امید

همه ی ما ممکنه یه وقتایی حس کنیم که توی موقعیتی قرار گرفتیم دیگه آخر خطه و خیلی آسون دستامونو به نشونه ی تسلیم بالا ببریم. نشونه ی این مساله چیه ؟ اینه که بی خیال همه ی مسایل بشیم و بگیم : هر چه پیش آید خوش آید. قایق زندگیمون رو بسپریم به دست امواج روزگار و منتظر بشینیم ببینیم کی قراره غرق شیم.

بعضی ها الان بخودشون میگن : نه , من یکی که اینجوری نیستم . اما اشتباه میکنن . این مساله چیزیه که همه ی ما یجورایی اونو تجربه کردیم.

متاسفانه مشکلات حال حاضر کشور و فشارهای زیادی که روی مردم و بخصوص قشر جوون جامعه هست , باعث تشدید این موضوع شده . بالا بودن آمار خودکشی و آمار فرار افراد از خونه هاشون صحت حرفای منو تایید میکنه .برای فهمیدن وضعیت حال حاضر مردم کافیه صبح که از خونه میام بیرون به چهره ی دیگران دقت کنیم.اکثرا قیافه های درهم و گرفته , اکثرا غرق در فکرای جورواجور و پریشون , همه عصبانی و کلافه . همه نگران آینده ای گنگ و نامعلوم که افق روشنی براش تصور نمیشه .

این حس سرخوردگی و یاس فقط بخود فرد ضرر نمیرسونه . چون ما انسان هستیم و اجتماعی زندگی میکنیم.تک تک افراد جامعه هر کدوم به نوعی در ساختن و آبادانی یک کشور نقش دارن.حالا شما تصور کنید نیروی انسانی آینده ی این مملکت یه عده جوون ناامید و شکست خورده و از پیش باخته باشن که حتی اراده و قدرت اداره خودشون رو هم نداشته باشن.برای همیچین کشوری چه آینده ای میشه متصور بود ؟
اکثریت ما میدونیم که این مساله توی جامعه به وفور دیده میشه و علت اونو هم میدونیم .اما نمیشه یه سره فقط مشکلات رو گفت و نق زد. باید بفکر راهکار هم بود.اگه دردی مطرح میشه باید بفکر درمان اون هم باشیم .ماها عادت کردیم که فقط نق بزنیم و گله کنیم . اما کاش همون اندازه که بفکر بازگو کردن مشکلات هستیم , به همون اندازه هم بفکر چاره هم باشیم.
شاید اولین چیزی که بعنوان چاره ی این موضوع بذهن برسه , زنده کردن امید در دل مردمه. چطوری ؟ خیلی آسون . با همدلی . با یکی شدن با هم . اینکه همه ی ما فکر کنیم در هیچ موضوعی تنها نیستیم و هستند افرادی که میتونن در مشکلات و گرفتاری های موجود بکمک ما بیان . تک تک ما نسبت به بقیه احساس مسئولیت کنیم و سعی کنیم اگه ازمون بر میاد گره ای رو باز کنیم.نسبت به هم بی خیال نباشیم و سرنوشت و آینده ی دیگران رو از روی بی تفاوتی نگاه نکنیم.
باور کنید اینا شعار نیست . اینا خصوصیات یه انسانه . اما بعضی هامون اونقدر ازش دورشدیم که فهمیدن و انجام دادنش برامون سخت یا مسخره میاد و فکر میکنیم این جور چیزا مربوط به کتاب های قصه است.

اگر هم واقعا» حرفای من شعاره پس هرکی چیز بهتری بذهنش میاد بگه .بگه باید چه کرد که مردم ما لذت خوشبختی و طعم خوش امنیت و آرامش رو احساس کنند.

توضیح : از لطف همه ی شما سپاسگذارم که اینقدر به من محبت دارید و در پست قبل اونو بهم ثابت کردید.راستش این روزا بهترم  و به روزای خوب امیدوار. از تو هم ممنونم که همه ی اینا رو از تو دارم و مدیونتم .تویی که غبار خستگی و روزمره گی رو از تن بیمارم پاک کردی. این پستم رو به تو تقدیم میکنم و با تمام وجودم میگم : دوستت دارم , بی نهایت.

برچسب‌ها: , , , , , ,

91 پاسخ to “امید”

  1. نگار Says:

    چند روز پیش خبر دار شدم که یه دختری از خونشون فرار کرده بود ولی الان برگشته
    مشخص شد که ایدز گرفته [ناراحت]

  2. سمیرا Says:

    چه عجب از این ورا

  3. سمیرا Says:

    شما خوب باشید ما خوبیم.یلداتونم مبارک

    • دیوونه Says:

      سمیرا جان , شما همیشه جویای حال من بودی؛ از این بابت ممنونم . شب یلدا به شما هم خوش بگذره.

