زندگی در وقت اضافه

هرچی بیشتر از عمرمون میگذره , بیشتر دچار روزمره گی میشیم .این روزمره گی باعث میشه ما خیلی چیزا رو فراموش کنیم.چیزای رو که فقط ممکنه در شرایط سخت یادمون بیان.چیزای مهمی مثل نفس کشیدن ؛ مثل حرکت کردن و مثل زنده بودن ؛ اما …. اما زمانی که  میفهمیم که دیگه وقتی برا زندگی نداریم یا وقتی که میفهمیم همه چیز داره تموم میشه ,  تازه یادمون میفته که زنده ایم و باید زندگی کنیم و از لحظه لحظه ی روزامون استفاده کنیم.

این طبیعت ما آدماست و کاریش هم نمیشه کرد ؛ اینکه خیلی وقتا چشم مون رو روی مهمترین داشته هامون میبندیم و فکر میکنیم شرایط همیشه همینطور میمونه و این جاده ی زندگی حالا حالاها برای ما ادامه داره . با خودمون فکر میکنیم که : حالا کو تا پیری . هنوز خیلی وقت داریم . اما غافلیم از اینکه ممکنه یک لحظه ی بعد وقت ما تموم بشه .

فقط توی همیچین شرایطیه که یادمون به اطرافیان و دوستامون میفته . یادمون به آرزوها و خواسته های درونی مون میفته . اما اون وقت شاید زمان به ما اجازه ی برآورده شدن اونا رو نده و توی اون وقت تنگ فقط بتونیم حسرت هامون رو توی ذهن مرور کنیم.

واقعا» اگه بدونید قرار چند وقت دیگه بمیرید , چه حسی بهتون دست میده و دوست دارید توی اون مدت باقی مونده چکارایی رو انجام بدید؟ مطمئنا» اولین چیزی که بذهن میاد اینه که روزای باقی مونده رو خوش بگذرونیم , به مسافرت بریم و بیشتر وقت مون رو با دوستان و خانواده بگذرونیم . اما سوال اینجاست که چرا توی وضعیت عادی ما اینکارا رو انجام نمیدیم ؟ یا اگه انجام بدیم با این شور و شدت نیست ؟

شاید بعضی ها صحبت کردن راجب این موضوع رو نشون از ناامیدی بدونن اما باید باور کنیم و بپذیریم که این مساله یکی از واقعیت های زندگی ماست و باید خواه ناخواه اونو بپذیریم و با اون کنار بیام. شاید حتی اسم و یا فکر این مساله , ترس در در ذهن ما تداعی کنه ولی چون از اون گریزی نیست باید راجبش حرف بزنیم.باید بهش فکر کنیم و اونو توی تمام مسایل زندگی مون بنوعی تاثیر گذار و لازم بدونیم.

خلاصه و حرف این پستم اینه که ما توی وقت اضافه زندگی میکنیم و ممکنه لحظه ی بعدی , لحظه ی آخرمون باشه و بهتره جوری زندگی کنیم که اگه یه لحظه ی بعد نبودیم دیگه جایی برای حسرت خوردن توی دل ما نمونده باشه و خیالمون راحت باشه که به نسبت سن  و سال و شرایط و امکانات  و موقعیت هایی که در اختیار داشتیم , تونستیم به خواسته ها و آرزوهامون برسیمو درست زندگی کرده باشیم.

برچسب‌ها: , , , , ,

73 پاسخ to “زندگی در وقت اضافه”

  1. تنها Says:

    جالب بود.

  2. يك دانشجوي پزشكي Says:

    .من نمی تونم بگم اگر چند روز مونده بود چیکار می کردم شاید چون در اون لحظه نباشم نمی تونم بگم.
    امیدوارم بتونیم حرفهای این پست رو تو زندگیمون بکار بگیریم.

  3. نگارینا Says:

    من وقت اضافم تموم شده ، اما هنوز کاری نکردم

  4. وارش Says:

    یادته من خوردن یادم رفته بود ببین دیگ من چقدر توی خودم رفتم غرق شدم

  5. نوشین Says:

    فقط نکن !!!
    بروزم

  6. Miss o0o0o0om Says:

    اووووووووم….. راستش…. حق با تو هس….
    می دونی الان احساس می کنم بدجور افتادم تو روزمرگی و یکنواختیییی…
    ما باید یاد بگیریم قشنگ زندگی کنیمو ….. یه جورایی از لحظه لحظه ی زندیگمون استفاده کنیم…

  7. سعید Says:

    در حال حاضر اگه بدنم چند وقت دیگه بیشتر زنده نیستم فکر نمیکنم کار خاصی انجام بدم. به همین زندگیی که دارم ادامه میدم. اوضاع برای گذشتم هم همینطوری هست. کارهای کمی هستن که اگر به عقب برگردم اصلاحشون میکنم. این به این معنی نیست که از خودم راضی هستم، شاید به به این معنی باشه که تا حدی خودم و محیطی که توش زندگی میکنم رو میشناسم.

