زندگی یعنی حرکت

همه ی ما یه وقتایی به جایی میرسیم که احساس میکنیم , این دیگه آخرشه . حالا اینکه میگیم آخرشه برای هر کسی یه معنی بخصوصی میده.بعضی ها منظورشون از آخر اینه که دیگه به قله ی آرزوها یا افتخار رسیدن و دیگه چیزی ندارن که بهش برس . بعضی ها هم منظورشون از آخر اینه که چون شکست خوردن یا نتونستن چیزی رو که میخواستن بدست بیارن , پس دیگه همه چیز تمام شده و اونا قمار زندگی رو باختن.

فکر کنم این بزرگترین اشتباهی باشه که یه فرد میتونه در طول زندگیش انجام بده ؛ چون این حس , آدم رو از ادامه حرکت و تلاش برای رسیدن به جاهای بهتر و مقصد های مترقی تر بازمیداره.این حس بیشتر توی آدم های ضعیف یا افرادی که از بلند نظری کمی برخوردارن , بوجود میاد.چرا که اونا برای جاده ی زندگی شون و برای طی کردن پله های افتخار و آرزو , یه نقطه ی پایان درنظر میگیرن.

مشکل از همینجا شروع میشه که شما این سبک فکر رو داشته باشین.سبک فکری که قدرت و اراده ی ادامه دادن و جنگیدن دوباره رو برای بدست آوردن خواسته ها و آرزوها , از انسان میگیره.

شاید این وسط استفاده نکردن از قدرت فکر و اندیشه و مسلط شدن بخود , کمک کنه تا شما دوباره حرکت کنید و برای بهتر شدن تلاش کنید.همیشه جا برای پیشرفت و جبران شکست های گذشته هست.این دنیا اینقدر بزرگه و اینقدر چیزای خواستنی داره که شما هیچ وقت , حتی نتونید به انتهاش فکر کنید.

پس زندگی رو عمیق درنظر بیاریم.ما بازم باید بریم جلو.هر اتفاقی هم که بیافته مهم نیست.مهم اینه که ما تا زنده هستیم باید حرکت کنیم.باید برای بدست آوردن خوسته هامون و رسیدن به آرزوهامون , از حرکت بازنمونیم.باید اگه زمین خوردیم , بازم از جا بلند بشیم . اگه به آرزوهامون رسیدیم , بازم به آرزوهای بعدی  و بهتری فکر کنیم.

زندگی یعنی حرکت , حرکت یعنی اثبات زندگی و زنده موندن و پیشرفت

برچسب‌ها: , , , , ,

84 پاسخ to “زندگی یعنی حرکت”

  1. یه چشم آلبالو یه چشم گیلاس Says:

    اولا بابت راهنمایی ایشالا که یک در دنیا صد در آخرت.پیرشی جوون یه آدم مستاصلو از پریشونی نجانت دادی.(بین خودمون باشه من خدای علم و آی کیو هستم.رفتم وبلاگ زدم اونوقت یه بار user رو اشتباه میزنم بار دوم که میام مثلاً درستش کنم pass رو اشتباه وارد میکنم.)
    در مورد این پستم بگم من با قسمت دوم حرفات موافقم که یه عده از سر درماندگی و شکست مغموم میشن و فکر میکنن که دیگه به بن بست رسیدن و کار تمومه و ادامه ندن بهتره ولی قسمت اولشو قبول ندارم.یعنی اصلاً توی ذات آدمی نیست که وقتی به قله ی آرزوها یا افتخار میرسه فکر کنه دیگه آخرشه.ذات آدمی اینه که به هر جا که برسه بازم دنبال بیشتر و بهتر حالا توی هرچی که باشه فرقی نداره،پول، قدرت ، ثروت ، شهرت ، قدرت و……

  2. زبل خان Says:

    قاط زدم..نظردونی ندارم..

  3. سمیرا Says:

    زندگی یعنی حرکت خیلی قشنگه

  4. زبل خان Says:

    اصلا نمی دونم چه کنم….من نظردونی میخوام…

  5. دخترشب Says:

    بازهم دختری امد از اعماق شبهای سوخته ی مردگان

    سلام

    یک مشکل خیلی اساسی وجود داره در بین ما آدما

    و اون اینه که همیشه سعی میکنیم که دیگران رو سرکوب کنیم!