  4. وارش Says:

    من امیدوارم که با اومدم فصل زمستون ، زمستون زندگی همه ما ایرانیها از بین بره و همه شاد بشن

  5. الما Says:

    سلام خدا را شکر که بهترید
    یلداتونم مبارک
    فرهنگ جامعه با ما جلو نرفت

  6. زبل خان Says:

    سردردتون بهتر شد…اینقدر عصبی نشید .از استرس ها جدا شید..همش عصبیه…

    اینقدر ناامیدید ننویسید..همین جوری دپرس هستیم..

  7. سعید Says:

    باهات موافقم.
    ممکنه یکی بگه ناامیدم و خسته. واقعا خسته. انقدر که رمقی برام نمونده که حتی دستام رو بالا ببرم. به تمام کسایی که این حالت را دارن توصیه میکنم واسه اینکه این حسشون رو به بقیه انتقال ندن حداقل لبخند رو فراموش نکنن، حتی اگه از ته دل نباشه، حتی اگه عمقش از دندونها هم اونطرف تر نره! کل حرفم اینه که اگه نمیتونیم کمک کنیم حداقل دیگران رو مایوس نکنیم.

  8. ليدي مارمالاد Says:

    يلداتون مبارك….خوشحالم كه حالتون بهتر شده…

  9. سمیه-روزها Says:

    وا!جناب زبل خان!کجای این پست ناامیدانه بود به نظرتون!
    من که خیلی هم امیدوار شدم با خوندنش!

  10. تنها Says:

    امید؟! چه واژه بیگانه ایه برای من.
    با شرایط موجود مردم به داد هم نمیرسن و عاطفه و انساندوستی هر روز داره میمیره . منکه اصلا امیدی به روبراه شدن این مملکت ندارم.
    یلداتون مبارک.
    راستی خوشحالم که حالتون بهتره ولی باز هم از کامپیوتر کمتر استفاده کنید.

  11. نیلوفر Says:

    اولا: یـــــــــــــــــــــــــــــــــلــــــــــــــــــــــــدا مبارک
    دوما: درسته. حق با توئه. این افسردگی و ناامیدی به آینده و مسائلی از این دست انقدر پیش میاد و انقدر زیاد و همه گیر می شه که یهو چشم باز می کنی می بینی اکثرا دامن گیرشون شده. تو رو خدا یکم انرژی مثبت به هم بدیم.
    سوما: این تشکر و دوستت دارم که الحمدالله مال خدا بود. مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نکنه تو هم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هیچی دیگه.

  12. ممول Says:

    سلام
    از اين كه به وبلاگم اومديد ممنونم.
    عشقي رو كه پيدا كرده بودم از دست دادم. ديگه مهم نيست چي ميشه.
    قلمتون حقيقت مي‌نويسه.
    موفق باشيد.

  13. وارش Says:

    سلام .. شماره رو برات گرفتم ببين اين دكتر مجتهد زاده استاد درمان كردن ميگرنه من با چشمم ديدم چند تا ازهمكارهاي منو درمان كرد
    22921014
    زنگ بزن بگو حالم بد از اين حرفها سرم درد ميكنه يكم ناله كني بهت نوبت ميده اگر هم نتونستي نوبت بگيري به من بگو برات نوبت ميگيرم

  14. ییلاق ذهن Says:

    این روزا تعداد آدمایی رو که سرخوش و شاد و شنگولن دور و بر خودم یا اصلا نمیبینم یا اینقدر کم و اندکن که از ذهن آدم پاک میشن 😦

    ایشالا رفع کسالت شده؟

  15. رستاخیز سوشیانت Says:

    مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید ، اما من تا می توانم زندگی کنم نباید به پیشواز مرگ بروم ، البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ روبرو شدم – که می شوم مهم نیست مهم اینست که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد…..

  16. عرعری Says:

    یه قزوینی: تا «امید» هست، ازدواج چرا؟

  17. shadi Says:

    salam .khobin
    hagh ba you hast

  18. shadi Says:

    مجدد سلام ..

    دوست عزیزم /. هم وطن خوبم :سلامتی شما مهمتره /.سعی کنید خیلی کم از رایانه استفاده کنید و مطالب را پرینت بگیرید که چشماتون اذیت نشه ..

