توضیح

چند روز پیش قرار بود با کمک و همفکری بابالنگدراز عزیز و یکی دیگه از دوستان طرحی رو انجام بدیم که متاسفانه بنا به دلایلی که در همین پست میگم , نشد.

برای همین برای خیلی از دوستان سوال پیش اومده که چرا؟

اول از دوستانی که موافقت خودشون رو اعلام کردن واقعا» ممنونم و عذر میخوام که نتونستیم اون کار رو انجام بدیم.

دلایل عدم ادامه طرح :

1-این طرح فقط جنبه ی همدلی و یکی شدن همه ی وبلاگ های وبلاگستان فارسی رو داشت اما بعضی از دوستان میخواستن به اون کاملا» جنبه ی سیاسی بدن ؛ هرچند ما اعلام کردیم در این طرح قصد توهین و یا مخافت با هیچ شخص یا گروهی رو نداریم

2-یکی از عوامل موفقیت این طرح حضور وبلاگ نویس های معروف بود که متاسفانه با اینکه با خیلی از اونا هماهنگی کردیم اما هیچ کدوم حاضر نشدند قدمی بردارن.نمیدونم براشون افت داشت با چندتا وبلاگ نویس تازه کار همراه بشن یا بهشون برمیخورد که توی طرحی شرکت کنند که خودشون ابداع کننده اش نیستند.

3-متاسفانه میزان موافقت ها با این طرح اصلا» خوب و کافی نبود.خیلی ها از ترس فیلتر شدن و بعضی ها هم بخاطر اینکه اصولا» آدم های خنثی و بی تفاوتی هستند و بعضی ها هم بدلیل مخالفت با کلیت موضوع شرکت نکردند .پس هدف اول این طرح یعنی همراهی سراسری وبلاگ ها به هیچ وجه محقق نمیشد.

البته بازم تجربه و درسی بود که بفهمیم ما هنوز برای رسیدن به دموکراسی و آزادی راه طولانی پیش روی داریم چون هنوز حتی بلد نیستیم و یا نمیخوایم توی یک موضوع و خواسته مشترک , باهم باشیم.

جا داره از بابالنگدراز عزیز بخاطر حمایتش تشکر ویژه ای داشته باشم.

ضمنا» بخاطر غیبت این چند روزه از دوستان غذر میخوام.دارم پست های قبلی همه وبلاگ ها رو میخونم و نظر میدم.

مهم: حتما» این پست بابالنگدراز رو بخونید.

90 پاسخ to “توضیح”

  1. سمیرا Says:

    فکر کردم دستگیر شدید.خوشحالم که بازم اومدید

  2. تبسم Says:

    متاسفم كه همه پا پس كشيدن.
    ميدونستم كه اينزطوري ميشه..

  3. روشنفكرنما Says:

    ما جماعت اصولا در كار گروهي مشكل داريم متاسفانه. به هرحال دغدغه هات قابل ستايش ان

  4. سهم كوچكي از دنيا- راضيه Says:

    سلام من خيلي دير تونستم اين پستتون رو ببينم
    شايد به خاطره اينه كه اينترنتم اكسپلورست.
    متاسفم كه طرح خوبتون عملي نشد. اميدوارم فرصت بهتري پيش بياد

  5. وارش Says:

    ما هم از شما حمایت کردیم استاد . اون پست زوج موفق اون اخرش از شما حمایت کردم …
    کسی که جرات نداره اصلا هیچی ننویسه بهتره

  6. آلما Says:

    چه جالبه که حتی ادما اینجا هم با اینکه دورند از همه چی می ترسند فراریند ..
    متاسفم فقط برای خودم نه برای کس دیگه ای !

  7. سعید Says:

    شاید وقتی دیگر!
    همین که یه کاری شده ارزش داره. اونقدرها هم مهم نیست که به نتیجه نرسید.

