جیش , بوس , لالا

میگه :

خوب ؛  مثل همیشه میدونی الان وقت چیه بچه جون ؟ درسته ؛ جیش , بوس , لالا .

برو بخواب بچه جون ؛ میخوای بیدار بمونی که چی بشه ؟تو باید استراحت کنی. ما خودمون حواسمون به همه چیز هست و خودمون همه چیز رو درست میکنیم.تو فقط چشمات رو ببند و بخواب . اگه هم خوابت نمیاد , باید خودت رو بخواب بزنی. یعنی بخودت القاء کنی نه چیزی میبینی و نه چیزی میشنوی . اگه هم متوجه چیزی شدی , شتر دیدی ندیدی ؛ وگرنه جیز میشی ها . دعوات میکنیم ها . پس مثل یه بچه ی خوب بگیر بخواب و کاری به هیچ چیز دیگه ای نداشته باش!!!

حوصله ات سر رفته ؟ میخوای گریه کنی؟ میخوای بهمون ببفهمونی که از این چیزایی که داری راضی نیستی ؟ تو باید بچه فهمیده ای باشی. درسته ما خودمون نون نداریم ؛ پول نداریم و همینی رو هم که داریم میدیم به دیگران ؛ اما چه اشکالی داره ؟ اونا هم گناه دارن دیگه . ما باید به اونا کمک کنیم. حالا خودمون از بی پولی و گرسنگی هم مردیم که اشکالی نداره . تو و بقیه باید اینا رو درک کنید ؛ که اول دیگران و بعد خودمون!!!

چیه ؟ چیزی میخوای ؟تو هم میخوای مثل بچه های همسایه همه چیز داشته باشی؟پس بیا ؛ بیا این چندتا خوشه رو بگیر و برو باهاشون برا خودت و خانواده ات  قاقا لی لی بخر . بچه باید حرف بزرگتر ها رو گوش کنه . هرچی بهش گفتن ، فقط بگه چشم . آفرین بچه ی حرف گوش کن .

بچه جون تو چرا اینقدر بازی میکنی و میخندی؟ زیاد نخند خوب نیست . ضمنا» شادی هم زیاد بدردت نمیخوره.میگن طرف سبک بازی از خودش درمیاره یا مخش پاره سنگ برمیداره.سعی کن بیشتر جدی و ناراحت بنظر بیای تا همیشه همه ازت حساب ببرن.اخم کن . اصلا چه معنی داره آدم همش بخنده.

میگم:

بسه دیگه . خسته شدم .میخوام بزرگ بشم . نمیخوام همش بخوابم.نميخوام دیگه خودمو بخواب بزنم.اینهمه خوابیدم بسمه . اینهمه که خوابیدم چی شد؟ میخوام چشمام رو باز کنم و بیدار بشم.میخوام بدونم و دور و برم چه خبره و چه اتفاقایی داره میفته. میخوام بفهممنتیجه اعتمادم به بزرگترها چی بوده.

دیگه نمیخوام وقتی جیبای خودم خالیه و توشون شیپیش ملق میزنه , توی جیب دیگران پول بریزم. میخوام حقم و سهمم رو پیش خودم نگه دارم.نمیخوام وقتی شکم خودم خالیه , شکم یکی دیگه رو پر کنم . نمیخوام وقتی خودم باید برا بدست آوردن یه تیکه نون خشک هزارتا بدبختی رو تحمل کنم , گوشت تازه و مرغ بفرستم که دیگران لذتش رو ببرن. هیچ کس غیر از خودمم گناه نداره . نمیخوام کسی رو درک کنم . اول خودم بعد دیگران.اول من مهم , نه اول دیگران.

منم میخوام مثل همه , همه چیز داشته باشم. دیگه نمیخوام به حداقل ها راضی شم . حرف بزرگترا رو گوش میدم اما وقتی که اونا هم حرفای منو گوش کنن.وقتی اونا هم منو بفهمن و نیازها و خواسته هام رو برآورده کنن.چیز زیادی نمیخوام. فقط حقم . حقی که شاید خیلی وقته ازم دریغ شده .

میخوام شاد باشم. شادی کنم , از زندگیم لذت ببرم. بگم و بخندم. تا کی یکسره بزنم توی سروصورتم.دیگه بسه . میخوام مثل همه ی آدمای دیگه منم معنی و طعم خنده و خوشحالی رو بچشم. دوست دارم نیشم باز باشه  . چه اشکالی داره . میگن سبک بازی درمیارم؟باشه من سبکم .