    در مورد جوانان امروزی:::متاسفانه :::قشر متوسط خیلی مظلوم واقع شدند . و تورم و الودگی هوا و صف پمپ بنزین و پارازیت ها و نبود امنیت در زندگی و مشکلات خانواده ها =همه دست به دست هم دادن و زندگی را بر ما سخت کرده اند ..
    کافیه تشریف ببرید دبی /یا یک کشور اروپایی ==زندگی شیرین میشه ..

    به نظر من :::::انسانها واسطه از جانب خدا هستند .

    و گاهی می تونند به ادم کمک فکری کنند و یار و مونس و همدم باشند و بار مشکلات و غم رو از دوش ما بردارند .

    بی ادم اعضای یک پیکرند ….

    اما دور و زمونه بد شده …گرچه به نشر من ادمی که بد است انرزی منفی داره و ادم حس میکنه ..

    من تو این دنیای مجازی خیلی راحت میتونم به دوستان نزدیک بشم و دوستشون داشته باشم .
    انگار جزئی از خانواده ام هستند .

    اما در دنیای واقعی نمیشه …نمی دونم چرا ؟؟شاید حس میکنم طرفم ماسک بر چهره داره ؟؟

    شاد و سلامت باشی مهربونم

  19. تبسم Says:

    اول اينكه فوق العاده خوشحالم كه خوبي.
    دوم يلدات مبـــــــــــــــــــــارك
    سوم اينكه»ازداي بي بها نيست» همين كه هنوز واستاديم..همينكه باهميم..يني اينكه اميد داريم..اميد داريم…
    ايشالله هر روز بهتر باشي

  20. هستی شمال Says:

    سلاااااااااااااااااااااااااااام
    خیلی خوشحال شدم اومدی مرسی از نظراتت
    من برخلاف همه که اعتقاد دارند نباید غما را نوشت معتقدم باید هر چی تو دلته بریزی بیرون که سبک بشی پس بریز بیرون تا دیگه دوریتو نبینیم
    فقط کافیه به همدیگه بگیم که میشه مطمین باش اون اثر مثبتش باعث میشه بشه

  21. حسین . امیریه Says:

    دوست گرامی یک ضرب المثل آلمانی هست که میگوید امید آخر از هر چیزی میمیرد.

  22. مــژده(جمع دخترونه) Says:

    دیوونه جان من شرمندم که هر کار کردم نتونستم بیام ! یعنی مگه این نت ذغالی وبی رو باز میکنه که من بتونم بیام 😐 خلاصه که خیلی نگرانتون شدم .. خوب شمام به حرف دکتر گوش بدید و کمتر پشت کامی بشینید دیگه 😦 به خدا سلامتی شما خیلی برای ما مهمتره …

    در مورد این نوشتت هم باید بگم به قول اون ضرب المثل معروف «با یه گل بهار نمیشه «.. باید همه دست به دست هم بدن که به نظر من امکانش کمه 😦 یعنی همه مردم با هم متهد شدن واقعا عالیه ولی به نظر من یه چیزی در حد ناممکن … شاید منم جزو همون جووونایی باشم که ناامید شدن ..

    این نیز بگذرد !

    دیوونه جون نوشته این همه تایپیدی آخه من به تو چی بگم 😀 الان بنده همکار همون دکی ای میباشم که به شما تجویز کردن که نباید اینهمه پشت کامی بشینی و اینجای که منم باید سخت تنبیهت بکنم 😛 (عصبانی که میشم هم جالبه ها :))) )

  23. دختر ابی Says:

    خوشحالم که برگشتی و حالت خوبه

  24. دختر نارنج و ترنج Says:

    سلام دوست خوبم
    خوشحالم که نوشتی… راستش نمی دونم چیکار می شه کرد؟ اتفاقا من هم به این خمودگی و کسالت مردم خیلی دقت می کنم و کلللی هم غصه ش رو می خورم.. اما کاری از دستم تا امروز بر نیومده. به سهم خودم هرجا که صحبتی شده سعی کردم یه کم امید بدم به آدم های دور و برم اما خب نمی دونم تا چه حد موثره…
    به هر شکل نیاز داریم همه مون به احیای امید. بحثت خیلی جالبه… اگه اجازه بدی کامنتای بقیه رو بخونم و بعد اگه لازم بود باز هم می نویسم..

