اولین روز آرامش

((شاید این چندتا پست آخر , سبک و شیوه ی نوشته های من نباشه اما هرچی که هست حسیه که این روزا تمام وجودم رو پر کرده.یه مقدار حرفای پراکنده و گنگم توی این روزا , برای بعضی از دوستان سوالاتی رو بوجود آورده که مطمئنا» بوقتش بیشتر براتون توضیح میدم.فعلا» یه جوری من نوشته های بی ربطم رو تحمل کنید.ضمنا» از همین اول بگم این حرفا نشون از ناامیدی و این چیزا نیست.)

خیلی وقتا ناخودآگاه به گذشته ام نگاه میکنم.به روزایی که در یه چشم بهم زدن گذشتن و دیگه امکان نداره که برگردن.

29سال گذشت . هر جوری که حساب میکنم میبینم این 9 سال آخری خیلی بیخود بوده و شاید اصلا» اضافه است.شاید نباید اینقدر طول میکشید ؛ یا شاید نباید اینطور میگذشت.

آسمون این 9 سال , پر شده از ابر حسرت که خیلی وقتاش هم بارون بدبختی و استرس و فشار , زمین آرامش عمرم رو با سیلاب هاش شسته و با خودش به جاهای دوری برده که دیگه نمیشه اونا رو برگردوند. یه وقتایی هرچی دنبال عمر رفته ات میدویی , میبینی که انگار داره ازت دور تر میشه .

آخ ؛ آرامش . چه حس قشنگیه . ولی من هنوز از نزدیک لمسش نکردم. همیشه از پشت شیشه های انتظار , فقط صدای پاهاشو شنیدم که تا خونه ی همسایه اومده و برگشته . انگار خیلی وقتا چشماش منو ندیده. انگار با من قهر کرده . حاضرم منتش رو بکشم . حاضرم هرکاری انجام بدم تا فقط یه لحظه مهمون خونه ی منم بشه . یه وقتایی با خودم فکر میکنم که آرامش هم دلش از سنگه. براش مهم نیست که سهم همه رو بده. براش مهم نیست به خونه ی همه سر بزنه. وقتی هم بهش میگی چرا ؛ میگه آدرست رو گم کرده بودم ؛ یا  میگه : اسمت توی لیستم نبوده. آخه این لیست رو کی تنظیم میکنه ؟

یه وقتایی که میرم سرقبر آرزوهام , میبینم همه شون آروم آروم دارن محو میشن.حس میکنم دیگه حتی سنگ قبراشون هم سرجای خودشون نیستن.یعنی دیگه حتی یادم نیست آرزوهای برباد رفته ام چی بوده. همه شون سوار قالیچه ی فراموشی رفتن سرزمین آدم خوبا . همون آدم خوبا که جیب های پر پول دارن . آخه این روزا باید پول داشته باشی تا جزو آدم خوبا بشی. آرزوها هم فقط مال اوناست. اصلا همه چیز مال اوناست. وقتی پول داری یعنی همه چیز داری .

یه وقتایی دلت میخواد همه چیز رو به عقب برگردونی . دلت میخواد دفتر عمرت رو دوباره بنویسی و هرچی اشتباهه از توش پاک کنی. اصلا» دلت میخواد همه چیز رو یه جور دیگه بنویسی. اما مگه میشه ؟ نه . اینم باید به لیست اون حسرت هایی که همیشه همراهت هست اضافه کنی. اما بازم با همه ی اینا یه چیزی هست که میتونه آرومم کنه . آرامش . آرامشی که توی کوچه پس کوچه های روزای غربت و خالی از عشقم گمش کردم.

چقدر دلم میخواست میتونستم به یه چیزی تکیه کنم. یعنی حس کنم اگه بخوام بیفتم یه چیزی پشتم هست که منو نگه داره . یه چیزی یا یه کسی کهتکیه گاه دلواپسی ها و دلتنگی هام باشه. تکیه گاه روزای خسته گیم باشه . کسی که هر وقت زمین خوردم ؛ دست محبتش بطرف ناامیدی هام دراز باشه و جسم بی رمق ام رو از زمین بی تفاوتی ها بلند کنه. یکی که به دیوار روزمره گی هام یه رنگ آبی تازه بزنه.

دارم زیر این بار سنگین له میشم. یعنی من برا نگه داشتن اینهمه ساخته نشدم. شاید سنم کم باشه برا اینهمه بار. شاید تجربه اش رو ندارم. شاید همراه ندارم .اینا معنیش این نیست که ناامیدم . نه . شاید خسته باشم. شاید باید بخوابم. شاید باید خواب آرامش رو ببینم.