میخوام از این پیله ی کهنه و تاریک در بیام. پوست بندازم . یه زندگی و یه آب و رنگ تازه به روزام بدم . میخوام لعاب زندگی بزنم به چینی شکسته ی روزهام. میخوام دوباره متولد بشم. دیگه نمیخوام بچه بمونم. میخوام بزرگ بشم. دیگه نمیخوام چشمام بسته باشه.خواب بسه .

برچسب‌ها: , , ,

83 پاسخ to “جیش , بوس , لالا”

  1. زبل خانوم Says:

    اول شدم؟؟

  2. وارش Says:

    افرین خوبه همین وضعیه همین جیس بوس لالا

  3. یـهــــــــدا Says:

    فکر کن وقتی همه یهو از خواب پاشن!!
    هرچقدرم بعضیا خوابشون سنگین باشه، بالاخره اونام با سروصدای اینا پامیشن!
    پاشید دیگه!
    آهـــــــــــــــــــــــــای ، اونایی که هنوز خوابید
    نکنه از گشنگی مــُردید؟!؟؟
    یا انقدر ضعیف و نحیف شدید که با یه قطره چکوندن آب خالی هم دارید به زور نفس می کشید؟!
    آره!
    اونایی که دنبال ساندیسن اونایی هستن که با یه قطره چکون هم ادامه می دن! فقط به شرط نفس کشیدن!!!!

  4. نوشین Says:

    منم مثل این بچه میخوام یه کار بزرگ بکنم قراردادهای غلط زندگیمونو به نفع خودمونو و به نفع مملکتم عوض کنم
    دیگه نمیخوام مملکتی داشته باشم که توش پره از دشمن
    1400 ساله خوابیم و خوابهای بد میبینیم روی ما ایرانیها یه بختک گنده افتاده میخوام بلند بشم از خواب تا این بختک هم از رویمان بلند بشه

  5. rohollah Says:

    ميدوني هميشه به اين فكر ميكنم وقتي ميگن بگير بخواب بچه
    بچه‌هه چي رو بايد بگيره؟!!!

    انشاالله كه بتونيم خودمون براي خودمون تصميم بگيريم كه كي بخوابيم
    كي نخوابيم،‌به كي كمك كنيم به كي كمك نكنيم
    خدا اين عقل رو داده براي اينكه صلاح خودمون رو خودمون تشخيص بديم
    اگه اينطور نمي‌خواست، به يه نفر عقل ميداد و به بقيه پاره آجر
    ببين 22 نري خداي ناكرده كار دست خودت بدي، حداقل كاري كه ميتوني انجام بدي اينه كه زنده بموني تا ببيني روزي رو كه خودت تصميم گيرنده‌اي

  6. bobo Says:

    از حرف زیاد نمیتونم چیزی بگم , مسخره است!

  7. نوشین Says:

    ** گزارش از سایت رویداد در تهران :

    به همه ادارهای دولتی – مدارس – پادگانهای سراسر کشور – بیمارستانهای دولتی – سپاه پاسداران – بسیج – نیروی هوایی – و دیگر ارگانها و سازمانهای و کارخانجات دستور داده شده با تمام نیرو و در صورت امکان همراه خانواده در روز سیاه ٢٢ بهمن حاضر شوند – لازم به تذکر است از شرکت کنندگان حضور و غیاب میشود

    اینگونه میخواهند بگویند ملت طرفدار نظام دیکتاتور و آدم خوار است

    خبرگزاری مهر :
    3٠٠ خبرنگار خارجی در راهپیمایی 22 بهمن

  8. نگار Says:

    اتفاقا تو کتابی که الان دارم میخونم نوشته : بچه هارو باید دید ولی صداشونو نباید شنید…

  9. دختر ابی Says:

    کلی حرف تو مطلبت بود……….

  10. سمیرا Says:

    یادمه دوران دبیرستان یه خیابون می زاشتم روی سرم انقدر بد نگام می کردن ولی اصلا اهمیت نمی دادم
    هر کسی باید واسه خودش زندگی کنه نه با حرفه دیگران
    رفتی بیرون مراقبه خودت باش

  11. تنها Says:

    عالی بود. خیلی جالب نوشتی.

