تحصیل آبکی

چند روز پیش رفته بودم پیش یکی از دوستام که کتاب فروشی داره.کتاب های مختلف درسی هم میفروشه.چندتا از اون کتاب ها رو روق زدم.چه فاجعه ای! کتاب هایی که نزدیک چهل پنجاه ساله بجز یه سری تغییرات جزئی , هنوز مثل گذشته اند.یعنی توی قرنی که علم در هر لحظه یه کشف جدید و یک پیشرفت جدید داره و همه چیز مدام و با سرعت در حال تغییره , هنوز باید دانش آموزهای ما کتاب هایی رو بخونن که برای سالها قبل طراحی شدن.نسل امروز باید چیزایی رو یاد بگیرن که حسابی کهنه و قدیمی هستن و چه بسا خیلی از اونا دیگه کاربردی ندارن.

البته بحث محتوای کتاب های درسی فقط یه طرف این فاجعه است.طرف دیگه اش نظام آموزش رو دربر می گیره.نظامی که تو اون شما باید فقط اون چیزی رو یاد بگیری که خیلی خسته کننده و یا گنگ و نامفهومه.خیلی از دانش آموزا معمولا» فقط درس ها رو حفظ میکنن و کمتر درسی رو شما پیدا میکنید که فهمیده و کاملا» درک بشه.

اینا باعث شده که هدف خیلی ها از ما از درس خوندن فقط گرفتن نمره و مدرک باشه و نه یادگیری و فهم بهتر زندگی.چون به همه اثبات شده که واقعیت های زندگی چیزایی هست که حداقل توی این کتاب ها نوشته نشده و شما باید یه جای دیگه دنبال شون بگردید.

توی دانشگاه ها که دیگه وضع خراب تره.یعنی هیچ کدوم از دروسی که برای رشته های مختلف ارایه میشه کاربردی نیستند.بعضی از درس ها که اصلا» هیچ ارتباطی با اون رشته ندارن و تازه اونایی هم که مثلا» مرتبط هستند , کاربردی نیستند.یعنی شما بعد از اتمام اون رشته , توی بازار کار اصلا» با اون مباحثی که توی دانشگاه خوندید و یاد گرفتید برخورد نمیکنید.

مثلا» اگه شما یه لیسانس حسابداری رو مستقیم بعد از پایان تحصیلاتش ببرید توی یه شرکت و کارهای حسابداری اونجا رو بهش بسپرید , اون اصلا» از چیزی سردرنمیاره.خود من دوستانی دارم که لیسانس مترجمی زبان انگلیسی رو دارن اما هنوز توی یک مکالمه ساده مشکل دارن.

اکثر دروس رشته های مختلف هنوز کتاب و مرجع مناسب و معتبر و کاملی ندارن و هر استاد طبق سلیقه و فقط به اندازه ی دانش خودش مفاهیم رو بیان میکنه.

واقعا» دنیایی که توی کتاب های درسی ترسیم شده با دنیای واقعی فرسنگ ها فاصله داره و شاید همین مسایل باشه که دیگه این روزا کسی مدرک رو میزانی برای اطلاع از سطح دانش و اطلاعات دیگری نمیدونه.

یادداشت1: بلاخره لینکدونی گوگلی این وبلاگ هم فعال شد و به ترتیب بروز شدن نمایش داده میشه.البته بخاطر محدودیتی که وردپرس بوجود آورده بیشتر از 20تا وبلاگ نمایش داده نمیشه.البته هیچ وبلاگی حذف نشده و بمحض اینکه شما بروز بشید , وارد این لیست میشید.

یادداشت2: بخش روزنوشت هم در ستون سمت چپ فعال شده که معمولا» چیزایی رو که بصورت روزانه بذهنم میاد اونجا خیلی کوتاه مینویسم .