البته یه وقتایی آرامش رو یه جور دیگه تجربه میکنی.یعنی بزور آرامش رو میاری توی وجود خودت. مثلا» وقتی فهمیده باشی که داری یه جورایی داری به آخر راه میرسی. میدونی , شاید این آرامش یه جور آرامش اجباری باشه اما هرچی که هست اسمش آرامشه.اسمش و معناش اینه که دیگه نه استرس داری , نه هر دقیقه منتظر یه خبر بد هستی , نه نگران امروز یا فردایی , نه نگران اینی که دوست داشته باشن یا نه و نگران آینده و روزای گنگی هستی که از قبل میتونی بوی تعفنش رو احساس کنی.

وقتی آرامش نباشه چقدر همه چیز سخت میشه . حتی نفس کشیدن برات دردناک میشه. انگار وسط دلشوره های ناتمامت گم میشی . انگار دیگه نمیتونی حتی با بادبادک های خیالت , به سرزمین رویاهات برسی. اما چه میشه گفت وقتی که محکومی که بازم یه مدت همه ی اینا رو ادامه بدی.هرچند که این مدت کوتاه باشه. آخه وقتی بفهمی داری به آرامش میرسی(نوعش فرقی نمیکنه) انگار ثانیه هات کش میان و از جاشون تکون نمیخورن. اما  به جنگ زمان که نمیشه رفت.پس باید بازم صبر کنی. بازم صبر . چقدر این کلمه برام آشناست. انگار یه قسمت از وجودمه .انگار خود منه .

حتی فکر کردن به آرامش هم برام لذت بخشه.چقدر وقتی بهش برسم باهاش پز میدم. همه جا جار میزنم و به همه میگم بیان ببینن. بیان ببین که بلاخره بهش رسیدم ؛ بلاخره پیداش کردم؛ بلاخره راحت شدم ؛ بلاخره همه چیز تموم شد ؛

فقط یه رویای دور : حالا اولین روز آرامشه .حالا دیگه راحتم . احساس آرامش میکنم . دیگه خسته نیستم .دیگه نگران نیستم و استرس ندارم . دیگه جاییم درد نمیکنه . دیگه دلم نمیسوزه . دیگه حسرت نمیخورم. دیگه آرزوی یه خواب راحت رو ندارم. بلاخره پیداش کردم . حالا آرومم . آروم و راحت . چشمام بسته است . به آرامش رسیدم .

بعد نوشت مهم : ظاهرا خیلی از دوستان فکر کردن من منظورم اینه که به آرامش رسیدم . نه . من نوشتم این یه رویاست . اما شاید تا چند ماه دیگه ؛ به یه نوع آرامش دیگه برسم.همین.

یادداشت:در ادامه مطلب چندتا آهنگ براتون برای دانلود گذاشتم.پشیمون نمیشید.البته امیدوارم

این آهنگ ها از یه خواننده به اسم امید هست. البته با یه دستگاه ارگ ساده خونده شده و از دستگاه های ضبط خیلی معمولی استفاده شده. راجب این خواننده و آهنگ هاش بعدها بیشتر میگم.(برای دانلود روی اسم هر آهنگ کلیک کنید)

1-آهنگ گناه(با لحجه بومی استان هرمزگان)

2- دوست دارم

3-میدونم , میدونی

4-قاب نگاه

برچسب‌ها: , , , , , ,

99 پاسخ to “اولین روز آرامش”

  1. نوشین Says:

    با طنزی با نام خواستگاری در دوره های مختلف:
    بروزم ( آیکن نیشخند)

  2. نيستا Says:

    منم حس كردم
    دنبال عمري كه مي دوي و اون ازت دور ميشه
    راستي
    خوندمت
    آرامشي كه استرس نباشه و هميشه آروم باشي
    نه.. به نظر من نميشه. با زندگي جور درنمياد
    زندگي دغدغه هاي خودشو داره
    ولي ميتوني آروم باشي در كنار همه ي اينها
    و دلت يه حس قشنگ به يه تكيه گاه داشته باشه

  3. داریوش Says:

    دل مان گرفت از بس که آرامش نداشتی و گورستان آرزوهایت مالامال بود از انباشتگی!

    آرامش چیست؟ بدین پرسش هرگاه پاسخی شایسته و روا دادی بدان که در آرامشی. نیک بنگر و نیک تر بیاندیش . . .

  4. وارش Says:

    من خوشحالم كه تو به ارامش رسيدي اميروارم كه ارمش تو پايدار باشه ..
    البته اگر درست فهميده باشم

  5. عرعری Says:

    دیوانه عاشق شد رفت… خوشحالم که خوشحالی و احساس آرامش میکنی… خوش باشی… به آرامش دهنده هم سلام گرم ما رو برسون :d

  6. داریوش Says:

    من این را خوانده بودم و پیام هم نگاشته بودمی هم. اینکه به من بگو آرامش چیست؟
    تو اگر بتوانی روراست و روا بدین پرسش پاسخ دهی ، بدان غرقه در آرامشی . . .