  12. Miss o0o0o0om Says:

    این ÷ستت خیلی خیلی جالب بود…

  13. آتیش پاره Says:

    من نمیدونم نوشته کیه ؟ خودتون ؟ یا هرکسی دیگه فقط میدونم اون بچه هم منم هم شما هم همه دوستامون. منم می خوام از این پیله در بیام خیلی هم می خوام

    • دیوونه Says:

      این نوشته و تمام نوشته های این وب مال خودمه.از نوشته های دیگران اگه بخوام استفاده کنم حتما منباء رو میگم و اعلام میکنم نویسنده اش کیه.

  14. حسین . امیریه Says:

    اینهم رای خودش داستانیست و معمایی وقتی بچه اییم دوست داریم بزرگ بشیم حال فرقی نمیکند تا چقدر خوشبخت باشیم یا نباشیم وقتی بزرگیم دوست داریم برگردیم بچه بشیم . . .

  15. روشنفكرنما Says:

    اما اين ناپدري و نامادري هاي كشور ما ميخوان ما خواب باشيم چون غير از اين نميتونن از عهده مون بيان. ميخوان خواب باشيم تا در خلوت كثافتكاري هاشون رو ادامه و ادامه بدن

  16. داداش محمد Says:

    اوووووووووم
    مثل هميشه عالي بود
    اينبار خيلي پخته تر و سنجيده تر نوشتي
    از قديم گفتن
    حرف حساب جواب نداره

  17. مسعود از پارسه Says:

    درود بر شما

    خيلي قشنگ بود دقيقا دولت ما همينه

    به اميد پيروزي در برابر اهريمن

  18. ثلج Says:

    کاش همه از خواب خرگوشی بیدار شن.
    ممنون بابت اطلاع

  19. مسعود Says:

    درود

    بیدار شدن یعنی فهمیدن. یاد رضا فاضلی عزیز افتادم. میگفت فهمیدن واسه آدم گرفتاری میاره. واسه همینه که خیلیها خودشونو به نفهمی میزنن یا به قول پست تو به خواب میزنن.

    پیروز باشی. پاینده ایران

  20. هستی شمال Says:

    اولین بار بود به این دید نگاه کردم یه تطبیق با خواسته های بچه نیاز یه بچه واقعا تشبیه قشنگی بود

  21. pedix Says:

    چک … باتوم… جیش … لالا

  22. ليدي مارمالاد Says:

    پسر جون ميخوابي يا با ديازپام بخوابوننت!!هااااااااااااا؟؟؟اينجا بايد همه بخوابن …

  23. سعید Says:

    اینایی که نوشتی از کتاب نوشته نشده ی خاطره ی یک کهریزکی هست؟

    • دیوونه Says:

      نه.نوشته ی خودمه.کلمه به کلمه اش از خودمه

      • سعید Says:

        منظورم این نبود که اینها رو خودت ننوشتی، خیر سرم به صورت غیر مستقیم و طنزآمیز گفتم میبرنت کهریزک و بعد از اینکه آزاد شدی کتابی مینیسی که بخشیش این حرفاست. به اون قسمت که گفتم کتاب نوشته ی نشده ی… دقت کن

  24. پدرام سه هزار Says:

    یادش به خیر کوچیک که بودم توی پیک نیک ساعت 9 شب همه می گفتند پدرام برو جیش بوس لالا خیلی باهال بود مطلب پخته ای بود اما خیلی خاطرات برام زنده کرد !

    پ

  25. امین Says:

    به نکته جالبی اشاره کردی ، ماکه خیلی وقته نمی خوایم بخوابیم اما دارن به ما خواب آور تزریق می کنن ، همه چیز زوریه حتی خوابیدن .
    شعر شهیار قنبری هم بی ربط به این عنوان نیست :

    به كسي بر نخوره بر نخوره
    من يكي پنجرمو ميبندم
    اين همه پنجره باز بسه
    من به باغ آينه ميخندم
    به كسي برنخوره بر نخوره
    من يكي پيش خودم ميمونم
    در شب بي كسيو بي حرفي
    براي دل خودم ميخونم

    خواب بودم بيدار شدم
    آشتي كردم با خودم!
    به كسي چه…
    اين صدا اين حنجره…مال منه
    كي مثل من لحظه هاشو زير آواز ميزنه؟
    كي بجز من ميتونه خاطره هاشو بشمره؟
    جز خوده من كي بفكر موندن و سر رفتنه…
    به كسي بر نخوره بر نخوره
    اگه تنهايي خوبي دارم
    اگه از خلوت خود سر مستم…
    اگه چون پروانه بي آزارم

    به كسي برنخوره برنخوره
    اگه دستم پر عطر ياسه
    اگه در پيله خود خوشبختم
    كسي جز من منو نميشناسه

    به كسي بر نخوره بر نخوره
    اگه من اهل خراب آبادم
    شجره نامه من مال منه
    به كسي چه من يكي آزادم

  26. روزها Says:

    مثل هميشه عالي و بي نقص بود.حرف دل من و همه ي دوستان بود.