  25. سعید هومو Says:

    سلام دوست عزززززززززززززیم
    اولدر مورد امید بگم ، خیلی زیبا حرف زدی بخصوص قسمتی که گفتی اینها خصوصیات یک انسانه ، بقدری این حرف تکانم داد که در دل آفرین گفتم . و باز جایی دگیر گفتی همدلی ، بله واقعا همدلی از هم زبانی بهتر است ، همدلی برای یکی شدن دلهای جدا از هم و بیخبر از درد هم چاره کار است ، دلها را یکی کنیم ، با کیستی و چیستیمان کار نداشته باشیم ، همدل باشیم
    عزیزم هنوز درگیرم اما امشب بعد از مدتها سری به وبم زدم و دیدم دوبار زحمت کشیده اید و برایم کامنت گذاشته اید وظیفه خود دانستم خدمت برسم و ضمن تشکر بگویم هنوز هستم

  26. خانم معلم Says:

    سلام
    خیلی خوشحالم که دوباره نوشتی
    اما این خوشحالی دلیل نمیشه که ازت نخوام مراقب سلامتیت باشی
    احساس تنهایی چیزیه که ریشه در ناامیدی داره و یکی از مخرب ترین احساسات جووناست…..بی ثباتی اوضاع اطراف…نداشتن مجال ابراز احساسات و مقایسه جامعه ی خودمون با جوامع پیشرفته فاصله ی عمیق بین دو نسل…..همه و همه باعث بی انگیزگی شده با نظرتون در مورد همدلی کاملا موافقم

  27. گودزیلا Says:

    سلام
    حرفای جالبی بود… البته من فقط پست اولشو خوندم و با اجازه تون صفحه رو سیو کردم که سر وقت و با دقت بخونم
    با حرفات موافقم…
    این درد مشترکه اما عجیبه که خیلی دردشون نمیاد و همین خودشو دردو بیشتر میکنه..
    دلم میخواد نظرتو در مورد محرم و عزاداری های رایج بدونم

  28. صدف کدر (همسایه دریا ) Says:

    بعضی وقتها همین آدمهایی که میگیم خیلی افسرده ان و ناراضی از زندگی همینها خودشونم نمیدونن چی میخوان از زندگی که بخوایم راه حل پیدا کنیم.

  29. مِستر افشین Says:

    من همیشه امید داشتم و دارم
    شاید از خودم بریده باشم گاهی ولی نسبت به آینده سرزمینم امیدم را از دست نمیدم ….

  30. مهتاب Says:

    من که هیچ آینده ی روشنی رو برای این کشور نمیتونم تصور کنم هر روز هم که میگذره وضعمون داره بدتر میشه.فقط باید خدا کمکمون کنه!

  31. دختر ديوونه Says:

    نميدانيم چه كس يا كساني گفته اند حرفهايتان شعار است
    بيان يك سري مشكلات جامعه فكر نميكنم شعار به حساب ايد
    كه البته تنها بيان كافي نيست كاش براي هر كدام پست هايي كه مينوشتيد راه حلهايي هم ارائه داده ميشد يا راه حلهاي دوستان را جداگانه بيان ميكرديد
    البته حل اينگونه مشكلاتي كه شما مطرح ميكرديد دست ما نيست و ما نيز تنها داغ دلمان تازه ميشد…

  32. ثلج Says:

    خوشحالم که حالتون خوبه.

  33. sima Says:

    ممنون از حضورتون
    از حرف تا عمل خیلی راهه
    سعی کنید همیشه عمل کنین تا حرف بزنید!

  34. رستاخیز سوشیانت Says:

    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم
    [گل]سرنگون باد هر آنکس که تورا کم شمرد
    [گل]هر چپاولگری از ره برسد تکه خاکت ببرد
    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم
    [گل]عشق تو جاریست به رگهای تنم
    [گل]به تبرک بکشم خاک تو را بر بدنم
    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم
    [گل]چه پناهی بجز از آن خاک تو آرام کند قلب مرا
    [گل]جان پناهی که بگیرد در خود جسم به صد زخم مرا
    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم
    [گل]چشم من شاهد پر پر شدن سوسن و صد لاله گلگون تو بود است بدان
    [گل]قلب پر درد مرا قصه پنهان جوانیست بدان
    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم
    [گل]سینه سینه برسانیم صدای همه آزاده تو
    [گل]دست دژخیم زمان را به ابد دور کنیم از سر تو
    [گل]سرزمینم به طلوع شمس تابان قسم
    [گل]به همه جان ز دست رفته قسم
    [گل]سرزمینم به همه اشک زمین خورده قسم
    [گل]به صدای هق هق کودک دل خسته قسم
    [گل]بند و زنجیر ز پای من و تو باز شود
    [گل]آسمانت به طلوع دگری روشن و تابنده شود
    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم
    [گل]گرد پیری بذداییم نماند اثری چشم طمع خاک تو را
    [گل]خشک و سوزانده شود خار وخس از صورت تو باز کنیم راه تو را
    [گل]به بلندای زمین با وزش نرم نسیم
    [گل]مست و مغرور بگیریم به دست پرچم زرین تو را
    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم
    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم
    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم
    [گل]عشق تو جاریست به رگهای تنم
    [گل]به تبرک بکشم خاک تو را بر بدنم
    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم
    [گل]وطنم جان وتنم وطنم جان وتنم

