چندتا سوال ساده

معمولا» شما توی اکثر کشورهای دنیا , این اجازه رو دارید که از عملکرد دولت و نهادهای دولتی انتقاد کنید یا عملکرد اونا رو به چالش بکشد.اگه از مسئولین کشوری و دولتی و روند فعالیتی اونا , رضایت نداشتید , به اونا اعتراض کنید و خواستار برکناری شون بشید.

کشور ما حکومت جمهوری داره ؛ یعنی مردم حق دارند خودشون افرادی که در راس کار هستند رو انتخاب کنند و در قبالش از اونا کار بخوان.اما ظاهرا» این موارد در کشور ما به فراموشی سپرده شده و شما اجازه ی هیچگونه اعتراضی رو ندارید.این یعنی : همینی که هست ؛ چه بخواین چه نخواین.

بعد از نوشتن چند پست آخرم که یه مقدار جنبه ی اتقادی داشت , چندتا کامنت بی نام و نشون و آدرس دریافت کردم که توش کلی تهدید و ناسازا بود.البته من از خوندن اونا کلی ذوق کردم ؛ چون فهمیدم درست زدم به هدف و اونایی که یه جای کارشون میلنگه  و انتقادای من شامل حالشون شده , حسابی بهشون فشار اومده و مثل همیشه بجای گفتگوی متمدنانه و منطقی , روی آوردن به اهرم فشار و میخوان کوچکترین صدایی رو همون اول در نطفه خفه کنند.

قدرت امانتیه که مردم به دلتها میدن تا با استفاده ی از اون , زندگی و کار و شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه رو بهبود ببخشند اما فعلا» قدرت پتکی شده که بر سر هر کس که بخواد خلاف میل آقایون حرف بزنه , فرود میاد.

من از اون اشخاصی که اون کامنت ها رو برای من گذاشتن ,  چندتا سوال ساده دارم .میخوام بدونم تا کی میخوان اینجوری دهن من و امثال من رو ببندن؟اگه حرف من اشتباهه چرا درست و با دلیل و مدرک نمیاین جوابمو بدین؟من بعنوان یه نفر که توی این کشور زندگی میکنه حق دارم حرف بزنم و از وضعیت و شرایط موجود گله مند باشم یا اینکه باید جواب حرفام چوب و چماق باشه ؟ آیا من حق ندارم بپرسم سهم من و امثال من از اینهمه ذخایر و منابع کشور چیه و کجاست ؟ آیا من حق ندارم بپرسم چرا ارزش پول کشور ما حتی از افغانستان هم کمتره ؟

خلاصه ی مطلب اینکه , آیا من اونقدر آزاد هستم که بتونم بگم : من آزاد نیستم؟

یادداشت  : در وبلاگ » شعرای یه دیوونه » بروز هستم . لطفا اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها: , ,

45 پاسخ to “چندتا سوال ساده”

  1. تنها Says:

    سلام دوست من
    ببين كشور ما جمهوري نيست. تو و من هم حق سئوال نداريم. آخه ما همه چيز و هيچ چيز نداريم. آخه ما به نظر بعضيها آزاديم.
    بازم سئوالي هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. آهو Says:

    سلام ممنون همیشه سر میزنینو شرمنده چند وقتی نبودم !هنوز نخوندم.

  3. مــژده Says:

    آره .. باهات موافقم !
    تو این کشور اگه مخالفت کنی مطئنن خیلی ها هستند تا زمین بزننت .. واسه همینم از ترس موقعیت خودمون مجبوریم دهنمون رو ببندیم . 😐

  4. یک دانشجوی پزشکی Says:

    سلام.راتسش خوب خودتون نوشتين من از اونهايي كه اين كامنت ها رو ميذارم سوال دارم؟!
    نمي دونم جوابي ندارم!

  5. یک دانشجوی پزشکی Says:

    به نظرم توهين در هر شرايطي درست نيست.

  6. بانو Says:

    باید صبور بود.. خیلی زیاد!