  7. نوشین Says:

    لحظه ورد به آرامش لحظه بزرگیه

  8. نوشین Says:

    این آهنگهارو نتونستم دانلود کنم ؟ ( آیکن آدم خیط شده)

  9. تنها Says:

    امیدوارم روزی رویات به حقیقت بپیونده.
    تک تک واژه هات حرف دل من بود. چقدر دارم زیر اینهمه فشار جون میدم. گاهی میگم خداکنه قبرم انقدر بزرگ باشه که همه آرزوهام که به خاطر شرایط این مملکت به باد رفت توش جا شه.
    راستی قالب نو وبلاگت مبارک.

  10. آتیش پاره Says:

    سلام
    چقده شبیه حس و حال خودم بود .
    اونجایی که دیگه میخوای یکی باشه که بهت آرامش بده
    شما پیداش کردی انگار

  11. هیچ کس Says:

    می دانی رفیق؟! گذشته همواره با توست و تو نمی توانی از سایه اش رهایی یابی. اطلاعات گذشته و نسلهای قبل تو در ژنهایت نقش بسته اند.
    و اما آرامش افسانه ای بیش نیست. و آرامش تنها از سکون حاصل می شود و آدمی هیچ گاه نمی تواند ساکن بماند.

    و بدان که اگر از پشت عینک تیره اطراف را بنگری آنرا تیره می بینی. نگاهت را عوض کن تا راه بیفتی

  12. نیلوفر Says:

    من هنوز به اون آرامشه نرسیدم. دنبالشم ولی اسم من هنوز توی اون لیسته نیومده. هنوز شبها سرم پر از فکر می شه. هنوز نصفه شبها بیدار می شم و تا صبح یا خوابم نمی بره یا فقط چرت می زنم و تند و تند از خواب می پرم.
    آرامش کجایی؟ دارم دنبالت می دوم اما……………
    خوش به حالت گلم که بهش رسیدی . حداقل شنیدن اینکه آرامش هست و وجود داره. اینکه بهمون نزدیکه و داره چک لیستشو پر می کنه بهم حس خوبی می ده. درسته این صف درازه و خیلی مونده نوبتم بشه اما بالاخره باید آدمهای اول صف نوبتشون بشه و سهمشونو بگیرن تا نوبت ما هم بشه.
    برات آروزی آرامش همیشگی در کنار دختر گلت می کنم. امیدوارم هیچوقت دیگه حتی به دغدغه های سابقت فکر هم نکنی.

  13. حسین. امیریه Says:

    دوست عزیز 29 سال زمانی نیست تازه زندگی از این ببعد بمفهوم واقعی تازه شروع میشود قدر این آرامش و احساسی که وجودتان را فراگرفته بدانید که خدایی ناکرده برایگان و به هیچ از دست ندهید.

  14. آهو Says:

    سلام دوست خوبم!چقدر خوبه که به آرامش رسیدی!راستش فکر کنم یه جورهایی همسنیم!!البته من فکر میکردم شما خیلی بزرگتر از من باشی از بس که نوشتههات بوی بزرگی و فهم بیشتر میده!بگذریم احساست گذشتن 29 سال از زندگی و برگشتن به گذشته ها دقیقا شبیه احساسات ناگفته من بودن!کاش من هم به آرامش میرسیدم…

  15. ليدي مارمالاد Says:

    اينقدر دوس دارم بدونم اسم كي تو اون ليست آرامشه هستش؟اين روزا هيچكي آرامش نداره…هيچكي….
    يعني ميشه قبل اون خواب و آرامش ابدي به آرامش برسيم؟؟؟هر چند من كه با اين اوضاع زندگيم اون ور هم آرامش ندارم…بيچاره من:((

  16. امین Says:

    هرچقدر برگردی و بخوای دفتر عمرتو پاک کنی باز هم به آرامش نمی رسی ، اصلا این دنیا برای به آرامش رسیدن نیست .
    گذشته ها رو هم که نگام می کنی خیلی چیزای خوب نمی بینی ، گذشته ها هم چیزی برای یادش بخیر گفتن ندارن
    قصه تا اینجاش ، اینجایی که من خواندم
    قصه بیهوده تر بیهودگی ها بود
    اولین شب آرامش من شبیه که کابوس زندگی تموم بشه .
    البته می شه با آرامش زندگی کرد ولی باید دیگه هیچی نفهمی ، دیگه باید هیچی رو نبینی ، دیگه باید کنار بیای با مردمی که حتی فهم و شعور رو توی پول می بینن ،
    اگر چه باور ندارم که یاور ندارم
    چه آرزوها که داشتم من و دیگر ندارم