  8. سمیرا Says:

    من دلم یه مسافرت می خواد ولی وقت ندارم

  9. مسعود Says:

    درود

    اگر توی وقت اضافه باشیم من همین راه و روش زندگیمو ادامه میدم فقط سرعتشو بیشتر میکنم.

    پیروز باشی. پاینده ایران

  10. زبل خانوم Says:

    چرا اینقدر حرفامون مشترکه؟؟…..سواله هااا…منم همینا رو می نوشتم اگه چنین موضوضعی بود حتی شاید جمله هام..

  11. زبل خانوم Says:

    زندگی مثل یه دیکته ای است که هی غلط می نویسیمو هی پاک کنیم ..غافل از اینکه شاید یک لحظه بگن برگه ها بالا…

  12. سمیرا Says:

    کده لوگوت درسته؟ چرا باز نمی شه تو وبلاگه من

  13. امیر حسین Says:

    حالم به شدت گرفته شد
    این روزا مرگ منو احاطه کرده…
    نمیخوام بهش فکر کنم اصلا!

  14. داریوش Says:

    در ماتیکان(کتاب) ارزنده ی آیات شیطانی از سلمان رشدی بود که به گمانم این جمله را خواندم :

    موجودات زنده ، تنها به هنگام مرگ است که پی به واقعیت زندگی می برند.

    این جمله را سد (صد) بار بخوان و در آن فرو شو ، سخن های بسیار دارد . . .

  15. روزها Says:

    به نظرم اين خيلي مهمتره كه ازهمون زمان به بهترين نحو استفاده كنيم!شايد تو همون مدت به اندازه ي يه مدت طولاني از روزهامون استفاده كرديم!اونقدر كه براي ديگران جاي حسرت گذاشتيم!از اين لحاظ كه اون اتفاق كه يه تلنگره در واقع ما رو به خودمون آورد كه چرا انقدر از خودمون غافليم!چرا انقدر خودمون رو فراموش كرديم!چرا حس كرديم ديگراني كه اطرافمون هستند خيلي از ما مهم ترند!
    به نظر من جسم و روحي كه خداوند بهمون به امانت داده در درجه ي اول بايد ازش مراقبت كنيم!بعد به ديگران برسيم!بايد لااقل وقتي فهميديم كه چه مشكلي واسمون بوجود اومده بازهم اصرار نداشته باشيم كه خودمون رو به خاطر اطرافياني كه در درجه دوم هستند به زحمت بندازيم تا بازهم خودمون يادمون بره!

  16. rohollah Says:

    واقعا كه حرف دلمو زدي
    چند سال اول جواني رو خيلي بي‌خيال طي كردم
    اما الان دارم فكر مي‌كنم يكبار كه بيشتر نمي‌تونم زندگي رو تجربه كنم
    پس
    من دامن زهد و توبه طي خواهم كرد
    با موي سپيد قصد مي‌خواهم كرد
    پيمانه عمر من به هفتاد رسيد
    حالا نكنم نشاط كي خواهم كرد

  17. زادمهرهمیشه پارسی Says:

    بانام خداوند مهرآفرین…

    بر فردوسی بزرگ ، بی کران درود…

    به نام نامی مهر ایران بزرگ…

    درود بر شما…

    با یک کار تازه به روزم.

    بفرمائید بیائید.

    *…خواجه شیراز(حافظ)همیشه پارسی و گوته آلمانی…*

    باسپاس از بزرگواریهای همیشه شما…

    …تا دیداری دیگر…

    …ودرودی دوباره و همیشه بر شما…

  18. مِستر افشین Says:

    اگه بهم بگن میخوای بمیری
    به بمب میبندم به خودم و میرم اون پاستور رو سر احمدی نژاد خراب میکنم . شاید مردنم یه فایده ای داشته باشه !

  19. تبسمــــ Says:

    من وقت اضافه ندارم !!! گمش كردم !!!

  20. نارنگی نارنجی Says:

    شاید دلیل اینکه در حالت عادی این کار رو نمی کنیم چیزایی باشه که از والدینمون یاد گرفتیم
    منظورم آینده نگریه
    والد ما بر اساس اطلاعات دوران کودکیمون ریسک کردن رو یجور خطر می دونه
    تفریح رو به آینده موکول می کنه
    و کار رو اولویت اول …چون می گه شادی آینده خودمون و فرزندانمون رو فقط با کار کردن الانمون می تونیم تامین کنیم

  21. عرعری Says:

    خدائیش من حاضرم همین الان تموم بشه!