  8. بابالنگدراز پنج فوتی Says:

    دیوونه جان یه سر بیا وبلاگم حتما
    ضمنا از دوستان بخواه این کد رو در وبلاگشون قرار بدن

  9. حامد (تک نوشت) Says:

    میدونی چیه دیوونه جان. یکی از ایرادای بزرگی که تو داری اینه خیلی زود در مورد دیگران قضاوت میکنی. بدون اینکه صحبتهای طرف مقابل رو بشنوی و به اونا هم حق بدی حرف بزنن و دلایلشون رو مطرح کنن محکوشون میکنی. نباید انتظار داشته باشی که وقتی یک ایده ای رو مطرح می کنی همه باهات همراه بشن. به نظر من کار زشتیه که در مورد دیگران اینطوری فکر کنیم (چیز هایی که در مورد 2 نوشتی رو میگم)قبلاً هم یک مطلبی در مورد لینک دادن وبلاگ های معروف نوشته بودی که به نظرم اون رو هم از روی احساس نوشته بودی. حالا من که خودم با این طرح موافق بودم و قبلاً هم اعلام آمادگی کردم اما به خودم اجازه نمیدم که در مورد مخالفین اینطوری صحبت کنم.
    شرمنده که انتقاد کردم. موفق باشی

  10. zebelkhan Says:

    سلام دارم با لبتاب مینویسم فارسی‌ نداره….چقدر راحت وبتون بالا اومد ..همه فونتا فرق داره..میخوام از این به بد با این بیام/

  11. رضا Says:

    رفیق حالا کجاشو دیدی!

  12. ساقی Says:

    درود دوست من

    به همت برادران و خواهران شریف سپاهی که اخیرا وارد مخابرات نیز شده اند وبلاگ من فیلتر شد و آدرس وبلاگمو تغییر دادم. لطفا لینک وبلاگمو اصلاح کنید.
    آدرس جدیدم هست:
    http://until-freedom1.blogspot.com/

    سبز باشی. جاوید ایران

  13. ماه مون Says:

    سخت نگیر داداش 🙂

  14. ماه مون Says:

    می دونی اینطور هم میشه فکر کرد شاید انتقال وبلاگ براشون سخت بوده و انتقال آرشیو و این حرفها …

  15. پرهام Says:

    (گل)

  16. ليدي مارمالاد Says:

    ميدوني ما ايرانيا هميشه همين بوديم…زود خالي ميكنيم پشت همو و واسه همين هم زود شكست ميخوريم و سالها و سالها بايد بگذره كه اتفاقي مثل انقلاب 57 اتفاق بيافته…البته اين نظر شخصيه منه…شايدم نسل ما چون معني واقعي آزادي رو نميدونه واسه رسيدن بهش هيچ تلاشي نميكنه!نميدونم اما اميدوارم به فردايي روشن وايرانيهايي روشن فكر

  17. rexaniar Says:

    سلام دیوونه ی عزیز
    دلم بذات تنگ شده بود
    باورکن قانع نشدم..یه خبری بوده اما نمیگی ناقلا
    بیخیال
    عیدت مبارک عزیز دلم

  18. rexaniar Says:

    *عید سعید قربان،جشن تقرب عاشقان،مبارک*….

    ساعات 12 ظهر جمعه با 15 پست جدید به مناسبت عید قربان
    توجه:بزودی سایت کولاک بصورت تخصصی در زمینه طنز و اخبار روز ایران راه اندازی خواهد شد
    آخر هفته ی خوبی داشته باشید
    یاعلی
    http://koolaak.ir

  19. rohollah Says:

    يك چند وقتي منتظر شما بوديم و همچنين نگران(لفظ قلم رو حال كن!)
    خدا رو شكر كه مساله خاصي نبوده

  20. وارش Says:

    من یادم رفت میخواستم بگم یکبار سو تفاهم نشه من منظورم به شما و بابا لنگ دراز اونهایی که حمایت کردن نبودا منظورم اونهایی بود محافظه کاری میکنند

  21. توهمات يك آميب 45 كروموزومي Says:

    زيزم چرا هر وقت باري من كامنت ميذاري توي قسمتِ ادرس اينترنتي ادرس بلاگر رو ميزني؟..من چند بار خواستم بيان اينجا ولي روي كامنتت كه كليك ميكردم اِرور ميداد….اينقدرم زود عصباني نشو!..البته من نميدونم قضيه چيه

  22. shadi Says:

    salam
    مردم حق دارن بترسند ..
    خوبین ؟؟ ارزوی سلامتی و موفقیت روز افزون براتون دارم

  23. shadi Says:

    عیدتون مبارک

  24. حامد (تک نوشت) Says:

    چرا موقع کامنت گذاشتن آدرس وبلاگ قبلیت رو وارد میکنی؟(آیکون آدم عصبانی)

  25. خانم معلم Says:

    سلام
    نگران بودم از غیبت چند روزه ت که تقریبا بی سابقه بود
    خوشحالم که صحیح و سالمی

  26. default Says:

    در مورد شهریار
    عزیز دلم
    الهی قربونت برم
    شهریار اونی نیست که تو تلویزیون ما نشون دادن
    به جرئت می گم شهریار یه دیوانشعر اندازه همینی که ازش چاپ شده شعر چاپ نشده داره
    ایشالا بعد انقلاب بعدی چاپ می شه

  27. مهتاب Says:

    سلام
    عیدتون مبارک

  28. شادی Says:

    سلام
    عیدت مبارک
    همیشه موفق باشی

  29. نگار Says:

    سلام
    عیدتون مبارک

  30. مسعود از پارسه Says:

    درود بر شما دوست عزیز
    نمیدونم موضوع کارتون چی بوده ولی کلا ما مردم ایران هرکدوممون میخوایم به دیگران پیشنهاد بدیم خوشمون نمیاد کسی بهمون پیشنهاد بده خوشمون نمیاد کسی ازمون انتقاد کنه و……
    راستی فیلتر شدم
    پاینده باشید

  31. ساقی Says:

    درود
    یه کامنت گذاشته بودم این هواااااااااااا ولی زد خطا در وردپرس!
    منم تعجب کرده بودم که چی شد اون طرحی که ازش گفتی؟ راست میگید شما…هنوز زمینه برلای یک تحول بزرگ مهیا نشده است…افسوس…

  32. ساقی Says:

    عذر میخوام! برای نه برلای!

  33. ناخنگير Says:

    چه جوري باشم كه بهم نمياد؟
    در مورد اين پست كلا همكاري رو قدغن كنيم بهتره

  34. sima Says:

    سلام با حرفهای مسعود از پارسه موافقم

  35. خورشید Says:

    بلاخره بعد از مدتها موفق شدم پستت رو ببینم:)

  36. خانم معلم Says:

    اینجا آیکون گل نداره؟
    آخه فقط سر زدم ببینم آپید یا نه!!!
    حالا که نیستید تقدیم یه شاخه واسه عرض ادب کفایت میکرد

  37. حامد (تک نوشت) Says:

    دعوت نامه گوگل ویو رو به آدرس ایمیلت فرستادم. منتظر ایمیل گوگل باش. 🙂

  38. سیم سیمک Says:

    من پست جنبش وبلاگی ت رو نخوندم
    نمیدونم ماجرا چیه!

  39. سیم سیمک Says:

    بعضی هاش از خودمه
    بعضی هاش نه.
    منظورت کدومه ؟!

  40. صدف کدر (همسایه دریا ) Says:

    سلام من نمیدونم طرحتون چی بوده ولی اره واقعا یه دست که صدا نداره و نمیدونم چرا بعضی وقتها انگاری میترسیم دست تو دست هم بذاریم .
    ممنون بابت کامنتت و در ضمن برات جواب نوشتم.