  17. امین Says:

    امیدوارم با حرفهایی که در نظر قبلیم زدم آرامشی که برای شما بوجود آمده است را به هم نزده باشم .
    اونم یه جورایی حرف دل بود وگرنه منم خیلی ناامید نیستم فقط مثل شما خسته ام

  18. روشنفكرنما Says:

    آرامش هميشه فقط يك لحظه است. اگه از دستش بدي بايد خيلي صبر كني تا دوباره لحظه اي شبيه اون برات پيش بياد. ممنون بابت آهنگ ها

  19. یهدا Says:

    اولن که قالب جدید مبارکه
    دومن جناب دیوونه عاشق شدید از نوع خطرناک
    از آن عاشقی هایی که یک غم قشنگی آدم را کلهم در خودش می گیرد، الان احساس می کنید که چقدر همه چیز قشنگ است و البته دلتان بسی نازک شده است.
    عشق یک نوع مرض اپیدمیست، یا بهتر بگویم مثل آبله می ماند، هرکس در عمرش باید یکبار به آن دچار شود.
    آهنگهای خوبی بود.

  20. هستی شمال Says:

    چیزی که این روزا قحطی شده ارامشه من که بدجوری دنبالشم
    شزمنده دری اومدم همین حالا از امتحانات خلاص شدم

  21. سعید Says:

    پونزده – بیست سال اول زندگی با عطش زیادی شروع میکنیم به یادگیری و فهمیدن. اما از اون به بعد تازه میفهمیم که شاید قبل از اینکه انقدر با حرص و ولع شروع به یادگیری میکردیم… شاید بایستی اولش یه کم ظرفیتمون رو بالا میبردیم تا تحمل چیزیایی رو که یاد میگیریم داشته باشیم. حالا چشممون چیزهایی رو میبینه که تحمل دیدنشونو نداریم اما چشمی رو که باز شده دیگه نمیشه بست. خیلی از ماها وقتی به 30 سالگی نزدیک میشیم این عذاب رو تجربه میکنیم. میگن یه ده سالی طول میکشه تا ظرفیتت رو بالا ببری یا اینکه به دردها عادت کنی. اما حتی تصورشم برام غیر ممکنه که تا 40 سالگی تو این دنیایی که حالا توش هستم بتونم دووم بیارم.

  22. سمیرا Says:

    می نوشتی این آهنگا از کیه؟؟؟؟؟؟

  23. bobo Says:

    سلام
    میبینم که با این ارامشت خوب داری پوز میدیاا
    باشد که ما نیز به این آرامش لذتبخش برسیم…..امین

  24. rohollah Says:

    آرزو ميكنم اين آرامشي كه ازش حرف ميزنين آرامشي باشه كه دلتون مي‌خواد….
    نميدونم چرا، اما من برداشت مثبتي نداشتم ازين جمله
    «اما شاید تا چند ماه دیگه ؛ به یه نوع آرامش دیگه برسم.همین.»
    فقط هميشه با عقل تصميم بگيرين نه احساس تا خداي ناكرده پشيمان نشوين

  25. خانم معلم Says:

    سلاااااام
    قالب نو مبارک
    سبک نوی نگارش مبارک
    اولین روز آرامشت مبارک
    نمیدونم چی شد که به این احساس رسیدی…..گاهی بی دردی از سخت ترین دردها هم تحملش سخت تره……این روزها اگه آرامشو دیدی بهش یادآوری کن اسم منم اضافه کنه…..گویا منو هم از قلم انداخته

  26. khorshid Says:

    میدونی چیه؟
    آرامش رو باید در وجود خودت جستجو کنی

  27. جمع دخترونه Says:

    انقدر گیج گیجم که وقتی متن رو خوندم هیچی به فکرم نرسید که چی بنویسم برات 😐 ..

    از لحاظ فکری خیلی درگیرم 😦 یه بار دیگه میام میخونم ..

    راستی دیوونه جان تا چن روز دیگه که سرم خلوت تر شد یه لوگو تو ذهنم برات طراحی کردم ! اونو پیاده سازی میکنم برات ..

    به نظرم خیلی قشنگه 🙂

  28. ختر دیوونه Says:

    سبک نوشتنت که عوض شده خیلی به دل نشست
    شاید چون حرف دلت بودو خیلی راحت حرفتو نوشتی
    از خوندن این وب هم میشد یه حدسایی روی سنت زد
    بوی این مدت فهمیدم درک و فهم بالایی داری از تو نوشته هات مشخصه
    گاهی فقط میخوندمت ولی کامنت نمیزاشتم
    امیدوارم هرچه زودتر به ارزوت برسی…
    نداشتن ارامش سخت ترین شرایط توی زندگیه…

  29. ماه مون Says:

    به به قالب عوض کردید
    به به هم سن هستیم
    به به تو رویا هم خوبه ادم به آرامش برسه.