  22. me Says:

    فکر کنم دیر رسیدم به وبلاگت
    یه کم شدید درگیری داشتم اون روزها و شایدم همین روزها
    اما …
    هیچوقت واسه فرصت های هدر رفته م افسوس نخوردم
    تو هم نخور
    بیا یه لیوان غلیظِ غلیظ قهوه بزن با من، خوبه خیلی
    .
    .

  23. نوشین Says:

    شرکت گجستک یاهو خیلی مهم هشدار جدی برای ایرانیان میهن پرست

    ** به مطلب زیر حتماً توجه فرمایید خیلی مهمه

    .مراقب باشید مهم است
    بروزم

  24. alma Says:

    شمارش معکوس اغاز شد
    10
    9
    8
    7
    6
    5
    .
    .
    .

    .

  25. ساقی Says:

    درود

    ای دریغ که وقتهای اضافه ی زیادی رو از دست دادیم تا حالا…
    روزمرگی رو خوب اومدی عزیز…واقعا خسته و کلافه و بی حوصله ام…میدونی؟ راستش خیلی وقتها دلم میخواد که همین وقت اضافه همه تموم بشه و فرت…!

    لطفاً به وبم بیا و «بعداً نوشتی» رو که گذاشتم بخون! مرسی رفیق!

  26. ثلج Says:

    حق با شماست دیوونه جان ، امروز هستی فردا نیستی. به همین راحتی.

  27. آهو Says:

    سلام دوست عزیزم خوبی؟نمیدونم عادیه یا نه اما من بیشتر اوقاتم مخصوصا شبها که میخوام بخوابم به مرگ و وقت کم زندگی فکر میکنم انگاری هشتاد سال عمر کردمو و چیزی به پایان عمرم نمونده!!!مخصوصا مرگ عزیزام نمیدونی چندین بار الکی با یادآوری مرگ عزیزام برا خودم مرثیه گفتم و گریه کردم!با وجود اینکه همشون سالم و سرحال اندو هنوز تا پیری و مرگ فاصله دارن اما با یادآوری مرگ از زندگی زده میشم و میگم آخرش که چی؟

  28. زادمهرهمیشه پارسی Says:

    درود فراوان برشما.

    باسپاس ازبزرگواریهای همیشه و دیدگاههای همیشه ارزشمند تان.

    …تادرودی دوباره و همیشه برشما….

  29. خانم معلم!! Says:

    سلام
    دلم میخواد چند ساعت قبل از مرگم بفهمم دارم میمیرم
    خیلی کارا هست که میخوام اونموقع انجام بدم
    اما الان نمیتونم
    خیلی چیزا الان اجازه نمیدن
    غرور….ملاحظه کاری….دور اندیشی…و…و….

  30. ساقی Says:

    میشود لطف کنید وبلاگ من دیگه تشریف نیاورید …..
    شما با ما یک صدا نیستید ……….
    معلوم نیست کدام طرفی ………
    تنها همین که لطفا دیگه نیا ……..

  31. default Says:

    چقدر نظراتمون مثه همه

    ایشالا به زودی همه چی حل می شه
    نباید دست از مبارزه برداریم

  32. امین Says:

    سلام
    ای کاش مثل آدمهای عادی به روزمرگی می افتادیم .
    ما از روزمرگی هم عقب تریم
    روزمرگی اینه که صبح به امید کار روزانه و درآمد بری سر کار بعد به امید استراحت بیای خونه بعد به امید لذت بردن تفریح هم کنی .
    چیزی که با آن بیگانه ایم امید است پس با انسانهای روزمره فرق داریم
    کار می کنیم که بیکار نباشیم و تاملات نابهنگام هم آرزوی آسوده کار کردن رو از ما می گیره
    تفریح هم ……… یه دل خوش می خواد اونم که نداریم
    ای کاش من یک آدم روزمره بودم
    ————
    از انصاف نگذریم مطلب قشنگی نوشتی و حرفی که از دلت برآمد بر دل ما نیز نشست
    در مورد زندگی غافلانه و جاهلانه دارم مطالبی می نویسم شاید در وبلاگم بگذارم .
    ضمنا از تبادل لینک غافل شده ایم . شما را لینک می کنم

  33. یهدا Says:

    با گلایه به روزم دیوونه عزیز

  34. یوتاب Says:

