یه آدم دیگه

بعضی وقتا توی خودت گم میشی . با خودت هم غریبه میشی و حتی اگه توی آینه تصویرت رو ببینی نمیتونی بفهمی که این انعکاس حجم ماده , خودتی یا یه تصویر غریبه که برات ناآشناست.

گنگ و نامفهوم و گیج به دنبال ذره ذره های وجود گم شده ات میگردی اما هرچی بیشتر توی دشت دلواپسی هات میگردی متوجه میشی که گرد و غبار روزهای پوچ , جلوی چشمای مه آلودت  رو گرفته و هرچی هم که تلاش میکنی بیشتر از جاده ی اصلی زندگیت دور میشی.

داری پاتو میذاری وسط مرداب حسرت و آرزهای خاکستر شده ات و هرچقدر هم دست و پا میزنی , بیشتر در دل خاطره هات گم میشی.

ثانیه های از حجم زمان بزرگتر میشن و عقربه های ساعت انگار حرکت رو از یاد میبرن و تکون نمیخورن. همه جا بوی سکون و یکنواختی میگره ؛ و تو باز داری تک و تنها وسط افکار زنگ زده ات بدنبال یه گم شده ای میگردی که خودت هم نمیدونی چیه . نمیدونی کجا باید دنبالش بگردی.

من کی ام ؟ من کجام ؟ دارم چکار میکنم ؟ اینا همون زمزمه هایی هستن که نفس به نفس همراهت میشن و باید بهشون عادت کنی. باید اونا رو هم توی کوله بار دلواپسی هات بذاری و هرچند که بارت رو سنگین تر میکنن ,اما بازم با خودت می بریشون.

خسته میشی . زمین میخوری . دنبال یه دیوار میگردی که دستات رو بهشون بگیری و دوباره از جات بلند بشی.شاید هم بهش تکیه کنی تا خستگیت دربره. ولی یهو میبینی دیوار داره روی سر خودت خراب میشه. همون دیواری که قرار بود وسط دل دل بی کسی هات بهش تکیه کنی .

چشمات رو به آسمون میدوزی و رویای دوتا بال سفید تمام حرم وجودت رو پر میکنه. از حریم تعهد و مسئولیت هات بیرون میری . پا میذاری توی آزادی های لحظه ای؛ هرچند کوتاه ؛ هرچند وهم گونه ؛هرچند خالی از لذت و لبریز از پوچی.

یهو از خواب بیدار میشی. توی پاهات احساس جنبش و تکاپو پر میشه . تنت یهو بطرف خورشید میگرده و چشمات رو به افق فردا میدوزی . فردا دوباره خورشید طلوع میکنه . فردا دوباره به سرزمین زندگی میرسی. اما توی خاطرت بازم یاد امروز میمونه . یاد ثانیه های تلخش رو کنج اتاق توی صندوقچه ی کهنه ی دلواپسی هات میذاری . توی تقویم عمرت , امروز رو علامت میزنی تا دیگه تکرار نشه و یادت بمونه که فقط خسته گی هات رو خودت میتونی به مرز آرامش برسونی.

و حالا امروز , تو یه آدم دیگه هستی. آدمی که بوی زندگی میده .

((بهترین کسی که همیشه میتونه به ما کمک کنه و توی شرایط سخت بدادمون برسه فقط خودمون هستیم))

برچسب‌ها: , , , ,

66 پاسخ to “یه آدم دیگه”

  1. داریوش Says:

    راستی را که درست گفتی. من هم بسیار می شود که با خود بیگانه می شوم ، از خود دور و پر از بیداد می گردم. اما گاه ِ دیگر ، پس از خوابی ، دنیای تازه ای فرارویم گشوده می شود که انگار آن چیز دیگر است ، خود ِ زندگی است . . .

  2. amin Says:

    یه آدم ربطی به دیوونه داره یا نه؟

  3. آتیش پاره Says:

    فعلا که خودمون تعطیل هستیم (یعنی خودم)
    تو هر دو وبلاگ حرف دلم رو یه جوری زدی

  4. مــژده(جمع دخترونه) Says:

    خودمون میتونیم به خودمون کمک کنیم ! ولی بعضی وقتها واقعاً دیگه کاری از خود آدم هم بر نمیاد .. فقط زمان میتونه حال و روزمون رو بهتر بکنه !
    بعضی وقتها بدجور احساس میکنی تو چاله افتادی ! گرداب .. دره ..
    هیچ کس نمیتونه بکشتت بالا ! فقط خودت میتونی ولی (!) با این تفاوت که به زمان نیاز داری تا نیروی از دست رفتت رو باز به دست بیاری و دستت رو بزاری رو زانوت رو بلند شی !