    مطمئن باش کسایی که میرسن به آخرش

    اصلا ادمای ضعیفی نیستند

    فقط اندکی تفاوت با دیگران دارند

    شما این زندگی را زیبا می بینید چون زندگی کردن را دوست دارید

    بی خبر از اینکه واقعا زندگی نمی کنید و بیشتر مردگی می کنید تا زندگی !

    بی خبر از اینکه روز به روز بیشتر به لبه ی پرتگاه یک متری قبرتان نزدیک می شوید

    همیشه همینه چون تعداد ادمایی که این زندگی رو دوست دارن بیشتر از کسایی

    هست که از این زندگی متنفر هستند پس زور دسته ی اول بیشتر است و

    و دسته ی دوم ضعیف تلقی می شوند و گه گاهی هم دیوانه

    ولی می رسد آن روزی که همه مانند ما شوند و آن گاه است که ما

    در هر صورت این زندگی را کسانی زیبا می پندارند که هنوز

    به کنه ی درد نرسیده اند شاید قضاوتم اندکی نامردی و عجولانه باشد

    که مطمئنا همین است و شما هم میگویید همه به اندازه ی کافی در زندگی اشان

    درد و بدبختی داشته اند اما منظور من از درد ، آن درد های مزخرف زمینی نیست

    منظورم جام ِ بلاست

    هرکه در این بزم مقرب تر است

    جام بلا بیشترش می دهند .

    منم و جنون تنـــــــــــــــــــــــــهایی

    • دیوونه Says:

      دوست عزیز , در دنیا و زندگی آدما , هم چیزای خوب و قشنگ هست و هم چیزای بد و زشت ؛ اما اگه همش بخوای به آخر قصه ی زندگی فکر کنیم که همون چند صباح عمر هم برامون زهر میشه.

  6. سعید Says:

    خواستنی بودن یه چیز هم مثل بقیه ی چیز های دیگه ی نسبی هست. پس اگه یه فردی چیزهای کمی رو خواستنی بدونه، در اون صورت خواسته هاش هم محدود میشه. پس نمیشه گفت چیزهای خواستنی بی انتهاست و در صورت قبول این فرض رسیدن به انتها حتی برای آدمای بلند نظر و قوی هم اتفاق میافته. در اون صورت موضع سر موفقیت یا شکست نیست، موضوع انگیزه و هدف هست.

    • دیوونه Says:

      حرفت کاملا» درست اما اگه برای خواستن یه پایان درنظر بگیریم , ناخودآگاه انگیزه هم از بین میره.

  7. تنها Says:

    سلام سلام صد تا سلام. من پستت را اول تو بلاگفا خوندم. نتونستم كامنت بذارم اومدم اينجا.( نيش باز)
    اما در مورد نوشته ات خيلي خوب بود . ولي بايد بگم گاهي وقتها بلند شدن خيلي سخته. و انقدر روي پا ايستادن مشكله كه آدم ياد داستان مرگ شير ميوفته. در كل مطلب جالبي بود. خيلي خوشم اومد.(گل)

  8. یه پسر جوون Says:

    سلام
    خوندم مطلبت رو . یکم متفاوت تر از مطالب قبلی بود . یکم ثقیل تر . شاید جو وردپرس باشه(:
    به قول اون یارو تو اون فیلمه : حرفت حقه
    راستی لینک شما رو تغییر بدم به این آدرس آیا ؟

  9. یه پسر جوون Says:

    راستی من به جز تایید کار دیگه هم بلدم هااااااا
    ولی کمتر حرف میزنم . همیشه هم اهل تایید نیستما . اگه حرفت قابل تایید نباشه رد میکنم
    اینو گفتم که یه وقت ازون فکرا نکنی عزیز

    • دیوونه Says:

      نه دوست عزیز, من همچین فکری راجب تو نمیکنم.میدونم اگه حرفم با نظر شما همخونی نداشته باشه , بهم میگی.اصلا» قسمت نظرات هر وب برای همینه که نظرات مختلف با هم سنجیده و مقایسه بشن و بتونیم با کمک و همفکری هم مسایل مطرح شده رو حل کنیم.

