قیمت من؟؟؟

من چقدر می ارزم ؟ارزش من چقدره ؟ ارزش مادی، ارزش معنوی ؛ مهم نیست، فقط میخوام بدونم قیمت من چنده؟ قیمت و ارزش گذاری هیچکس دیگه ای هم برام مهم نیست؛ فکر و ایده و باور خودم چیه؟ مهم اینه.آره مهم اینه.خودم باید به این باور برسم. آخه من چقدر می ارزم؟

آخه این دیگه چه سوالیه که این روزا فکرم رو بخودش مشغول کرده؟ همش به ارزش و نرخ و قیمت فکر میکنم.شاید بخاطر اینه که همه جا صحبت و موضوع غالب همینه و مردم کلا دنبال بدست آوردن قیمت مناسب هستند. اما چرا همه دنبال قیمت پایین هستند؟ امامن نمیخوام قیمتم پایین باشه. میخوام گرون باشم.نه ، نه ، نمیخوام مفت و ارزون باشم.نمیخوام راحت بدست بیام.باید یه جورایی خودمو باارزش تر نشون بدم. اما قیمت واقعی من چنده؟ ای بابا . چقدر این سوال مسخره است؛ اماچرا اینقدر باهاش کلنجار میرم؟چرا این سوال دست از سرم برنمیداره؟

کی اهمیت میده ؛ اصلا کسی به این موضوع فکر نمیکنه. نه ، فکر نکنم. مگه مهمه ؟ آخه آدم که کالا نیست که بشه روش قیمت و ارزش گذاشت. ولی من اهمیت میدم. باید یه جوابی برا خودم پیدا کنم وگرنه دیوونه ؛ نه روانی میشم.

یه زمانی میگفتن : طرف حرفش سنده.یعنی کلی اعتبار و ارزش داشت؛یامیگفتن روی فلانی میشه حساب کرد؛یعنی طرف اونقدر ارزش داره که بشه بهش کاملا اعتماد کرد .اما الان دیگه اونجوری نیست.انگار کسی براش مهم نیست دیگران چقدر روش حساب میکنن یا چقدر ارزش براش قایل هستن.اما واقعا ما چقدر می ارزیم و قیمت هرکدوم ما چقدره؟

پ.ن:معرفی بلاگهای  من

بلاگ قدیمی من  در بلاگفا( کلیک کنید)

بلاگ شعرای یه  دیوونه(کلیک  کنید)

بلاگ روزانه های دیوونه(کلیک کنید)

برچسب‌ها: , , ,

12 پاسخ to “قیمت من؟؟؟”

  1. سعید Says:

    من میگم اگه واسه خودمون قیمتی باشیم و همین واسمون مهم باشه، امکانش زیاده که تو درازمدت قیمتمون واسه بقیه هم بره بالا یا به قول تو حرفمون سند بشه. اما اگه بخوایم بچسبیم به قیمتی که دیگران برامون میزارن، خب در اون صورت حداکثر به اندازه ی کارایی که واسه دیگران انجام دادیم یا امکان داره که انجام بدیم واسشون ارزش خواهیم داشت. با این حساب اگه میخوایم ارزشمون رو بدونیم اول باید از خودمون بپرسیم که «ارزشمون پیش کی؟» یا به عبارتی معیار ارزش گذاری رو مشخص کنیم.

    • دیوونه Says:

      درسته و این معیار در هر جامعه و فرهنگی میتونه متفاوت باشه.اما راستی راستی ارزش و هنجار درست و نادرست چیه؟یعنی چطور بدونیم ارزشمون چقدره؟

  2. مرمر Says:

    والله با نظر سعید موافقم!
    راستی شما این وبلاگ رو چطور درست کردی؟ منظورم قالبشه؟ یکی از مشکلاتی که من با وردپرس دارم اینه که اصلا قالبهاش برام پذیرفتنی نیستن و همیشه باهاشون مشگل دارم! و در ضمن دوستانم نمیتونن توش کامنت بذارن برای همین مجبورم تو دامین فارسی بنویسم. که مشکلات خودش و داره! اگر راهنماییم کنی ممنون میشم