  30. شمع سحر Says:

    ایشاا.. همهمون آرامش داشته باشیم .مخصوصا آرامش درون

  31. مسعود از پارسه Says:

    درود بر شما

    نميدونم چي بگم يه جورايي حس منم مثل شماست منو ياد ……

    اميدوارم به اون آرامشي كه بايد برسي برسي

  32. بابالنگدراز پنج فوتی Says:

    راحت باش عزیز.
    هر جور دوس داری بنوویس.منم مدتهاس رنگ آرامشو ندیدم و حسرت آرزوهای به گور رفتمو میخورم

  33. مسعود از پارسه Says:

    درود

    به روزم

  34. مسعود Says:

    درود

    آرامش یکی از زیبا ترین حس های زندگی انسانه. حتی اگه تنها برای آرامش تلاش کنی یا حتی اگه فقط خوابشو ببینی بازهم واست لذت بخشه.

    پیروز باشی. پاینده ایران

  35. زادمهرهمیشه پارسی Says:

    درود فراوان برشما.

    کار تازه ارزشمند و خوبی بود.دراوج پند و دانش و اندیشه…آفرین…

    باسپاس ازبزرگواری شما…

    …تادرودی دوباره به گل روی خوب شما…

  36. احمد نامي Says:

    سلام دوست نديده ام
    راستش حق باشما شماست در آرامش مي توان دست به هر كاري زد وراضي از آن بود دراين وادي حكما وادبا به دستاوردهاي عظيمي نايل شده اند كه اين كيمياي سعادت به راحتي به دست نمي ايد از اينكه به اين كيميا دسترسي پيدا كردي حتي به مدت كوتاه از آن استفاده بهينه بكن خوش باشي به اميد روزي كه همه به آرامش واقعي برسند .

  37. آقای رگبار Says:

    چه نوشته طولانی نا امید کننده ای !

  38. آقای رگبار Says:

    ببین من یه کمی از تو بزرگترم و دو تا پیراهن بیشتر پاره کردم !!!
    این چیزا طبیعیه . آدما به یه سری از آروزهاشون نمی رسن حالا دلایلش بماند . فقط بدون باید باهاشون کنار اومد نه این که تسلیمشون شد

  39. مِستر افشین Says:

    آرامش چه چیز خوبیست …

    همه به نحوی از داشتن آن درمانده اند از پولدار تا بیپول از سالم تا جاسم(بیمار) ! …….

    روزهای خوشی رو برات آرزو میکنم دیوونه جان

  40. ساقی Says:

    آرامش…یه جورایی هممون این عنصر زندگی ساز رو از دست دادیم و در به در دنبالشیم…ولی اشتباه میکنیم…آرامش چیزی نیست که آدم بتونه توی دنیای برون اونو پیدا کنه…آرامش رو باید توی وجود خودمون پیدا کنیم…توی قلب و روحمون…و اون وقته که به آرامش واقعی میرسیم…
    یه بار یه جایی خونده بودم که مردی پا به دیاری میذاره و به قبرستون اون شهر هم سری میزنه! روی سنگ قبرها سن و سالها رو که نگاه میکنه میبینه نوشتن:»یک سال، دو سال، سه سال…یا اینکه هنوز به دنیا نیومده»!!! از این موضوع متعجب میشه و علت اینکه مردم این همه در کودکی میمیرن رو میپرسه! بهش میگن اینها سن شناسنامه ای مرده ها نیست! سنیه که از زندگیشون بهره بردن رو مینویسیم روی سنگ قبر…
    به این فکر میکنم که سن ماهارو چند سال مینویسن واقعا؟

  41. گودزیلا Says:

    سلام دوست عزیز
    وقتی مطلب اولین روز آرامشو خوندم حس کردم خودم دارم با خودم حرف میزنم خیلی نزدیک یه احساسات من بود.
    گمان میکنم زیاده خواهی انسان و سیری ناپذیریش باعث میشه هیچ وقت وافعا احساس آرامش نکنه. در مورد خود من که هیمن طوریه..
    از خوندن پستت لذت بردم. خیلی خوب نوشته بودی
    آنچه که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.
    با کمال افتخار لینکتون کردم

  42. زادمهرهمیشه پارسی Says:

    درود فراوان برشما.

    از بزرگواری تان بی کران سپاسگزارم.

    من هم بسیار سرافرازم که هم میهنان بسیار ارزشمند و اندیشمندی چون شما درکنارم هستند.