یادداشت3: یه دوست قدیمی توی وبلاگ شعرم باهام همکاری میکنه.برای همین بهتون توصیه میکنم برید و بخونید و همونجا نظرتون رو راجب شعراش بگید.لطفا» اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها: , , ,

82 پاسخ to “تحصیل آبکی”

  1. rexaniar Says:

    سلام دوست من
    شرمنده که نظر نمیدم آخه دارم کارهای سایتم رو میکنم
    یه چندروزی پست های ذخیره شده رو کیزارم
    از بلاگفای لعنتی میام بیرون
    یاعلی

  2. وارش Says:

    من موندم فقط این نسل جدید چی میخواد از آب در بیاد خدایی بعضی وقتها بخودم شک میکنم نکنه من پروفسورم …
    ببین هر چند بالا گفتم فکر می کنم پروفسورم ولی میشه بگی چطور منم اینکار رو بکنم که بلاگهای بروز شده بیاد برام ؟

  3. تبسم Says:

    به نظرمنم نبايد واسه يه مدرك الكي كلي از عمرت رو صرف كني! شايد تو اين چار پنج سال آدم بفهمه كه چي ميخواد

  4. تنها Says:

    دو سال قبل توي يه آموزشگاه تدريس ميكردم. هر روز به خودم ميگفتم كه من كه اونجوري عميق درس ميخوندم اين شدم واي به حال نسل جديد…
    البته اين وضع نظام آموزشي و كتابها در كشور ما چيز بعيدي نيست بلاخره بايد با بقيه چيزها هماهنگ باشه!

  5. تنها Says:

    .

  6. روشنک Says:

    نسل های بعد از انقلاب بسیار بدبختند چون معلماشون از خودشون عقب مونده ترن و عمدا سعی در نفهم نگه داشتنشون میشه ولی انگار زیادم موفق نشدن نه؟

  7. روشنک Says:

    اگه من یه جمله از تاریخ سوم دبیرستان یادم مونده باشه اینه: اگر می خواهی در ایران حکومت کنی سعی کن مردم گرسنه و بی سواد باشند(وصیت اغا محمد خان به پسر نابغه اش فتحعلی جون یا همون فتحعلی شاه خودمان)

  8. رضا Says:

    شعرات خوشکل بود، موفق باشی. آخه منم یه دستی توشعر و شاعری دارم!

  9. the man who never smile Says:

    سلام
    این مشکل از کجاست
    این مشکل از جایی سرچشمه میگیره که تمام حرکت ما توی این مملکت باید زیر نظر ایدئولوژی مذخرف آقایون باشه
    دوست ندارم به دینی توهین کنم
    ولی تمام این مصیبتهایی که برای این مملکت هست از اسلامه
    البته شاید بشه گفت اجرای اسلام دست چین شده و گزینشی برای مردم
    وقتی درسهای رشته های انسانی تو دانشگاه باید به حرف آقایون در بیاد
    دیگه چه انتظاری از بقیه کارها دارید
    میدوونی
    تنها درسی که از اول دبستان تا ان آخر همیشه باهانته چیه
    ریاضی
    نه عزیزم اونم رنگ عوض میکنه
    دینی و قرآن یا همون بهتر بگم معارف اسلامی
    تو دانشگاه وقتی مجبوری 12 واحد از این درسایی که به هیچ دردی نمیخوره رو بخونی
    وقتی استادای این درسا کوته مغز تر از اونی هستن که بفهمن درسشون به هیچ دردی نمیخوره
    اونوقت میخوایم این چیزهارو درست کنیم
    سیستم آموزشی هنوز معلم محوره
    هنوز عین بقالی باید صبح جنسایی رو بگیری بعدش ببری خونه بشینی نیگاهشون کنی بیای تحویل بدی
    تازه اگه عین جنس رو هم بدون کم و کاست بیاری قبول نیست باید از اون هیچ چیزی که بهت داده بیشتر بیاری براشون
    هنوز سیستم ارباب رعیتی داره بین استادا و دانشجوها اجرا میشه
    و این یعنی ذات مسخره دروس رو بیشتر از همیشه میتونی ببینی
    بماند
    موفق باشی
    فعلا
    شادزی

  10. یک دانشجوی پزشکی Says:

    سلام!بله متاسفانه تو برخی رشته ها این موضوع خیلی ملموس هست.راستی شما که گوگل یردر داشتین که؟!!!

  11. سمیرا Says:

    من تازه دوران کار آموزیم فهمیدم که تو دانشگاه هیچی یاد نگرفتم

  12. دختر نارنج و ترنج Says:

    سلام عزیز
    خوبی؟
    چی بگم از سیستم آموزشی مسخره مون…همونی که آدم هایی مثل من رو اصلا از درس خوندن متنفر کرد. تعریف از خود نیست اما فکر می کنم اگه توی یه جای درست و حسابی درس خونده بودم من هم می تونستم یه آدم خیلی خاص باشم.. نه مثل امروز که بعداز 35 سال باید بیام این ور دنیا که بفهمم می شه مطلبی رو از اساس درست یاد گرفت!
    باز هم البته خدارو شکر.. به قول تو همین فرصت رو هم همه کس ندارن.. خدا رو شکر!!!