    ..

  5. سعید Says:

    می خواستم بگم مطلبت بدون دو سه تا پاراگراف آخر واقعی تر بود. می خواستم بگم از جمله آدمهایی هستم که خیلی وقتا حالم از بوی زندگی به هم میخوره، اما بعد دیدم واقعیت اینه که تا وقتی زنده ایم مجبوریم زندگی کنیم. پس بهتره که حتی اگه نمیتونیم از خواب پاشیم، حداقل تظاهر کنیم که میتونیم.

  6. زبل خانوم Says:

    مثل همیشه فلسفی والبته کمی فاز دپرسیش زیاد بود..

  7. سمیرا Says:

    وای خیلی قشنگ بود مرسی

  8. مهتاب Says:

    سلام
    ممنون که سر زدید.
    چقدر قشنگ توصیف کردید. کاملا درک میکنم چی میگید چون الان چند وقته که همین حالت رو دارم و متاسفانه هنوز به اون احساسی که آخر پستتون بود نرسیدم!!!

  9. shahredel Says:

    زندگی مسخره ای داریم ما ادم ها.
    زندگیه یک خودکار قرمز بدست. نه ؟ ولی خداوکیلی وقتی ادم از یه سنی میگذره نه تقویم یادش میمونه نه خودکار نه هیچی…فکر کنم اکثر ادما خوب میفهمند که بر عبث (نمیدونم شاید ابس یا شاید عبص یا شاید عبس یا ابث)میپایند :دی

  10. alma Says:

    «من» یا همون «خود» بهترین همراه ادمه اگه قویباشه
    نه وقتی سست و کسل و ناراضی باشه

  11. آهو Says:

    سلام دوست عزیزم!جمله آخرت خیلی جامع و کامل بود.واقعا هیچکی جز خود آدم بدادش نمیتونه برسه..

  12. بانو Says:

    چقدر حس خوبی بهم دست داد! انگار توی این موقعیتم به همچین نوشته ای به شدت احتیاج داشتم!

  13. khorshid Says:

    این جمله آخر رو همیشه همسرم بهم میگه

  14. وارش Says:

    دقیقا همینه فقط خودمون می تونیم کمک کنیم

  15. داداش محمد Says:

    سلام
    اين حس نو رو تجربه كردم
    اين جمله كه: «آره پسر تو از پسش بر مياي»
    اينكه نيروي درونت رو بشناسي بهت اجازه ميده سريعتر حركت كني
    و منطقي تر
    و امروز رو فراموش نكن
    چون
    امروز يه روز ديگه است

  16. ناخدا Says:

    مسلماني بر من جواب دهد

  17. ليدي مارمالاد Says:

    منم خيلي وقتا غريبه ميشم با خودم اما هيچ وقت از اون خوابي كه گفتي بيدار نميشم و ببينم يه آدم ديگه شدم …فقط فراموشش ميكنم تا بتونم بقيه زندگيمو تموم كنم و بعدش فرت..

  18. default Says:

    سلام داداش
    آره
    گاهی وقتا….
    ولی من هنوز عوض نشدم
    هنوز آدم نشدم

  19. عرعری Says:

    زندگی ما، نقابای مختلفیه که بنا بر شرایط، به صورتمون میزنیم…

  20. xatoun Says:

    با اين جمله‌ي آخرت كه گذاشتي تو دو تا پرانتز موافقم. هيچ كس جز خود آدم

    در ضمن شكل اون فيد و رنگ و كََفِش چقدر هوس انگيزه. حالا اين نوشيدني حلاله اون وقت؟ 🙂

  21. بــــاران Says:

    با جمله اخرت کاملا موافقم
    البته زمانی میتونی به خودت کمک کنی که خوب خودتو خوب شناخته باشی

  22. شمع سحر Says:

    بله کاملا درسته خودمون می تونیم به داد خودمون برسیم.

  23. نيستا Says:

    سلام دوست خوبم
    يه موقع هايي ميخوام سرمو بذارم رو شونه ي كسي
    ولي افسوس كه شونه ي قوي تر از خودم پيدا نميكنم
    سخته
    سخت
    و ذره هايي كه گم ميشن و ناپديد

  24. نوشين Says:

    واقعا» درست گفتي همين جمله آخرت كلي معني ميده فقط خود آدمه كه بدرد آدم ميخوره هيچكس طبيب درد آدم نيست جز وجود خود آدم

  25. pedram3000 Says:

    بالاخره تارعنکبوت ها را اینجا کنار رفتند !
    منم با آلما موافقم خود یا اون من بهترین همراه است اما به شرطی که توانا باشه در اون زمان و گر نه بدرد نمی خوره !
    شاد باشی

  26. ساقی Says:

    دماغم کیپه کیپه! نه بوی مرگ و نه زندگی رو حس نمیکنم… هیچی…

  27. ساقی Says:

    قهری با ما؟!

