادت منو ، خانواده ی من ، خانواده ی تو رو . این اونو ، اون اینو. مگه ما نمی گیم انسان هر لحظه ممکنه پشیمون بشه و از گناهش برگرده. اعدام گرفتن این فرصت نیست؟

  25. شمع سحر Says:

    فقط می تونم بگم برای اون خونواده ی بی فکر و مغرور متاسفم همین. و روح بهنود عزیز هم شاد.):

  26. Wonder Worker Says:

    نظر من در همين رابطه در :
    http://2wonderland.wordpress.com/

  27. زندگی سگی- Mat Says:

    دیوونه عزیز من در این مورد نظرم مخالف شماست و به نظر من هیچ خرده ای نمیتوان بر اولیای دم گرفت !!! در جایی مثال جالبی خوندم … ما ایرانی ها وقتی یه نفر تصادف کرده و خیابون رو بسته همه بهش میگیم بابا خرجی نداره بیخیال شین راه رو باز کنین … اما وقتی سپر ماشین خودمون خط بیوفته یه بزرگراه رو میندیم تا افسر بیاد و کروکی بکشه … از لحاظ قانونی حق اولیای دم بوده و کسی نمیتونه اونها رو از حقشون منع کنه … اگه مشکلی با قانون دارید بهتره راجع به اون صحبت کنید نه راجع به کار «قانونی» این پدر و مادر !!!

  28. حامد (تک نوشت) Says:

    عجب نامردایی بودنا. آخه بگو با این کار تو دلت آروم میگیره.

  29. دختر ابی Says:

    خیلی متاسفم خیلی زیاد فقط نمی فهمم اولیای مقتول چطور خودشون رو با زجر دادن این پسر راضی می کردن وجدانشون چی چطور دلشون اومد از قصد که نبوده یه اتفاق بوده نمی فهمم نمی تونم درک کنم که چطور تونستن اینکارو بکنن

  30. روشنک Says:

    الان که این ماروکردید پسرتون زنده شد؟
    ببین همشم تقصیر اونا نیست قانون مدنی قصاص رو حق خونواده مقتول می دونه یعنی اختیار زندگی قاتل دستشونه این بدوی ترین شکل انتقامه

  31. روشنک Says:

    من لینکت کردم

  32. CipiD Says:

    ببينيد مسئله اي كه هست اينه كه ما در مقامي نيستيم كه بتونيم قضاوت كنيم . يه لحظه ام نميتونيم خودمون رو جاي خانواده ي مقتول بذاريم و بعد بگيم بايد ميگذشتن . و همينطور برعكس بايدخودمون رو جاي خانواده ي بهنود بذاريم تا بيشتر درك كنيم .
    اگه همون چهار سال پيش خانواده ي مقتول نميگذشتن اين كارشون تقريباً به جا بود چون داغشون تازه بود .
    ولي حالا…چهار سال زمان براي فكر كردن و گذشت داشتن و بهنود چهارشال وقت براي بخشيده شدن…حيف…

  33. ماه مون Says:

    جنوب زندگی کردم و یه عمر با دریاش بزرگ شدم

  34. عسل Says:

    سلام…بعد از خوندن پست شما و پست وكيل بهنود بهتر ديدم همه احساسم به اين فاجعه رو بنويسم تو وبلاگم…كوتاهه ميدونم اما تموم حرفمه…موفق باشي

  35. بهرام Says:

    این حرکته شما ادامه یک چرخش بی رحمانست که از زمان اولین فرزندان آدم به وجود آمد و شاعر چه زیبا بیانش کرده :
    ای کشته که را کشتی..چون کشته شدی زار…بنگر که چه سان کشته شود آنکه تو را کشت

    بالاخره فرزندان آدم باید در جایی به این چرخش نحس و سیاه پایان دهند.
    متاسفم برای آنها . چون باز هم این چرخه را به حرکت در آوردند

  36. دختر جاده Says:

    فقط می تونم بگم لذتی که در عفو هست در انتقام نیست….
    ولی چه فایده…
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب…

  37. دختر جاده Says:

    راستی دوس جون امروز تولده ..بدو بیااااا

  38. پزشک بارونی Says:

    تبریک میگم الان پسرتون زنده شد دیگه نه؟
    خوب حق داشتین حقتون بود خلاصه آیه داریم که قصاص حق تون کاش بقیه آیه رو هم می خوندیم
    اشکال نداره الان بهنود تقاص پس داد دیگه نه؟
    الان دلت خنک خنک شد که خون پسرت حروم نشده بلکه خون یکی دیگرم ریخته؟
    الان خوشحالی دیگه نه؟
    امیدوارم قیافه بهنود همیشه جلو چشت باشه
    امیدوارم ….

  39. دختر دیوونه Says:

    بخشش
    یا تقاص
    نمیدانیم کدام درست است فعلا که شما تصمیمتان را گرفتید و یک نفر دیگر را از زندگی کردن محروم کردید

  40. زندگی سگی Says:

    بهنود ناخواسته قاتل شد و پشیمان بود؛
    ولی مادر احسان خود خواسته قتل کرد و …

  41. .: نـــگـــي Says:

    خدایش بیامرزد 😦

  42. آهو Says:

    سلام!خیلی سخته نمیتونم دربارش فکر کنم حرف بزنم صحبت از زندگی یه نفره اون هم یه جوون 18 ساله!تصورش برام ممکن نیست اون هم بعد این همه مدت باید عطش انتقامشون کم میشد ولی….

  43. نارنگی Says:

    در جواب اون آقایی که گفتن قانون اینه باید بگم
    تو قانون اعدام کودکان زیر 18 سال که مرتکب قتل شدن غیر قانونیه

  44. سایه Says:

    من فقط بگم که خدا به اون بزرگی و عظمتش الرحم الراحمینه ما که در مقابل اون ذره ای نیستیم!
    چه خوبه که ما آدما که هیچ کدومم معصوم نیستیم ببخشیم تا بخشوده بشیم!مخصوصا این کار که کاملا غیر عمدم بوده!
    و از خدا صبر می خوام برای هر دو خانواده….

  45. X Says:

    نمیدونم چی بگم……اسم اعدام و این جور چیزا تنم رو میلرزونه! واقعاً خیلی وحشتناکه!چهار سال یه امیدی به زنده موندن داشته باشی و آخرش….واقعاً متاسفم….

  46. نیلوفر Says:

    اصلا نمی دونم چی بگم. ناراحتی من از این جریان غیر قابل وصفه. ماجرای اعدامشو ریز به ریز از یکی از سایتهای خبری خوندم. واقعا برای سنگ دلی خانواده ی اون مرحوم متاسفم. واسه مادرش. بچت مرد ولی حاضری یه خانواده ی دیگه رو هم به خاطر خودت داغدار کنی؟
    قانون چشم در مقابل چشم درسته اما واسه کسی که قاتل هستش و نه یه پسر که حتی به سن قانونی نرسیده. برای جامعمون و قانونمون متاسفم.

  47. نیلوفر Says:

    جواب نظرت:
    به ضرر تموم شدنشو نیدونم.
    اما یکی گفته: وقتی کسی رو دوست دارید بهش بگید چون انسانها از حرفهایی که ناگفته می مونند می رنجند.
    آخه پسره اصلا بسته ها رو باز نمی کرده.