  13. دختری در مزرعه Says:

    متاسفانه لینک های من به دلیل تعداد زیادشون از قالب میزنه بیرون!!! منم 50 تای آخری رو نشون میدم.ولی بعضیا فک میکنن حذف شدن و از من گله میکنن درصورتی که وقتی آپ کنن میان بالا ولی وقتی با کامنتای این چنینی روبه رو میشم دلگیر میشم

  14. خانمی Says:

    وااااااااای..این وبلاگت چرا اینجوریه..یا باز نمیشه یا کامنتات ارورر میده:((

    در باب ÷ستی که نوشتی باید بگم خیلی چیزهای ما تو این مملکت عقب مونده شدن..اما کسی برای ÷یشرفتش حرکتی نمیکنه..همین که 4تا تیم فوتبال مضخرف و ادمای جلفش برن جام جهانی براشون مهمتره تا اینکه 2 تا نخبه امکانات علمی داشته باشن..
    تو کتابای درسی بچه ها اسن داریوش و کوروش رو حذف کرن ..اسم 4 تا ایت ااهه گذاشتن ذهن بچه از اول به این اسمای مسخره عجین بشه..
    بخوای خورد شی تو این قضیه دیوونه تر میشی جناب یوودنه..
    پس بی خیال..:|

  15. سعید Says:

    داغ دلمو تازه کردی. هدف محوری بدون کوچکترین توجهی به مسیر طی شده. 11 یا 12 سال تحصیل چیز زیادی از روش زندگی بهت یاد نمیده. چون راه حل رو یاد نمیده. به قولت یه سری مطالب کنه رو به صورت تئوری بهت میگ… واقعا دلم میسوزه واسه این عمری که از ملت هدر میره

  16. داداش محمد Says:

    سلام
    خوبي
    خوشحالم كه اينبار زود اومدم و مطلبت رو داغ داغ خوندم
    ممنون كه تو اين مدت جوياي احوالم بودي
    با مطلب «سكوتم از رضايت نيست» آپم
    و منتظر حضورت
    [گل]

  17. ییلاق ذهن Says:

    افسوس وباز هم افسوس 😦

  18. یوتاب Says:

    سلام
    طبق اخرین اخباری که به دست من رسید کتب تاریخ بچه ها عوض شده. سلسله های شاهنشاهی از کتب درسی حذف میشوند. میبینید؟ وقتی هم که قراره تغییری حاصل بشه به صورت منفی ایجاد میشه
    خدا اخر و عاقبتمون به خیر کنه
    چشم به وبلاگ شعر هم سر میزنیم

  19. سمیه-روزها Says:

    ببینید این صحبت شما کاملاَ درسته اما این خلاَ یه جاهایی بیشتر به چشم میخوره و تاثیر مخربش هم به مراتب بیشتره!مثلاَ قوانین کشور ما اکثراَ از قوانین فرانسه تاثیر گرفته!غیر از مواردی که پای شرع و عرفمون پیش میاد!در واقع تو سایر موارد نمونه ی کپی شده ی همون قانونه!اونا تو کشورشون هر چند سال یه بار قوانین رو متناسب با شرایط زمان تغییر میدن و کاربریش رو عوض میکنند اما به جرات میتونم بگم قانون ما به جز یه سری بند و تبصره که تو شرایط فورس ماژور بهش اضافه شده تغییر بخصوصی نکرده!
    شاید خیلی فرقی نداشته باشه که یه بچه ی ابتدایی تو کتاب علومش چه چیزهایی رو میخونه!که البته اونم برای خودش جای تغییر داره اما قانون یه کشور که همه ی اموراتش با رجوع به اون میگذره باید بیشتر مورد مطالعه قرار بگیره و روش کار بشه!مواد قانونی تو کشور ما بیشتر از اینکه حالت تعیین تکلیف کنندگی داشته باشن میشن مواد قابل بحثی که بین هر کدوم از قضات و حقوقدان ها یه جور تعبیر میشن و این خودش شروعی بزرگترین سو’ تعبیرهای حقوقیه!

