معنی عید!!!

خیلی وقتا با خودم فکر میکنم , واقعا خوشبحال بچه ها ؛ خوشبحال اونایی که سرشون رو مثل کبک توی زمین کردن و از هیچ کس و هیچ چیز خبر ندارن ؛ خوشبحال دیوونه ها . اونا همه توی دنیای خودشون سیر میکنن و از دنیای سیاه و پر از دروغ و فریب و بی عدالتی ما خبر ندارن.اصلا براشون فرق نمیکنه که خارج از دنیای خیالی اونا چه اتفاقاتی داره میفته . توی روزگاری داریم زندگی میکنیم که حتی دونستن هم درده . یعنی هرچی بیشتر بدونی , بیشتر عذاب میکشی , بیشتر حرص میخوری و بیشتر دلت میسوزه .

یه سال دیگه گذشت و در آستانه سال جدید هستیم. یه سال دیگه گذشت بدون هیچ حرکت روبه جلو و هیچ پیشرفتی و بدون هیچگونه بهبودی رو اوضاع و شرایط زندگی مردم.

در همچین روزایی طبیعتا همه باید شاد و خوشحال باشن و مشغول خرید و خونه تکونی و در کل انجام رسومات معمول در میون خانواده های ایرونی.اما متاسفانه واقعیت امر این نیست؛ یا حداقل برای درصد بالایی از خانواده ها این موضوع صدق پیدا نمیکنه.

سال به سال مردم دیگه اون ذوق و شوق و اون شور و حرارت و تازگی رو در روزهای عید ندارن. چرا که تمام فکر و ذکر اونا باید این باشه که آیا توان مالی اونو دارن که برای استراحت و تفریح به یه مسافرت برن . آیا میتونن از پس هزینه های پذیرایی از مهموناشون برآن . آیا میتونن یه دست لباس نو برای خودشون و خانواده شون تهیه کنن.

اینا شده دغدغه های مردم در روزها نزدیک به عید . حالا جالب اینه که امسال هم یه دغدغه جدید به گرفتاری های گذشته اضافه شده . امسال همه دارن فکر میکنن که سال آینده با حذف یارانه ها , گرانی و تورم چه پوستی قراره از اقشار کم درآمد و متوسط جامعه دربیاره.

با اینهمه گرفتاری و مشکلات دیگه سال جدید و عید چه معنی و مفهومی میتونه برای ما داشته باشه ؟

برچسب‌ها: , , ,

71 پاسخ to “معنی عید!!!”

  1. alma Says:

    فعلا باید حال و بچسبیم
    با این سرعت که داریم نابود میشیم فکر نکنم زیاد نسلمون ادامه داشته باشه
    عید مال کسی که غم نداره مثل بچه ها
    مثل اقا ..زاده ها
    با این حال خدا را شکر که سالمیم مگه نه؟ !!!

  2. زبل خانوم Says:

    حرف همیشگی مامن من..کاش نمی فهمیدیم دوربرمون چه خبره..کاش درک نداشتیم..

  3. نوشين Says:

    بیانیه تحلیلی جبهه مشاركت درخصوص بودجه سال آینده:بودجه‌ 89؛ بودجه‌ای بدون هيچگونه نظارت!
    جبهه مشاركت ايران اسلامي با صدور بيانيه‌اي به تحليل بودجه سال آينده كل كشور پرداخته است. اين حزب در بيانيه خود بودجه 89 را زنگ خطري براي از دست دادن حق نظارت مجلس و نهادهاي مدني و برخواسته از جامعه جهت كنترل نحوه دخل و خرج دولت مي‌داند.
    بروزم

  4. فاطمه Says:

    منم يه پست تو اين مايه ها گذاشتم

  5. دلقک Says:

    سلام . رفیق عزیز من چه دشمنی با شما می توانم داشته باشم . بله درست حدس زدید و نویسنده آن کامنت من نبودم . موضوع فقط لوس بازی یک آدم مریض است . پست قبلی وبلاگ من هم راجع به همین موضوع بود . فقط هم به نام من فحش نمی نویسد و به احتمال زیاد به اسامی مختلف چنین نظراتی خواهید گرفت که آنها هم قطعا جعلی هستند . به هرحال از آشنائی با شما خوشحال شدم و به نوبه خودم از شما معذرت می خواهم . مرسی وبای .