  41. دختر نارنج و ترنج Says:

    سلام عزیزم
    خوبی؟
    راستش رو بگم من با این حرکت موافق نبودم. نخواستم شرکت کنم به این دلیل که به نظرم میامده که انجام این کار بازتابی که باید رو نداره. این نظر شخصی منه… شاید اشتباه می کنم اما نظرم اینه.
    یه چیز دیگه رو هم باید بگم: به نظر من ترسیدن عیب نیست! نباید جوری حرف بزنید که انگار کسانی که به خاطر یه سری احتیاط ها توی وبلاگشون حرفی رو نمی زنن (شاید هم اصلا می ترسن!) آدم های الکی هستن…. هرکسی برای ترسش دلیلی داره که قطعا از نظر خودش منطقیه عزیزم.
    باز م ممنونم ازت عزیزم……

  42. یوتاب Says:

    طرحتون کنسل شد؟
    دیوونه عزیز متاسفم میدونم که شما نیت خیر داشتید ولی من از اولشم میدونستم که همین طور میشه. میدونستم که این طرح ازش استقبال نیمشه و تنها تنیجه ای که در پی داشت ایجاد دردسر برای شما بود
    فقط یه چیزی! اگه من مخالفت کردم نه به خاطر ترس بود نه به خاطر هیچ کدوم از دلایلی که شما تو پستتون گفتید. دلیل من شخصی بود. احساس میکنم شما یه مقدار تند قضاوت کردید
    من میدونم که شما نیت بزرگی داشتید اما مردم ما برای متحد شدن خیلی انگیزه میخوان چون احساسی عمل میکنن!

  43. خانم معلم Says:

    سلام
    با «سوگل» آپم
    خوشحال میشم تشریف بیاری

  44. روزها Says:

    این اولین بار نیست که تو همچین شرایطی پشت هم رو خالی میکنیم و این خیلی بده!اما به نظرم این قبیل اقدامات تو مملکتی جا داره که بشه صدات رو به جایی برسونی!شاید برای شرایط ماخیلی کارساز و موثر نباشه این قبیل اقدامات!نفس کار خوب بود!همینکه بخوای صدای کسانی که باهات هم عقیده و همدلند رو به جایی برسونی

  45. زن مستقل Says:

    این سابقه تاریخی ما مردم است والسلام

  46. تنها Says:

    سلام
    من یه مشکل دارم. وبلاگم با اینترنت اکسپلور 7 باز نمیشه.
    ولی با فایرفاکس و اپرا باز میشه. باید چطور این مشکل حل کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  47. مریم احسان Says:

    دیگه به ما هم سری نمی زنید اقا؟
    من در جریان طرحتون نیستم

  48. روشنفکرنما Says:

    کجایی دیوونه جات بدجور در دنیای سوسل ها(طبق تعریفی که در وبلاگم کردم) خالیه. بجنب که غفلت موجب پشیمانی است

  49. روشنفکرنما Says:

    سوسول ها منظورم بود که بدین وسیله اصلاح می شود

  50. عرعری Says:

    به نظر من نباید انتظار میداشتید که در مرحله اول طرح، همه همراهیتون کنند! این طبیعیه که گذشت زمان، می تونست افراد بیشتری رو همراهمون کنه. بهتر بود صبر می داشتیم و اجازه میدادیم دیگران هم به ما بپیوندند.

  51. heli Says:

    سلام ….خوبید؟منم یه جورایی با یوتاب موافقم….

  52. هستی شمال Says:

    سلام
    اول اینکه شرمنده موقعه ای که باید همراه بودیم نشد من هر وقت خواستم بیام در مورد اون پستت حرف بزنم یه چیزی میشد نمیشد وخیلی زود هم حذفش کردی بعد دیدم تو پست بابالنگدراز دلیلشو گفته نمیدونم چی بگم ولی میدونی چرا ایرانیا هیچ وقت تو کارای گروهی موفق نمیشن ؟اونم به خاطر ژنمونه ژن ما فرد گراست اگه دقت کنی ما حتی تو مسابقات گروهی مثل فوتبال هم هیچ وقت نتونستم در سطح کشورای دیگه باشیم در صرتی که تو مسابقات فردی عین کشتی یا وزنه برداری قهرمانان بزرگی داریم

  53. دختر نارنج و ترنج Says:

    سلام عزیزم
    خوبی؟؟؟ کجایی جوان؟ دلتنگتیم.. امیدوارم که خوب خوب باشی.