  20. بابالنگدراز پنج فوتی Says:

    این مملکت خراب شده چیش درسته که نظام آموزشیش درست باشه

  21. default Says:

    درد دل ما رو گفتی
    اما فکر نمی کنی گفتن دیگهع کاری ازش نمی آد؟
    اینو به اونا بگو که از سر شیکم سیری رفتن دنبال یه لامذهب و خواستن تغییر نظام بدن
    باز زمان طاغوت!!!!!!!!!!! انگلیسی ها کمتر خونمونو تو شیشه می کردن

  22. مِستر افشین Says:

    در این مملکت خانه از پای بست ویران است ..

    نظام آموزشی گرفته تا نظام مالی و اقتصادی و حتی ورزشی

  23. دختر دیوونه Says:

    با بابالنگ دراز کاملا موافقم و فکر میکنم با بحث کردن درین موارد نه تنها مشکلی حل نمیشود بلکه اعصاب و روان برای کسی نمیماند

  24. نارنگی Says:

    همه مشکلات از بی فرهنگی است
    مشکا خودمونیم که انقدر بلا سرمکون میارن
    صدامون که در نمیاد هیچی
    حال هم می کنیم

  25. X Says:

    واقعاً بعضی وقتا سر بعضی کلاسا با تمام وجود احساس میکنم وقتم داره هدر میره….

    تازه کتابای درسی از اینی هم که هست میخواد بدتر بشه! مثلاً همین که قراره تاریخ پادشاهی رو از کتابای تاریخ حذف کنن!!!

  26. سهم كوچكي از دنيا- راضيه Says:

    سلام
    اينجا هيچ وقت نبايد براي كار روي تحصيل حساب كرد
    تحصيلات توي نظام اموزشي ما يعني هيچ!

  27. نگار Says:

    دقیقا همین چند روز پیش داشتیم سر همین موضوع با معلممون بحث میکردیم . ولی مگه قبول میکرد؟؟؟

  28. شادی Says:

    سلام/.البته من نظام قدیم درس خواندم .الان نظام جدید خیلی سخت شده
    جالب اینجاست معلمها هم خوب نیستن
    وضع تعلیم و تربیت خیلی خرابه
    موافقم

  29. آتیش پاره Says:

    با حرفات موافقم نمونه شا خود من الان که دارم مدرکمو میگیرم حس میکنم هیچی حالیم نیست نمره ها همه عالیه ولی از روی خر خونی نه مهارت اون رشته ای مثل رشته من خداییش نظام آموزشی اشتباهی دارم

  30. دختر جاده Says:

    داشتم روزنوشتاتو می خوندم…
    چرا تا یکی میفهمه که بهش عادت کردی ، همش میخواد ولت کنه و بره ؟
    دقیقا همینه که گفتی و این:

    باور کنید خیلی اراده و اعتماد بنفس میخواد که دلت برای کسی که دوستش داری تنگ نشه..
    اینم رسمه این دوره و زمونه شده…

  31. محمد Says:

    حالا مسخره اينجاست که با اين وضع من بايد به اين فکر کنم که سال ديگه تو چه رشته اي ميخوام برم دانشگاه !

  32. روشنفكرنما Says:

    دانشگاه رفتن كه واسه كاراي ديگه است! فكرتون منحرف نشه منظورم اجتماعي شدن، پيدا كردن صداهاي جديد و دوست يابي بود! يا لااقل تصور مي كنم كه منظورم اين بوده!

  33. نویسنده Says:

    ماشالله ما همه چیزمون به هم میخوره،همه چیز از همینجا اب میخوره،تحصیل ابکی

  34. آهو Says:

    سلام!خوبین؟جانا سخن از زبان ما میگویی!!هر وقت میام پستاتون رو میخونم انگار یه قسمتی از اون چه که و ذهنم بوده رو شما خیلی رسا بیان کردین!واقعا جای افسوس داره هیچکدوم از درسهامون اصلا کاربردی نیستن!!سینوس و دیفرانسیل و حد و… کی قراره بدردمون بخورن خدا میدونه!!چند سال از عمرمو به پای ریاضیات ریختم جز اعصاب خورد کنی بهره ای نبردم!!بقیه درسها هم از این یکی بدتر!!نمیدونم چرا کسی به فکر نیست!!