  48. ماه مون Says:

    http://www.imdb.com/title/tt0145531/

    من که نوشته بودم هنرپیشه ها کیا هستن و محصول چه سالی هست. روی عکس هم کلیک می کردید می رسیدید به اطلاعات بیشتر فیلم.
    من خودم جنوب زندگی کردم دسترسی به فیلم اونجا سخته باید آشنا داشته باشید. من اون وقتا از دوستام می گرفتم

  49. سهم كوچكي از دنيا- راضيه Says:

    چي بگم؟
    نمي دونم ! نمي دونم آيا نشنيده بوديد لذتي كه در بخشش هست در انتقام نيست؟

  50. ساقی Says:

    درود دوست من
    وبلاگ شما لینک شد که راحت تر بتونم به مطالبتون دسترسی داشته باشم.
    پاینده ایران آریایی

  51. یه پسر جوون Says:

    اصلا نمیتونم و نمیخوام خودم رو جای خونواده ی مقتول بذارم . ولی همینجوری الان که خودم فکرشو میکنمم و یواشکی خودم رو جای اونا میذارم تو دلم میگم اگه من بودم احتمالا گذشت میکردم ولی واقعا باید سخت باشه …
    بهر حال من که به جای اونا نیستم ولی بازم همون جمله ی معروف که میگه » لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست » رو میتونم تکرار کنم

  52. rexaniar Says:

    سلام بر شما دوست عزیز و بزرگوار خودم
    توصیه میکنم برای باز کردن تمام سایت ها از جمله سایت خودم از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید.چون سرعت بازکردن سایت ها مخصوصا واسه عکس با فایرفاکس بیشتر از اکسپلورر هست
    من وقتی که پست جدید میزارم با 3 مرورگر تست میکنم.البته اینترنت من 1024 هست خیلی سریع باز میکنه.با فایرفاکس تست کنید.
    یاعلی

  53. شهره Says:

    خانواده مقتول هم قاتلن كي گفته كه ميتونن يه نوجوان رو با جرم قتل قصاص كنن !
    مجزات خانواد مقتول كمتر از بهنود نيست …

  54. man Says:

    بعضی جاها «باید» قضاوت کرد. بعضی جاها تو برای خودت، و اصلن نه فقط تو، «انسانیت» برای خودش اصول و خط و خطوط داری و داره و شکستن اون‌ها منفور و قضاوت-طلب و حتا واکنش‌طلبه…با تمام نسبیتی که تا دسته جهان رو فرا گرفته هنوز بعضی چیزها مطلق‌اند و تو به عنوان آدم باید به نقض این مطلقات- اگه نمی‌تونی واکنش نشون بدی- حداقل حساس باشی و تقبیحش کنی…یه چیزایی مثل تجاوز، خشونت به کودکان، قتل عامدانه و عالمانه‌ی یک نفری که از زنده بودنش ضرری به تو یا کس دیگه‌ای نمی‌رسه، تا ابدالآباد غلطه… این کار تا جهان بوده و هست و خواهد بود زشت و غیرانسانی و سنگ‌دلانه‌ست و هیچ توجیهی نمی‌شه براش آورد…این وسط هیچ «شرایطی»، هیچ حجم اندوه و ناراحتی و خشم خانواده‌ی مقتول، نمی‌تونه این عمل رو توجیه کنه. یعنی که چی که تو یه موقعیت خیلی حساب‌شده و برنامه‌ریزی شده با حضور شهود و قاضی و فلان و چنان، در کمال خون‌سردی، با دو تا دست‌هات طناب دار رو بندازی گردن آدمی که داره به‌ات التماس می‌کنه جونش رو نگیری و بعد هم چارپایه رو تلق از زیر پاش بزنی و عملن؛ عملن یه آدمی رو «بکشی»، چون تو یه شرایط بحرانی مثلن دعوا بدون این همه تشریفات و اتفاقن عزیزی از تو رو کشته. که مثلن دلت خنک شه…مطب این روان‌کاو و اون تراپیست بشی تا بتونی خشم و غصه‌ت رو از کشته‌شدن عزیزت هضم کنی و باهاش کنار بیای ولی جون یه آدمی رو نگیری. هیچ حجمی از درد و اندوهی که توی نوعی بابت کشته شدن عزیزت متحمل شدی نمی‌تونه توجیه یا حتا سبک‌تر کننده‌ی بار وحشیانه‌بودن عمل‌ت باشه.یه چنین حجمی از سنگدلی و خونسردی تو گرفتن جون یه آدم زشته، قبیحه؛ تهوع‌آوره و باید تقبیح بشه. باید.
    http://ellize.blogspot.com/

  55. هاD Says:

    می‌دونم چقدر تلخه . می‌دونم نا حقه . تا آدم خودش رو جای دو طرف نذاره نمی‌تونه قضاوت کنه .