  54. نگار Says:

    سلام
    عیذتون مبارک
    کجایید؟

  55. مسعود از پارسه Says:

    درود بر شما

    آغازي دوباره آدرس جديد من

    parse1.40sotoon.net

    پاينده باشيد

  56. ساقی Says:

    درود دوست من
    با مطلبی در رابطه با 16 آذر به روزم.
    پاینده باشید.

  57. ساقی Says:

    دلمون برات تنگ شده…کم پیدایی…

  58. زبل خان Says:

    سلام..کجایید؟؟..منم ووردپرسمو راه انداختم…

  59. هاD Says:

    موفق باشی به هر حال 🙂

  60. دخت بندر Says:

    سلام بازم من عقب موندم …
    امیدوارم مشکلات حل بشه هر چه زودتر ……..
    موفق باشی همشهری …

  61. خانم معلم Says:

    سلام
    حالتون خوبه؟
    نیستید چرا؟!!!!!!!؟

  62. زبل بانو Says:

    میگن بی معرفتا رو میگیرنااااا..بابا نگرانتونیم کجایید؟؟

  63. مسعود از پارسه Says:

    درود بر شما

    با يك مشكل بزرگ در جامعه به روز هستم
    پاينده ايران

  64. نیلوفر Says:

    کجایی؟؟؟؟؟؟؟ پیدات نیست؟؟؟ خبری ازت نیست. بیا یه خبر از خودت بده . نگرانتم عزیزم. دخملی که خوبه؟؟؟؟؟؟ ان شالله هر جا هستی مشکلی نداشته باشی گلم.

  65. سی پید Says:

    من متاسفانه بخاطر اینکه نمیتونم زیاد نت بیام متوجه نشدم پیشنهادتون چی بود . ولی باهاتون موافقم. یک مجموعه ی کوچیک مثل کلاس درسی رو اگه بخوایم در نظر بگیریم تو ایم مدت من و همکلاسیهام نتونستیم سر یک ماجرا به اتحاد برسیم . همیشه یا کسایی هستن که ساز مخالف میزنن یا کلاً هر کسی یه جوری مشکل تراشی میکنه برای منظوری که با اشتیاق در موردش قراره کارهایی انجام بشه .

  66. ساقی Says:

    درود دوست من

    با عرض پوزش به دلیل برخی مشکلات نام و آدرس وبلاگ خودم رو تغییر دادم. لطفا نام وبلاگم رو از ((یاد داشت های یک حقوقدان مست)) به ((یاد داشت های یک دختر اسفندی)) تغییر بده و آدرس وبلاگم رو هم به :
    http://patriot-iran.blogspot.com/
    تغییر بده.

    بدرود. جاوید ایران زمین

  67. مــژده | جمع دخترونه Says:

    سلام بر جناب دیوانه خان :دی حال و احوال ! ما که نبودیم … الان فهمیدم که شمام تشریف نداشتید

    خلاصه که بنده بلا نصبت مثل چیچی تو گل موندم :دی

    ایشالله که همیشه سر حال باشید .. من هنوز هیچ پستی رو نخوندم 😦 پس شرمنده که بی مورد نظر میدم 😦

  68. the man who never smile Says:

    واقعا جای تاسف داره
    شدید
    هیچ نمیشه گفت
    فعلا
    شادزی

  69. رستاخیز سوشیانت Says:

    [گل]با درود[گل]
    [گل]با کالبد شکافی اکبر گنجی بروزم[گل]
    [گل]راستی چند وقته کم پیدایید دلم براتون تنگ شده امیدوارم در هر کجا که هستید خوب و خوش و خرم باشید . [گل]
    [گل]من تو را چشم در راهم[گل]
    [گل]آنقدر خوب و عزیزی که بهنگام وداع حیفم آید که تو را دست خدا بسپارم[گل]

    [گل]بدرود و پاینده ایران[گل]

  70. سیم سیمک Says:

    پیدات نیست چند وقته !