  7. سعید Says:

    مسلما ما آزادترین کشور دنیا هستیم، اما تعریف شما از آزادی یکطرفه هست به همین دلیل به مشکل برخوردید. چطور انتظار دارید شما آزاد باشید که انتقاد کنید ولی اونا آزاد نباشن که دهنتون رو ببندن؟! D-:

    • دیوونه Says:

      بنظرم پست رو درست نخوندید.من نگفتم چرا حرف زدن یا انتقاد کردن ؛ من میگم با فوش و سرکوب نمیشه جواب انتقاد و اعتراض کسی رو داد

  8. حسین . امیریه Says:

    دوست عزیز شما رسالت خودرا انجام بده و به این زبونهای جبون که یااز ثبت نام خود پروادارند یا اینکه اصلا هویت ندارند که بنویسند کاری نداشته باش حتما میدانی که ماه نور فشاند و سگ عو عو کند . . .

  9. سهم كوچكي از دنيا- راضيه Says:

    سلام
    اينجور موقع هاست كه آزادي معنا پيدا مي كنه. آزادي بيان!!!!
    بدون دليل و مدرك اينجوريند . واي به روزي كه مثلا يه مدركي چيزي هم عليه ديگري داشته باشند.
    اين نشون ميده كه شما راهتون رو درست رفتيد.

  10. سیم سیمک Says:

    یه پیشنهاد … اون کامنت ها رو ضمیمه ی پستت کن تا مجبور نباشیم دنبالشون بگردیم.
    بعدشم…. ما همه جواب این حرف ها رو می دونیم !
    شعار مردم یه روزی این بود: استقلال ، آزادی ، وحدت کلمه !
    اما یهو تبدیل شد به جمهوری اسلامی…
    و کسی جلوی اون مبدل ها رو نگرفت! و ما تاوان همون روز رو میدیم!
    یاعلی

  11. تبسم Says:

    موافقم

  12. جونده ی دانش Says:

    سلام
    اینجا چقدر باکلاس شده
    دو ساعت داشتم همه چی رو بررسی می کردم

  13. جونده ی دانش Says:

    حرف های سیاسی؟
    خب معلومه که آزاد نیستیم اینجا.
    شما هم مواظب خودت باش
    ما یه «یه دیوونه» که بیشتر نداریم

  14. سمیرا Says:

    جوابت فقط یک کلمه است:نه ما هیچ حقی نداریم

  15. پوریا منزه Says:

    یه چیز جالب برات بگم. قدیما خب دولت نبوده دیگه، زندگی یه جور دیگه بود … فکر کن زندگی الان چه شکلی شده که از بین خودمون. از بین آمای خودمون آدم اجیر می کنن از پول خودمون خزینه دلوت که در واقع مال ملته بهشون می دن و به اسم حمایت از ما ما هارو باهش می کشن. می زنن …

    و
    و
    و

  16. آتیش پاره Says:

    آزدای تو ایران هیچ وقت نبوده و نیست.
    گاهی که تو خونه هم میخوام از قدرت ودولت و …انتقاد کنم بهم میگن هیس، ساکت.
    اما من ساکت نیستم نمیتونم باشم شاید از نظر دولت آزاد نیستم اما از نظر خودم یک انسان آزاد و مستقلم اصلا همین انقلاب باعث شد حس استقلال طلبی و اینکه حرف بزنم و ساکت نمونم بهم دست بده.بطور مثال همین قضیه بهنود به نظر من انتقاد من شما و امثال ما از قانون در این مورد شایسته و به جاست تازه من فقط با مملکت خودم مشکل ندارم حتی توی آمریکا هم این قانون مسخره مجازات نوجوونها هست .دین شرع عرف و حذب به کنار ما همه انسانیم وآزاد
    جدا چرا ارزش پول کشور من با این همه منابع از افغانستان کمتره؟
    برای سوالات جواب ندارم چون سوال خودمم هست

  17. ..... Says:

    بی نهایت با این مطلبت حال کردم،میدونی «همیش «منطق» بهترین راه نیست ولی اگاهانه ترین راهه» بعضی ها برای اینکه به زور خودشون رو تحمیل کنن منطق نمیپذیرن،خوشحال میشم که به وبلاگ من هم سر بزنی و نظراتت رو بدونم:jomhurii.blogfa.com