  56. rexaniar Says:

    سلام
    من تا 15 روز دیگه نیستم(البته 50 تا پست ذخیره کردم که دوستم زحمت اپدیت سایت رو میکشه)
    اگه دوست داشتین سر بزنین از شنبه هرروز 5 پست جدید..البته الان همین الان یه پست سیاسی طنز گذاشتم ببینین قشنگه
    موفق باشید
    یاعلی

  57. X Says:

    ممنون دیوونه جان.خیلی خوشحال میشم وقتی میبینم هنوز دوستانی هستن که وقتی نمینویسم نگران میشن.ولی واقعاً هیچ مشکلی پیش نیومده! فقط حس آپدیت کردن و نوشتنم نمیاد!!!

    • دیوونه Says:

      امیدوارم زودتر شروع به نوشتن کنی.هر حسی هم که داشته باشی , بازم فکر میکنم که نوشتن آروم ترت کنه

  58. rexaniar Says:

    سلام اومدم تو این دقایق آخر با بی معرفتی نرم
    اون عکس رو اختصاصی برای شما آپلود کردم اینم ادرسش یاعلی

  59. دینا Says:

    سلام. من نمیدونم چرا این آقا اینقدر سر و صدا کرده! روزانه چندین نفر قصاص میشن! اما چرا فقط داستان این یکی مهم شده. ببین اسلام گفته قصاص. اما پشت به پشتشم گفته لذتی که در عفو هست در انتقام نیست! کاشکی که میبخشیدنش. اما باید قبول کنیم که اون خانواده سوختن. عزیز از دست دادن. نمیشه اینقدر هم به اونا ایراد گرفت. حالا یکی کشته. یکی هم کشته شده. خدا بیامرزه. هر دوشون.

  60. ثلج Says:

    یه بار دیگه به همه ی کامنت ها نگاه کنین می بینین که بنده برای همه ی پست هاتون نظر گذاشتم.

  61. سی پید Says:

    مرسي عزيزم.
    ببين يه كارايي كردم تو داشبردم كه خودمم نفهميدم .
    البتته من تغييري متوجه نشدم . گفتي چطور شده؟؟

  62. سمیه-روزها Says:

    به نظرم انتظار مرگ براش خیلی بدتر از خود مرگ بوده!کاش کمی انسانیت به خرج میدادیم!

  63. نهال Says:

    به نظر من اینجور آدما حقشونه که اعدام بشن
    از کجا معلوم زنده بمونن و باز هم مرتکب یه همچین اعمالی نشن

  64. مسعود Says:

    درود
    در مورد اعدام بهنود به نظرم لازمه کمی با دید بازتری به ماجرا نگاه کنیم و نه با احساسات:

    شاید اگر ما هم جای اون مادر بودیم و یکی از عزیزانمون به قتل رسیده بود قاتل رو می کشتیم حتی اگر اون قاتل کودک یا نوجوان باشه. مشکل از اون خانواده نیست. مشکل از قانونه که ریشه قانون هم دین و مذهبه که مجازات یک نفر رو میندازه گردن کسانی که به هر دلیلی ازش کینه دارند. اون خانواده کاره ای نبوده. اون خانواده از حقی که این قوانین غیر انسانی بهشون داده بود استفاده کرده.