  10. default Says:

    لینکتو درست کردم

    منو دوست نداری؟

    فردا صبح بیا پیشم
    یه شعره
    فکر کنم خوشت بیاد

  11. default Says:

    بعضی ها هم پس از رسیدن به همهی افتخارات…. دچار پوچی می شن
    در اثر نبودن خدا در زندگی اینطوری می شه

  12. تارا میرکا Says:

    دو نقد:
    1. وقتی یه جا کامنت میذاری، آدرس جدیدت رو بذار . . .
    2. اگر چیزی رو که می خوای بگی با یه مثال و غیرمستقیم بگی بیشتر به دل میشینه…

    • دیوونه Says:

      منظور مورد دوم رو اصلا» نمی فهمم؟؟؟البته فکر کنم من تا حالا توی پستام به اندازه ی کافی بی پرده حرفام رو زدم.اما بازم چشم.حتما» این مساله رو رعایت میکنم

  13. زبل خان Says:

    بروید. پرشین

  14. افشین Says:

    تیتر مطلبت عالی بود . واقعا زندگی یعنی حرکت . مطلبت هم متفاوت بود . خوب بود .

  15. تبسم Says:

    «زندگی یعنی حرکت , حرکت یعنی اثبات زندگی و زنده موندن و پیشرفت»واقن قشنگ نوشتی و باهات صدرصد موافقم… .

  16. زبل خان Says:

    اون اشتب شد…شما نگفتید کلاه سرش رفته…

  17. یه چشم آلبالو یه چشم گیلاس Says:

    من اون turbo و اینارو هم نصب کردم ولی هنوزم سرعتش یه چیزیه در حد لاک پشت پا شکسته که آنفولانزا خوکی گرفته.چکارش کنم اینو؟؟؟؟؟

  18. آتیش پاره Says:

    آره زندگی یعنی حرکت . یعنی این دنیای فانی بست وایستاده تا ما کم بیاریم و از حرکت بایستیم و ریشخندمون کنه .

  19. دینا Says:

    سلام. دقیقا همون جایی که مستاصل (نمیدونم دیکته اش درسته یا نه :دی!) میشی. همون جاست که خدا دستت میگیره و از زمین بلندت میکنه. البته تا قبل از اومدن خداوند باید مراقب باشی که یهو یه چیزی از دهنت نیاد بیاد بیرون که یعد شرمنده خدا بشی 🙂

  20. ثلج Says:

    در مورد اینکه شما سنتون بالاتر هست و در نتیجه تجربه هاتون هم بیشتر حرفی نیست ولی قبول کنین گاهی شکست هایی تو زندگی هست که آدم دیگه نای بلند شدن نداره. حتی انگیزه برای بلند شدن. بعضی امید دادن ها هم شبیه گول زدن خودمونه

    • دیوونه Says:

      خوب , شما بقول خودتون شکست خوردی و نای بلند شدن هم نداری ؛ تکلیف چیه ؟ بشینیم و غصه و حسرت بخوریم و ناامید بشیم؟ اینجوری چیزی درست میشه ؟

  21. یه چشم آلبالو یه چشم گیلاس Says:

    اره دارم .ون قسمت توربو رو که دانلود میکنم یه جایی آخر کار پیغام میده که برید بمیرید با این کشورتون کارت نمیشه(البته این مفهوم پیغامش بود)

  22. محمد Says:

    (:

  23. مسافر تنها Says:

    زندگي يعني هياهو
    زندگي يعني تكاپو
    زندگي يعني شب نو روز نو…

    سلام

    امان از دست بلاگفا
    منم كلافه شدم
    اما نميتونم احساسمو بگذارم و برم يه جاي ديگه
    يعني اگر برم ديگه رفتم
    اولي اون وبلاگتون اصلا باز نميشه
    اين آدرستونو لينك ميكنم

    ممنون از حضورتون

  24. ؟؟؟؟؟؟؟ Says:

    سلام ممنون ، من هم این عید رو به شما تبریک میگم .
    امضاء : A.Z

  25. مسافر تنها Says:

    زندگی یعنی هیاهو
    , زندگی یعنی تکاپو
    , زندگی یعنی شب نو
    , روز نو , اندیشه نو
    زندگی یعنی غم نو
    , حسرت نو
    , بیشه نو
    .زندگی باید سراسر تکان و تازگی باشد
    زندگی باید یک کلام , حتی یک نفس ز جنبش وا نماند
    گرچه این جنبش برای مقصدی بیهوده باشد
    زندگی همچنان آب است, آب اگر راکد بماند, چهره اش افسرده باشد….