    من با شما کاملا موافقم. درست میگید. منم همه تلاشم همینه که از زندگیم استفاده کنم. نمیخوام ارزوی کارهای کوچیکی که میشد انجام بدم و ندادم به دلم بمونه

  35. نيستا Says:

    سلام
    واقعا همينطوره
    من اتفاقا چند روزه كه دارم به اين مساله فكر ميكنم
    و اينكه همين كه راحت نفس ميكشيم چقدر خوشبختيم
    ديرروز بيمارستان بودم و ادم هايي كه با لوله نفس مي كشيدن

    چقدر تلخ بود
    قدر بدونيم اي كاش
    و يادمون نره اي كاش

    راستي تو ميدوني چرا وبلاگم دوباره اينجوري شده قالبش؟

  36. X Says:

    گاهی وقتا به این وقت اضافه فکر میکنم!!! اما نمیدونم چرا یه کم متحول نمیشم!

  37. نوشین Says:

    نمیدانم حرفهائی که در زیر مینویسم چقدر در رابطه با نوشته ات هست ولی به هر حال مینویسم
    – سنگی را بردار و وزن بودن را در این جهان حس کن
    – جائی خواندم در ایران بعضی ها در زمان زندگیشان قبر خودرا میسازند و هر از چند گاهی بر سر قبر میروند تا بفهمند هنوز زنده اند میگویند اگر قبرمان را دیدیم پس زنده ایم و اگر نیدیدیم پس ما مردیم
    نمیدانم اینرا کجا خواندم

  38. نوشین Says:

    زندگی ما زمان حال ندارد چون مرتب در حال گذران است همین چند ثانیه پیش هم بر من گذشت که شروع به نوشتن جوابیه به تو بودم
    پس باید قدر این عمر را بدانیم که مرتب آنرا داریم از دست میدهیم مرتب مرتب مرتب مرتب بازهم مرتب
    به عقربه های ساعت نگاه کن فقط میروند و میروند
    بقول نوشته ای در تاریخ از دوران باستان با دستکاری نام جشن از طرف خودم
    اندکی شادی که جشن نوروز در پیش است

  39. bobo Says:

    دیوونه جان چرا همش از مرگ میگی؟؟!!!!!
    زندگی یعنی همین لحظه..همین نفسی که الان میاد…هیچ کس نمیدونه فردا خورشیدش طلوع میکنه یا نه…
    شاد و سلامت باشی دوست عزیز

  40. آتیش پاره Says:

    راستش من اصلا دوست ندارم فکر کنم که ممکنه لحظه ای دیگه نباشم

  41. نیستا Says:

    خیلی لطف کردی
    مرسی دوستم

  42. محمد علی ابراهیمی Says:

    سلام
    جنبش سبز من از شما چند پرسش دارم میشود جوابم را بدهید
    1- شما مسلمان هستید یا ارمنی ؟
    2 – شیعه هستید یا سنی ؟
    3- میدانید امام حسین چرا قیام کرد ؟
    4- ایا درخواست بی حجابی له کردن ایات قران نیست ؟ همان قرانی که امام حسین برای احیای ان قیام کرد و تا اخرین نفس جنگید ….
    5 – ایا ایه الله العظمی منتظری ( ره ) با امام ( ره ) بد بود که شما به حمایت از او از ولایت فقیه بیزاری می جویید ؟
    6- ایه الله خامنه ای چه کرده است که با او بد شدید ؟
    7- چرا اغلب جنبش سبز از اسلام برائت دارند ؟
    8- ایا اصلا بحث این مسائل به وجود امده بعد انتخابات مربوط به رهبری و حکومت اسلامی می شد که شما ان را ختم به این مسائل فرمودید ؟
    9- بحث سر ریاست جمهوری بود یا رهبری ؟
    10 – چرا احمدی نژاد نه و موسوی اره ؟
    11- چرا روز عاشورا را جنبش سبز با کف و سوت عید قرار دادند ؟
    12- چرا اغتشاش می کنند و به اموال عمومی اسیب می رسانید ؟
    13- چرا اکثر کفار غرب شما را حمایت می کنند ؟
    14 – منظور شما از ازادی چیست ؟
    15-اگر شما به جای رهبری بودید با احمدی نژادی که با ارای مردم انتخاب شد چه می کردید ؟

    جنبش سبز عزیز امیدوارم به سوالات من بیندیشی و ان ها را پاسخ دهید …….
    یا علی مدد

  43. khorshid Says:

    خوب چون فکر میکنیم عمر جاودانه داریم

  44. ساقي Says:

    درود دوست من
    وبلاگم بار ديگر فيلتر شد.
    لطفا لينك آن را اصلاح كنيد.
    ممنونم.
    پاينده ايران.
    مرگ بر ديكتاتور.
    http://patriot-iran2.blogspot.com

  45. نوشین Says:

    دیونه جان چرا نیستی یه سری به ما بزن دلمان تنگ شده برات گشایشی باید
    زنده باد ایران عزیزمان
    ( آیکن گل های فراوان به تو و به تمام ایرانیان ایراندوست )

  46. نوشین Says:

    یک سری به این وبلاگم بزن طنز خوبی دارم

  47. نيستا Says:

    سلام
    مرسي دوستم
    سعي مي كنم روون تر بنويسم
    ولي از طرفي نميخوام طولاني بشه كه بچه ها حوصله شون سر بره

  48. نيستا Says:

    من كه اين پستتو خونده بودم. در مورد كامنتي كه برام گذاشتي نوشتم

  49. صدف کدر Says:

    چقدر پستهای آخرمون شبیه همه.
    کار امروز را به فردا مگذار!

  50. نوشین Says:

    اطلاعیه – نقشه – میدان آزادی – ویدئوی فریاد تا پیروزی – سگهای هار بروزم
    پاینده ایران همیشه سبزمان و همیشه عزیزمان
    مرگ بر تمامی دشمنان ایران
    دشمنان ایران ناکار و مرده باد

  51. pedram3000 Says:

    درسته اما همیشه انسان به فکر نداشته هاشه و این باعث همه دلایل بالا است و گر نه انسان هیج گاه پیشرفت نمی کرد ما همیشه به دنبال نداشته هامونیم و سیراب هم نمی شیم و وقتی می بینیم به ته ظرف رسیدیم یادمان می آید خانواده ای داریم دوستی داریم می تونیم خوش باشیم می تونیم با اونها باشیم می تونیم زندگی کنیم و…

  52. مـژده(جمـع دخـترونه) Says:

    http://mojdeh.persiangig.com/logo/Divoone.html

    این لینو امتحان کنین 😦

  53. داریوش Says:

    به روز کردم دیوانه!

  54. یـهــــــــدا Says:

    عدو شود سبب خیر، اگر خودم خواهم!
    به روزم

  55. هستی شمال Says:

    واااااااااااااااااااااااای بالاخره من تونستم اینجا نظر بزارم هر دفعه میومدم کام هنگ میکرد
    خیلی خیلی شرمنده دیر شد
    در مورد این موضوع واقعا درست میگی خیلی اون لحظه ها قشنگه که ادم ارزش اون ادمایی که دورش هستند رو بدونه

  56. دختر جاده Says:

    سلام..زدی به هدفاااااا…
    ای کاش همهی ما قدر تک تک لحظات زندگیمونو می دونستیم….

  57. سمیرا Says:

    این لوگوت خیلی خوشگله مخصوصا سبزش

    • دیوونه Says:

      ممنونم سمیرا جان.زحمتش رو مژده (جمع دخترونه)کشیده که همینجا هم مجدد ازش تشکر میکنم

  58. مـژده(جمـع دخـترونه) Says:

    خواهش میکنم دیووونه جان 🙂 ببخشید که یکم دیر شد .
    خوشحالم که خوشتون اومده

    • دیوونه Says:

      شما ببخشید به زحمت افتادید. واقعا خوش سلیقه هستید.چه در زمینه طراحی قالب یا لوگو. :wink:

  59. سینیور زامبی Says:

    امید به زندگی مردم اینجارو داری؟! همه میگن حاضریم همین الان بمیریم…منم حاضرم

  60. نگار Says:

    خب فک کنم اگه بفهمم چند وقت دیگه بیشتر وقت ندارم ترجیح میدم وقت باقی مانده رو به کارای معمولیم اختصاص بدم

  61. مهتاب Says:

    اصطلاح وقت اضافه قشنگترین اصطلاحی بود که تا حالا راجع به زندگی شنیده بودم!!!
    من فکر میکنم اگه میدونستیم کی وقتمون تموم میشه نه تنها به خوشی و مسافرت و… نمیگذشت که همش دچار استرس و نگرانی میشدیم و آرزو میکردیم که ای کاش نمیدونستیم کی قراره بریم؟!!!!!

  62. آرمین Says:

    پیداش کردم.
    http://overdose.ir/rss.xml
    من تو ر میزارم تو لیست دوستان بلاگ…

  63. اكبر ديبا Says:

    sh.وبلاگت عاليه

    به سايتم سر بزن و تبادل لينك كنيم

    نظر يادت نره

    باي

پاسخی بگذارید