    بدرود. پاینده ایران

  65. روشنفکرنما Says:

    نمیخوام در این مورد خاص نظری بدم چون نه من نه شما نمیدونیم جریان قتل چی بوده و اینم قبول دارم که صدور حکم اعدام برای یه بچه و از اون بدتر نگه داشتنش تو زندان خیلی ظالمانه است اما این روزا بعضیا جوری موضع می گیرن که عملا جای مجرم و ولی دم عوض میشه و اونکه مدام محکوم میشه و فحش میشنوه کسیه که به هرحال عزیزشو از دست داده. بازم میگم منم از اعدام بهنود ناراحت شدم اما کاش در هیچ موردی زیاده روی نمی کردیم

  66. آتیش پاره Says:

    مزخرف ترین حکم همین حکم هاست
    به خانواده مقتول میگم : 4 سال پیش مگه بهنود چند سال داشت؟ مگه این مرگ اتفاقی نبود؟ میتونست یه تصادف باشه نمیتونست؟ یعنی الان واقعا اعصابتون راحته؟ شما آدم کشتین ،همیشه قانون چیز قشنگی نبوده یه امتحانه از طرف خدا شما رفوطه شدین میخواین بگین از خدا جلوترین؟ بالاترین؟ اون میبخشه شما نمیبخشین.مادر محترم مقتول الان شادی از اینکه خونواده بهنود داغدار شدن؟ تو شادی خودت غرق شو و بدون بچه ی تو هرگز زنده نمیشه حتی الان که جون کی دیگه رو گرفتی .
    کینه بعد از چهار سال نمیتونم بهت حق بدم مادر یا پدر محترم هر چند قانون بهت حق داده در این مورد خاص با قانون مخالف هستم امیدوارم آرامش داشته باشین که شک دارم شاید اگر میبخشیدی آروم تر بودی.

  67. س م ا Says:

    به روزم! [لبخند]

  68. محمد Says:

    نيت من براي گفتن اين شعر اجتماعي بود ولي نميدونم چرا اينقدر سياسي ازآب دراومد !

  69. تنها Says:

    سلام. خوبي. يه سئوال يكي از دوستام دنبال يه جاي خوب براي وبشه. به نظرت بلاگ اسپات خوبه؟ كجا رو پيشنهاد ميكني. بلاگفا حسابي كلافه اش كرده.

  70. نارنگی Says:

    سلام
    نمی خواین به روز کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • دیوونه Says:

      ممنونم از پیگیری شما.دارم روی یه مطلب کار میکنم.راستش همیشه سعی میکنم لااقل مطالبی که میذارم مفید باشه و آبکی از کار درنیاد.بازم از لطف شما ممنونم:smile:

  71. خانم معلم Says:

    هیچی جز آه باقی نمیمونه
    با اینکارشون نه تنها روح پسرشون شاد نشده بلکه از خشم و ناتوانی در عذاب خواهد بود
    امیدوارم روزی متوجه بشن هرچند بی فایده س

  72. سیم سیمک Says:

    سلام
    نمی دونم چی بگم…
    نمی شه ازتون ایراد گرفت… شاید اینطوری دلتون خنک شد…
    اما من اگه جای شما بودم دردی که خودم کشیدم به یه خونواده دیگه نمی دادم.
    اعدام یه قاتل حرفه ای فرق می کنه با اعدام آدمی که غیر عمد به یه اشتباه دست زده!
    امیدوارم اینطوری اقلا روح فرزند شما عذاب نکشه!
    فقط یه سوال… جوابش رو به خودتون بدین…
    اصلا فکر کردین که آیا فرزند شما هم از این اتفاق آسوده می شه… یا نه؟

    موفق باشی دیوونه…. یاعلی

  73. داداش محمد Says:

    سلام
    راستش هر چيزي كه به نظرم مياد ينويسم به نظر تكراريه
    اما من يه تفاوت عمده دارم با همه كساني كه اينجا نظر دادن
    اونم اينه كه
    من هم خودم اوليائ دم بودم
    و هم
    متهم به قتل ( غير عمد)
    رفقاي گلم. عزيزاي دلم .ميدونم همه شما احساس داريد
    همه شما تفكر داريد و انديشه اجتماعي
    اما اين رو از اين برادر كمترين بپذيريريد
    هيچ وقت نميتونيد جاي هيچ كدوم از اين دو گروه تصمييم بگيريد
    مگر اينكه اينكه در موقعيت مشابهقرار بگيريد