    شعرم نصفه موند!
    راستي خونه نو مبارك

  26. دخترشب Says:

    زندگی بخشیدن به ما بزرگترین اشتباهی بود که خدایان مرتکب شدند !

  27. داداش محمد Says:

    سلام داداش گلم
    اولا عیدت مبارک
    دوما به خاطر تاخیرم معذرت می خوام
    و در اخر ورود به ورد پرس رو بهت تبریک میگم
    در مورد این مطلبت یه شعر به یادم اومد که اینجا مینویسم

    زندگی یعنی چکیدن بی امان از گرمی عشق
    زندگی یعنی لطافت گم شدن در نرمی عشق
    ***
    می توان هر لحظه هر جا عاشق و دلداده بودن
    پر غرور چون آبشاران بودن اما ساده بودن
    ***
    می توان اندوه شب را در نگاه صبح فهمید
    یا به وقت ریزش اشک شادی بگذشته رادید
    ***
    به هر حال به نظر من زندگی بدون عشق میشه زندگی بدون حرکت
    البته لازم می دونم بگم :عشق حتما نبایدعشق به یه انسان باشه
    زیباترین عشق ها عشق به آفریننده اون انسانه!

  28. ؟؟؟؟؟؟؟ Says:

    سلام عید فطر رو به همه تبریک میگم.

    امضاء : A.Z [خونسرد]

  29. جونده ی دانش Says:

    سلام
    من یه بار همین اشتباه رو کردم و خراب کاری شد!
    فکر کردم حالا که به چیزهایی رسیدم اگه زندگی رو ول کنم باز هم همون آش و همون کاسه س ولی نبود.

  30. دختر جاده Says:

    سلام دوس جون..
    همه ی حرفات درست..ولی ی زمانی به ی جایی می رسی که دیگه توانایی واسه بلند شدن نداری…
    وقتی شکست می خوری تا می خوای بلند شی و دوباره شروع کنی بازم آنچنان دست روزگار به زمین می کوبتت که نمی فهمی از کجا و چطور ی خوردی…محکمتر از قبل..نم ی دونم واقعا حکمت خدا کجاست؟

  31. یک دانشجوی پزشکی Says:

    تو این که زندگی رو عمیق ببینیم موافقم.

  32. بانو Says:

    موافقم که باید حرکت کرد. حتی شده بعد از کمی استراحت

  33. نیلوفر Says:

    امید. این یکی از لطفای بزرگیه که خدا به ما کرده تا بتونیم یه چیزایی رو فرموش کنیم و کنار بزنیم و ادامه بدیم.
    راستی مرسی که منو توی معدود کسایی که دوستشون داری قرار دادی. دل به دل راه دارهو منم دوستت دارم گلم (بووووووس)

  34. یه چشم البالو یه چشم گیلاس Says:

    فعلاً مشکل من فقط با همین قسمت سرعتشه.هیچ کاری نمی تونم کنم.دیگه داره گریم میگیره.

  35. زبل خان Says:

    ماکه حالی نداریم..مثل تموم عالم حال منم خرابه….

  36. زبل خان Says:

    یا بریدkimiaaa.blogfa.com یا همون توصفحه خودتون برید روی اسم من..نوشته زبلو حال میکنید..اینه…

  37. زبل خان Says:

    برید این ادرس خوب..بعد ببینید گوشه که علامت بلاگفا یا ووردپرس یا پرشینو اینا میزنه..واسه من میزنه زبل..خوب؟؟

  38. نیلوفر Says:

    شاید قراره بشیو خبر نداری

  39. نیلوفر Says:

    کله گندگی رو می گماااااااا

  40. یه چشم البالو یه چشم گیلاس Says:

    عزیز دل خواهر نه با فایر فاکس میشه نه با اکسپلورر نه اپرا نه … نه …..
    یعنی مشکل از کجاست آیا؟؟؟

  41. nanazi Says:

    ممنونم که بهم سر زدی (معمولا اینو میگن دیگه !!؟)
    درمورد این پستت هم یاد کوسه ها افتادم ! که اگر حرکت نکنند نمیتونند نفس بکشند و میمیرند!!
    شاد باشی.