    • دیوونه Says:

      دوست عزیز مطمئن بودم همچین کامنتی از طرف شما نمیتونه باشه.به هر حال ممنونم که اومدید

  6. pedram3000 Says:

    اول ؟

  7. pedram3000 Says:

    راست می گی خوش به حال بچه ها که چقدر الان شادند بعضی هاشون حساب عیدیشون را هم دارند که چقدر از عید پول به جیب می زنند ای کاش همه مثل اونها بودیم اما هر سال اشتیباقمان برای سال بعد کمتر میشه اما من تنها اشتیاقی که دارم دیدن دوستمن همین که ببینمشون

  8. نوشين Says:

    سال جديد معنا و مفهومي كه براي دولت نامردان ايران كه داره (آيكن زبان)

  9. سعید Says:

    دیوانه جان سال نو نزدیکه، با تمام سختیها باید شاد بود. حداقل به این خاطر که هنوز نوروز رو داریم. سال نو قراره بیاد. شاد باش تا شایئ تو این چند رو برای یه سال دیگه انرژی بگیری. (گل)

  10. کاکا جنوبی Says:

    معنی عید با تلخی و گرونی آمیخته شده و نه تنها فکری برای بهبود وضعیت مردم نمیشه بلکه همه چیز گل و بلبل نشون میدن .

  11. سمیرا Says:

    نمی دونم چی بگم فقط می دونم با حذفه یارانه ها از این بیچاره تر می شیم

  12. امین Says:

    سلام
    اونایی ام که پول دارن فکر می کنن بنزین دارن برن سفر یانه ؟
    دغدغه های این روزها فقیر و دارا نمی شناسه ، یقه همه رو گرفته
    بابا مردم تفریح می خوان چکار بتونن نفس بکشن کافیه ، تازه واسه همینم منت سرشونه که دارن تو کشوری نفس می کشن که نمایندگان خدا حکومت می کنن و لطف خدا شامل حالشونه و امام غائب هم مراقبشون .
    عید چیه ؟ سنت چیه ، ایران چیه ؟ خیلی وقته این چیزا یادمون رفته

  13. تنها Says:

    عید امسال بیشتر از قبل بوی غم میده. دیگه شادی و شور برای مردم نمونده.

  14. شیوا Says:

    سلام
    به همه ی این مسائل کشتار مردم توسط حکومت را باید اضافه کرد …. بوی عید نمیاد !!!

  15. مهدی Says:

    سلام دوست عزیز
    با مطلب » زبانهای ایرانی» به روزم. لطفا نظر بدید.
    با تشکر

  16. default Says:

    معنی عیدت رو خوندم
    باعث شد آپ کنم
    با یک شعر قدیمی

  17. مسعود از پارسه Says:

    درود بر شما

    با چهارشنبه سوری به روز هستم

    پاینده ایران

  18. مسعود از پارسه Says:

    واقعا همیناست

  19. آرمین Says:

    سلام داداش.تو ام که زدی تو کاره سیاه نویسی مثل من.فدا سرت من امسال هنوز لباس نخریدم.امروز هم تصمیم گرفتم نرم خرید چون میخوام کل عید ر خونه باشم.با کابوس سیاه آپ ام.پست سال نو هم تو این هفته آماده میشه.فدات
    تا بعد…
    نباشی کل این دنیا واسم مثل یه تابوته
    نبودت مثل کبریت و دلم انبار باروته

  20. با وفای همیشگی Says:

    با درود
    با پوزش از اینکه به خاطر کارهای عقب افتاده آخر سال کم پیدایم . سال جدید جبران می کنیم!!!!
    موسوی رو کفن کنی راست می گم .
    با شادباشی از جنس گل و سبزه و چمن و شکوفه های بهاری
    نوروز پیشاپیش بر شما ایران دوست فرهیخته و مبارز فرخنده باد و خجسته باد .
    لینک جشن ملی و جهانی بزرگداشت زن در مقابل سفارت رژیم در اوتاوا کانادا
    بسیار دیدنی حتما دانلود کن و ببین
    http://sarbaze-vatan.blogspot.com/2010/03/blog-post_1127.html
    این هم لینکی از فریدون فرخزاد بسیار کمیاب
    http://sarbaze-vatan.blogspot.com/2010/03/blog-post_371.html
    در پناه خرد
    هر روز نوروز نوروز پیروز
    پاینده و جاوید ایران