  35. هاD Says:

    بعضی درس ها زمینه سازن و برای این تدریس میشن که طرز فکر خاص در دانشجو به وجود بیاد . پس خیلی از درس‌ةایی که فکر می‌کنن به درد نمی‌خوره اتفاقاً لازمن .

  36. آلما Says:

    خوب بارها و بارها و بارها وبارها وبارهاو بارهای دیگه هم میگم نظام اموزشی ما به درد هیچی نمی خوره، تئوری هایی که به ما یاد میدند و هیچ وقت کاربردش و نشونمون نمیدند
    سیستم دانشگاهمون که بدتره، اونجا تئوری های بزرگتری را یاد میگیریم ولی فقط حفظ می کنیم
    درس اون نیست که تو حفظ کنی
    درس اونیه که تو را حفظ کنه

  37. حامد (تک نوشت) Says:

    من نمیدونم یک دانشجوی مهندسی صنایع چرا باید تربیت بدنی 1و2 تاریخ اسلام 1و2و3و4و.. انقلاب اسلامی و ریشه های آن و خیلی چرت و پرت های دیگه رو پاس کنه

  38. ثلج Says:

    بله و حالا شما این اشکالات نظام آموزش و پرورش رو از بیرون گود می بینین. ببینین ماها چه زجری می کشیم که توی این مسائلیم. شاید یه پست اختصاصی واسه این نظام لنگ آموزش نوشتم ، همون اشکالاتی که دیدم و اعتراض کردم و … بگذریم. حق با شماست. مدرسه یعنی یه جایی واسه این که چند ساعت بچه ها رو توش نگه داری کنن و نمره هم که …

  39. خانم معلم Says:

    بله متاسفانه کتابهاو سطح علمی برخی از معلمها خیلی اسف باره
    البته توی کتابهای مقطع ابتدایی یه سری بازبینی های کلی شده که جدا از بعضی ایرادات بهتر از قبل شده
    الان نه معلمها از این سیستم آموزشی راضی هستند نه دانش آموزان و نه حتی والدین
    چندین بار با مولفان کتاب نامه نگاری و ایمیل پراکنی کردیم…..خیلی هم رسمی و به صورت گروههای آموزشی کل استان اما هیچ نتیجه ای نداشت جز دلسرد کردن ما نسبت به تغییرات!!

  40. rohollah Says:

    عجب!
    اين خوبه واسه ما كه زياد پي درس و مشق نبوديم
    با اين مدارك آبكي، كه يه ليسانسه اندازه(مثلا) من اطلاعات
    عمومي نداره همه فكر مي‌كنند من داكترم!

  41. ليدي مارمالاد Says:

    من كه الان اومدم اينجا و ميخوام بگم واه واه اه اه تحصيا آبكي خيلي بده يكي از همون هزاران نفريم كه آبكي مدرك گرفتم …خوندم كه تموم بشه چهر سال رو گذروندم كه زودتر مدرك بگيرم اما وقتي رسيدم به گود عمل وقتي رفتم سر كار ديدم هيچي نيستم وقتي نيش باز شده و نگاه عاقل اندر سفيه كارگراي كارخونه رو ديدم خواستم كه ياد بگيرم..خدا رو شكر الان ديگه كسي يادش نيست من همون مهندس نادون دو سال قبلم…ميدوني اين مشكلم باز بر ميگرده به سيا ست هاي غلط دولتمو…كتابهاي رفرنس رشته ما بعضي وقتها از سال 58 تا حالا تغييري نكرده بود با اين همه پيشرفت توي صنعت!!!نميدونم هم من مقصرم هم ما …

  42. زندگی سگی - مت Says:

    به نکات خوبی اشاره کردی … البته فکر نکنم لزوما دانشجویی که از دانشگاه میاد بیرون باید کار مربوط به رشته اش رو بلد باشه …بلکه معمولا باید یک بیس رو پیدا کرده باشه که خیلی سریع کار مربوط به رشته اش رو بتونه یاد بگیره …

    اینم یادمون نره سیاستی که مارو به تحصیل وا میداره فقط برای سر کار گذاشتنمون واسه چند سال طراحی شده

  43. Marjan Says:

    البته من يك جور ديگه هم ميبينم موضوع رو،اون هم اينكه با اين پيشرفت تكنولوژى و به خصوص فراگير شدن وسيعش تو ايران، ديگه بچه ها هم مثل نسل ما دل به درس نميدن. الان باور كن ديگه اونجورى نيست كه حتى اگر معلم سختگير باشه و كتاب هم درست باز بچه درس بخونه.