  28. سیمین (امید) Says:

    خودمون و خدا
    سلام
    برمیگردم

  29. بــــاران Says:

    اول تو وب من بازی کنید بعد اگه مایل بودین تو وبلاگ خودتون هم این بازی رو برگزار کنید

  30. فاطمه Says:

    خودمون به اين فك نكرده بودم
    خودمون اره راس ميكي فقط خودمون ….

  31. هستی شمال Says:

    اون لحظه هایی که خودتو گم کردی خیلی سخته ولی همون که سیاهی ها بره کنار خیلی احساس ارامش میکنی

  32. sheblie2 Says:

    کاملا حرفت رو قبول دارم…
    فقط خودمون می تونیم به داد خودمون برسیم…

  33. چوبین Says:

    بله…
    نیست یاری گری تا یار کند مرا…

  34. چوبین Says:

    آپم دوست من

  35. روشنفکرنما Says:

    همه چیز ذهن و ذهنیت آدمه. هرجور راجع به خودت و دنیای اطراف فکر کنی به همون میزان خوشبخت یا بدبخت خواهی بود

  36. ناخدا Says:

    من یک زن مسلمانم

  37. thwe man who never smile Says:

    سلام
    میدونی
    این قدرت درونی گاهی باعث گول خوردن خود ادم هم میشه
    که اونوقت تبدیل میشه به حماقت
    ولی خیلی جاها به درد میخوره
    بدجور هم به درد میخوره
    کمک میکنه اساسی
    از اونطرف قضیه
    انسانها گاها و اصولا تنها هستند
    شاید لحظه های رو با دیگران به شراکت بزارن و ازش بهره ببرن
    ولی در اصل این تنهایی تو ذات انسانه
    فعلا
    شادزی

  38. کاکا جنوبی Says:

    خیلی قشنگ بیانش کرد و آخرش تنها خودمون می تونیم به خودمون کمک کنیم .

  39. یک عدد وکیل نیمه دیوانه Says:

    8مارس روز جهانی زن مبارک![قلب]

  40. باران Says:

    درون توست اگر خلوتی و انجمنیست
    برون ز خویش کجا می روی جهان خالیست..

    سلام.
    گفتی یه چیز جدید میخای از نفر بعدیت یاد بگیری: نمیگم پولدار نباش.خوش تیپ نباش. تحصیلات نداشته باش… بهت میگم ادم باش.

    شما سزاوارترین.(آپ جدیدمه)
    به امید دیدار.

  41. سینیور زامبی Says:

    سلام من همیشه سر میزنم. اما فقط گاهی نظر میدهم.
    شما زیبا مینویسید.

  42. یوتاب Says:

    چی بگم! چه حس غریبی. همه ما درگیر این حس میشیم. یعنی امید و اروزهامون تحقق پیدا میکنن! یعنی میاد روزی که حالمون خوب باشه!

    روز زن مبارک

  43. باران Says:

    معتقدم که شناخت حق تعالی به منزله شرکت در تشییع جنازه تمام غم و
    غصه هاست. ولی باید با ایمانی راسخ و قوی به این اعتقاد نگریست.
    مگر نه اینکه حضرت حق می فرمایند: «هر کس که به ما توکل کند همانا برای او
    مارا کافیست»
    بنابراین, دیگر نیازی به نا امیدی و احساس باخت همیشگی نیست. معتقدم ایشان در
    هنگام گناه هم در کنار ما هستند. چون میدانند که ما کامل نیستیم و ممکن است گناه و اشتباهی از ما سر بزند. پس با اغوش باز پذیرای ما خواهند بود. برای من که بارها و بارها اینطور بوده ام ثابت شده. «یار با ماست,چه حاجت که زیادت طلبیم»

    تشکر از حضور گرم شما.
    به امید دیدار.
    [گل]

  44. زبل خانوم Says:

    الوووووووووووووووووو

    نیستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    کجایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  45. شیده Says:

    jj

  46. فاطمه Says:

    اينجا گل نيست تقديم كنيم 🙂

  47. صبا Says:

    و اگه خودمونم اینکارو نکنیم تا همیشه عمر همینی که هستیم خواهیم ماند…

  48. مردی که لای در رید! Says:

    خوب ممکنه یه روز هم همچین اتفاقی که تو می گی بیفته . . .
    ولی چه تضمینی هست که فردا صبحش دوباره با یه حس کاملا متضاد از خواب بیدار نشی؟
    البته من به شخصه با این مشکلی ندارم!
    به قول یکی از دوستان ارمنی ام که همیشه می گه: «زندگی پستی و بلندی داره! زندگی همه اش بالا پایین رفتنه!!»
    (البته اون ناکس همیشه از گفتن این جمله منظور داشت…(; )
    ولی واقعیت اینه که نمی شه دل بست به خوبی و بدی اش! واسه همین هم غصه نداره! (:

  49. ثلج Says:

    آدمی به امید زنده هست ، بدون اون که میشیم یه جنبنده ی کسل و ناراضی و ناکام

  50. ناخدا Says:

    حکم آخوندی

  51. گودزیلا Says:

    من امروز دقیقا همین حسو داشتم… انگار خودم نبودم… و هنوز هم انگار خودم نیستم… احساس میکنم از زندگی دلسرد شدم… از این تکرار بیهوده…
    ولی چه میشه کرد که هنوزم زندگی قشنگه…
    من آپ کردم منتظرم

  52. دختر نارنج و ترنج Says:

    سلام عزيزم
    خوبي؟؟ ممنونم از مهرت.. از اين كه مرتب سر مي زني و هميشه به فكر مني. خيلي به من لطف داري… خوشحالم كه دوست خوبي مثل تو رو توي اين دنياي مجازي دارم.
    راستش نمي دونم درباره نوشته ت چي بگم؟ دليل ندونستنم هم شايد اين باشه كه خيلي وقت ها اون حس اول رو تجربه مي كنم اما حس دوم در تعقيبش نمياد. اون حس اولي انقدر ناخوشاينده كه دلم نمي خواد هرگز دوباره تجربه ش كنم اما گاهي مياد و انقدر از خودم دور مي شم كه گاهي فكر مي كنم يك بار در يكي از اين رفت و برگشت ها شايد ديگه برگشتي نباشه.. بحث سر مرگ نيستا. حس مي كنم ذهنم رو، مغزم رو از دست خواهم داد. خيلي حس بديه… و خيلي عجيبه برام.

  53. مــژده(جمع دخترونه) Says:

    🙂

  54. ماه مون Says:

    درست می گی این نوشتت رو چند روز پیش خوندم ولی نتونستم کامنت بزارم .
    ولی گاهی این خود نمی خواد راه بیاد با آدم.

  55. دختر جاده Says:

    واقعا توی این دوره زمونه این قدر مشکلات و فکر زیاده که اگه خودتم توش می مونی…

  56. مستر افشین Says:

    امیدوارم همه بتونن از پس چنین تغییری بر بیان …

    مفید بود …

  57. saeid_phantom Says:

    اره راس میگی ولی بعضی اوقات خدا باید به دادمون برسه
    همیشه باید توکلت به خدا باشه تاخدا وخودت کمک کنین تادرست شه
    که ا نشاا… میشه
    داداشی چی شده خیلی گرفته ای ناراحتی
    نمیخوام چی شد که اینجوری شد
    دمه عیده سعی کن شاد باشی
    عزیزم
    قربونه معرفتت
    یاعلی

  58. نيستا Says:

    سلام ديوونه
    خسته ام
    من خيلي وقته فهميدم فقط خودم بايد دستمو بگيرم به زانوم و بلند شم
    تا خودم نخوام زور زدن بقيه بي فايده اس

  59. تی تی Says:

    اره دوست من دقیقا باهات موافقم که تنها کسی که میتونه کمکمون باشه توی هر شرایط و موقعیتی فقط و فقط خودمونیم نه هیچ ادم دیگه ای

  60. Pedix Says:

    وقتی توی آینه … خودمو گم می کنم

    می دونم که لحظه هام … رنگ آبی نداره

  61. نقطه چين ها . . . Says:

    فک ميکنم همه ما يه جورايی اين مراحل و سختی هايی که گفتی رو تجربه ميکنيم تا به زندگی برسيم..در غيراينصورت قدرشو نميدونيم و حتی نميتونيم عاشق بشيم..!

  62. امین Says:

    فیلتر شده ام اما هنوز نفس می کشم با وبلاگی جدید

  63. saeid_phantom Says:

    من خودم یه موقعی تقریبااینجوری شدم
    ولی نه به کمکه کسی
    فقط تنهاکم کم حالات عادیم روبه دست اوردم
    یادش بخیرخاطرات دوباره زنده شد

پاسخی بگذارید