  74. مرد تنها Says:

    روحش شاد یادش گرامی مطلب خوبی بود

  75. سعید هومو Says:

    سلام دوست عزیز . بله واقعا دردناک است و این نوع قصاص ها که مبنای ان احکام شرعی است خالی از مشکل نیستند . دردناکی بیش از اندازه این واقعه زمانی بیشتر میشود که کشته شدن دوست بهوند ( فرزند ولی دم ) غیر عمد بوده نه عمدی ، چون خیلی فرق میکرد با مرگ و کشته شدن کسی که عمدا کشته شده باشه ، اما واقعا نمیدانم والدین داغدیده فرزندی که فرزند آنان در یک نزاع در اثر یک اتفاق غیر عمدی چشم بر این جهان بست چگونه حاضر شدند عمدأ و با قصد و نیت قلبی و قبلی بسته شدن چشمان جوانی دیگر را منتظر و شاهد باشند !!! این نوع رفتارها نه تنها دردی را دعوا نمی کند بلکه باعث تشدید درد می شود . در پایان هم برای بهنود و هم برای دوست بهنود که الان هر دو کنار هستند آرزوی رحمت می کنم

  76. مریم احسان Says:

    سلام
    نمی دونم چی بگم.
    واقعا» جای تاسف داره
    اعصاب ادم خورد می شه.
    ایشالا روحش شاد باشه

  77. تی تی Says:

    خیلی دردناکه، اصلا نمیتونم حرفی بزنم. اما من قبلا هم گفتم توی این شرایط همیشه سعی میکنم تا جایی که ممکنه بخشش رو انتخاب کنم

  78. تنها Says:

    بابت راهنماييت يه دنيا تشكر.

  79. نیلوفر Says:

    اشتباه خوندی. توی متن من یکی پری رو بوس می کنه. خودم پریم. راه دور ؟؟؟؟؟؟
    می گم با این نوشته یاد پست آخر آنی افتادم. همون وبلاگ یادداشتهای یک دختر ترشیده. خیلی بانمکه. حتما بخونش.
    آخه خودشیفتگی هم حدی داره (خنده)

  80. ساقی Says:

    درود
    میدونم که شعرم شعر نیست،میدونم اصول واقعی یک شعر خوب و یا حتی متوسط و قابل قبول هم در اون رعایت نشده و من هم به هیچ وجه ادعای شعر و شاعری هم نکردم،مطالبی که توی وبلاگ من میخونید از قانون خاصی پیروی نمیکنن و فقط حرف دله،همین.

  81. خانم معلم Says:

    تستو جواب دادی؟
    نظرت چی بود؟

  82. نگار Says:

    چه وحشتناک

  83. مسعود Says:

    در مورد پست قبلي: من از يك سايت بود گرفتم انجا ننويشته بود از كجا نوشته بود

  84. سیم سیمک Says:

    ای بابا همه یه جوری یه طعنه ای به این نبودن ما می زنن !

    واسه شما تا حالا مشکل پیش نیومده ؟!

  85. سیم سیمک Says:

    یه سوال ؟

    لینک من رو از پیوند هات برداشتی ؟!

    شرمنده مون کردی !

    من لینک این وبلاگتم گذاشتم . یاعلی

  86. default Says:

    خوب بود دلیل اعدام بهبود رو هم می نوشتی

    • دیوونه Says:

      توی لینکی که پایین مطلب گذاشتم ,همه چیز از زبان وکیل بهنود نوشته شده

  87. محمد Says:

    سلام
    من ميخوام لينکدونيم رو مثه شوما با کولاس کنم D:
    کمک !