  43. سهم كوچكي از دنيا- راضيه Says:

    برايتان يك دنيا آرامش آرزومندم

  44. يك دانشجوي پزشكي Says:

    سلام.بله حق با شماست.ای کاش بیشتر توضیح می دادین.نمی دونم من خیلی روی گذشته فکر نمی کنم گاهی فکر کردن به گذشته ها آدم رو داغون می کنه.می دونین من وقتی به قول شما زیر این همه فشار می رم وتاب نمیارم و آرامش می خوام کافی فقط یکبار فقط یکبار بعد از اینهمه خستگی یک باد سرد بهم بخوره. شده این اتفاق برام واقعا هممون لحظه هم برام آرامش می ده.می دونین هیچ کس مثل یک دانشجوی پزشکی گذر عمر رو حس نمی کنه.توی هفت سال شما یک بچه تازه به دنیا آمده رو فرض کنین حالا هفت سالگیش رو ببنین ما خیلی فکر می کنیم آینده چی می شه.سخته باور کنین اینکه من الآن تو این مقطع باید تمام امیدم باشه رزیدنتی!راستش من حس شما رو کاملا درک می کنم ولی زندگی رو سخت نمی گیرم.به قول شما عمر میگذره ولی من دوست دارم اگر از دقیقه 59 ثانیه اش به سخی بگذره یک ثانیه اش برام خوب باشه.همین.امیدوارم به اون آرامش که می خواین در زندگی برسین ولی این رو هم بدونین اگر سختی اگر تنش نبود هیچ وقت آرامش لذت بخش نبود.

    • دیوونه Says:

      تا حد زیادی با حرفاتون موافقم.اما چه میشه کرد که یه وقتایی آدم کم میاره.

  45. ثلج Says:

    شاید ربطی نداشته باشه ولی برام مهم نیست. دیوانه جان عشق همیشه قشنگه ولی فقط اوایلش. سعی کن ، عشقت رو جوری نگه داری که همیشه برات مثل روز اول باشه.

    • دیوونه Says:

      ثلج عزیز , حرفت کاملا» درسته و من تمام سعیم رو دارم برا این موضوع انجام میدم.

  46. با وفای همیشگی Says:

    با درود
    دوستی قدیمی با تفکراتی پارینه سنگی از سرزمینی کهن بر شما درود و سلام می فرستد .
    کم پیدایید
    با زنگ تفریح بروزم .حتما دانلود کرده و تماشا کنید مطمئنا خستگی این هفته را ازتن بدر خواهد کرد .

    شاد وخرم

    پیروز
    در پناه خرد

    پاینده و جاوید ایران

  47. مهتاب Says:

    سلام
    اول از همه قالب نو مبارک.
    یه مدتی درگیر امتحانام بودم بعدش هم رفتم مسافرت نشد بیام سر بزنم شرمنده!
    ما همیشه تو گذشته سیر میکنیم و حسرت فرصت های از دست رفته رو میخوریم! یا تو آینده ای هستیم که هنوز نیومده!!! هیچ وقت تو حال نیستیم و یادمون میره که همین حاله که فردا میشه گذشته ی ما و ما براش حسرت میخوریم!!!
    درسته که آدمای پول دار همه چیز دارند اما شاید همشون خوشبخت نباشند!!!
    پول خیلی چیزه اما همه چیز نیست!!!
    امیدوارم این حالتتون خیلی زود تموم شه و به آرامشی که دوست دارید برسید.
    موفق باشید.

  48. نوشین Says:

    بانوان در دوران هخامنشی
    دستمزد
    مُهر ها
    حسابداری در دوران باستان
    برای مقایسه حق و حقوق زن در دو دوره باستانی
    ( بخصوص دوره هخامنشیان )و اسلامی لازمه این موارد نوشته و خونده شود
    بروزم

  49. سیمین (امید) Says:

    سلام خیلی وقته نیومدم اینجا الانم دیر وقته فردا با دقت مطلبتونو میخونم و براتون کامنت میذارم فقط اومدم که بگم برگشتمو و فردا کامنت اصلی مو میذارم الان چشمام درد می کنه نمی تونم مانیتورو نگاه کنم شرمنده برمیگردم

  50. سمیرا Says:

    حوصله نوشتن ندارم

  51. تبسمــــ Says:

    سلام ديوونه ي عزيز
    اين لينك رو ببين دانلود ميشه.
    http://dl.98ia.com/ebook/Mazhabi/Dr%20Shariaty/Yek%20Jolosh%28wWw.98iA.Com%29.zip

  52. یوتاب Says:

    امیدوارم زودتر به رویاتون برسید و دیگه دور نباشه
    امیودارم همه مون به رویای مشترکمون برسیم
    یعنی ارامش

  53. نیستا Says:

    دل وقتی میگیره فقط می باره
    دیگه نه دلداری حالیشه نه چیز دیگه

  54. با وفای همیشگی Says:

    با درود

    مطلب قابل تاملی بود .