  18. هستی شمال Says:

    تو بخوان جمهوری ولی نگو جمهوری

  19. یوتاب Says:

    سلام
    اونا باید منطق داشته باشن و جواب سوال شما رو با سوال جواب ندن.
    مشکل از بی منطقیه اوناست
    شما کارتون انجام بدید به رسالتتون برسید شاید اثر کرد
    گرچه من معتقدم اونی که نمیخواد چیزی بفهمه هیچ وقت نمیفهمه

  20. هاD Says:

    اینجا رو ف.ی.ل.ت.ر نکنن ؟

  21. عسل Says:

    سلام ديوونه عزيز راستش مطلبت بازم مثل هميشه حرف دل تقريبا 90 درصد مردم بود و اون 10 درصدن كه واست كامنت تهديد ميزارن …حق هم دارن آخه اونا به مدد همين خفقان به نون و نوا رسيدن و سخته واسشون دل كندن از پول مفت نفت و خاويار و فرش و ….
    يه جايي خوندم يه پيش گو حدودا 100سال پيش تو كرمان پيش بيني كرده حكومت ايران عوض ميشه و يه حكومت اسلامي ميشه(البته به ظاهر)و همون فرد گفته اين حكومت به خاطر ظلم به مردمش بعد از 34 سال از بين ميره توسط مردم …خب ميدوني از اون موقع يه كم اميدوار شدم البته آدم خرافاتي نيستم اما اميد چيز خوبيه و آدمو قادر به تحمل شرايط سخت ميكنه…(خدا به دادم برسه با اين كامنتم…اگه مردم بدونين نه مننژيت داشتم نه آنفلونزاي خوكي نه تصادف رانندگي!!!)باي…

  22. ثلج Says:

    استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی.
    استقلال که دست روسیه و انگلیس هست فعلا ، آزادی رو هم که به طور امانتی و با رضایت مردم کلهم اجمعین تعطیل کردن و اونایی که رضایت نداشتن رو کردن تو حبس ، تازه بعضی ها هم که به رای اعتراض داشتن و می گفتن رای منو پس بده. بردن کهریزک و اوین و … و تمامی رای هاشون رو با شیشه وشابه به طور کاملا صلح جویانه بهشون برگردوندند. موند جمهوری اسلامی. جمهوری که خدا رو شکر هنوز بوش هم به دماغمون نخورده ، مگر تو فصل انتخابات که اونم آقایان تشخیص میدن و صلاح می دونن رای ها باید به کجا بره. اسلامی رو هم که اصلا حرفش رو نزن. فقط اسمش مونده ، تا مثل پدر و پسر بدبخت ، گزک دست مردم ندن که اینا بی دینن.
    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

  23. دینا Says:

    سلام.
    ولشون کنید بابا. اینا که تحمل حرف مخالف ندارند!! بزارید بسوزن!! ایش ایش

  24. شمع سحر Says:

    بله درست میگی کاملا موافقم این حق همه ی ماست که بدونیم چی میشه و چی میگذره و چیکار میکنن ولی خب کو گوش شواشون.

  25. the man who never smile Says:

    سلام
    میدونی
    مشکل از اونجاییه که کشور ما جمهوریت نداره
    البته اسمش رو داره ولی در کل حکومت داره
    یه حکومت یک حرف و متحجر
    اینه که به مشکل بر میخوریم وقتی که بخوایم حرفی بزنیم
    و اینطوریه که حرف درست محکومه به فنا
    شما کار درست رو انجام میدی و حرفی درش نیست
    و همینه که اینا رو ترسونده و اذیت میکنه
    موفق باشی و پاینده
    فعلا
    شادزی

  26. مِستر افشین Says:

    در ایران با این وضعیت کنونی ما هیچ حقی نداریم حنی همون سوالی که آخرش پرسیدی !