  27. مهتاب Says:

    سلام
    من اگه جای اون بچه بودم هیچ وقت دوست نداشتم بزرگ شم!!!!
    دوست نداشتم وارد دنیای کثیف آدم بزرگا بشم!!!

    خیلی قشنگ بود.

  28. گودزیلا Says:

    ا… ا…. تو که هنوز نخوابیدی، عزیز دلم مگه درس دهقان فداکارو نخوندی مگه ندیدی پتروس چطور از جونش میگذشت واسه اسنکه شهرشو اب نبره!!! خب تو هم باید یاد بگیری که چراغی که به خانه رواست اشکال نداره ببر بزار تو مسجد حال اسم و رسمشو ببر!!
    اصلا مگه تو مدرسه درس زندگی امامان رو نخوندی که واسه خاطر اینکه همسایه ش سیر باشه خودش سر گرسنه بر بالین میزاشت!!
    عزیز برو بگیر بخواب خوابای رنگی ببین.
    جیش بوس لالا…

  29. زادمهرهمیشه پارسی Says:

    درود برشما.

    بسیار ارزشمند و زیبا بود.آفرین…

    باسپاس ازبزرگواریهای همیشه شما.

    تادیداری دیگه…

    بسیار دوستون دارم…

  30. يك دانشجوي پزشكي Says:

    پس باید اعتراض کرد؟همه چیز رو زیر سوال برد؟!

  31. میلاد Says:

    بچه های این دور و زمونه خودشون یه پا گرگن ( دور از جمع)
    اگه به نفعشون باشه میدونن چه جوری دخل بزرگترا رو بیارن
    در کل ممنون از اینکه خبرم کردی …

  32. alma Says:

    میدونید دیونه جون خیلی ها هنوز تو مرحله ی لالا موندند انگار برای همیشه به خواب ابدی .. رفتند
    بیدار شدنشون خیلی سخت نیست
    همون جمله ی معروفه کسی که خواب را میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش و به خواب زده را نه

  33. عرعری Says:

    شاید تا الان چیش بوس لالا بود…. ولی دیگه نیست! حالا میخوایم خودمون تصمیم بگیریم که کی وقته جیشه، کی وقت بوس و کی وقته لالا!!! اصن وقت لالا کلا حذف شده… حالا وقت بیداریه، فقط بیداری…

  34. پیکر Says:

    هنوز زوده کوچولو فعلا باید پچ پچ کرد نمیشه فریاد کشید زوده برای خواستن آرزوهات هنوز ظرفیت برای هیچ کدوم از چیزایی که میخوای نیست . هر چی میگذره بیشتر باورم میشه که ما نسل سوخته ایم

  35. سیمین (امید) Says:

    وارد بحث سیاسی نمی شم چون اختلاف نظر زیاده
    سلام
    برمیگردم

  36. default Says:

    دیوونه جان
    اگه می تونستی یکی به در بزنی یکی به تخته
    نوشته های روونتری داشتی
    تو حقیقت رو می نویسی
    اما جوری می نویسی که تو نگاه اول همه می فهمن چی می نویسی
    تو یه خواننده ی فهیم داشته باشی که یک متن دوپلو رو خوب بفهمه
    بهتر از 1000 تا کامنت گذاره که دلشون می خواد چیزای ساده بخونن
    اونجوری می تونی رشد فکری هم تو جامعهایجاد کنی
    اینا کی می نویسی حقیقته
    و تلخ
    تنزش کن!!!

  37. مِستر افشین Says:

    باید به این ذهن وقلم آفرین گفت که اینطور زیبا وجه شبهی بین مسئله دوران کودکی و اینروزهای ما پیدا کردی و نوشتی …

    آفرین .

    • دیوونه Says:

      مستر افشین , ما شاگردیم و داریم درس پس میدیم.خجالتم میدید.هنوز مونده تا بتونم مثل شما روان و منطقی بنویسم.