  35. زامبی (سگ وبگرد ) Says:

    بابا این لیوان آبجو رو از این گوشه برش دار آدم حواسش جمع نمیشه دو خط پستتو بخونه!

  36. saeid_phantom Says:

    اينم حرفيه.ولي خسته شدن بدچيزيه لعنتي

  37. ساقی Says:

    درود دوست عزیز
    امید…اگه دیدیش…اگه صدای پاشو شنیدی…اگه حتی ذره ای حسش کردی سلام منو هم بهش برسون…

  38. نوشین Says:

    دیونه جان با درود
    سالروز 5 دی ماه روز درگذشت اشو زردشت اسپنتمان بر شما و بر تمامی ایرانیان ایراندوست تسلیت باد
    دیونه جان من کتابها را چک کردم هیچ اشکالی نداشتند فکر کنم باید مرور گرت را عوض کنی از فایر فاکس استفاده کن و به من باز هم اطلاع بده درضمن من دوستانی دارم که آنها هم کتابهائی در وبلاگشان گذاشته اند مثلا» یکی از آنها مسعود هست سری به وبلاگش بزن شاید از اونجا بتونی چیزی را دانلود کنی. نام وبلاگش هست: هر چیز را با خرد خود بسنجید
    http://www.kheradgeraee3.blogspot.com
    البته بازم میگم از مرور گر فایر فاکس استفاده کن بهتره
    درضمن اگر بازهم نتوانستی همین اسم اسرار 1000 ساله از علی اکبر حکمی زاده را در گوگل سرچ کن و بعد اگر فیلتر شده بود آدرس را در فیلتر شکن بذار باز میشود و شاید از آنجا بتوانی دانلود کنی بازهم به من خبر بده
    قربانت نوشین

  39. هاD Says:

    راه حلی که گفتی میشه بگی چطور میشه اعمال کرد ؟ مثلآً چطور ؟

  40. مهتاب Says:

    سلام
    آپم

  41. ی سر راهی Says:

    این حس سرخوردگی و یاس فقط بخود فرد ضرر نمیرسونه . چون ما انسان هستیم و اجتماعی زندگی میکنیم.

    uعجب جمله ی پر مغزی!!!
    کلی فکر می طلبه و یادمون بیاد که ما انسانیم و …
    ما انسانیم و گرفتار امروزیم.

  42. مسعود Says:

    درود هموطن

    من چند باری به وبت اومدم و به وسیله وبلاگ دوست مشترکمون ((ساقی)) با وبت آشنا شدم. تو هم یک بار به وبلاگم اومدی فکر میکنم (مطمئن نیستم) ولی نه این وبلاگی که این بار بهش سرزدی بلکه وبلاگ ((به یاد رضا فاضلی)) که آدرسش هست :
    http://www.rahrovanefaazeli2.blogspot.com

    درباره این پستت هم یک چیزی بگم:
    یکی از مشکلات فرهنگی ما ایرانیها فرد محوری به جای جمع محوری است. ما تو کارهای جمعی و تیمی معمولا بی ظرفیتیم و خوب نیستیم. باید این مشکل رو تو نسلهای آینده با تربیت درست حل کنیم.

    پیروز باشی. پاینده ایران

  43. the man who never smile Says:

    سلام
    با شرمندگي از دير اومدن
    يكي از مزاياي اينترنت در ايران همين سرعت پايينشه
    البته مزايا براي شركتها حساب ميشه
    فرت و فرت كارت فاتحه
    ميدوني
    اين مشكلي كه بيخ گلوي همه رو گرفته
    نااميدي
    وقعا بدجور باعث ميشه آدم از همه چيز و همه كس ببره
    البته كه زماني باهاش داشتيم سرپنجه ميشديم
    ولي خوب
    گاها بيخيالي خيلي براي آدم لازمه
    خيلي
    موفق باشي و پاينده
    فعلا
    شادزي

  44. نگار Says:

    سلام
    یه سر به http://silence86.persiangig.com/weblog/dey88.html بزنید

  45. مسعود از پارسه Says:

    درود بر شما

    با دو برنامه از آقاي فاضلي ( انتقاد ازجنبش سبز ) به روز هستم

    پاينده باشيد

  46. محمد Says:

    دیونه جان حتما اطلاع رسانی کن :

    تو این وانفسا که نه ماهپاره کار میکنه نه قیلتر شکن دسترسی به خبرها خیلی سخت شده …

    بالانامه چیست ؟

    بالانامه یک روزنامه با فرمت پی دی اف هست که هر روز اخباری که به اونها امتیاز بالایی در سایت بالاترین داده شده به ترتیب امتیاز نوشته شده و دانلود اون بسیار راحت از لینک زیر انجام میشه (از لینک میتونید هرروز روزنامه ی همون روز رو دانلود کنید و از اخبار جدید آگاه بشید)

    http://balanameh.s3.amazonaws.com/balanameh.pdf

  47. محمد Says:

    لینک درسته
    اینو ببین

    http://blog.balatarin.com/2009/07/12/balanameh/

  48. محمد Says:

    درست شد ؟
    تونستی دانلودش کنی ؟

  49. دختر نارنج و ترنج Says:

    سلام عزیزم
    خوبی؟؟؟ همه چی مرتبه؟ سردردت بهتره؟
    امیدوارم خوب باشی و سر درد بهتر شده باشه. مواظب خودت باش……

  50. عرعری Says:

    کجایی دیوانه جان؟ دلمان برایت تنگیییییییییییییید

  51. با وفا Says:

    با درود

    خوشحالم که پسندیده اید .

    باید هزاران بار شنید و زمزمه کرد.

    راستی این لینک دانلودش هست بدون ریا و هر کار اضافه خالص و ناب

    http://www.4shared.com/file/179578014/65ec688d/Vatanam.html%20

    در فردای ایران آزاد باید افرادی مثل شجریان ها . مجید محیدی ها و علی معلم ها باید به زیر کشیده شوند . ما جوانان پاک پر از استعداد استبداد زده و استعمار شده نباید بت هایی مانند افراد بالا و خیلی های دیگر داشته باشند .

    همه ما هنرمند و شاعران و فرزندان باهوشی داریم که گمنام و مهجور مانده اند اما فردی مانند شجریان ها باید در مافیای قدرت و ثروت غرق باشد اما یک جوان ساده برای انتشار اثر خود باید به خاطر عدم استصاعت مالی و یا عدم نفوذ در مافیا در کناری به فراموشی سپرده می شوند .

    به امید آزادی به امید پیرزوی وآزادی ایران

  52. سایه Says:

    خیلی خیلی مرسی که به من همیشه لطف داری و سر میزنی:)))
    من عاشق این عنوانه آپتم:)))باور کن!

  53. سمیرا Says:

    ان شا الله زود تر خوب می شی

  54. حسین . امیریه Says:

    سپاس دوست عزیز

  55. یهدا Says:

    فکر کنم قبلا وبلاگ شمارو ندیده بودم
    اگه لطف کنی یه سری بهم بزنی و واسم کامنت بذاری گمت نمی کنم
    وبت جالبه
    مرسی

  56. وارش Says:

    اقا من دیدم توی وبلاگ عر عری نوشتی بازم سر درد داری .. داداش من برو اون د کتری که بهت شماره دادم خدایی بچه ها ما رو درمان کرد

  57. مسعود Says:

    درود

    ببخشید که دیر پاسخ میدم

    خودت میدونی که حدود دو روز اینترنت مشکل داشت

    ممنون بابت قرار دادن وبم در لیست پیوندهات

    من هم در هر دو وبم قرار میدم وبلاگتو.

    پیروز باشی. پاینده ایران

  58. ساقی Says:

    درود
    دلتنگیم و غمگین…
    کجایی؟!

  59. یهدا Says:

    یادمه برات یه کامنت گذاشتم
    ولی الان نمی بینمش!!
    اسم من از یهوه میاد (نام خاص خدا)
    که به مرور زمان به نام یهودا برای مردان تبدیل شد و یهدا نام زنانه اونه

  60. saeid_phantom Says:

    سلام
    خسته نباشي
    رضافعلاموقع امتحاناته نمياد نت
    منم اهنگم خيلي وقته حاضره ولي 1ماه ديگه ميخوام 1ترك ديگه اماده شه كه دوترك بدم بيرون البته بااجازه شما.
    خوشحال شدم اپيدم
    درپناه حق

  61. نوشین Says:

    آیا ما ایرانیان باید به حسین عاشقی کنیم؟!! – پرچم میهن را از یزید و یارانش و حسین پس میگیریم همراه شو عزیز
    بروزم

  62. سیم سیمک Says:

    پستت رو نخوندم . حالم امشب خوب نیست …

    اصلا نمی دونم چرا اومدم !