  44. Marjan Says:

    راستى اين هم بگم درباره پست قبليت، كه من هنوزم فكر ميكنم اينها برنامه اينور آب و اونور آب دارند و با هم فرق ميكنه، مثلا چند روز پيش جايى ميخوندم كه تلويزيون همه اش ميزگرد و اينها نشون ميده اينجا كه برنامه ها خيلى شاده، برنامه هاى جام جم رو ميگم، نميدونم والا اونجا چه جوريه.

    شاد و سلامت باشى

  45. مريم احسان Says:

    سلام.خوبيد؟
    هفته پيش شيراز نمايشگاه كتاب بود
    منم به چيزي كه شما گفتيد رسيدم
    يه نمايشگاه خيلي بزرگ با كيفيت خيلي پايين
    هميشه توي ايران كميت از كيفيت پيشي مي گيره
    توي غرفه ها كتاب هاي تكراري بود
    يه كتاب با چند تا انتشارات مختلف چاپ شده بود و …………..
    خدا آينده ايران رو به خير كنه

  46. نازلی Says:

    سلام ..خوبین ؟
    اون قضیه چی شد ، اتصال میگیرن یا فراموش کردین ؟ سردردهاتون بهتر شده ؟

  47. احمد نامي Says:

    بردار عزيز متاسفانه صددر صد حق باشماست اين موضوع من خودم به عينه ديده ام افرادي هستند كه از نظر بنيه علمي ضعيف هستند حتي يك نامه اداري بلد نيستند بنويسند ولي طرف ليسانس وفوق داره من شنيدم كه حتي به اساتيد مختلف زير ميزي ميدن علي الظاهر كيفيت تحصيل مهم نيست مدرك فقط حرف اول مي زنه به قول معروف مدرك گرايي صرف داشتن آن مطرحه وبس والسلام

  48. عرعری Says:

    آقا جان، بعد دو روز سر وک له زدن با بلاگفا، بالاخره توانستم مطلب بفرستم. ما هم بازی!

  49. نیلوفر Says:

    دیوونه جان. آخه چیمون به هم می خوره و درست حسابیه که این یکیش باشه. خود من که رشته ام کامپیوتره حتی توی دانشگاه یه ویندوز عوض کردن یاد نگرفتم. هر چی هم به استادامون اعتراض می کردیم بیشتر و بهتر چیز یادمون بدن می گفتن داشجو یعنی اینکه استاد بهش سرنخ بده و اون بره با مطالعه و جستجو جوابو پیدا کنه. خب آخه برای تحقیق چه کسی از شما که استاد هستید بهتره؟
    واقعا برای فارغ التحصیلانمون متاسفم. خود من اگه بخوام واقعا در رابطه با رشتم کار کنم باید برم کلی دوباره هزینه ی کلاسهای خصوصی بکنم تا یه چیزی بشم. آخه این رسمشه؟؟؟؟؟؟؟؟

  50. هستی شمال Says:

    سلام
    مرس یکه خبرم کردی ببخشید که دیر اومدم
    میدونی جالب کجاست شاید نارات کننده اینه که علاوه بر اینکه هیچ کاربردی نداره هیچ بار علمی هم نداره یعنی ما از چیزی که میخونیم هیچی متوجه نمیشیم فقط حفظ میکنیم اونم فقط برای شب امتحان ودقیقا بعد اون همه چیز از مغزمون فرت میشه

  51. بهنام منصوری Says:

    سلام.خوب هستید؟خسته نباشید.وبلاگ خوبی درست کرده اید.من هم با نظرات شما کاملا موافقم.خیلی از دانش آموزان امروزی فقط مطلب رو حفظ میکنند.اون هم به خاطر اهمیتیه که والدین به نمره میدن.من وبلاگ شما رو از قسمت نظرات خانم راضیه پیدا کردم.شاد باشید.