  71. نویسنده Says:

    سلام،رفیق کجا بودی؟فرجه ها و امتحانا؟؟؟
    میدونی به قول «روشن فکر نما» ما جماعت کلا در کار گروهی مشکل داریم واسه همینه که فوتبالمون به این وضعه!!!!!!!!!!!

  72. وارش Says:

    شما چرا نیستی !!! نگارن شدیم !!

  73. یک دانشجوی پزشکی Says:

    نیستین؟

  74. آتیش پاره Says:

    سلام
    امروز داشتم فکر میکردم چرا اینقده کم پیدا شدین ؟

  75. تنها Says:

    سلام
    خوبید؟ نگرانتون شدم. کم پیدایید؟ دختر گلت خوبه؟

  76. بابالنگدراز پنج فوتی Says:

    کجایی دویوونه جان.نگرانتم

  77. مهتاب Says:

    سلام
    آپم

  78. آلما Says:

    امیدوارم حالتون خوب باشه و علت اپ نکردنتون خوش بودن زیادتون باشه
    الان دارم میترکم که نپرسم کجایید ؟
    اخه فضولیه !!
    حالا کجایید ؟؟

  79. مــژده(جمع دخترونه) Says:

    دیوونه عزیز کجایی ! :S

  80. مرد تنها Says:

    سلام پسر کاری نداری دارم می رم خدافظ

  81. ساقی Says:

    دلمون برات تنگ شده…نمیخواید آپ کنید؟
    منتظر نوشته های قشنگتون هستیم…

  82. نوشین Says:

    دوست گرامی روی افکار پراکنده که کلیک کردم دیم علامت فیلتر آمد
    به هر حال از آشنائیتان خوش وقتم به ما هم سری بزنید

  83. default Says:

    سلام
    نیستی؟
    پست زیر مایه یک کار خودته
    http://www.superposition.mihanblog.com/post/233
    می تونی از توش یه چیزایی در بیاری

    میلم رو هم گذاشتم چون….
    می فهمی

  84. ساقی Says:

    درود دوست عزیز
    امروز کامنتی از سوی یکی از دوستان دریافت داشتم که در آن از من خواسته بود به علت درج برخی مطالب در وبلاگم لینک وبلاگ او را از تارنگارم حذف کنم و اطلاع داده بود که لینک مرا از وبلاگ خود حذف خواهد کرد.به این فکر افتادم که شاید بقیه ی دوستان نیز چنین خواهشی داشته باشند ولی تعارف کنند و این خواسته ی به حق خود را مطرح نکنند.
    منتظر نظر شما در این رابطه هستم تا به تحقق درخواستتان هرچه که باشد اقدام کنم.
    بدرود
    پاینده ایران

  85. خانم معلم Says:

    سلام
    خوبی؟
    نکنه آدرستو عوض کردی!!!!!!!!
    نیستی چرا؟
    به شدت نگرانتم

  86. تنها Says:

    سلام دوست خوبم
    خوبید؟ کجایی؟ نگرانتون شدم. امیدوارم هرجا هستید شاد و سلامت باشید

  87. دختر جاده Says:

    سلام دوس جونم..من برگشتم..
    خیلی ناراحت شدم از این که این طرح به اجرا نرسید ولی خوب چه می شود کرد…
    تا زمانی که ی عده از از این راه نون می خورن همین آش و همین کاسه س..

  88. مسعود Says:

    درود بر شما

    كجايي نيستي

    با بنيان گذار جمهوري اسلامي رو بهتر بشناسيد به روز هستم

    پاينده ايران

پاسخی بگذارید