    فقط اومدم بگم که … هستم …

    نه اینکه وجود دارم … این که … به یادتم .

  63. زن مستقل Says:

    سلام
    خوشحالم که بهتری. مراقب خودتان باشید

  64. بهزاد Says:

    بعضی وقت ها فقط نق می زنیم بدون اینکه کاری برای حل شدن مشکلات انجام بدیم.
    به جون خودم یه استاد داریم روزی سه بار اینو میگه شما نسبت نداری باهاش؟ : )))
    البته کاملا حرف منطقیه. ما هیچ وقت فک نمیکنیم که شاید منشا یه قسمت از مشکلات هم خودمون باشیم

  65. زبل خان Says:

    من بی معرفت شدم یا شما؟؟؟…..قبلنا یه حالی احوالی تحویلی…
    الان دیگه وبم هم سر نمی زنید…
    هی زندگی……!!!!!!

  66. نوشین Says:

    دیونه جان من از دستت دیونه شدم وقتی تو وبلاگ من میای لینکتو بذار تا دنبال لینکت هیچ جا نگردم و فورا» بزنمو بیام تو وبلاگت و مطالبتو بخونم قربانت نوشین

  67. آهو Says:

    سلام خوبین؟همیشه شرمندم میکنین ممنونم!رررررستی پسود نداشتین؟اگه ندارین بگین بزارم اینجا خصوصی نمیشه نه؟

  68. نوشین Says:

    باز کردن یاهو مسنجر در روزهای پائین بودن سرعت!!
    بروزم

  69. سیم سیمک Says:

    می دونی دیوونه …

    فکر می کنم اگه ما آدما قدرت ِ اینو داشتیم که اگر به گذشته برگردیم ، اشتباهاتمون رو تکرار نکنیم ، خدا بهمون این فرصت رو حتما می داد و همیشه نمی گفت که یادتون می ره و خطاهاتون رو تکرار می کنید !
    خیلی کم پیش میاد واقعا از گذشته مون درس بگیریم

  70. محمد Says:

    شعر ماله یه وبلاگ نویسه که تازگی وبلاگشو بسته و از من و چند نفر دیگه خواهش کرده تا شعرشو تو وبلاگمون بزاریم

  71. داداش محمد Says:

    ما اصولا .رسما و منتقا چاكر شما هستيم
    ببخش داداش
    يه كم بيشتر ازاونوقتا درگيرم تو زندگي
    نگرن نباش
    ايشاله خيره
    ممنون كه قابل ميدوني وسر ميزني

  72. امین Says:

    نسل سومی هستیم و سوختیم بعید می دونم بتونیم به این سادگی ها به آرامش برسیم ، اگه روزهای خوبی هم در انتظارمون باشه در حسرت گذشته ای که از دست رفته می سوزیم

  73. تنها Says:

    سلام. امیدوارم که حالتون بهتر باشه.
    ببخشید کمتر میام وبتون سرعت اینترنت روی اعصابمه.
    ممنون که به یادم بودید.
    شاد و سلامت و موفق باشید.

  74. مسعود از پارسه Says:

    درود بر شما

    با دو برنامه از آقاي فاضلي ( هشدار و يك نامه از موسوي ) به روز هستم

    شاد و تندرست باشيد

  75. ؟؟؟؟؟؟؟ Says:

    سلام ، چند روزیه که دیگه آپ نمی کنید ، از وقتی وبلاگ گل یخ هم تعطیل شده دیگه به ما سری نمی زنید …

    خوشحال میشم به ما هم سری بزنید

    امضاء : رهگذر کوچه های بارانی

  76. نوشین Says:

    زنده باشی و موفق
    به نام ایران آزاد و بدون دشمنانش

  77. رستاخیز سوشیانت Says:

    [گل]قلم چرخید و فرمان را گرفتند
    [گل]ورق برگشت و ایران را گرفتند

    [گل]به تیتر «شاه رفت ِ» اطلاعات
    [گل]توجه کرده، کیهان را گرفتند

    [گل]چپ و مذهب گره خوردند و شیخان
    [گل]شبانه جای شاهان را گرفتند

    [گل]همه ازحجره‌ها بیرون خزیدند
    [گل]به سرعت سقف و ایوان را گرفتند

    [گل]گرفتند و گرفتن کارشان شد
    [گل]هرآنچه خواستند آن را گرفتند

    [گل]به هر انگیزه و با هر بهانه
    [گل]مسلمان، نامسلمان را گرفتند

    [گل]به جرم بدحجابی، بد لباسی
    [گل]زنان را نیز، مردان را گرفتند

    [گل]سراغ سفره ها، نفتی نیامد
    [گل]ولیکن در عوض نان راگرفتند

    [گل]یکی نان خواست بردندش به زندان
    [گل]از آن بیچاره دندان را گرفتند

    [گل]یکی آفتابه دزدی گشت افشاء
    [گل]به دست آفتابه داشت آن را گرفتند

    [گل]یکی خان بود از حیث چپاول
    [گل]دوتا مستخدم خان را گرفتند

    [گل]فلان ملا مخالف داشت بسیار
    [گل]مخالف‌های ایشان را گرفتند

    [گل]بده مژده به دزدان خزانه
    [گل]که شاکی‌های آنان را گرفتند

    [گل]چو شد در آستان قدس دزدی
    [گل]گداهای خراسان را گرفتند

    [گل]به جرم اختلاس شرکت نفت
    [گل]برادرهای دربان را گرفتند

    [گل]نمیخواهند چون خر را بگیرند
    [گل]محبت کرده پالان را گرفتند

    [گل]غذا را آشپز چون شور میکرد
    [گل]سر سفره نمکدان را گرفتند

    [گل]چو آمد سقف مهمانخانه پائین
    [گل]به حکم شرع مهمان را گرفتند

    [گل]به قم از روی توضیح‌المسائل
    [گل]همه اغلاط قرآن را گرفتند

    [گل]به جرم ارتداد از دین اسلام
    [گل]دوباره شیخ صنعان را گرفتند

    [گل]به این گله دوتا گرگ خودی زد
    [گل]خدائی شد که چوپان را گرفتند

    [گل]به ما درد و مرض دادند بسیار
    [گل]دلیلش اینکه درمان راگرفتند

    [گل]همه این‌ها جهنم، این خلایق
    [گل]ز مردم دین و ایمان را گرفتند

  78. default Says:

    سلام
    کامنتتو تو وبلاگ آقای آستان خوندم
    من دیفالت هستم نه دیفیکالت
    من هم دارم به این نتیجه می رسم که مرگ بهترین راه است
    تا کی پی کار بدوم و همه جا نه
    تا کی چشم امید یه پیرمرد و پیرزن به دنبال من باشه که می رم سر کار و این آخر عمری یه وعده غذای درست و حسابی می خورن و یه ساعت می خوابن آروم؟
    تا کی
    بعد از عید مردنم هم گرون می شه
    بهتره در به درایی مثه من همین الان بمیرن

    خیلی دلم می خواد بگم ………. ببییییییییییبب…. بییییییییییب. بعضیا
    مرده و زنده

  79. نيستا Says:

    سلام
    واقعا درست ميگي
    اميد مهم ترين و بهترين چيزيه كه ميشه داشت
    و اينكه واقعا آدم يه وقت هايي چقدر دلمرده هست

  80. نيستا Says:

    سلام
    من دوست تنها هستم
    من ميخوام گوگل ليدر وبلاگمو فعال كنم
    ولي هر كاري ميكنم فعال نميشه
    حتي اون قسمت كد رو پايين تك دوستان كپي كردم
    ولي هيچ اتفاقي نيفتاده

    تنها گفت از شما ميتونم كمك بگيرم

  81. دختر ديوونه Says:

    كم پيدايي؟كجايي نيستي؟
    كامنت ديفالتو خوندم دلم گرفت…چرا اينقدر نا اميد…

  82. نيستا Says:

    مرسي عزيزم
    نميدونم چطوري مي تونم اين محبتت رو جبران كنم
    راستي.دلم ميخواد وبلاگ شما رو هم داشته باشم
    بچه هاي اينجا خيلي دوستت دارن
    معلومه خيلي خوبي

  83. مــژده(جمع دخترونه) Says:

    ای خدااااا منو بکش ولی گیر این نت ذغالی ننداز :(( من معمولا واسه انرژی گرفتن نت میام ولی الان که با این ذغالی میام نت همه حس و حال و .. هم از بین میره 😐 کلا پس نتیجه میگیریم من مریضم که با این اوصاف ! در این شرایط میام نت :)) گفتم که بگم بعدا مدیونتی در بین نباشه :))

پاسخی بگذارید