  52. ساقي Says:

    بله ديگه! تحصيل آبكي،رئيس جمهور آبكي،انتخابات آبكي و زندگي آبكي!!! ميخواستم يه خاطره در اين باره تعريف كنم كه بعلت كمبود وقت ميذارمش واسه يه وقت ديگه.

  53. صدف کدر Says:

    با پستت موافقم و میشه بدونم شما رشتتون چیه؟

  54. X Says:

    سلام. این پست خیزش وبلاگی چرا نیستش پس؟ از توی بلاگفاتون خوندمش. منم موافقم فقط به نظرم یه روز خاص باشه بهتره! دیگه ساعتش خاص نباشه…منظورم اینه که ممکنه همه سر یه ساعت خاص نرسن!ولی اگرم میخواین ساعتش خاص باشه ،از اونجایی که ممکنه یادم بره یه خواهشی دارم که پس ورد وبلاگ منو بگیرید و هروقت شعار رو توی وب خودتون گذاشتید واسه منم بذاریدش.

  55. خانم معلم Says:

    سلام
    پست جدیدو حذف کردین؟
    حذف شد؟
    حذف کردن؟
    یا هست ومن نمیبینم!!!

  56. پرهام Says:

    نمی دونم درس فیزیک چه ربطی به رشته ی نرم افزار داره…
    درس های عمومی هم که بگذریم. به زور باید این تاریخ تحریف شده رو به خوردمون بدن.
    همون قول معروف مملکت گل و بلبل اینجا به درد می خوره!

  57. زبل خان Says:

    تو کدوم حرکت؟؟

  58. سایه Says:

    آره خب!اینام هدفشون حفظ کردنه دیگه اگه قرار بشه بچه ها یه چیزی یاد بگیرن و پیشرفته بشن که دیگه اینا نموتونن با خیال راحت گند بزنن و کسی نفهمه!!!!!
    راستی من آپم، پس چرا تو لینکدونی گوگل شما نیستم؟!

  59. نگار Says:

    پست آخرتون کجا رفت؟

  60. لاغر Says:

    ما هستيم.

    البته نه با اون يارو خله،
    با شما تو اين جنبش وبلاگيه.

  61. دیوونه Says:

    چی بگم!!!

  62. rexaniar Says:

    چرا پست رو برداشتی؟؟؟
    مشکوک میزنی دیوونه؟؟؟؟

  63. یک دانشجوی پزشکی Says:

    سلام.ممنون از راهنمایی خوبتون.خیلی ممنونم

  64. سمیرا Says:

    پست آخر کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  65. هاD Says:

    یادمه پست جدید اینجا بود . اومدم بخونم که دیدم جا تره و بچه ؟!

  66. یاردان قلی و خاندان توهم از توهم کده!!! Says:

    دکتر فوق دیپلووووم علی کردان فرطتتتتتتتتتتتتتتتتط

  67. سعید Says:

    ?

  68. تی تی Says:

    آره واقعا باهات موافقم کتابهای درسی ما هیچ فایده ای نداره و ما هم تنها هدفمون شده اینکه درس بخونیم و نمره بگیریم و مدرک

  69. سیم سیمک Says:

    الان مدرک فقط به درد شب خواستگاری می خوره که پسرت رو ببری بالا بگی دکترا داره ! یا دخترت رو بکوبی تو سر پسر لیسانسه که من دختر به تو نمی دم چون دخترم فوق لیسانس داره ! هه !

    دقت کردی هر چی درس زپرتی تره تاکید هم روش بیشتره ؟!
    ما تو دانشگاه لنگ چهار تا درس مسخره مثل تربیت بدنی و معارف اسلامی و وصیت نامه امام شدیم !!!!

    گندش رو در آوردن با این نظام اموزشی شون ! اه !

  70. سیم سیمک Says:

    راستی این پست خیزش وبلاگی 1 کجاست ؟!

  71. سیمین (امید) Says:

    سلام من یه مدت سعی میکردم بیام به وبلاگتون اما اصلا راه نمیداد بالاخره موفق شدم
    من وقت زیادی ندارم برای همین خیلی روزنامه وار خوندم
    یه جورایی موافقم و یه جورایی هم مخالفم
    موفق باشی برمیگردم

  72. نارنگی Says:

    راستی این پست خیزش وبلاگی 1 کجاست ؟!

  73. من Says:

    وقتی ما خودمون نمیتونیم علم تولید کنیم, باید زبانی رو که باهاش علم منتقل میشه رو یاد بگیریم.