  27. سعید هومو Says:

    سلام دوست گرامی . در کشور ما مسئله از حق آزادی داشتن یا نداشتن گذشته ، فقط صراط مستقیم باید رفت و آن هم به این معنی است که فقط از راهی بروی که می گویند ، فقط حرفی بزنی که می زنند و و و و . صد البته که پیش پا افتاده ترین حق آزادی ، آزادی بیان است اما در کشور ما باید حرفی را بیان کنی که می خواهند نه چیز دیگر . آزادی در ساده ترین معنایش این است که هیچ قشری از جامعه بخاطر عقاید و انتقاداهایش هیچ ترسی از قشر دیگر جامعه نداشته باشد در چنین فضایی است که فرهنگ تبادل نظر و نقد و بازنگری و اصلاح شکل می گیرد در غیر اینصورت فضای حاکم نتیجه ای جز سرکوب و عدم اجازه نقد و عدم بیان مشکلات را ندارد

  28. احمد نامي Says:

    به نظر من اتنتقاد وپيشنهاد سازنده زبان فرد مقابل واتتقاد شده مي بندد وشما هم به عنوان يك فرد آزاد حق داريد از انتقادكنيد

  29. مریم احسان Says:

    سلام. ای بابا .ما که دیگه توی این جریانات اخیر جواب همه سوالامون رو گرفتیم
    این جمهوریت می گه کلا» خفه
    قط بگید چشم.

  30. .: نـــگـــي Says:

    یعنی نمیدونی که آزاد نیستی ؟؟؟؟؟
    اگه چیزی بگی میگن تو با دین مخالفی 🙂

  31. س م ا Says:

    ای بابا!‌ چه انتظاراتی داری شما از این جماعت چماق به دست!!! اینا اگه حرف زدن و منطق و مشکل و آزادی بیان حالیشون بود که چماق به دست نمی شدن!‌ اینا یه مشت آدم ساده ی بیچاره هستن که یه چیزی رو بهشون یاد دادن و دیگه نه خودشون قدرت تجزیه تحلیل دارن نه هیچی!‌
    ایران من. ایران تو. ایران ما وقتی آباد میشه که بخوایم آباد بشه!‌ وگرنه اینا حالا حالا ها تشریف دارن!‌

  32. دختر بندری Says:

    جمهوری یعنی چی ؟
    دیگه به غیر از اسمش چیزی ازش نمونده که ما بشناسیمش.

  33. خانم معلم Says:

    سلام
    مرسی که خبرم کردی
    یاد پیامکی!!! افتادم که چند وقت پیش دستم رسیده بود:
    سنگ در برکه میاندازند و میپندارند با همین سنگ زدن ماه به هم میریزد! کی به انداختن پیاپی سنگ در آب ماه را میشود از حافظه ی آب گرفت؟!!؟

  34. الما Says:

    وبلاگ یه دنیای شخصی که هرکسی نظراتش و مینوسه .کلا توی زندگی واقعی هم ادم های نابخرد و کم خرد پیدا میشند به نظرم هرکسی ازاده که نظرش بگه چه شما توی وبلاگتون و چه اون افراد تویقسمت کامنت ها ولی خوب ادب هم خوبه بعضی ها داشته باشند امیدوارم این دفعه مودبانه صحبت کنند تا هم مستفیذ بشیم از عرایضشون هم ما نظرامون را بگیم
    در مورد ازاد نبودن و بودن ؟ سوالیه که نمیشه به این راحتی جوابش و داد
    امیدوارم یه روز بتونیم داد بزنیم و بگیم ما ازادیم

  35. مسعود Says:

    درود بر شما
    اسمش روشه جمهوري اسلامي اسلاميه ديگه حق حرف زدن نداري سوال كردي مرتدي كافري ضد حكومتي
    اخه از چندتا مسلمون متعصب سوال ميكني چيزي جز فهش بلد نيستن اصلا مسلمون اگه فهش نده مسلمون نيست خلاصه اگه همه باهم باشن نه 100 نه1000 حداقل 10000 نفر تو يك تظاهرات باشيم اونم مسلح به هر سلاحي انوقت ميشه كاري كرد وگرنه همين آشه وهمين كاسه اين اسلام به زور اومده به زورم مي ره
    شاد وپاينده باشي