    [گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب]

  21. آهو Says:

    سلام دوست خوبم!واقعا سال به سال که میگذره لذت عید برام کمرنگ تر و کمرنگ تر میشه!گرونی و هزار چیز دیگه هم مزید برعلت شده…واقعا متاسفم برا خودم که با اینکه ججوونم اما شور زندگی ندارم …

  22. زادمهر سرافراز به ایرانی بزرگ پارسی Says:

    بانام خداوند مهرآفرین…

    برفردوسی بزرگ ، بی کران درود…

    به نام نامی مهر ایران بزرگ…

    درود برشما…

    با یک کار تازه به روزم:

    آهای دشمن کور به فرهنگ و اندیشه و زبان آسمانی من نتاز تا…

    …باسپاس ازبزرگواریهای همیشه شما…

    …تادیداری دیگر…

    …ودرودی دوباره و همیشه برشما…

    [لبخند][گل]

  23. خانم معلم!! Says:

    من نه دغدغه ي سفر دارم و نه ….
    اما امسال اولين ساليه كه از اومدن بهار خوشحال نيستم
    هر كاري ميكنم نميتونم غبار دلمو پاك كنم و خودمو به بيخيالي بزنم
    كاش امسال بهار يه مشت هوا بياره براي نفس كشيدن….نفسها خيلي وقته توي سينه حبس شده

  24. (: Says:

    منم خيلي وقتا دلم مي خواد ديوونه باشم كه هيچي نفهمم و درك نكنم… مخصوصاً تازگيا…

  25. نوشين Says:

    شادي چهارشنبه سوريتان خجسته باد
    آيينهاي چهارشنبه سوري
    (از قاشق زنی تا فال کوزه):
    بروزم

  26. يك دانشجوي پزشكي Says:

    نمی دونم چی بگم.ولی خیلی سخت میگیرین.برای من این عید خیلی با ارزشه!چون اگر نبود نمی تونستم برم خونه!من که براش لحظه شماری می کنم با همه این حرفها.برای شاد شدن دلیلی نمی خواد درسته شاید وضع خوب نباشه ولی……….

  27. آهو Says:

    (:

  28. فاطمه Says:

    اااا خب امسال برداشتن يارانه ها عيديمونه خب
    هر سال واقعا بايد كفت دريغ از بارسال

  29. چوبین Says:

    آره… واقعا…
    ما که هیچکدوم تا الان نه چیزی برای عید خریدیم… نه خونه تکانی کردیم… هیچ حسی هم برای این کار نداریم!

  30. هستی شمال Says:

    دیوانه جان متن تو هم دوتا اومده که حتما مال قالبه چون اون سری که بهم گفتی قالبو عوض کردم درست شد
    در مور موضوت واقعا درست میگی این قطع رایانه هم شده معظل که یان روزا تن وبدن مردم میلرزونه

  31. هستی شمال Says:

    وااااااااااااااااااای این یارانه رو گفتم رایانه هههههههههههههه
    حواص که نمیزاری واسه ادم

  32. هستی شمال Says:

    وااااااااااای بازم اشتباه به جای حواس گفتم حواص
    بهتره من برم معلوم نیست دیگه چه سوتی ای میدم

  33. مردی که لای در رید! Says:

    ای بابا! نگران چه چیزایی هستی شما هم!!!
    گرونی و خط فقر و تورم و رایانه(!) و ….!! آخه خداییش اینها هم نگرانی داره؟
    مگه مملکت ما رو امام زمان اداره نمی کنه؟؟؟
    پس انشالله خودشونم همه چیز رو درست میکنن و همه مون امسال هم خوشبخت خواهیم بود مثل همه ی این سالهای گذشته.
    شما ایمانت ضعیفه، نفوس بد میزنی! اگه ایمانتون قوی بود می دیدین که ما ایرانی ها چقدر وضعمون توپه و سال به سال هم خوشبخت تر از پارسال عید می گیریم!
    پیشنهاد می کنم ایمانتون رو قوی کنین قبل از هر چیز!

