رویترز , تبریک یا تسلیت!

جناب آقای کریستوف پلایتگین؛ ریاست محترم بازرگانی بنگاه رسانه‌ای رویترز؛با سلام!

شنیدن خبر اهدای جایزه محمد امین به وبلاگ نویسان ایرانی، به خاطر «تعهد، شجاعت و فداکاری آن‌ها تحت شرایط جان‌فرسا و فشارهای فوق‌العاده در حین پوشش دادن اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری» به اندازه‌ی تلخیِ اهدای این جایزه به سرکار خانم دلبر توکلی، به عنوان نماینده وبلاگ نویسان، مسرّت بخش بود! شکی نیست بلاگ نویسانی که در طول دوره سانسور شدید رسانه‌ها، زندگی‌شان را برای خبررسانی از وضعیت ملتهب ایران، قمار می‌کردند، شایسته دریافت این جایزه هستند، اما باید از خود پرسید که آیا بلاگ‌نویسی که حتی در این دوره، وبلاگش با موضوعات دیگر هم به روز نشده، می‌تواند شایسته نمایندگی از این قشر، جهت دریافت نشان شجاعت باشد؟!

مگر نبودند بلاگ‌نویسانی همچون سمیه توحیدلو، وحید آنلاین، حنیف مزروعی، مهدی محسنی و… که در این راه دربند شده اند و در به در گردیده‌اند؟! آیا اهدای این جایزه، به نویسنده وبلاگ “خانه دلبر” – که به صراحت می‌توان گفت اکثریت قاطع بلاگ‌نویسان و بلاگ‌خوانان فارسی، وی را تا این زمان نمی‌شناختند! – نوعی کم ارزش جلوه دادن تلاش این عزیزان نیست؟! آیا بهتر نبود، که اصلاً این جایزه به شخص خاصی اهدا نمی‌شد تا اینکه به دم دست‌ترین فرد تعلق گیرد؟! انتظار جامعه بلاگ نویسان ایرانی، از رویترز بیش از این‌ها بود! حداقلش اینکه وبلاگِ شخصی را که به عنوان نماینده بلاگستان، معرفی کرده‌اید از نظر می‌گذراندید!

حقیر و بسیاری دیگر از بلاگ‌نویسان ایرانی، خواستار شنیدن عذرخواهی رسمی رویترز به دلیل خبط پیش آمده هستیم .

یادداشت : متن این نامه رو در بلاگنوشت دیدم که نویسنده ی اون درخواست کرده , اونایی که با محتوای این نامه  موافق هستند , اونو توی وبلاگ یا سایتشون منتشر کنند.

برچسب‌ها: ,

21 پاسخ to “رویترز , تبریک یا تسلیت!”

  1. نارنگی Says:

    منم موافقم شدید
    من تا حالا نه اسم این وبلاگ رو شنیده بودم نه دیده بودم
    واقعا که جای تعجب داره

  2. صادق Says:

    بابت انتشار نامه و حمایت از حرکت اعتراضی از شما ممنونم.

  3. تبسم Says:

    منم با اين متن موافقم:)

  4. دینا Says:

    سلام. مگه از اول نظر اونا برای ما مهم بود؟!
    به نظر من که اصلابه اونا ربطی نداره که بخوان وبلاگ نویس ما رو انتخاب کنند 🙂

  5. تنها Says:

    منم با نظرتون موافقم

  6. ماه مون Says:

    چی بگم والا

  7. یک دانشجوی پزشکی Says:

    وقتی رویترز حتی در وبلاگ نویسی ما هم دخالت می کند!من اصلا مخالف انتخاب رویترزم!چه ربطی به اونها داره اصلا!استفاده از دیگران به هر قیمتی!

  8. خورشید Says:

    نمی‌دونم چی‌ بگم والا

  9. سمیرا Says:

    اون لیوانه چه خوشگله.منم می خوام

  10. default Says:

    اینا همه دستشون تو یه کاسه است
    من به اون خانومه هم که این جایزه را گرفته مشکوکم
    از مجا پیداش شد؟ کاری نداره خودتو یه وبلاگ نویس سابقهه دار جلوه بدی
    کسی هم که اونو نمی شناخته؟
    از کجا معلوم اون وبلاگ از تو ایران به روز شده باشه
    من دیدگاهم همینه
    سردم داران حکومت ما نوکران انگلیس هستند
    خودشان هواستند شاه برود و خمینی بیاید
    دزدند
    می دزدند می دند امریکا و انگلیس و اسراییل بخورن
    این کاراشونم همه اش فیلمه
    هسته ای
    انتخابات
    آزادی
    همه اشون دروغگو هستند

  11. ییلاق ذهن Says:

    تایید میکنم !

  12. دختر دیوونه Says:

    نمیدانیم والا !!!

  13. شهره Says:

    نه بلد نيست و نميخونه

  14. سمیه-روزها Says:

    تسلیت!به شدت جای تسلیت داره!

  15. خرنما Says:

    سلام…من بعد از چندبار مراجعه به بلاگت , به نظرم میاد یا داری, یا میخوای سیاسی بنویسی!نکن این کارو با خودت…نیاکان خرمون حرفهای بزرگی زدن…از مصدق درس عبرت بگیر…

  16. میلاد Says:

    سلام داداشی ..خوبی؟!!

    چی بگم که اگه هیچی نگیم سنیگین تریم…

  17. مــژده Says:

    کم پیدا شدین ! چه خبر از دختر کوچولوتون ؟

  18. دختر نارنج و ترنج Says:

    عجب این رویترز فکر کنم سر به سرمون گذاشته!!!!!! گفته یکی رو انتخاب کنم که سال به سال آپدیت می کنه. می خوای منم یه هفت هشت ماه پست نگذارم بلکه انتخاب شدم..

  19. مهتاب Says:

    سلام
    من با اجازتون شما رو لینک کردم. اما نمیتونم قول بدم که برای همه ی پست هاتون نظر بدم! چون ممکنه نظری نداشته باشم و نمیخوام که الکی یه چیزی بنویسم اما قول میدم که همه ی پست هاتون رو بخونم. حالا اگه دوست داشتید منو لینک کنید خوشحال میشم.
    گفته بودید که مطالبی که بررسی میکنم به اسم وبلاگم نمیخوره!
    من فقط یک پست گذاشنم که توی اون یه کم از جامعه گفتم و بی ربط با اسم وبلاگم بود. بقیش کاملا شخصیه . وسطاشم چند تا جمله مینویسم که دوست دارم نظر دوستان رو راجع بهشون بدونم.
    راجع به دکتر شریعتی هم هیچ تحقیقی نکردم. اما خوب واقعا از بعضی جملاتی که گفتند لذت میبرم.
    بهتر نیست راجع به چیزایی که میخونیم اول نظر بدیم بعد ببینیم که از کی بوده؟!چون ممکنه دیدی که نسبت به اون طرف داریم تو نظرمون تاثیر بذاره!!! آدمای بد هم ممکنه حرفایی بزنن که شاید خودشون بهش اعتقاد ندارند اما برای ما اون حرفشون مفید باشه.
    خوب ببخشید خیلی حرف زدم. خوشحالم که خیلی رک حرفتون رو میزنید.خصلت بسیار خوبیه.

  20. زبل خان Says:

    چقدر جالب…

  21. بلاگ‌نوشت » رویترز باید از بلاگستان فارسی عذرخواهی کند Says:

    […] حرفای یه دیوونه […]

پاسخی بگذارید