    چند درصد از دانشجوهای ما به زبان انگلیسی تسلط دارن؟

  74. ناخنگير Says:

    هيچ چيز قرا نيست توي اين مملكت تغيير كنه
    نه طرز تفكر نه عقايد نه نوع روابط نه شيوه تدريس نه كتاب نه درس

  75. default Says:

    مدتی است نمی آیی پیشم
    قهری باهام؟

  76. ماه مون Says:

    اینو خوندم بودم ولی فکر کنم کامنتم خورده شده توسط نیروهای دشمن …
    🙂

  77. heli Says:

    سلام…واقعا حرف دلمو زدی….بعضی وقتا ککه دارم با جدیت درس می خونم و تو حال خودم هستم یه دفعه یاد این موضوع می افتم و یه طور عجیبی بی انگیزه می شم…خیلی وقتاهم خود استادامی یان و از این حرفا می زنن که دیگه واویلاست و واقعا آدم احساس پوچی می کنه!!!!

  78. حامد (تک نوشت) Says:

    آقا چرا یهو غیبت زد؟ پس چی شد اون green wave؟

  79. رستاخیز سوشیانت Says:

    [گل]درود بر دوست خرد ورزم [گل]
    [گل]یکم گرفتار بودم بی پولی قطع بودن اینترنتم و خیلی گرفتاری های دیگه مانع از این نشد که فراموشتان کنم . یه پیشنهاد کوچولو داشتم این واقعیت های غیر قابل انکار 1400 ساله اعراب را نمی توان نادیده گرفت و نتیجه اش هم اکنون با گوشت و پوست و خونمان آمیخته شده. بهتره درباره تاریخ معاصر و نفوذ و سلطه استعمار پیر انگلیس و روسیه و . . . مطلب بنویسید . بسیاری هنوز بعد از سی سال نمی دانند خمینی که بود رضا شاه از کجا سبز شد چطور محمد رضای مفعول 37 سال الت دست بیگانه ها بود و خمینی جانشین ناخلفش مثل عنکبوت بر روی این خاک زر خیز تار تنید البته بدستور انگلاساکسون های پلید و خبیث خودم بعد از گذشت 6 ماه از انتخابات یا بهتر بگم سناریوی جمهوری اسلامی ورژن سبز میر حسینی و گوش کردن به بوق و دروغ های BBC و VOA از یه زاویه دیگری به مسایل نگاه می کنم . [گل]
    [گل] یه جورایی از خواب خرگوشی بیدار شدم و دیگه فریب و نیرنگ این دجالان و آلت دستان استعمار و استبداد را نمی خورم و سعی خواهم کرد با اندوخته های پیشین و آموختنی های فردا راهی برای نجات کشور عزیزم از چنگال استعمار و استبداد پیدا کنم . [گل]
    [گل]زیادی ور زدم به بزرگی خودت ببخش . [گل]
    [گل]دیگه در هیچ تجمعی یا بهتر بگم تله سبز جمهوری اسلامی شرکت نخواهم کرد و تمام تلاشم رو برای برداشتن نقاب استعمار واستبداد بکار خواهم بست . [گل]
    [گل]ممنون که نگرانم شده بودی دیگه نگران نباش از این به بعد وقتم را به مطالعه تاریخ معاصر و کنکاش و تحلیل مسایل روز خواهم گذاشت تا در این بین راهی برای نجات ایران پیدا شود . [گل]
    [گل]بدرود و پاینده ایران [گل]

  80. رستاخیز سوشیانت Says:

    راستی یادم رفت بگم کتاب تاریخ سال اول و دوم راهنمایی درباره کوروش و خیام و غردوسی و بابک و . . . فقط در حد یک سطر نوشته شده خیلی افتضاحه بطور نمونه نوشته کوروش شخصی بوده است که به گفته مورخان مردی خردمند بوده است همین و بس . دریغ از یک خط شعر از فردوسی و خیام و رازی . . . ولی با این اوصاف اگه قرار بود با اینکار ها ایران و ایرانی نابود بشه تا حالا شده بود و ما مثل مصری ها و تونس و اسپانیا به زبان عربی صحبت می کردیم .

    در یه پست حتما بصورت PDF جهت دانلود خواهم گذاشت .

پاسخی بگذارید