    در پناه خرد

    شا دو پیروز

    پاینده و جاوید ایران

    • دیوونه Says:

      با اجازه ی شما قسمتی از کامنتتون که مربوط به مطالب وبلاگ خود شما بود رو حذف کردم.

  55. alma Says:

    اگه بهش رسیدید سلام منم برسون ید
    از 20 که گذشت باید حسرت خورد ونشست (دروغ میگم)
    ولی کلا از بیست که بگذره ادم فکر میکنه افتاده رو غلطک
    می رسید به ارامش
    خودشناسی ترسناکه

  56. rexaniar Says:

    سلام عزیز دلم
    اون پیوندها برایتست بود لینکدونی گودری خودم رو دادم بزارن
    این سیستم جدید بر پایه ی وردپرسه با هاست اختصاص خودم
    انشاالله تا 2 روزه دیگه رسما شروع میکنیم
    البته نمیدونم چرا الان رعت اینترنتم ذغالی شده
    من دیشب با 150 ک دانلود میکردم اما الان واسه باز کردن سایت شما 8 دقیقه صبر کردم
    احتمالا واسه همین روزهای شکوهمند انقلابمونه که مالیده

  57. مسعود Says:

    درود

    جشن سده این یادگار کهن از کشف آتش بر همه ایراندوستان و ایران پرستان گرامی باد.

    پیروز باشی. پاینده ایران

  58. حامد اویسی Says:

    چند تا پست آخر؟!!!!

    بی خیال رفیق..! اذیتمون نکن!

  59. هستی شمال Says:

    سلام مرسی از لطفت واقعا مرسی از وقتی گذاشتم داشت رو اعصابم راه میرفت نمیدونستم مشکل از کجاست مرسی حل شد

  60. داداش محمد Says:

    اول اينكه قالب جديد مبارك
    و بعد
    داداشي
    يه وقتايي فكر ميكنم اصلا شايد قرار نيست تو اين دنيا آرامش رو حس كرد
    دنبال آرامش دويدن تو اين دنيا مثل يه ماراتون ميمونه كه خط پايان نداره
    به هر گوشه زندگي كه نگاه كني يه چيزيواسه ناراحتي پيدا ميكني
    يه بهونه واسه دلتنگي
    و يه دليل براي تنها گريه كردن
    داداشي
    هميشه كارم اين بوده كه بعد سختي ها شكرشرو به جا بيارم كه خدا روشكر ازاين بدتر نشد
    يه چيزي ميگم پيش خودمون بمونه (( داشتم به اين فكر ميكردم كه چرا هر بلايي سرم مياد بايد بگم شكر!!))
    اينجا دنياست عزيز دل من
    براي آدمي مثل تو كه روح آسموني داره آرامش مثل نخود سياهه
    گشتيم نبود
    نگرد نيست…..

  61. دختر جاده Says:

    آرامش…..
    گهری است گرانبها و دست نیافتنی مخصوصا توی این دوره وزمونه…

  62. داریوش Says:

    به روز را این بار ، بر بلندای چوبه ی دار کردم!

  63. با وفای همیشگی Says:

    با درود

    موج فیلتر به ما هم رسید .
    با جشن سده در کرمان بروزم !
    جشن سده هم بر شما خجسته و فرخنده با د .
    http://srastakhiz1.blogspot.com/
    در صورت فیلتر شدن مجدد یک عدد بیافزایید .
    درپناه خرد

    شاد و خرم

    پاینده وجاوید ایران

  64. یهدا Says:

    حکایت یک گلایه!

  65. Miss o0o0o0om Says:

    ااایشاااالا هممون ارامش داشته باشیمو حالشو ببریم….:*!

  66. امین Says:

    با پست » آیا انتقادپذیر هستیم » به روزم

  67. خانم معلم!! Says:

    سلاااام
    ممنون از لطف بی نهایتت
    درگیر امتحانات خودم و بچه ها بودم
    چند روزم گرفتار مساییل بودم که چون میگذرند غمی نیست!!!

  68. thwe man who never smile Says:

    میدونی دیوونه جان
    ماها همیشه تکیه مون به باد بوده
    اونم بادی که هیچ وقت نمیشه بهش اعتماد کرد
    هیچ وقت
    بماند
    حرفی ازم بر نمیاد
    فعلا
    شادزی

  69. گودزیلا Says:

    سلام
    من آپ کردم و منتظر حضورت سبزت

  70. ساقی Says:

    درود

    به روزم دوست من…

  71. تبسمــــ Says:

    ديوونه جان به خدا پستت رو همون روز خوندم منتها اصلا در توانم نيس كامنت گذاشتن واسه اين حرفات !!
    هيچي واسه گفتن ندارم !!