  42. دریا Says:

    کدوم چاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شما واقعا درباره ی چاهی که من عرض کردم چیزی نمیدونستید؟؟؟؟؟/
    مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111

  43. س م آ Says:

    سلام! خونه ی جدید مبارک! ببخشید اینقدر دیر اومدم.
    این حالت وقتی در دوران دانشجویی پیش میاد، خیلی ناجور میشه. یکی مثل من زودی در صدد خلّ مشکل برمیاد، یکی دیگه هم فکر می کنه همه چی تموم شد و افسرده میشه و ….
    زندگی یعنی حرکت، پس نباید وایساد!
    مرسی خبرم کردی. موفق باشی. راستی این ورد پرس چقدر خوبه!

  44. سعید هومو Says:

    sسلام دوست عزیزم . به قول شاعر تا شقایق هست زندگی باید کرد . اما بگذار یک اعتراف صادقانه و دوستانه باهات کنم که بعد از آشنایی با شما مثل برادر دوستتان دارم . دیونه جانم من مصداق همان جمله ای هستم که شما جایی در نوشته تان گفتید ( بعضی ها هم منظورشون از آخر اینه که چون شکست خوردن یا نتونستن چیزی رو که میخواستن بدست بیارن , پس دیگه همه چیز تمام شده و اونا قمار زندگی رو باختن) البته بخاطر همان مسئله ای که شما هم میدانید چنین احساسی دارم . میدونی دیونه جان احساس میکنم سهمی از زندگی ندارم و با همین توان ناچیزم مجبورم برای اثبات درستی اخلاق و روانم تمام انرژیم را صرف کنم بی انکه مثل دیگران از محبت عشق و عاشقی که به نظر من بزرگترین نیروی تحمل سخیتهاست محروم هستم میدانم که همه حرفهایت نهایت درستی است اما جلوی من ناخواسته سدی قرار گرفته که روحم توان شکستنش را ندارد

  45. چای گرم شبهای امتحان Says:

    آدم به هر جا برسه باز هم میتونه هدف بعدی داشته باشه…هیچ جا پایان محض نیست…چون هر پایان یک شروع تازه است!

  46. shaqayeq Says:

    امروز نه آغاز و نه انجام جهان است
    ای بس غم و شادی که پس پرده نهان است
    (سایه)

  47. یوتاب دختر آریایی Says:

    سلام

    هستم اگر میروم گر نروم نیستم

    گاهی وقت ها اونقدر سطح ارزوهای ادم بالا میره که شاید رسیدن به همه اونها ممکن نباشه اما همین چیزهاست که به زندگی هدف میده و سازماندهی میکنه
    زندگی بدون هدف یعنی پوچی محض. امیدوارم هیچ کس دچارش نشه.

  48. سمیرا Says:

    بی خیالش شدم.ممنون از راهنماییت

  49. دختر بندری Says:

    من از کامنتدونی بلاگفا خیلی بیشتر خوشم میاد . اینجا احساس غربت می کنم دیونه.
    بله هیچ وقت دیر نیست برای خود بهترینها را بخواهید.

  50. زبل خان Says:

    ووردپرس درست کردم…ولی وارد نمیشه..

  51. هاD Says:

    دنیا دینامنیکه ، ما چرا نباشیم !

  52. هاD Says:

    دنیا دینامیکه ، ما چرا نباشیم !

  53. حامد (تک نوشت) Says:

    ممنون. مطلب خوبی بود بابا بزرگ!

  54. هستی شمال Says:

    سسلااااااااااااااام
    شرمنده دیر اومدم
    خونه جدید مبارک
    مطلبتم قشنگ بود هرچی تو این وبلاگ گزاشتی خوندم

  55. بوبو Says:

    سلااااااااااااااممممممممم
    احوال دوست قدیمی چطوره؟
    آقا شرمنده نتونستیم این چند مدت بیای خدمتتون .کمی کسالت داشتیم .امید است زودتر خوب شویم.
    شوما خوبید؟
    دختر گلی چطوره؟؟؟؟
    خوبه ؟
    من اون متنمو هنوز آماده نکردم ولی قول میدم در اسرع وقت تحویلتون بدم گوربان :))))))))))))
    شاد باشی
    و از پست های پر محتوات هم ممنون:)))

  56. بوبو Says:

    یعنی چی نظر شما در انتظار تعدیل است؟

  57. shadi Says:

    سلام
    متن خیلی زیبایی نوشتین
    زندگی یعنی تلاش
    اما شانس و اقبال نیز در زندگی افراد تاثیر داره
    من به هر دری زدم موفق نبودم …تازگی ها ÷یش خودم گفتم درس بخوانم کتاب اول دبیرستان را خریدم (دروس عمومی ) هرچی می خوانم همه چی برایم بیگانه است /اخه نظام قدیم بودم .دروس عوض شده
    نم
    شنیدید امسال یک ÷یر مرد 72 ساله کنکور قبول شده …

  58. shadi Says:

    انگاانگاری نمیشه کامنت گذاشت …

  59. سیمین (امید) Says:

    سلام و تشکر از خبر کردند
    تا آپ بعدی

  60. يوتاب Says:

    سلام خسته نباشید ممنونم از لطف شما
    با تبادل لینک هم موافقم

  61. يوتاب Says:

    منم همین طور

  62. دخترشب Says:

    بازهم دختری امد از اعماق شبهای سوخته ی مردگان

    آخرین پست ِ آن تبعیدگاه را هم گذاشتم و تمــــــــــــــام

    و خداحافظی

    شما دیر آمدید

    لیاقت ما کم بود که فرصت آشنایی با بزرگواری همچون شما را از دست دادیم

    منم و جنون تنهایی

  63. زبل خان Says:

    میرم تو شعرا وبلاگفا واستون نظر میدم..

  64. ویولت Says:

    سلام دیوونه ی عزیز!مبارکا باشه…ایشالا موفق باشی.
    زندگی الان برای من یعنی مبارزه و لذتهای کوچکی که باید بزرگشون کنم تا بتونم لبخند بزنم!

  65. هلی Says:

    سلام… جالب بود اما حرفا یه کم شعاری….کاش کمی ریزترو باجزییات بیشترراجع بهش می نوشتی…..این حرفای کلی رو همه هرروز داریم می شنویم اماباید باطعم جدیدتری اونارو طبخ کرد…..

  66. فرشاد Says:

    ایول چه نگاه قشنگی داری کلی لذت بردم

  67. يوتاب Says:

    لام خوبيد
    قلبمو عوض کردم ابروم رفت از بس قالب عوض کردم. نمیدونم چرا این مسکلات پیش میاد. هر بار یکی از دوستان اینو به من میگه
    عصبی شدم دیگه از دست این وبلاگ
    شاید اشکال از پرشین بلاگه
    نمیدونم

    ممنونم که خبر دادید

  68. زبل خان Says:

    یه آپ توپ کردم..بگید مطلبو همین جوری بذارم تو ادامه مطالب یا بیارم صفحه اصلی..؟؟

  69. میلاد Says:

    سلامن علیکم….ممنون که دعوتم رو پذیرفتین و تشریف آوردین…

    اگه لایق دو نستی لینکم کن…..

  70. هادی Says:

    سلام
    نکته ای جالبی بود ،متاسفانه
    جسارتا من هم این رو اضافه کنم که
    معلم های ما هم از این حیوانات خانگی و اهلی استفاده می کردنند.

    من یک زمانی آرزوم داشتن کامپیوتر بود بعد خواستم به کامپیوتر مسلط بشم
    ، برنامه هایش را یاد بگیرم ، اینترنت رو ببینم و…
    من که وقتی به یک چیزی می رسم چند روز اولش شوق و ذوق اون چیز رو دارم
    بعد به فکر استفاده بیشتر از اون وسیله می افتم

  71. دختر نارنج و ترنج Says:

    خيلي وقتا به اين جايي كه اشاره كردي رسيدم. آخر زندگي…..
    اما راستش مي دوني؟ بعد از يه مدتي به اين نتيجه رسيدم كه فكر مسخره اي بوده و اون مقطع آخر زندگيم نبوده… كه بايد توي اون مرحله چيزي رو ياد مي گرفتم، و اون سختي ها، كندي ها، ايست ها و دردها براي همين يادگرفتن بوده.
    زندگي همه ش حركته، وقتي مي ايستي داغون مي شي.
    اما كيه كه بدونه معني و دليل واقعي زندگي چيه؟
    بحث جالبي بود.. ممنونم ازت.

بیان دیدگاه