  36. نیلوفر Says:

    مهم اینه که حرفمونو و اعتراضمونو و ناراضی بودنمون رو به یه طریقی نشون بدم. یکی اینجوری مثل تو توی وبلاگ. یکی شعار می ده. یکی می ره تظاهرات. یکی هم توی تاکسی با راننده تاکسی گله گذاری می کنه. ولی این زخم داره چرکین می شه و از یه جایی سر باز می کنه.
    به قول خودت توی پستهای قبلیت : ما انرژی هسته ای نمی خوایم وقتی الان گرسنه ایم و کار نداریم و به سختی زندگی می کنیم. به خدا حقوق من که مجردم انقدر کمه که حتی کفاف خرج خودمو که تازه هزینه ی مسکن و خوراک هم نمی دم رو نمی ده. وای به حال اونایی که خرج چند سر عائله رو می دن.
    به این می گن» فقـــــــــــــــر»
    فقر فرهنگی . فقر مالی و اقتصادی. فقر …

  37. داداش محمد Says:

    چه عرض كنم والا
    ميدوني چيه ؟
    انگار واسه يه عده اصلا مهم نيست چي مينويسي
    مهم نيست كه حرف حق رو ميزني يا ناحق
    مهمترين چيز براشون اينه: تخريب و توهين
    عزيز برادر من
    تو وب اين حقير هم از اين برنامه ها زياد هست
    اصلا كاش كار به يه چرند تو بخش نظرات ختم بشه
    فاجعه تاسف بار بعد از انتخابات هم به نوعي نتيجه ي همين طرز برخورد هست
    ميدوني
    يه عده….
    اي بابا
    داداشي باز من اومدم اينجا سيگار واجب شدم
    فعلا

  38. shadi / Says:

    سلام ..خوبین؟
    حق با شماست /یک عده به فکر منافع خودشون هستند این عده خیلی امکانات و تسهیلات و رفاه برایشان مهیا شده و دلشون نمی خواد تغییری ایجاد بشه ==قشر مرفه و بی درد جامعه هستند .

    این است ::اختلاف طبقاتی

    کاش یک روز همصدا شویم و برای ایرانی بهتر به پا خیزیم و در درجه اول ریشه تورم و گرانی را سرنگون کنیم

    کاش میشد بنزین را به قیمت قبل برگرداند /خانه را ارزان کرد /لبنیات .و…
    شنیدم 60% تورم در راهه …بعد از عید معلوم میشه

    خودت را درگیر نکن برادر .

  39. default Says:

    عزیزم
    حکومت ما جمهوری اسلامی است
    یعنی هرچی َآقا دستور بدن باید همون بشه
    جمهوری گری کشکه
    واسه اینکه صدا ما در نیاد
    آقا اگه دستور بده امشب زن تو بره خونه فلانی تو حق نداری جیک بکشی
    کوچیکترین حرفی تنها یک مجازات داره
    اعدام
    اینا یعنی جمهوری اسلامی
    ما حکومت جمهوری نداریم
    و انتظارات تو زیادیست

  40. روشنک Says:

    ها ها ها این خنده دارترین جمله ای بود که به عمرم خونده بودم»حکومت ما جمهوریه» من که صبح تاشب دارم هوای جمهوری رو استشمام می کنم اگه این جمهوریه همون دیکتاتوری انگار بهتر بود

  41. سارا Says:

    ما آزادیم… مدرک هم داریم…کلی هم نمودار و گراف و از این حرفها… این حرفها چیه میزنی آقا…تازه تو دهن آمریکا هم میزنیم…. شعار هم نمیدیم

  42. دختر نارنج و ترنج Says:

    من حرف نزنم سنگین ترم!!!! اینجا مردم دارن از گشنگی می میرن اونوقت پولشون 230 ریال ما قیمت داره.. فکر کن! 230 برابر واحد پول ما…

پاسخی بگذارید