  38. کوروش Says:

    آسیب شناسی یک حضور کم رنگ و کور:
    http://PersiaPeople5.Blogspot.Com
    ۲۲ بهمن فرصتی برای باز اندیشی در ۵ اشتباه استراتژیک جنبش سبز

  39. دختر جاده Says:

    ای کاش توی دوره بچگیمون می موندیم…

  40. rioter Says:

    سلام دیوونه ی عزیز
    ما هرروز آپدیت میکنیم
    فید مطالب طنز=
    http://koolaak.net/?feed=rss2

    فید اخبار=
    http://koolaak.net/news/?feed=rss2

    یاعلی

    • دیوونه Says:

      سام و علیکم آق رضا.آخه رفیق یه خبری چیزی میدادید که فید عوض کردید!!!

  41. (: Says:

    …eyval…eyval

  42. تبسمــــ Says:

    ديوونه جان احساس مي كنم مدتيه ! پريشوني .

    براي همه مون ازادي و ارامش مي خوام

  43. نوشین Says:

    تصاویر باور نکردنی ( قسمت اول )
    بروزم

  44. داریوش Says:

    تارنگار مرا پالاستند!
    iranevis.blogfa.com را گویم!
    اینک اینجایم!
    nabu.blogfa.com

  45. یـهــــــــدا Says:

    فردا سالگرد فروغه جاودانست.
    ظهیرالدوله تجریش، دربند
    یادتون نره.

    • دیوونه Says:

      کاش تهران بودم و میتونستم شرکت کنم.امیدوارم دوستانی که میتونن ؛ برن و اونجا حضور داشته باشن

  46. نیستا Says:

    خواب
    ببینم اصلا خودمون میخوایم بخوابیم یا ما رو می خوابونن؟
    یعنی باور کنیم به نفعمونه اینهمه خواب؟
    یعنی خیلی خوامونو دارن؟
    یعنی صلاحمونو میخوان؟
    ج و ن ع م ه شون

  47. مــژده(جمع دخترونه) Says:

    یعنی واقعاً نمیدونم چیچی بگم ! واقعاً عالی .. بی کم و کاست !

    همیشه در برابر حرفای منطقی و خوبتون کم میارم ! اینبارم روش .

  48. یوتاب Says:

    چقدر قشنگ نوشته بودید. چقدر جالب بود
    حس کردم اون بچه منم
    کی میشه بزرگ بشیم

  49. چوبین Says:

    ‌وبلاگ جدیدِ نقطه:

    http://realistfriend8.blogfa.com

    ممنون می شم اطلاع رسانی کنید.

  50. نوشین Says:

    زن در اوستا:

    در ایران باستان مقام زن در جامعه بسیار بالا بود و زن در بسیاری از شئون زندگی با مرد همکاری میکرد بروزم

  51. روشنک Says:

    اره خوبه منم می خوام خیلی وقت بود این حرفا یادم رفته بود ما نسلی که بعذ از انقلاب به دنیا اومدیم هیچ وقت زندگی ازاد و بدون ترس رو تجربه نکردیم هیچ وقت نتونستیم سرمونو بگیریم بالا و با جسارت حرفمونو بزنیم هرچیزی که فکرشو بکنی اینجا ممنوعه کاش تا جوونی ما به باد نرفته هر طوری شده فضا یکم بازتر بشه…….یعنی می شه؟

  52. سهم كوچكي از دنيا- راضيه Says:

    jmkسلام
    واقعا خوب بود.
    خيلي از مثلا بزرگان نمي تونند باور كنند همين بچه ها روزي بزرگ خواهند شد و ديگر دروغ هايشان را باور نخواهند كرد

  53. سمیرا Says:

    همیشه در صحنه هستم

  54. آبی Says:

    هر قت می یام اینجا می بینم تو نوشتن چقدر تبحر پیدا کردی خوشم می یاد داری روز به روز پیشرفت می کنی
    اومدم ببینم آپ کردی یانه ؟؟

  55. Armin Says:

    سلام .خیلی ممنون از اینکه وقتت ر برای خوندن متن توف گذاشتی.خلاصه یه مشت درد بود که ریخت بیرون.میدونی که خیلی از درد هارم نمیشمه نوشت…میریم کهر…موفق باشی.خدانگهدار

  56. reza Says:

    بهت حسودي ام ميشه كه اينقدر خوب مي‌نويسي. موفق باشي رفيق. اينو بدون هميشه مطالبت رو مي‌خونم و ازشون لذت ميبرم

  57. آرمین Says:

    عزیز تو پرشین بلاگ تنظیمات نمایشگر فید غیر فعال هستش.من چی کار کنم؟

    • دیوونه Says:

      در ستون قالب وبلاگم , یه قسمت نوشته شده : اطلاعات بدرد بخور. اونجا مطلبی هست بعنوان » فید چیست ؟ » بنظرم اگه اونو مطالعه کنی متوجه میشی باید چکار کنی.