  34. مــژده(جمع دخترونه) Says:

    دیوونه جان اینا درست ولی هر چقدر بیشتر به مشکلات فکر کنی , تحمل کردنش هم برات سختر میشه 😦 !

  35. مهسا Says:

    سلام-بهار یعنی باور کن که زمستون هرجه قدر سرد و سخت باشه تموم میشه-
    امیدوارم امسال سال خوبی برات باشه-سالی که به آرزوهات برسی-
    من هم زود اومدم برا عید مبارکی چون شاید دیگه دیرتر نشه بیام:))
    شادباشی

  36. ر د ك Says:

    والا من ميدونم سال تحويل ساعت چنده ولي اميدوارم ساعتي نباشه كه مزاحم خوابم بشه
    چون چن ساله موقع سال تحويل ميخوابم
    اونقدر حال ميده

  37. سایه Says:

    ولی امسال با این زمستون مسخره ای که داشتیم اصلا اومدن بهار حس نمیشه!!!
    یا من که این طوری حس میکنم

  38. دختر دیوونه Says:

    عید عیده با همه ی مزخرف بودنش
    مردم فعلا با همه چی کنار اومدند غصه ی چی رو میخوری؟
    تا بوده همین بوده…

  39. زبل خانوم Says:

    اپیــــــــــــــدم بیایید وگرنه از دستتون در رفته..بدووووووووووووووووووو

  40. ساقی Says:

    عید…دلم خیلی واسش تنگ شده! عید فقط عید روزهای بچگی… اون موقع بود که معنی عید و بهار رو می تونستیم با تمام وجودمون حس کنیم…الان هرچی بو میکشم حسش نمی کنم…بوی بهار رو میگم…آه…

  41. ساقی Says:

    در ضمن به روزم رفیق…

  42. نيستا Says:

    سلام
    خوبي؟
    واقعا كه حرف حق رو زدي
    ديگه از عيد شادي نمونده
    فقط بدوي بدوي عيد مونده
    خونه تكوني و خستگي
    ترافيك
    و لباسا و اجناس گرون
    من كه هنوز هيچي نخريدم

    خيلي قشنگ گفتي
    راستي…. مرسي دوستم بابت همه لطف هايي كه بهم داري

  43. بــــاران Says:

    میتونیم بهش معنی و مفهوم بدیم
    به هر حال باید از یه جایی شروع کرد

  44. نقطه چين ها . . . Says:

    ما ایرانی ها فقط دلمون خوشه.همینجور میریم جلو تا ببینیم چی میشه .بدون اینکه فکر کنیم.خوشحالیم اما فرداش از دماغمون درمیاد

  45. گودزيلا Says:

    حرف دل همه مارو زدي… چقدر عيدها غم انگيز شده… ديگر هوايي در سرم نيست!
    خوب نوشتي… دمت گرم و سرت خوش باد…
    هنوز يه دونه جوراب هم واسه عيد نگرفتم و نخواهم خريد…
    ترجيح ميدم با قشر 90 درصدي مردم باشم. البته شايد به چشم من نود درصد و كمتر از اينا هستن…
    وقتي كيف خاليمو ميبينم دلم نه عيد ميخواد و نه حتي يه دونه پفك…
    من آپم و منتظر حضور گرمت

  46. نقطه چين ها . . . Says:

    مرسی از نظرت.لینکت کردم 🙂

  47. زادمهر سرافراز به ایرانی بزرگ پارسی Says:

    درود بی کران بر شما.

    باسپاس ازبزرگواریهای همیشه شما فرزند بزرگ و شایسته ایران بزرگ پارسی.

    کار تازه شما مانند همیشه ارزشمند و زیبا بود.آفرین…

  48. خانم معلم!! Says:

    ممنون كه اومدي
    گويا بلاگفا با بهار بيست مشكل پيدا كرده
    قالب قبلي حذف شد منم قالبو بهاري كرم
    راستي اينجا نميشه شكلك گذاشت يا كامنت خصوصي؟

    • دیوونه Says:

      کامنتدونی که کلا پس از تاییده و شکلک ها رو هم میشه با ترکیب یه سری از علایم گذاشت.