  88. ساقی Says:

    با درود

    با ((به بهانه 13 آبان)) توصیه هایی درباره راهپیمایی 13 آبان در شهرستانها دارم.

    بدرود

  89. خانم معلم Says:

    سلام
    جواب سوالت خیلی ساده .
    تستی که خوندی بازی با اعداد نیست
    یه جور بازی روانشناسیه.
    اگه خوب دقت کنی متوجه ی منطق بازی میشی.
    آدم همیشه برای به یادآوردن فردی از جنس مخالف به یاد کسی میافته که تعلق خاطر بیشتری بهش داره.نفر بعد در مقام دوم قرار میگیره.پس میشه گفت اونم واسش عزیزه اما چون کمتر از نفر قبلیه پس عاقبت خوشی نداره!!
    در مورد ردیف4و5و6 هم قضیه تقریبا با همین منطق پیش میره.
    وقتی برای انتخاب نام فردی از هر قشر و جنسی آزاد باشی اولین نامی که به ذهنت میرسه نشون میده طرف واست اهمیت بیشتری داشته که اسمششو اول آوردی.
    درسته؟

  90. یوتاب Says:

    سلام

    واقعا متاسفم

    شما نباید از ادم بودن خودتون حالتون به هم بخوره باید از ادم نبودن بعضیا حالتون بد بشه

    چی کار میشه کرد. این دنیا خیلی تلخه. تلخی های این دنیا خیلی بیشتر از شیرینی هاشه

    راستی من در حال اماده شدن برای امتحان ارشد هستم اگه کمتر سر میزنم معذرت میخوام

  91. محمد Says:

    سلام
    تو اين مرحله موندم !
    http://pasparto.googlepages.com/blogrollbuilder.htm
    ميشه راهنمايي کني

  92. مسافر تنها Says:

    حالا هي ميان ميگن لذتي كه در عفو هست در انتقام نيست
    كلا ما فقط بلديم يه مشت حرف رو بلغور كنيم
    بدون اينكه بفهميم چي ميگيم

  93. خانم معلم Says:

    وبلاگتون در زمره ی وبلاگ دوستان ثبت شد
    تبریک میگم این پیوند وبلاگها را!!!

  94. rohollah Says:

    الهي قربون اون قلب رقيقت برم ديوونه جونم
    خداوكيلي دسترسي به اينترنت ندارم
    تمام پست هاتون رو هم خوندم ولي نمي تونم
    كامنت بزارم…
    اين پست هايي رو هم كه ميزارم با گوشيه
    و با گوشيِ من، كامنت گذاشتن در وبلاگ شما
    امكان پذير نيست…
    چون حافظه گوشيم پر ميشه و ارور(چون تعدادكامنت هاي شما بالا هستند)
    حالا بيا و اين نظرت رو بگو
    بيا ديگه…
    اي بابا قهر مال بچه كوچولوهاست…
    شما كه ديگه باباي بچه‌اين! [زبان]

  95. سیم سیمک Says:

    سلام
    من اون پست رو خونده بودم و یادم بود، اما اگه گفتم چرا حذف کردی واسه این بود که قبلان لینکم رو توی پیوند حتی دیده بودم. اما دیشب نبود.
    به هر حل معر۳۰

  96. سمیرا Says:

    مثله همینه فقط بلاگهاست

  97. هستی شمال Says:

    سلام دوست عزیز ببخشید دیر اومدم شرمنده فرصت نشد
    در مورد این موضوع هم نمیدونم چی بگم شاید نتونیم احساس اونارو درک کنیم ولی هرچی که هست گذشت لذت بخش تره
    اپم خوشحال میشم بیای

  98. مــژده Says:

    😦

  99. دختر نارنج و ترنج Says:

    نمی دونم…. باید آدم خودش رو جای اون پدر و مادر هم بگذاره هرچند که مطمئنم الان معذب تر از قبل هستند…….

  100. زبل خان Says:

    اینجا ایران است..

پاسخی بگذارید