  58. سیمین (امید) Says:

    http://akhareshchy.blogfa.com/
    سلام
    این آدرسشه
    اما تونستی پستای قبلیشم بخون

  59. چوبین Says:

    دوست من
    از نظر لطفت در مورد وبلاگم ممنون
    خیلی خوشحالام کردی
    من «چوبین» هستم و شما وبلاگ من رو خوندی
    اما اون وبلاگی که دیروز آدرسش رو گذاشته بودم وبلاگ من نبود…
    وبلاگ «نقطه» عزیز رو مسدود کردند و هواداران او برای اینکه به نوشتن ادامه دهد اون وبلاگ رو دوباره برایش با آدرس جدید درست کردند…
    من هم آدرس وبلاگ جدید نقطه رو براتون گذاشتم…
    ***
    وبلاگ جدید نقطه (البته طبق گفته ی «یک دوست»):
    http://realistfriend9.blogfa.com

  60. چوبین Says:

    چقدر جالب نوشتی دوست من…
    بسیار عالی بود…
    خواب خواب خواب…
    همیشه خواب بودیم…

  61. داریوش Says:

    در ایران باستان گویال ها (سیاره ها) هر کدام به کاری سرگرم بوده اند. تیر یا عطارد ، ایزد دبیری بوده و در باخترین جای های ایران با نام نبو می شناختندش. واژه هایی چون نبشتن (نوشتن) و نبی از ریشه ی این واژه اند و می توان گفت نبو به چم نویسا نماد است

  62. هاD Says:

    یاد یه کاریکاتوری افتادم که کاملآً با این پست منطبق بود . ندارمش اگر نه برات آپلود می‌کردم .
    راستش در مورد سر زدن . حتمآً پست ختم کلوم رو خوندی . نوشته‌های شما مدلش طوریه که نمیشه خیلی روش بحث کرد و فقط تأیید می‌مونه . منم وقتی شما رو لینک کردم مطمئناً پستات رو میخونم ولی وقتی حرفی برای گفتن نداشته باشم اهل اعلام حضور نیستم و بی‌صدا می‌خونم . مگر اینکه حرفی برای گفتن داشته باشم .
    خیلی نمی‌رسم که مرتب وبلاگ‌ها رو بخونم و وقتی شروع می‌کنم همه رو می
    خونم و هیچ فرقی قائل نمیشم .
    🙂

  63. سایه Says:

    سوء تفاهم نشه!
    من که خب شما رو نمی شناسم ولی با توجه به آدمای اطرافم میگم که:
    اونا فقط حرف میرنن که ملت باید تغییر کنه ولی حتی حاظر نیستن از خودشون این تغیرو شروع کنن و این خودخواهیا درون هر آدمی هس

  64. rs232 Says:

    مطالب شما بسیار عمیق و خواندنی است. با سپاس از شما دوست عزیز

  65. نیلوفر Says:

    آن‌كس كه بداند و بداند كه بداند… اسب شَرف از گُنبد گردون بِجهاند

    آن‌كس كه بداند و نداند كه بداند… بیدار كنیدش كه بَسی خفته نماند

    آن‌كس كه نداند و بداند كه نداند… لنگان خَرك خويش به منزل برساند

    آن‌كس كه نداند و نداند كه نداند… در جهلِ مُركب اَبَدالدّهر بماند

  66. مردی که لای در رید! Says:

    چه باحال! پس یه نفر هم هست که «می خواد بزرگ شه»! نه برگرده به کودکی!

  67. دختر دیوونه Says:

    gf ما نیز بیدار شده ایم اما همه باید بیدار شوند تا دیگر نتوانند به زور بخوابانندمون

  68. دختر نارنج و ترنج Says:

    يه مدت پيش آرش (وبلاگ يكي از همين آرش ها) يه بحثي داشت راجع به خانواده… نمي دونم وبلاگش رو مي خوني يا نه؟ حرفش خيلي جالب بود و مضمونش مربوط بود به اين بحث تو. اين كه ما كلا خانواده هامون مشكل دارن كه مملكت مون دچار مشكل مي شه. كه پدرسالاري توي سايز بزرگ مي شه ديكتا.ت.ور.ي و از اين بحث ها…
    و كلا هميشه ما بچه ها: جيش بوس لالاييم!!!!!!

پاسخی بگذارید