  49. فاطمه Says:

    واي چه جالب بهم خوشامد گويي شده واي كلي ذوق كردم 🙂

  50. دختر جاده Says:

    دوس جونم دقیقا زدی به هدف…
    تمتمی این حرفا رو من این مدت از همه شنیدم…هیچ کس دل خوشی نداشت..چون نمی دونن توی سال جدید با این همه دردسرهاا گرانی یارانه هاا و هزا کوفت و زهر مار دیگرو چی کار کنن..
    در ضمن عکس دررست شداااا..بیا ببین..ارزششو داره((:

  51. هاD Says:

    البته خیلی‌ها به فکر اینن که برای مسافرت عید بنزین از کی قرض بگیرن .

  52. روشنفکرنما Says:

    اینطور که داره پیش میره سال آینده واسه خرید ماهی قرمز هم باید از قبل پس انداز کنیم! پس انداز هم که محال خواهد بود پس ماهی قرمزی در تنگ ها وول نخواهد خورد و طرفدارای محیط زیست کیف خواهند کرد!

  53. فروغ الزمان Says:

    والا قرن ها پیش جناب مولوی یه چند بیت شعر سروده که مدتهاست شده الگوی زندگیم!
    شاعر می گه:
    آزمودم عقل دور اندیش را
    بعد از این دیوانه سازم خویش را
    هست دیوانه که دیوانه نشد
    این عسس را دید و در خانه نشد

  54. dariush Says:

    با درود
    راست میگویی ادم هر چه بیشتر بداند دنیا برایش دردناکتر است کاش من هم یک دیوانه بودم شاد باشی و نوروزت با همه سختی ها پیروز

  55. ناخنگیر Says:

    سلام

  56. حجی Says:

    واقعاً خوشبحال بچه ها

  57. خـانـوم سیـب Says:

    باید شاهد تحولات اقتصادی بیشترم باشیم : ))

  58. مردی که لای در رید! Says:

    در ادامه ی همه ی اونچه که گفتی، باز هم فقط همین یه بیت رو می نویسم برات، که قد کافی خودش پر معنی هست فکر کنم!

    عید آمد و ما لختیم . . . دیشب به بابام گفتیم . . .
    بابام گفت: …..

  59. ساقی Says:

    همیشه از دیدن کامنتهات روحیه می گیرم رفیق…
    به روزم ب پست آخر سال…

  60. ناخدا Says:

    توهمات بزرگان دین

  61. باران Says:

    سال جدید و بهانه ای دیگر برای قربانی کردن اسفند بیچاره که بدون توجه بهش سرشو برای رسیدن به بهاری که فقط خودشونو باهاش گول میزنند میبرند…

    سال جدید و سفره هفت سینی که …
    (آپ جدیدمه)

    به امید دیدار.[گل]

  62. Jaleh Says:

    من سالیانه ساله که نوروز برام هیچ فرقی با روزهای دیگر خد انداره.
    هروقت دل آدم شاد باشه عیده..

  63. نيستا Says:

    سلام
    مرسي دوستم از كمك هات
    اميدوارم سال خوبي باشه برات

  64. زادمهر سرافراز به ایرانی بزرگ پارسی Says:

    بانام خداوند مهرآفرین…

    برفردوسی بزرگ ، بی کران درود…

    به نام نامی مهر ایران بزرگ…

    درود برشما…

    با یک کار تازه به روزم:

    همه مردم بزرگ ایران بزرگ،بزرگند…

    …باسپاس ازبزرگواریهای همیشه شما…

    …تادیداری دیگر…

    …ودرودی دوباره و همیشه برشما…

  65. دختر نارنج و ترنج Says:

    راستش من هم مثل همه ي آدم هايي كه مي شناسي و مي شناسم دلم لرزون همين دغدغه هاست.. اما دعا مي كنم كه اوضاع به اون بدي نباشه كه توقعش هست.
    اميدوارم بارون بياد. اميدوارم تغييرات رو به خوبي در زندگيمون اتفاق بيفته.. اميدوارم و اميدوار….

  66. مهتاب Says:

    چی بگم؟!!!!!!!!!! کاملا موافقم.

  67. saeid_phantom Says:

    سلاااااااااااااااااااااااااااام
    خوووووووووووووووبی
    خسته نباشی
    ساله نومبارک
    ان شاا…
    ساله خوب وپرباری داشته باشیییییییییییییییییییییی

  68. آرمین Says:

    سلام
    معلوم هست کجایی…

پاسخی بگذارید