  72. عرعری Says:

    کد رو گذاشتم عزیز. اگه دوست داشتی، میتونی برداری. البته عکس رو عوض کردم.

    • دیوونه Says:

      به همه ی دوستان توصیه میکنم به این وبلاگ برن و این کد رو توی بلاگ خودشون هم بذارن.برای این کار باید همینجا روی اسم عرعری یا روی لوگوی 22بهمن کلیک کنید تا بتونید کدها رو کپی کنید.

  73. داریوش Says:

    آن نوشته پیشکشی ناچیز است به : آزادگانِ بَر دار . . .

  74. نيستا Says:

    سلام
    يه چيزايي كار دله
    عقل رو نميشه راه داد
    يا با عقل به جايي نميشه رسيد

  75. ییلاق ذهن Says:

    آخ گفتین آرامش و کردی کبابم 😦

  76. زبل خانوم Says:

    چرا تو نظراتون ادرس وبتونو نمی ذارید جونم درمیاد تا بیام..

  77. rohollah Says:

    راستي الان كه نگاه كردم
    هر چند فيد شما در گودرم بود
    اما در ليست لينك‌ها به چشم نمي‌خورد
    فكر كنم ايراد از فيدبرنرتون باشه
    بهرحال مجددا با همان آدرس https://yedivoneh.wordpress.com/
    مشترك فيد شما شدم
    كماكان ارادتمند شمائيم(چشمك+قلب)

  78. سیمین (امید) Says:

    سلام خوبید شما من نبودم خوش گذشته خوب خط سوم رو که منظورت من نبودم بودم!!؟؟
    مطلبتو با دقت خوندم اگه از من بپرسی میگم اووووووووه که چقدر دلت پره کافیه سرتو بذاری روی شونه های خدا چشاتو ببندی و گریه کنی وقتی چشاتو باز کنی میبینی چقدر دنیا برات زیباست چون تو روی شونه های کسی گریه کردی که برای بنده اش کافیست نگو شعاره که دیشب برای من جواب داد
    و آرامش
    آرامش در چشمان معصوم دخترت معنی میشه نمی دونم حالش چه طوره ولی بودنش کنارت اوج آرامشه داری و قدرشو نمی دونی و اما رویای دورت شک ندارم روزی که حس کنی بهش رسیدی اون زمانیه که میبینی اونقدرها هم دست نیافتنی و بزرگ نبوده و آن زمان زمانیه که دلت برای استرس ها تنگ خواهد شد
    از دلت حرف زدی از دلم حسمو نسبت به نوشته هات گفتم دوست من ببخشید طولانی شد
    برمیگردم

  79. ساقی Says:

    درود دوست من…

    حالم خوش نبود واسه همین کامنت دونی رو بسته بودم…
    به روزم با «میدان آزادی»!

  80. سایه Says:

    البته اگه می گین ناامیدی نیست حتما نیس!!!
    ولی
    نهایتا بستگی به این داره که کلا با چه دیدی به زندگی نگا کنی
    وگرنه همه از این لحظات تو زندگیشون هس
    نه؟!!!

  81. نوشین Says:

    زن در دوره ساسانیان:
    ** بعد از خواندن مطلب زیر لطفا» خودتان رابطه زن در اجتماع و در خانه و در دانشگاه و در محیط کار را با مردان و بعد از اسلامی شدن و شیعه شدن و آخوندی شدن در ایران مقایسه کنید.
    کدامیک به حق و حقوق زن بیشتر توجه شده؟
    بروزم

  82. مریم احسان Says:

    سلام
    خوبید؟
    چرا شما تکیه گاه نداری؟چرا کسی نیست که وقتی می خواید بلند بشید دستتون رو بگیره؟
    یه سوال می پرسم شاید خیلی خصوصی باشه اگه دوست داشتید جواب بدید:
    رابطه تون با همسرتون چه طوره؟
    اون پناهگاهتون نیست؟ نمی تونید با حرف زدن با اون راحت بشید….
    این حسا گذراست
    ایشالا زودتر بگذره و آرامش به خونه تون بیاد

  83. نوشین Says:

    دوست گرامی آرامشی برای تو و آرامشی برای همه ایرانیان خواستارم

  84. داریوش Says:

    دیوانه ، به روز را کردم!

  85. آزاده Says:

    سلام صبحتون دل انگیز
    این روحیه شما نشانه از تغییرات زندگی شما دارد از مرحله ای می خواهید عبور کنید به مرحله ای دیگر وارد شوید و اگر خوب عمل کنید شاید سکوی پرتاب زندگیتان باشد

  86. ساراناز Says:

    فک کنم ما هم به سن تو برسیم همین جوری حسرت بخوریم

  87. default Says:

    خواندیم

    الا بذکرالله تطمئن القلوب

پاسخی بگذارید