  3. نقطه چین ها . . . Says:

    نمیشه دقیق گفت..چون دلار نوسان داره..! 😀

    یوسف

  4. mahgoon Says:

    دوست عزیز ونادیده!
    خوش‌حالم که با انسان حساس و محترمی مثل شما آشنا میشم.
    به نظر من ارزش آدمها به میزان محبت بی‌دریغ و فراگیریه که به محیطشون( با اولویت نزدیکان) میدن که حتما باید در بستری از احترام به حریم و حرمت اونا و خود باشه.
    به نظر محبت بی‌ریغ تنها دستمایه‌ی قابل ارزش در زندگی باشه…محبت بی‌دریغ و فراگیر و حیاتبخشی مثل نور خورشید، آب و هوا…در این میون هوا بی‌دریغ‌تر و فراگیرتر و حیاتبخش‌تر به نظر میاد چون تنها کافیه دو دقیقه در دسترس نباشه تا مرگ فرا برسه…ما خورشید رو شبها نمیبنیم و اگه چند روز آب نخوریم نمی‌میریم هر چند هر دوتاشون از حیاتی‌ترین و بی‌دریغ‌ترین حیاتبخشها هستند… اما دو دقیقه بی هوایی کار ما رو میسازه…البته در این میون ما کمتر از هر عنصری به هوا فکر میکنیم…چون بی‌دریغه و فراگیر و همیشگی و حیاتبخش و مفت…ما در شبانه روز چند بار به خوردن و آشامیدن فکر میکنیم اما به نفس کشیدن که بیشترین کاریه که در شبانه روز باهاش درگیریم اعتنایی نداریم و بهش فکر نمیکنیم…چون فراگیر و مفته…این عنصر به نظرم مهمترین و باارزش‌ترین عنصر حیاتبخشه…درست مثل مهرورزی و محبت که آدما قدرشو کمتر میدونن و به نظر من تعادلبخش‌ترین و حیاتبخش‌ترین عنصر اجتماعی و رفتاریه که اول از خودمون و بعد به نزدیکان و عزیزانمون و دوستان و جامعه شروع میشه و ادامه پیدا میکنه…
    اما مهمتر از تمام اینها اون جاذبه و تعادلیه که زمین و کهکشان رو با اون سرعت چرخش و حرکتش آنچنان منظم نگه میداره که ما آب توی دلمون تکون نمیخوره…جاذبه‌ای که نور و آب و هوا بدون اون هیچند…ضمنا محبت راهیه برای شناخت اون جاذبه‌ی تعادلبخش…با این حساب من محبت و مهرورزی رو مهمترین ملاک ارزش و قیمت آدمها می‌دونم…

  5. goldeneverstand Says:

    منم دقیقا امروز ذهنم درگیر همین قضیه بود. اینکه بشه منو ارزون خرید منو می ترسونه. ولی می دونم هرکسی قیمتی داره…

  6. gharibe91 Says:

    اووممممم .. قیمتت .. نیم رخ شو .. :))
    به ریال ایران حساب کنیم یا یوروی اروپا ؟ :))

  7. نت سُل Says:

    سلام
    ممنون از کامنت هاتون
    هرچه فکر کردم، به جا نیوردم شما رو
    هرچند توی آرشیو کامنتهای وبلاگم هم از شما کامنت بود

  8. کوتاه Says:

    ارزش گذاری
    قیمت
    وقتی معنا پیدا میکنه که استانداردی وجود داشته باشه
    بازاری
    بورسی
    قیمت های پایه اعلام بشن
    انسان برای خودش
    و نه برای دیگران
    پس قیمت گذاری ممکن نیست
    اما اگه این سوالی هست که ذهنت رو مشغول کرده
    تو خیلی می ارزی
    بیشتر از به حساب آوردن
    مثل همه انسان ها برای خودشون
    مثل من

  9. simin eshaghi Says:

    salam hagh ba shomas albate matlab man nabod rasti shoma fb nistin?

پاسخی بگذارید

